PDA

Bekijk de volledige versie : V300-rijders en Motorrijders

Pagina's : [1] 2

Ovlov 3.6L
03-04-2008, 22:58
We weten al wat voor motor Wouter heeft, maar zijn er nog meer V3C-forum-gebruikers die motor rijden?
Post in dit topic eens enkele foto's met een leuk stukkie tekst!
Ik trap af met mijn Honda XR600R uit 1992
Een leuke off-the-road met 46pk op 135kg. Leuk speelgoedje! Hij is de opvolger geworden van mijn ex-Honda XL500R en, m'n eerste motor: de zeldzame Honda MTX200R.
http://i246.photobucket.com/albums/gg118/Ovlov343/XR600R/Afb003.jpg
http://i246.photobucket.com/albums/gg118/Ovlov343/XR600R/Afb004.jpg
http://i246.photobucket.com/albums/gg118/Ovlov343/XR600R/Burn-outje.jpg
Aangezien er toch een andere band op komt, effe burn-outje gemaakt in de garage...
http://i246.photobucket.com/albums/gg118/Ovlov343/XR600R/Beetjrubber.jpg
4 euro aan rubber :humor:

Pistonpen paultje
04-04-2008, 09:04
Ik rij dr ook n motor(tje) bij:humor:

http://img261.imageshack.us/img261/7220/jinchengsingamz8.jpg

Ok, ok....Ik heb dan geen motorkenteken maar brommer. Maar ze zijn ook als 125 op motorkenteken te koop:no_comment:

Past precies op de achterbank van mn 343:D

jasper
04-04-2008, 11:25
ik rijdt een Ural, een oude russische legermotor, en ik rijdt een ifa BK 350, een tweetakt boxer uit 1952. Foto's kan ik niet op internetzetten dus die kan ik niet bijleveren.

Groeten Jasper

setsunakaede
04-04-2008, 12:08
:bla:

:no_comment:

:pics:

:D:D:D:D:D

habie12
04-04-2008, 18:30
http://i7.photobucket.com/albums/y274/habie12/27012008525.jpg

hier mijn motor ook nog ff plaatsen dan.

164NEicjdAs

en een filmpje

drifterk
04-04-2008, 21:35
Ik hou wel van een stukje nostalgie, vandaar naast mijn 340 een Drifter 800

slb_340
04-04-2008, 22:01
Gave motoren allemaal! Ik wil er ook graag een... maar ik doe het niet. Ik ben dan binnen een week dood.. in een auto kan ik me al niet inhouden dus laat staan op een motor.

vandaag nog even de 210 aangetikt op een oprit:D .. kan je nagaan dat dat op zo'n scheurmonster als die van Habie (marcel) dat was geweest... dan had t vast veel sneller gekund/gegaan.

Zijn er speciale motorrij tips om je te beheersen? Beheersingstechnieken/cursussen enzo? Want dan wil ik dr wel over nadenken..

habie12
05-04-2008, 12:47
Gave motoren allemaal! Ik wil er ook graag een... maar ik doe het niet. Ik ben dan binnen een week dood.. in een auto kan ik me al niet inhouden dus laat staan op een motor.

vandaag nog even de 210 aangetikt op een oprit:D .. kan je nagaan dat dat op zo'n scheurmonster als die van Habie (marcel) dat was geweest... dan had t vast veel sneller gekund/gegaan.

Zijn er speciale motorrij tips om je te beheersen? Beheersingstechnieken/cursussen enzo? Want dan wil ik dr wel over nadenken..

ja er zijn vro cursussen die worden op het politieterrein van lelystad gegeven, daar leer je uitwijken remmen bochtentechniek kijken, zijn goede cursussen voor beginnende ervaren en wederopstappende motorrijders, dus voor elk wat, beheersen op de openbare weg valt niet altijd mee ja, het is gewoon altijd donders oppassen, als je denkt zelf wel goed te kunnen rijden dan nog moet je altijd ook voor de andere bestuurders nadenken, ff kijken naar het koetje in de wei kan al fataal zijn..

XSxRly6_mwA

robvalk
05-04-2008, 13:23
IK rijd ook motor,

De mijne is een Yamaha XJ900F, de voorloper van de Diversion dus.

2 Fast 4 U
05-04-2008, 17:30
Ik heb motor gereden tot voor 4 jaar terug, ben begonnen met een Heinkel scooter 175 cc 4 takt 4 versnellingen hand schakeling en als luxe een startmotor [had ik 'm maar nooit weg gedaan], maar ja, je bent wild en je jongt wat, :S uhh, je bent jong en je wilt wat, dus kocht ik in 1979 een splinter nieuwe Jawa California 350 cc Twin [ werd/wordt in Tjechië gemaakt], 2 takt voor 2700 gulden [ter vergelijking een Zündapp of Kreidler bromfiets koste toen, rond de 3300 gulden] die zelf de 2T olie in de carb pompte, mijn laatste motor was een Honda CB 400 Four uit 1979 met 6 versnellingen [5 & 6 zijn overdrive] optrekken in z'n 1 tot 90 km/h met iets van 11000 RPM, en dan gassen tot z'n top van 160 km/h in de 6. Ik moest me goed aan het stuur vast houden om niet eraf geblazen te worden :humor:
Maar aangezien m'n vrouwtje niet zo'n motor entusiast is en nooit mee wilde achterop, en ik geen zin had om alleen te toeren, en m'n Ascona goedkoper was om naar werk te gaan en omdat de Honda al een jaar of 3, eens per jaar uit de garage gehaald werd om een rondje te rijden om de olie te kunnen aflaten, heb ik de Honda maar verkocht, compleet met pak, helm en alles aan reserve onderdelen [+ complete 2de motorfiets] :sad:

Pistonpen paultje
05-04-2008, 17:39
Ik heb onlangs de woeste hei rondom Velp (bij Arnhem) bedwongen. Een hele opgave!

http://img209.imageshack.us/img209/773/dscf6997bwd8.jpg

^^ boven op de berg

http://img520.imageshack.us/img520/4559/dscf7002bem6.jpg

^^ hier zie je goed hoe hoog die berg wel niet is. En stijl vooral!

Affijn, een woest avontuur. Waar menig kindermondje van open zou vallen.

Nu ontopic: Ik had ooit een CB400f, n hele mooie. Maar rijbewijs nooit gehaald.

robvalk
06-04-2008, 20:37
Hé, zie ik daar niet een Honda 4-tact blokje hangen in dat frame?

Zo iets heb ik ook gehad, maar dan gemonteerd in de vorm van een Honda SS50! Wat een waaaaanzinnig fijne brommer was dat.

Veel mee beleeft, maar dat hoort op een ander forum thuis.

volvofiel
16-04-2008, 18:09
Een motor gaat mij veel te snel:nono:

punkazz
16-04-2008, 22:02
Hé, zie ik daar niet een Honda 4-tact blokje hangen in dat frame?

Zo iets heb ik ook gehad, maar dan gemonteerd in de vorm van een Honda SS50! Wat een waaaaanzinnig fijne brommer was dat.

Veel mee beleeft, maar dat hoort op een ander forum thuis.
Is dat niet zo'n Honda Monkey? Iedereen bij ons op school had wel een Honda C/SS/CD o.i.d. Ik deed er niet aan mee...veel te duur.

