PDA

Bekijk de volledige versie : Contact Sleutel Weg

rlacrois
28-01-2008, 14:22
:woops:
Ik ben zo stom geweest om geen sleutel na te laten maken. Ik had er 1 en die is nu weg:S. Ik heb een volvo 340 van april '91 1.4. Is er iemand die mij kan helpen.
Via de Volvo dealer op kenteken en papieren al mijn sleutel code opgevraagd naar een goede sleutle maker gegaan. Zij hebben en sleutel gemaakt maar die sleutel werkt niet.
Wat kan ik nu nog doen.

Ovlov 3.6L
28-01-2008, 14:37
Tsja, als een originele sleutel al niet meer werkt, dan kun je deze nog terugsturen met daarbij de vraag of zij niet toevallig een fout hebben gemaakt.

Anders zou ik er al snel voor kiezen om een sloop op te zoeken waar je de contactsloten vanaf mag halen. Als weet ik niet of je het contactslot nog kunt gebruiken. Er zijn namelijk schijnbaar auto's waar je het contactslot er alleen op kunt monteren en alleen met een breekijzer eraf kun krijgen en hij dus kapot gaat. Zeker weten doe ik dit niet.

Tjøørd
28-01-2008, 16:00
Je schijnt de bouten waarmee het contactslot aan de stuurkolom zit, uit te kunnen boren. Als dat niet lukt, kun je ook de hele stuurkolom vervangen, inclusief het contactslot dus. Daarmee bedoel ik dus de zwarte holle buis inclusief de (stuur)stang die daardoor heen loopt, tot aan de kruiskoppeling achter de pedalen.

rlacrois
28-01-2008, 18:03
dank voor je reactie ik laat wel weten wat ik ga doen

ra

Erik
28-01-2008, 18:21
Helemaal juist Tjeerd. Twee afbreekbouten doorboren en dan met gewone bouten vastzetten. Kan makkelijk. Hele stuurkolom kan ook, maar is veel meer werk. Ik en anderen heb ze wel los liggen of nog aan de stuurkolom. Het slotje in de deurgreep kun je eenvoudig overzetten en ook in de kofferdeksel. Dus dan kun je weer 1 sleutel voor alles gebruiken.

Erik
28-01-2008, 18:23
Wat je ook kunt doen is op goed geluk een sleutel passen. 1 op de 100 past. Misschien is het wel effectief als je alle volvo-clubleden langsgaat om hun sleutels te passen. Is ook leuk als kennismaking..............

robvalk
28-01-2008, 19:56
Als je naar een Volvo-dealer gaat kan deze zonder problemen aan de hand van je kenteken een sleutel bestellen.

Geen enkel probleem. (Er zijn zelfs dealers die hiervoor zelf je papieren niet hoeven te zien).

Erik
28-01-2008, 20:11
In het begin van het topic staat dat dat niet werkt. Mogelijk helpt het nummer op het slot zelf nog, maar ik denk dat het moeilijk wordt.

Ovlov 3.6L
28-01-2008, 21:59
In het begin van het topic staat dat dat niet werkt. Mogelijk helpt het nummer op het slot zelf nog, maar ik denk dat het moeilijk wordt.

Volgens mij is zelfs dat al geprobeerd begrijp ik uit de beginpost......

Markvictor
29-01-2008, 12:12
Dat verhaal van Erik komt ons in de familie wel bekend voor...

Mn oom had vroeger een dafje 33, stonden er twee van in de straat. Dus hij rijd starten en lopen weg. Bleek het de daf van iemand anders in de straat te wezen! Bedoel, hoe groot is de kans dat de zelfde sleutel past!!!! Zouden ze gewoon 100 verschillende soorten sloten hebben gehad ofzo... Hij dacht nog, wat is hij ineens stil geworden....

Tegenwoordig kun je dat al eens niet meer meemaken met die chips van die startonderbrekers die kunnen zeer veel getallen bevatten. En dan nog moet de sleutel passen, die twee combinaties maakt het onmogelijk.

Dutchie
29-01-2008, 15:58
Mn oom had vroeger een dafje 33, stonden er twee van in de straat. Dus hij rijd starten en lopen weg. Bleek het de daf van iemand anders in de straat te wezen! Bedoel, hoe groot is de kans dat de zelfde sleutel past!!!! Zouden ze gewoon 100 verschillende soorten sloten hebben gehad ofzo... Hij dacht nog, wat is hij ineens stil geworden....