Ovlov 3.6L
16-04-2008, 23:05
Die TL1000 is wel een bruut apparaat. V-twin 1000cc, 136pk.
Mooi geluidje voor 'n racer :)

Ik weet bijna wel zeker dat er meer mensen zijn hier op 't forum die een motor hebben of hebben gereden.
Kom nou eens op met die foto's!!! ;)

Bodejodel
17-04-2008, 10:16
Ik moet er niks van hebben...
Geef mij maar 4 wielen en minstens een ton staal!

Ovlov 3.6L
17-04-2008, 12:35
Smaken verschillen!
autorijden heeft ook nogal wat voordelen:
- droogzitten
- driften
- geldverslinding
- trekhaak
- kofferruimte

voordelen aan motorrijden:
- lekker in de wind
- snel
- goedkoop
- zuinig
- gevaarlijker dan de auto ;)

Bodejodel
17-04-2008, 14:57
voordelen aan motorrijden:
...
- gevaarlijker dan de auto ;)Groot voordeel inderdaad! :humor:
Dat is ook mijn grootste bezwaar. Ik hou er niet van om voor mijn veiligheid zo afhankelijk te zijn van andermans rijkunsten. Iets wat je op de motor iets meer bent als in de auto.
Ik heb wel eens motor gereden. Die snelheidssensatie was geweldig, zelfs al was het "maar" een 600 cc racer. Geweldig!
Tegelijkertijdwas ik doodsbang voor elke auto die ook maar een beetje van zijn koers afweek.
Met een gezin van 4 personen is een motor ook niet echt praktisch... :nono:

Als je mij tegenkomt terwijl je op de motor zit zul je zien dat ik je altijd ruim baan geef. Je hebt van die idioten die motorrijders in de file gewoon klemzetten omdat ze wel door kunnen rijden. :uh-uhh:

Ovlov 3.6L
17-04-2008, 16:30
Groot voordeel inderdaad! :humor:
Dat is ook mijn grootste bezwaar. Ik hou er niet van om voor mijn veiligheid zo afhankelijk te zijn van andermans rijkunsten. Iets wat je op de motor iets meer bent als in de auto.
Ik heb wel eens motor gereden. Die snelheidssensatie was geweldig, zelfs al was het "maar" een 600 cc racer. Geweldig!
Tegelijkertijdwas ik doodsbang voor elke auto die ook maar een beetje van zijn koers afweek.
Met een gezin van 4 personen is een motor ook niet echt praktisch... :nono:

Als je mij tegenkomt terwijl je op de motor zit zul je zien dat ik je altijd ruim baan geef. Je hebt van die idioten die motorrijders in de file gewoon klemzetten omdat ze wel door kunnen rijden. :uh-uhh:

Inderdaad moet je je op de motor heel bewust zijn van de gevaren. Ik rij nu alweer 4 jaar motor. Niet alleen met goed weer, maar ook wanneer het regent en sneeuwt. Het "nieuwe" is er voor mij vanaf, ik rijd vooral nog om te genieten. Na een paar jaar leer je de gevaren goed kennen en merk je dat je veel meer vrijheid en mogelijkheden hebt op de weg dan een auto.
Ik heb ook een aantal situaties meegemaakt die ik met de motor goed op heb kunnen lossen maar met de auto hoogstwaarschijnlijk niet. De uitwijkmogelijkheden met een motor (en dan vooral met een enduro) zijn zoveel groter dan met een auto dat ik weleens twijfel of een motor in veel situaties niet veiliger is. Maar ALS er eenmaal iets gebeurd, dan is het vaak ok goed raak.......
Daarnaast merk ik ook dat je met een hoge motor (zoals een enduro) zoveel meer ziet dan met de auto. Je "voelt" het verkeer, je hoort wanneer de motor een onregelmatigheid vertoont. (Da's ook meteen de reden waarom motoren nog steeds niet APK-plichtig zijn).
En dan nog maar eens te spreken over de verkeersdoorstroming; ooit een motor vooraan in de file zien rijden?
Je ziet ook inderdaad dat er mensen zijn die motoren klemrijden in de file, maar de motorrijders zijn legaal bezig. Zij mogen dit omdat wanneer zij achteraan in de file aansluiten, dit voor een motorrijder meer gevaar opleverd dan voor een auto. Stel je voor dat er een automobilist een file over het hoofd ziet en er vol in rijdt. De motorrijder kan het misschien niet meer navertellen, de automobilist vaak wel.
Dit "inhalen" wordt ook vaak gedaan bij stoplichten. Tot de irritatie van vele automobilisten. Maar heb je last van motorrijders die vooraan bij het stoplicht staan? Nee, ze zijn toch zo weg ;).

Ach als een motor eens de mogelijkheden zou hebben van een auto..........dan ZOU 't ook een auto zijn ;)

volvofiel
17-04-2008, 19:16
Het is best dat motoren in de file inhalen of het gas er eens flink op willen.

Helaas hebben een aantal motorrijders geen inzicht en schrik je je als automobilist (of in mijn geval als passagier:D) echt het laplazarus als een of andere id***t (sorry Wouter) langs je heen scheurt.
Wat mij betreft mag er ook wel wat meer politiecontrole op dit soort motormuizen zijn.

volvomaniac
20-04-2008, 09:48
Dan moet je niet in Frankrijk komen, op de rondweg van parijs houden motor rijders tijdens de spits regelmatig een wedstrijd wie het snelst durft in te halen. Ze kijken daar echt nergens naar, ze komen je aan alle kanten voorbij scheuren. Regelmatig staat er dan ook een file doordat er een motorrijder achter op een auto is gereden, meestal met zeer ernstige gevolgen.

Wouter
20-04-2008, 20:57
degene die de ring ooit in 11 minuten rond reed (met een camera op zijn motor) heeft dat soort geintjes idd ook met de dood moeten bekopen....

Ovlov 3.6L
20-04-2008, 21:01
Dan moet je niet in Frankrijk komen, op de rondweg van parijs houden motor rijders tijdens de spits regelmatig een wedstrijd wie het snelst durft in te halen. Ze kijken daar echt nergens naar, ze komen je aan alle kanten voorbij scheuren. Regelmatig staat er dan ook een file doordat er een motorrijder achter op een auto is gereden, meestal met zeer ernstige gevolgen.

Eigen schuld dus.
Heel hard gezegd; vaak ruimen zulke jongelui zichzelf automatisch op. Vaak stoppen ze al met motorrijden na het eerste, wat serieuzere ongeluk. Heel verstandig als je je fatsoen niet kunt houden op zo'n ding....

volvomaniac
20-04-2008, 21:07
Een van mijn eerste keren bij Parijs, ik rijd vrolijk 90 met de vrachtwagen, word ik ingehaal door een bestel bus die ongeveer 130 reed, kwam er nog ff een motorrijder tussen door met een BLOEDGANG

!!! Ik schrok me wezenloos. Voor het zelfde geld was er spoorvorming geweest, had ik een klein zwiepje naar links gemaakt, hadden ze hem van de snelweg kunnen schrapen.

Bodejodel
20-04-2008, 21:46
Op de rotonde bij mijn werk is laatst ook nog een motorrijder onderuit gegaan.
Ik deed net mijn auto op slot en ik hoorde een motor optrekken, niet eens heel aggressief. Daarna leek ie hem ineens vol de toerenbegrenzer in te jagen.
Toen ik bij dat geluid direct opkeek zag ik een motorrijder een stukje rollebollen en zijn motor gleed nog een meter of 10 door. Hij was duidelijk uitgegleden waardoor hij door het ontbreken van grip op het achterwiel (en waarschijnlijk door een rare hand beweging of in een reflex het gas opendraaiend) ineens meer toeren maakte.

Hij reed echt niet hard en zijn val zag er ook niet echt spectaculair uit, maar toch bewoog hij amper. Na 15 minuten werd hij een ambulance in gedragen, vlak nadat zijn vrouw/vriendin die waarschijnlijk net op de hoogte gebracht was aangekomen op de plaats des onheils... (haar auto midden op de rotonde, het verkeer blokkerend, achterlatend...)

Zo kwetsbaar ben je dus... 1 klein olievlekje of vochtig stukje weg is genoeg. Je hoeft daar niet eens als een gek voor te rijden.
Dan zijn er idioten die denken dat ze onsterfelijk zijn op die ondingen... onbegrijpelijk...

setsunakaede
21-04-2008, 11:46
degene die de ring ooit in 11 minuten rond reed (met een camera op zijn motor) heeft dat soort geintjes idd ook met de dood moeten bekopen....

The Black Prince bedoel je? ('70'ish-er jaren die ronde gereden).
Of bedoel je Ghost Rider? Die heeft het in minder dan 10 minuten gedaan, ik dacht 9'57 oid. Overigens ook bloedstollend. Acties dat ik niet wilde weten wat er met de auto's is gebeurd die hij op die manier ingehaald heeft, je gelooft gewoon bijna niet dat er geen ongelukken bij zijn gebeurd.

Ovlov 3.6L
21-04-2008, 15:44
The Black Prince bedoel je? ('70'ish-er jaren die ronde gereden).
Of bedoel je Ghost Rider? Die heeft het in minder dan 10 minuten gedaan, ik dacht 9'57 oid. Overigens ook bloedstollend. Acties dat ik niet wilde weten wat er met de auto's is gebeurd die hij op die manier ingehaald heeft, je gelooft gewoon bijna niet dat er geen ongelukken bij zijn gebeurd.

ach, zulke personen ruimen zichzelf automatisch op.

Gelukkig zijn er nog vele verstandige motorrijders.

daNpy
13-07-2008, 10:38
Ik rijdt sinds maart ook motor:

http://danpy.autofans.nl/images/CBR/IMG_2515.JPG

Een Honda CBR 600F uit 1999 (PC35) :)

Gebruik hem om wat rond te toeren en voor woon werk. Wel een zomerrijder dus :P

Nog een recent plaatje:

http://danpy.autofans.nl/images/CBR/Foto-0040.jpg

Fotoboek (http://danpy.autofans.nl/images/CBR/) :)

850 Estate
19-03-2009, 18:51
Ik ben het wel eens met de mensen die menen dat motorrijden een stuk gevaarlijker (of liever: minder veilig) is dan autorijden. Ik ben wel een beetje allergisch voor mensen die zeggen dat motorrijden hun dood wordt. Waarom? Sinds ik motorrijd, durf ik wel te stellen dat ik een veel betere automobilist ben geworden.
Daarnaast wordt er bij de motorrijlessen zoveel aandacht gegeven voor je kwetsbaarheid in het verkeer in combinatie met je relatieve stabiliteit. Ik wil regelmatig best even gasgeven op m'n motor (zie plaatje), maar ben me altijd bewust van het aanwezige gevaar!

habie12
19-04-2009, 20:59
Ik ben het wel eens met de mensen die menen dat motorrijden een stuk gevaarlijker (of liever: minder veilig) is dan autorijden. Ik ben wel een beetje allergisch voor mensen die zeggen dat motorrijden hun dood wordt. Waarom? Sinds ik motorrijd, durf ik wel te stellen dat ik een veel betere automobilist ben geworden.
Daarnaast wordt er bij de motorrijlessen zoveel aandacht gegeven voor je kwetsbaarheid in het verkeer in combinatie met je relatieve stabiliteit. Ik wil regelmatig best even gasgeven op m'n motor (zie plaatje), maar ben me altijd bewust van het aanwezige gevaar!

een Yamaha Fzr 600, daar heb ik ook mijn eerste meters op gemaakt, erg fijne motor, en dat van een beter automobilist daar sta ik ook achter, je kijk gedrag wordt een stuk anders, ook als je op de motor zit, je hebt het gevoel dat je ook voor een ander moet uitkijken, voortijdig inschatten wat de andere gaat doen. ze slaan zomaar links of rechts af.

variovolvo
29-04-2009, 12:05
Ik rij een africa twin, omdat ik nogal veel file onderweg heb. Gebruik mijn 340 eigenlijk alleen voor de winters.
en ... motorrijden is en blijft gevaarlijk maar voor een deel heb je dat zelf in de hand. Doe er een fotootje bij van de Offroad cursus die ik afgelopen weekend had, was erg leerzaam.
http://www.renepiersma.nl/images/dsc_1450.jpg

Groet
René

P.s. De "instructeur" is Rob Geelen die dit jaar de Heroes Legend Ralley gaat rijden.

huysmans
29-04-2009, 12:11
Hmmm, en ik maar denken dat m'n 'brommerts' er ook al bij stonden. Niet dus.

De Honda Sabre die ik gekocht heb om een motor in huis te hebben zodat ik zou gaan lessen. (en in de tussentijd de motor nalopen en rijdbaar maken)

http://jan.huijsmans.nu/Honda/Sabre/sabre.02.03-640x480.jpg

De Kawasaki GT 550 die ik voor een leuke prijs mee kon krijgen bij aanschaf van m'n motoruitrusting.

http://jan.huijsmans.nu/Kawasaki/GT550/gt550.01.01-0.jpg

Zoals de goed oplettende lezer al geconcludeerd heeft... de Honda is nog steeds niet rijdbaar. (carbs nalopen, net als richtingaanwijzerrelais vervangen)

Bodejodel
29-04-2009, 12:40
... en de "brommerts" staan er nog steeds niet tussen... (de foto's in ieder geval niet) :D

Wouter
29-04-2009, 13:22
Bij mij voor een keer wel!! (Buijs zn topics zijn bij mij nog steeds fotoloos..)

Die Kawasaki ziet er voor een toch vrij oude motorfiets nog best netjes en fris uit.
Die Honda oogt wat 'gebruikter' maar dat kan ook door de rommelige geflitste foto komen. Carbs en een elektrisch relais; waar praten we over, wat onderdelen (relais, pakkingen) bestellen, 5 minuten voor montage relais, en 1 middag voor de carburateurs + afstelling?

Heb je het moto rijbewijs inmiddels al?

huysmans
29-04-2009, 21:20
De Honda is overgespoten in een niet originele kleur, is niet netjes en met een flut camera bonnen op de foto gezet. (en van '84) De Kawasaki is buiten op de elektronische gevoelige plaat gezet en was toen ook gewassen. Deze is van '91 en rijdt heerlijk. ;)

guusk44
05-05-2010, 22:35
:lol:mooi nog meer motor rijders hier,wel lang geleden dat er
in dit topic gepost is?

maar goed mijn brommer is een zijspan een kawasaki zn 1300 6 cilinder lijn 130 pk, waar we regelmatig mee naar zweden knallen naar kawasaki 6 pitter treffens.