Ook jongere auto's (tot de jaren 90 ofzo) hebben dit probleem gehad, vooral goedkope Japanse barrels. De sloten waren echt van miserabele kwaliteit. Tijdje geleden (twee jaar terug ofzo) was het veel in het nieuws, dat autodeuren met het 'sleuteltje' van een blikje SPAM geopend konden worden :humor:

volvofiel
29-01-2008, 16:11
Ook jongere auto's (tot de jaren 90 ofzo) hebben dit probleem gehad, vooral goedkope Japanse barrels. De sloten waren echt van miserabele kwaliteit. Tijdje geleden (twee jaar terug ofzo) was het veel in het nieuws, dat autodeuren met het 'sleuteltje' van een blikje SPAM geopend konden worden :humor:

Niet alleen de goedkope... bij onze vorige auto (een prachtige Carina II met ijzeren wieldoppen!) uit 1986 kon je de auto zonder sleutel aan de praat krijgen.

Lucluc
29-01-2008, 18:44
Mijn Mazda 323 kon je met elk muntje openen. Te belachelijk voor woorden.

volvofiel
01-02-2009, 13:51
Trouwens, om nog even wat toe te voegen aan dit topic: ook als je geen kenteken hebt kun je een sleutel laten maken.

De dealer noteert dan alle nummers/codes etc. en faxt die door naar de importeur in Beesd. Deze kan dan de sleutelcode "zien" en geeft die weer door aan de dealer, welke vervolgens een sleutel kan bestellen.
Althans, dat zei men toen ik er kwam voor een sleutel voor de Belgische GLS.

Sleutels voor de tankdop hebben ze helaas niet meer.

volvomania
01-02-2009, 18:57
Hier in Belgi is dat niet waar. Sleutels zijn hier niet meer te krijgen voor de 300, de info is er gewoon niet meer.

Frans
01-02-2009, 19:16
Is het zo dat de sleutel wl op de deur past en niet in het contactslot?

volvofiel
02-02-2009, 14:22
Is het zo dat de sleutel wl op de deur past en niet in het contactslot?

Ligt eraan.

Op het moment heb ik vier sleutels: kofferklep, portieren, tankdop en contactsleutel.

De oudjes hebben officieel drie sleutels: portieren (incl. kofferklep), tankdop (optioneel) en contactslot.
Bij mij is er echter gerommeld met de sloten waardoor ik een complete sleutelbos voor n auto heb.

Tjøørd
02-02-2009, 14:55
Staat wel indrukwekkend, maar handig is anders :)

elpee
02-02-2009, 17:13
Ligt eraan.

Op het moment heb ik vier sleutels: kofferklep, portieren, tankdop en contactsleutel.

De oudjes hebben officieel drie sleutels: portieren (incl. kofferklep), tankdop (optioneel) en contactslot.
Bij mij is er echter gerommeld met de sloten waardoor ik een complete sleutelbos voor n auto heb.

Als je dit weer correct wil hebben kun je aan de hand van 1 sleutel + slot, 4 sloten zelf aanpassen. In je slotcilinder zitten 5 of 6 plaatjes met veertjes. Het is een beetje gepruts om het goed te krijgen maar dan heb je nog 1 sleutel. Voor het contactslot gaat dit NIET op.

Frans
02-02-2009, 17:48
Ik heb namelijke kort geleden een sleutel bij laten maken. Daar viel op dat de sleutel wl in de deur paste maar niet in slot.
De sleutel werd gemaakt met een of ander Volvo malletje en ze hadden mijn sleutel er bij nodig om aan het uiteinde, bij het vasthoudt gedeelte, nog een extra bewerking te doen.
Daarom de vraag.

volvofiel
02-02-2009, 19:42
De latere types (dus ook die van jou) hebben een sleutel die n op contact n op de deuren past.

v0lv0freak
03-02-2009, 21:24
De latere types (dus ook die van jou) hebben een sleutel die n op contact n op de deuren past.
En in de tankdop als het goed is!

Bij ons was het contact slot afgelopen jaar ook kapot. Ik weet dat pap hier erg veel werk aan heeft gehad om het contact slot uit de auto te krijgen. Het was bijna sloopwerk gewoon :crazy2:

Het stomme is nu dat de oude en nieuwe sleutel precies hetzelfde 'handvat' hebben. Voor de deuren te openen moet je de afgesleten sleutel gebruiken, en voor te starten de nieuwe 'vierkante' sleutel. Leuk in het donker :no:

Jaja, we hebben ook nog zo'n 'luxe' sleutel met verlichting erbij, maar die hangt aan mam zijn sleutelbos..