Ysbrand
05-05-2010, 23:52
Ik heb geen motorfiets gehad maar wel ander geweld..
Een Kombikart met een Rotax-Max blokje.
- 125cc 2 takt
- 14.000 rmp maximaal
- 30pk beschikbaar vanaf 6.000 rmp tot begrenzer (14.000 rmp)
- topsnelheid met de juiste tandwielverhouding: 165 km/u

Helaas moest hij mij wegens omstandigheden verlaten :cry2:

huysmans
07-05-2010, 13:41
maar goed mijn brommer is een zijspan een kawasaki zn 1300 6 cilinder lijn 130 pk, waar we regelmatig mee naar zweden knallen naar kawasaki 6 pitter treffens.

Want one... als het kan is 6 pitten toch veel leuker. :)

guusk44
07-05-2010, 15:39
Want one... als het kan is 6 pitten toch veel leuker. :)

yeehaa! een 6 lijn is pas fijn yeehaa!

wordt alleen wat minder met de onderdelen :flame:

guusk44
07-05-2010, 17:02
as zondag 9 mei, motor-forum megameting in veenendaal,parkeerplaats mac donalds langs de A12.gaan er nog volvo bikers naar toe?

huysmans
07-05-2010, 20:38
yeehaa! een 6 lijn is pas fijn yeehaa!

wordt alleen wat minder met de onderdelen :flame:

Ik rij dagelijks niets anders. (al zit ie in het vooronder en gaat er stookolie in... 740 diesel. ;)

Ach ja, alles wat oud wordt krijgt onderdelenproblemen. Zo moet ik ook ooit nog eens m'n Sabre aanpakken, eens kijken of ik 'm een keer aan de gang krijg.

guusk44
08-05-2010, 06:19
als die sabre rijdend is weg gezet, zal het allemaal wel mee vallen.

huysmans
08-05-2010, 08:02
Ja en nee... hij is rijdens weg gezet met een probleempje, in 1996. Daarna heb ik 'm in 2004 gekregen, starten wilde wel, maar netjes lopen niet echt, carb wissel gehad, geen oplossing en de laatste start poging (2008) wilde ie zelfs dat niet. (ondatnks een accu die volgenoeg was en verse benzine)

Kleine uitdaging dus. (maar wel een leuke)

guusk44
08-05-2010, 09:49
ligt er aan wat het ''probleempje'' was:hmmz:
overgens ook een leuke zijspan trekker zn sabre:y:

huysmans
08-05-2010, 14:21
Het 'probleempje' waar ik 'm mee kocht waren er 3:

De motor ging uit als de verlichting aan ging.
(Verse accu erin en opgelost)
Richtingaanwijzers doen het niet.
(Relais is gesloopt door de vorige eigenaar in de zoektocht naar de electra problemen)
De motor loopt op 3 poten als ie warm is.
(Zou ook electra kunnen zijn, geen flauw idee, toen ie starte had ik geen rijbewijs, dus niet mee gereden)
Dus tja, ik weet het niet waar ik moet zoeken en om eerlijk te zijn heb ik er ook nog niet echt naar gekeken. Staat op de 'todo', maar een motor neemt veel minder plek in dan een auto, dus ik heb niet echt haast.

guusk44
08-05-2010, 16:18
mmm ook maar is nieuwe bougie's er in
en rustig gaan zitten met een multimeter
en een schema en ea nazien,

guusk44
08-05-2010, 18:40
maar de kawa:)
is meer mijn smaak:groovy:

RenVeld
09-05-2010, 08:05
Heb ook nog een beetje Tupperware staan: een Honda Pacific Coast 800 uit '89.

Foto's zijn van het net geplukt....... kan mijn eigen niet vinden?

Stil, comfortbel, snel genoeg, zuining en een kofferbak, wat wil een man nog meer?

guusk44
09-05-2010, 16:00
:hmmz:ja is mooi spul, als ik mijn zijspan verkocht heb gaat mn gedachte
ook uit naar een honda pc:y:

Gekke Gerritje
21-08-2010, 21:17
2639

Zo, even een topic wakker schudden, dit is mijn Hondatje!!yeehaa!

Niels
21-08-2010, 21:54
Mooie dikkerd GG! Hopen dat ik hier snel ook wat kan toevoegen maar dat wordt geen naked, waai zowat uit mijn laatste verschoning bij 120 met tegenwind.

#kanooknietsmeerhebbendiejeugdvantegenwoordig ;)

Gekke Gerritje
22-08-2010, 10:57
Vind het nogal meevallen, dikke koplamp en tellerunit vangt aardig wat op en van heb ik nog een tanktas erop, nou dan gaat het best wel tot 180 maar comfortabel is heel anders. Zelf vind ik 140 de max en op een lang stuk vind ik 120 goed te doen zonder uit mijn string te waaien.:D

huysmans
22-08-2010, 11:19
Ach, bij de 1e motorlessen vond ik 70 hard, bij de laatste lessen kreeg ik op de snelweg een paar keer te horen dat ik echt maar 120 mocht. Het is een kwestie van wennen.

meneer de uil
09-12-2010, 15:37
ik rij een bmw r1100gs, hiervoor een suzuki tl1000s, cb750 en een cb450..... de bmw bevalt me prima. ik rij 25000 km per jaar met de motor dus de keuze voor een bmw was snel gemaakt! de volvo is voor erbij.... bij de meeste is de motor voor erbij!:yesyes:

Wouter
20-01-2011, 22:25
Nu ik morgen dan eindelijk echt mijn nieuwe roze pasje met vermelding voor categorie A mag gaan ophalen op het stadskantoor.. begint het al behoorlijk te kriebelen wat voor motor ik eigenlijk wil gaan rijden.

Heb me tot nu toe vooral georienteerd op basis van de ervaringen bij de rijlessen, proefzitten in de showroom en mn eigen voorkeur/smaak.

Natuurlijk zijn er zat fietsen te koop die aan vrijwel alle eisen voldoen, maar het budget gaat ook maar zó ver. en ik moet nog een pak... en een helm...

Ik ga het vanzelf wel zien wat er nog over is als ik straks een degelijke uitrusting heb, dan weet ik wat ik over heb, dat praat een stuk makkelijker én er is geen belemmering om proefritten te doen etc.
Momenteel kijk ik vooral naar 4-seizoenen kleding die zowel goed waterdicht is als in de zomer ventilatie mogelijkheden.

Het uit mn pak waaien heb ik niet zo'n last van gehad, terwijl de lesmotor een volledig naked bike was. Wat ik het grootste probleem vind van kuipen op de motoren in een voor mij haalbare prijscategorie; ze zijn zo lelijk...

Een van de top favorieten tot nu toe is deze:
2929

4-cylinder boxermotor, cardan aandrijving, qua formaat ideaal voor mijn lichaamsbouw en relaxte zithouding mogelijk voor lange ritten.

Als je het niet weet, zou je niet zeggen dat dit de voorloper is van de latere "bankstel op wielen"; honda goldwing. maar dat is ie wel, dus. Het type op de foto is een GL1000 K3. Ik kijk vooral naar de types van net voor ze met de grote grote kuipen kwamen iig. de opvolger (GL1100) was er met en zonder kuip, kan dus met wat moeite 'ontkuipt' worden. zou 2e keus zijn.

Zijn nog een hoop andere types die flink in de belangstelling staan;
o.a. suzuki GS(700, 850, etc), yamaha XS1100, over het algemeen gezien de eerste generaties motorfietsen in de zware toerklasse.

qua design en techniek zou ik nog liever op een nog ouder lijk willen rondrijden, maar dan zijn de praktische bezwaren toch te groot om er meer mee te rijden dan de zomerse toerritten etc.

Gekke Gerritje
20-01-2011, 23:33
Hé Wouter, die Honda is super!! Als je nog ouder gaat wordt het grootste probleem de remmerij, dat is echt wel verbetert in de loop der jaren. I.i.g. veel rij en ik ben blij plezier!!

Niels
21-01-2011, 14:04
Ha Wouter,

Zou leuk zijn zo'n oergoldwing! Een budgettair vriendelijke fiets uit dezelfde epoche is de Honda CX 500, wel twee cilinders minder maar eveneens 'naked' (of anders met aftermarket-kuip die er ook weer af kan), en cardan. Als je toch uit je laatste verschoning waait kom je met een kuipruit ook een heel eind trouwens.

Wat kleding betreft kan ik in elk geval de Macna-jas aanbevelen die ik zelf ook heb: de Geo. Je kunt er van alles aan- en afritsen zodat je hem echt het hele jaar door kunt gebruiken. In de zomer is het dan lekker koel (behalve als je stilstaat natuurlijk) en in de winter houdt hij je er ook bij temperaturen onder het vriespunt warm. Bovendien is Macna (Nederlandsch merk) gunstig geprijsd, het is natuurlijk geen Rukka of ander topmerk maar ik ben over de kwaliteit goed te spreken. Ik moet wel zeggen dat een en ander afhankelijk is van je eigen pasvorm: de bijbehorende Macna-broek van deze serie kreeg ik met geen mogelijkheid aan mijn reet dus dat is een Evolution geworden ;)

http://i371.photobucket.com/albums/oo152/nvdw85/Quatsch/hobbezak.jpg

Ik mag het 18 februari weer proberen, hopelijk dat ik dan WEL slaag want de lokroep der BMW K75 is inmiddels onuitstaanbaar aan het worden :)

Gekke Gerritje
21-01-2011, 14:30
Hé Niels lekker aan het lessen!!! Heb zelf ook 2x over de praktijk gedaan, theorie en bijzondere verrichtingen in 1 keer. Ik zakte omdat ik langs de verkkerde kant van één of andere middenberm ging (stukje spookrijden) en dat mocht dus niet, flauw hoor. Tweede keer reed ik echt super, had toen een hele toffe vrouwelijk examinator met gele sportschoentjes en een gele Ibiza!! Gisteren nog gereden maar vind het echt veel te koud, ze blijft nu binnen tot het weer boven de 10 graden is.
Wat voor K75 heb je?? Mijn eerste motor was ook een K75 met kuip en die heb ik na 1 uur weer ingeruild!!

Niels
21-01-2011, 15:05
Haha nog geen GG, maar ik wil er zo graag een. Het ding voldoet op papier al heel erg aan mijn wensen en ik ga ook snel een keer proefrijden als er een A op het pasje staat. Op zich leek me een K75 RT heel erg aantrekkelijk (jaja) maar ik begrijp ook dat het een rijdende sauna is in warm weer, en dat je eigenlijk achter een bushok zit, dus feitelijk staat hier alles open, ook de nakeds en - die heeft de voorkeur - de K75S. Er staan er genoeg te koop maar ik trek de knip niet voor het rijbewijs binnen is - het jeukt echter wel...

Gekke Gerritje
21-01-2011, 15:19
Die jeuk dat ken ik!!!!
Ik vond de K75 echt super, maar toen ging ik rijden en dacht, verdorie ik zit weer in een auto achter die grote ruit, en helemaal rechtop en mijn knieen kwamen wel heel dicht en irritant tegen de kuiprand. Terug gegaan naar Joost motoren in Utrecht en daar stond een R1100rs te popelen om bereden te worden, echt zoveel sportiever, meer naar voren, veel meer power en toch een ruitje, wereld van verschil.

2930

Oh ja, op de achtergrond staat mijn K75 met electrische ruit en allebei met handvatverwarming.

Wouter
21-01-2011, 16:53
Niels, ik was jouw foto van het motorpak nog aan het zoeken geweest, maar kon mn niet vinden. Heb dus zelf onderzoek gedaan en was inderdaad ook uitgekomen op Macna. Heb diverse typen en maten aan gehad maar er is een probleem met de pasvorm van de schouder protectoren.

jassen van EVO heb ik ook aan gehad, dat was helemaal niks, bij de voor mij benodigde hoeveelheid schouder en mouwen wordt veel teveel buik meegeleverd :+

broek ben ik helemaal nog niet aan begonnen qua passen. moet waarschijnlijk een speciale lengtemaat worden of één die je heel mooi kunt insnoeren.

In oudenbosch (vlakbij voor mij) zit een zaak die zelfs maatkleding kunnen maken. dat is dan wel leer en dus niet all-season geschikt.

Maar wat ze ook kunnen is bijv. bij een nieuwe Macna met Sandwich systeem de schouderprotectors loshalen en op de voor mij passende plaats terug monteren.

Is echt een raar verhaal; de hoeveelheid stof voor rug, schouders en mouwen is goed, alleen is het net anders verdeeld dan bij mij en komt de protector dus precies verkeerd uit.

Bodejodel
21-01-2011, 18:30
Toch maar een AlpineStar op maat laten naaien dan? :D

Wouter
22-01-2011, 10:46
Maar wat ze ook kunnen is bijv. bij een nieuwe Macna met Sandwich systeem de schouderprotectors loshalen en op de voor mij passende plaats terug monteren

daar is nu mijn hoop een beetje op gevestigd, ik ga vanmiddag eens kijken of dit inderdaad mogelijk is.

Wouter
22-01-2011, 18:56
sterker nog, ze hadden een paar goede tips, wijze raad en ook nog wat advies.

En passende motorkleding! :D

Voila:

2931

Jas: toch een Macna dus; type "Oasis". Deze zit vrij strak (maat L) maar is in 1e instantie bedoeld voor 3 seizoenen behalve hartje winter (dus de passing is perfect zonder de thermovoering)
Het idee hierachter is dat je beter een wat minder dure jas kunt kopen die zonder thermovoering perfect zit, en evt voor de winter een wat ruimere met veel isolatie en weinig ventilatie mogelijkheden, dan dat je 3 kwart van het jaar met een hoop dure maar fladderende stof aan het rondrijden bent.

Basisgedachte is dus dat een all-season jas die je écht heel het jaar door wilt gebruiken nooit in alle seizoenen helemaal kan voldoen, qua pasvorm en dus ook qua veiligheid.

Maffe is trouwens dat de passing van de schouder protectie geen enkel probleem was (ook niet bij een andere jas in XL). snapte er niks van, de man van de kledingzaak ook niet. verschilt misschien per model jas.

Ik had overigens hetzelfde met de macna broek als jij, alleen vond ik hem aan de bovenkant te kort en de pijpen bovenaan juist te wijd. Voor mij is het een "racer" broek geworden. Merk/design zegt me he-le-maal niks maar hij zit lekker, is waterdicht en de thermo liner kan eruit voor de zomer.

Winterhandschoenen had ik al, simpele maar wel mooi bij de jas passend zelfs (Macna Lava). Voor de zomer moet ik nog andere hebben met ventilatie ipv isolatie :+

Helm heb ik nog niet gekocht, ik kwam er niet aan uit wat ik nou van de pasvorm vond, en ik vind het ook erg belangrijk dat ie zo stil mogelijk is (vooral als je zonder ruit rijdt veel kans op geraas/gefluit etc). Door de vorm van je hoofd is het voor veel mensen heel verschillend hoe een helm aanvoelt, hoe de geluidsisolatie werkt, etc. Ook de sluiting blijkt nogal veel verschil in te zitten, wat ook weer individueel is. Aaahrg ingewikkeld!

Heb een Shark Vision-R op gehad. Dit lijkt me wel een kanshebber, hoewel de strakheid van het stuk rond de kin wat hoger was dan op de plek waar ze de hoofdomtrek meten. Groot pluspunt is wel dat deze helmen voorziening hebben om de pootjes van je bril te ontlasten, wat ik verder alleen gezien heb bij Arai helmen (en die zijn A nogal duur en B -naar verluidt- relatief lawaaiig)

Het punt is nu dat ik een motor moet hebben om op te gaan proefrijden; dat is blijkbaar toch echt de enige manier om er zeker van te zijn dat ie voldoet. En voor de proefrit om een motor te gaan kopen moet je eerst een helm hebben... :P toch eens kijken of mn zwager's helm 'ongeveer past' :)

guusk44
22-01-2011, 19:10
zo van de week de honda 6 cilinder verkocht,en nu weer een 2 pitter een moto guzzi carlifornia 2, 1000cc van 1983 heerlijk om weer met dikke ploffen en een berg koppel te sturen 3600 toertje's bij 120 km/u.

Wouter
22-01-2011, 19:16
jaaaah, mooi werk. is dat een M100?

guusk44
22-01-2011, 19:23
jaaaah, mooi werk. is dat een M100?

nope, g5 of sp ,een m100 is een liggende 1 pitter

Gekke Gerritje
22-01-2011, 19:39
Voor kleding en zeker de helm kan ik als ervaren rijder maar één advies geven, passen, passen en nog eens passen!!!!!!!!!! Beter een goede lelijke helm die perfect zit en sluit dat een goede wijze helm die schuift.

Wouter
12-02-2011, 10:55
yep, Gerrit dat advies had ik al van veel mensen gehad en lijkt me ook de enige manier om tot een goede koop te kunnen komen.

Ik heb inmiddels een helm gekocht! mijn aandachtspunten/prioriteiten waren zo'n beetje:

- zo goed mogelijke pasvorm (het passen passen passen en nog eens passen verhaal)
- zo stil mogelijk (ivm gevoelige oortjes, wil tzt ook nog oordoppen voor snelwegwerk hebben)
- pinlock
- uni kleur (iig zeker niet zo'n power ranger opdruk)
- bij voorkeur met geïntegreerd zonnevizier

Uiteindelijk ben ik al passend en proberend uitgekomen op een Shuberth S1 Pro. Deze lag bij de motorzaak nog een beetje in de weg in afwachting op komst van de 2011 collectie, en was dus met een interessante korting mee te nemen. Blijft een smak geld overigens, maar dit was echt DE stilste helm met DE beste pasvorm voor mijn aardappelvormigehersenpan :)

Niels
12-02-2011, 12:36
Mooie helm zo'n S1 Pro!

Gekke Gerritje
12-02-2011, 13:01
Goeie helm!!! Heb hem ook gepast maar mijn oren vielen er bijna af met op en af zetten.

Wouter
12-02-2011, 13:20
hmm zoiets had ik ook bij een shark helm; die zat retestrak bij de kaaklijn, terwijl de band wenkbrauwen-oren-achterhoofd nogal losjes bleef zitten. werd m dus ook niet. Hangt gewoon van de vorm van je schedel af.

enige nadeel van de s1 pro is dat het eigenlijk een race helm is, er zit dus geen enkele intercom/headset voorbereiding cq uitsparing in. wél voldoende ruimte voor mn brillenpootjes

Niels
12-02-2011, 15:49
Als je die mogelijkheid per se had willen hebben, had je eigenlijk even bij BMW moeten shoppen! Daar heeft de 'Sport'-helm wel voorbereiding op een communicatieset, en is ook Schuberth-fabrikaat.

daNpy
12-02-2011, 19:42
sterker nog, ze hadden een paar goede tips, wijze raad en ook nog wat advies.

En passende motorkleding! :D

Voila:

2931

Dude die foto:humor::humor::humor::humor::humor::humor::humor::humor::humor:
ik lag bijna op de grond :D

Ik heb ook een motort, al een paar jaar. Mooie CBR600F aangepast naar mijn wensen en nu ongeveer 'klaar' :)

http://danpy.autofans.nl/images/CBR/IMG_0208.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/CBR/CBR200909261.jpg

Gekke Gerritje
12-02-2011, 22:34
enige nadeel van de s1 pro is dat het eigenlijk een race helm is, er zit dus geen enkele intercom/headset voorbereiding cq uitsparing in. wél voldoende ruimte voor mn brillenpootjes

Pfoe Wouter, ik weet niet wat je van plan bent met die helm maar het enige wat volgens mij onder een helm hoort bij motorrijden is je oordopjes en desnoods je bril, al dat intercom en zelfs telefoon geneuzel leidt je alleen maar af.

Maar eh, je zit strak in je jasje hoor:worship:

Niels
18-02-2011, 16:18
http://i371.photobucket.com/albums/oo152/nvdw85/Quatsch/zomgdeluxe.jpg

SLUIT RAMEN EN DEUREN. VROUWEN EN KINDEREN EERST

Ik ben geslaaaaaagd!

Woeiiiii

*rent door de huiskamer en struikelt over de leunstoel*

Wouter76
18-02-2011, 18:11
Hahahaha mooi man!, van harte gefeliciteerd en alvast heel veel (rij) plezier met je eigen motor straks!

punkazz
18-02-2011, 18:13
Gemotoriseerd! Ik bedoel, gefeliciteerd! (ze worden wel heel flauw :D)

Kevin
18-02-2011, 23:17
Van harte Niels!

Bodejodel
18-02-2011, 23:52
Gefeliciteerd!

Dutchie
19-02-2011, 08:56
Gefeliciteerd!

Gekke Gerritje
19-02-2011, 10:36
Goe gedaan jochie!!!!

guusk44
19-02-2011, 10:55
ja super gefeliciteerd en nu zeker een keer een vro cursus doen in lelystad
leer je echt super veel van,echt een aanrader

Wouter
19-02-2011, 13:34
Ook via deze weg nog van harte!

Ik zag gisteravond nog 2 BMW k75's rijden, vandaar mijn vraag :)
lijkt mij ook wel een prima motor btw.

Mn eigen motor shortlist is weer behoorlijk veranderd, maar ik zal zowieso meerdere exemplaren/typen etc gaan bekijken voor ik een def. keuze maak.

Gekke Gerritje
19-02-2011, 15:33
K100 is ook heel leuk.

Niels
25-02-2011, 15:08
Vanavond Motorbeurs, even mijn krent op allerlei dingen hijsen, ben wel benieuwd.

Ik heb ook nog even een bezoekje gebracht aan de plaatselijke BMW-dealer. HEULE mooie K 75 S in 'Topasrotviolett' met handvatverwarming en kofferdragers, latere uitvoering met driespaakswielen en betere stroomvoorziening. Voordat ik daar echter een proefrit mee ga maken, haal ik daar woensdag een andere K 75 S op. Dat is normaal een van de leenfietsen voor tijdens onderhoud aan je eigen brik, dus die kan ik huren zodat ik er voor langere tijd op kan rijden. De proefrit met het ding dat ik echt zou willen hebben, wordt dan een soort 'zoek de verschillen' :)

*popelt*

Wouter
26-02-2011, 12:55
Nou min of meer maar niet geheel toevallig was ik gisteravond ook richting het Utregse afgereisd en ben ook driftig aan het rondkijken geweest. Ook had ik nog een afspraak met de aanbieder van een hele nette VF1100 Sabre, maar dit wordt het waarschijnlijk niet helemaal omdat de eigenaar het apparaat nog enkele weken nodig heeft voor woon/werk verkeer. Dat duurt me te lang... ook nog een poos staan buurten bij de yamaha xj900 club; even proef gezeten en wat technische inzichten gekregen. Morgen ga ik er een bekijken...

Gekke Gerritje
26-02-2011, 13:10
Is de S zonder of met kuipje Niels?

Wouter
26-02-2011, 13:33
Kleine kuip is dat, bescheiden ruitje, etc
De RT zijn de grootste kuipen zoals op de dienstfietsen enzo.

Gekke Gerritje
26-02-2011, 13:36
Oké, ik had zelf een R1100 rs en dat was ook een wat kleinere kuip met een verstelbaar ruitje, reed wel erg goed trouwens zo'n boxer.

Niels
26-02-2011, 17:19
Je kunt de hoeveelheid kuip inderdaad wel vergelijken met de R 1100 RS. Even voor de beeldvorming, het is specifiek dit exemplaar waar mijn interesse naar uitgaat: http://www.dejongalphen.nl/motors.php?a=view&id=91

Gewoon compleet met onderspoiler en afdekkap voor de injectie, keurig in de lak, geen beschadigingen, kortom een heel mooie fiets. Hij is nu in de opruiming (hij staat ook al jaren bij de dealer) dus de prijs die erbij staat is in elk geval niet de prijs die ik ervoor ga betalen ;)

Was erg leuk die Motorbeurs, ik had geen illusies om er een motor te kopen (er stond echter hier en daar wel een budgetfiets), ik kwam er voornamelijk om nieuwe spullen van dichtbij te bekijken, zoals de Honda CBR 250 R (een HELE leuke motor voor een ramsjprijs) en de BMW K 1600 GT/L. Eerlijk gezegd valt het formaat me nog mee - het is niet veel groter dan een Honda Pan European volgens mij - maar het blijft een loerus. Op zich zou ik heel tevreden zijn met een standaarduitvoering, ware het niet dat BMW zo aardig is om schrapersmentaliteit af te straffen met afdekplaatjes waar anders die opties hadden gezeten, zoals de drukknoppen voor de audio en het scherm voor de navigatie. Dat vind ik dan weer jammer voor een motor van DIK DRIEËNTWINTIGDUIZEND EURO.

Gekke Gerritje
26-02-2011, 20:50
Ik dacht al, die is wel heel erg aan de prijs!! Maar ik vind hem er wel tof uit zien, heel apart kleurtje.

Wouter
27-02-2011, 21:56
Sinds mijn "bezichting" van een te koop staand 2-wielig motorvoertuig hedenochtend te Eindhoven ben ik ook officieel eigenaar van een heuse motorfiets...

morgen overschrijven, indien mogelijk gelijk ook maar ophalen.
Aangezien het apparaat al enige jaren stil staat en de voorrem niet 100% betrouwbaar aanvoelt gaat dat ophalen gebeuren op een aanhanger.

het betreft hier overigens een Yamaha XJ900 in gelijke uitvoering en kleurstelling als deze:

3041 3042 3043

Het lakwerk ziet eruit alsof de motor een jaar of 2 , 3 oud is. Diep glanzend en ook na zoeken geen opvallende krassen of doffe plekken gevonden. technisch wel iets op aan te merken, want hij staat al redelijk wat jaren stil.

Gezien het vooraf gestelde totaal budget heb ik plm 1000 euro 'over' om de reparaties van te doen. dat moet wel lukken... voor alle vloeistoffen, grote beurt en remmen nakijken :humor: Nou ja, het mag ook een keer meezitten... de uitrusting zoals pak en helm waren al duur zat :)

Esthetische zaken waar nog aan wat zou kunnen/moeten gebeuren zijn vrij beperkt;
- glaasjes van de tellers zijn verduurd/haarscheuren. moet nieuw
- lichte oxidatie van de deksels en koelribben vd motor, wat gebladderde lak op zichtbare delen vh frame
- bevestiging vd ruit is niet origineel en knullig gedaan
- rubbers vd voetsteunen voor de passagier ontbreken.

Niels
02-03-2011, 10:40
Hemel Wouter, wat een leuke fiets heb je gekocht, met complete kofferset nog wel! Ik wist dat je ook op het Motorforum zat, maar aangezien je niet je gebruikelijke nickname hebt aangehouden moest ik even zoeken. Je Oost-Duitse ros bracht me echter op het goede spoor ;)

Zelf vandaag mijn West-Duitse leenfiets gehaald, precies dezelfde uitvoering als ik op het oog heb (tot de kleur aan toe) maar dan met een twee keer zo hoge kilometerstand. En eerlijk is eerlijk, je ziet die ruim 150kkm wel aan het uiterlijk af, maar je voelt er niks van! Wat een fijne fiets. Het schakelen viel me 100% mee - bla bla BMW hakerig bla bla - hoogstens bij terugschakelen moet je goed doortrappen, anders springt-ie er niet goed in. Aan die maffe richtingaanwijzers was ik al snel gewend. Voordat ik dat ding echter met lage snelheid manoeuvreer zoals de lesfiets heeft nog iets meer tijd nodig...

Even een shitshot van de telefoon voor de volledigheid:

http://i371.photobucket.com/albums/oo152/nvdw85/Motor/th_leenfiets.jpg (http://s371.photobucket.com/albums/oo152/nvdw85/Motor/?action=view&current=leenfiets.jpg)

Wouter
02-03-2011, 11:13
Toch wel een nette kleur, was beetje bang dat het nogal licht zou uitvallen. Maar mooi machien hoor.

Straks een zooitje onderdele bij de de dealer halen, en vanavond weer verder prutsen... heb er nu al zin in :)

Niels
03-03-2011, 20:51
Vandaag de K weer geretourneerd, tot mijn kleine spijt overigens, want mensen wat een topmotor is dit. Lekker veelzijdig, er zit serieus snelheid in (en die driecilinder roffelt zo mooi) maar als je hem bij 50 in z'n 4 zet vindt-ie het ook allemaal best. De kuip houdt je redelijk uit de wind, de zitpositie is perfect. Zoals ik hierboven al zei is het gewicht nog de grootste wen-factor, ik dacht aanvankelijk dat die 45 kg extra ten opzichte van de lesfiets niet zoveel uit zou maken maar het scheelt wel degelijk! Alles voelt dan wel weer heel solide en duurzaam aan, eigenlijk een soort Golf II op twee wielen ;)

Afspraak maken voor een proefrit op de eigenlijke motor en dan kan wat mij betreft de lol beginnen. YAY!!

Wouter
03-03-2011, 20:57
ik zou heel graag willen dat ik ook een rij impressie van mijn bakbeest kon plaatsen, maar helaas. heb vanavond de remklauwen weer in elkaar gezet met nieuwe rubbertjes en blokjes. (schade 80 euro+ per klauw, was ingecalculeerd maar blijft toch akelig veel als je naar de hoeveelheid materiaal kijkt wat je er voor terugkrijgt)

olie zit er ook alweer in, de anti-duikkleppen zijn gangbaar en dus af te stellen, nu nog de elektra op orde maken (zekeringkast = drama) en diverse slangwerk vernieuwen. Maar, dan kan er ook gestart worden ook! :P

Niels
03-03-2011, 21:06
Ben wel heel benieuwd naar je 'bakbeest' als-ie af is! Wat betreft je andere motor, zat even op jijbuis te speuren et voilà:

P7r6lKkfFcQ

bopbopbopbopbopbopbopbopbop :)

Toch nog best wat motorrijders op de weg vanochtend, heb ook nog wat zwaaiwerk verricht want dat hoort er natuurlijk bij. Ergens in de buurt van Koudekerk zag ik ineens iets sportmotorachtigs achterop komen, haalde wat auto's in maar sloot vervolgens bij mij aan. Na een kilometer of wat moest ik afslaan richting de dealer, dus ik denk, ik zwaai nog maar even, trekt die gast dat ding open... en klonk het onmiskenbare geluid van hooguit 50 cc :|

Wouter
03-03-2011, 21:29
jaa, die sjoerd heb ik destijds ook nog mee gecorrespondeerd. heeft hem helemaal tot in de puntjes gerestaureerd, mooi ding.

Er staan ook soundbytes online, alleen een wavje geloof ik. zeeeeer mooi geluidje.

nadeel is alleen dat onlangs de ongelofelijke snelheidsbeleving je maar maximaal 90 haalt op zo'n apparaat :)

Gekke Gerritje
03-03-2011, 22:45
Hé Niels, lekker getoert!!

Kijk er trouwens niet raar van op als je een BMW treft die bij het schakelen wel een luide klik geeft, heel normaal. Als ie met terugschakelen maar goed alles langsloopt, vooral van 3 naar 2 en dat ie dan niet in zijn vrij valt!!

freddy_de_wildt
03-03-2011, 23:16
Die Wouter,

Las dus dat ooit zoiets ook in de belangstelling stond?

3052

Groet,

Freddy (Allias "theWildtman")

O, en zei wel eens uit tijdarmoede deze erbij gekocht te hebben
http://www.youtube.com/watch?v=AAmT9UJR934&feature=player_detailpage
let wel, geluid van een motor met dubbel aantal cilinders.

Maar veel plezier van je XJ. Betrouwbare motor, betaalbaar en grote schare aanhangers!
En dat je er meer km mee zult rijden dan ik met 2, is weinig voor nodig hoor!!
Alhoewel, heb voornemens voor dit jaar.

Wouter
03-03-2011, 23:37
Hmm nee niet echt. Wel soortgelijke techniek maar als je deze styling mooi vindt, ben ik eigenlijk van mening dat je gewoon door moet sparen voor een echte... (harley)....

Ik hou meer van de strakke, nadrukkelijk horizontaal gelijnde machines. Dat zit en rijdt ook beter!

Wouter
07-03-2011, 17:16
w00t.. nog een dag later dan eerst gepland, maar vandaag heeft er dan toch eindelijk geronk en gegier uit de garagebox geklonken!!

rijden zal vooreerst nog even niet gaan, want er zit nog iets elektrisch verkeerd aangesloten. knipperlicht rechtsaf doet het gewoon helemaal normaal, links knippert ie achter snel, voor helemaal niet. Grootlicht indicator gaat ook aan op momenten dat het niet moet, en dit terwijl zowel groot- als dimlicht géén van beiden enig teken van leven geven.

Ik hoop dat het iets simpels is! massadraad of verkeerde aansluiting ofzo.

het blok loopt vrij netjes, zover ik dat niet-rijdend kan beoordelen.

Wouter
07-03-2011, 19:31
oh my god. ik heb de koplamp en kuip eraf gehaald om de bedrading te onderzoeken. big mistake, dit had ik niet willen weten!! :S

Dutchie
07-03-2011, 19:32
Foto's? :wtf2:

elpee
07-03-2011, 19:39
nieuwe kabelboom maken?

Gekke Gerritje
07-03-2011, 20:49
Mooie reden om er gelijk xenon in te mikken!

Bodejodel
07-03-2011, 21:04
Eerste ritje maar een paar weekjes uitgesteld en een paar kilometer nieuwe draad in alle kleurtjes besteld? :D

Niels
08-03-2011, 07:35
Kroonsteen Deluxe?

Wouter
08-03-2011, 08:36
scotchblock to the resque :cry3:

Niels
08-03-2011, 09:32
Arrhhhh. Handvatverwarming op de verlichting aangesloten (geweest) ofzo?

Bodejodel
08-03-2011, 09:48
Pas maar op dat het geen kruisverwarming wordt dan... :+

elpee
08-03-2011, 20:39
Of een nieuwe kabelboom maken en de oude opsturen naar de vorige eigenaar. Of alles netjes doorsolderen krimpkous er om heen en goed afplakken

huysmans
10-03-2011, 07:12
Ff domme vraag, lampje links voor al nagekeken? ;D

Wouter
10-03-2011, 18:36
nou, uiteindelijk viel het nogal mee met de schade. Het grootste deel van de hobby bob (tm) bedradingstechnieken was toegepast als poging om een paar ontzettend lange draden vanuit de knipperlichten werkend te krijgen. Hiervoor hadden ze van alles aangesloten behalve de juiste schakel- en massa connectors.

heb de hele zaak eruit gesloopt, een paar draden vervangen met solderingen en krimpkous, en vanaf dat punt terug opgebouwd volgens het schema. Met resultaat!

het enige waar ik na testen nog iets aan moest veranderen was de massa van het stadslichtje. het lamphuis bleek niet bedoeld om als aarde te dienen... en bij het testen deed ie dat wel omdat ie toen tegen de voorpoot aan hing :)

Dus nog even een extra massa draadje gemaakt, en dat werkte ook weer.

Om een lang verhaal niet nog langer te laten worden: ik heb er op gereden!!
gisteren alles afgewerkt, in elkaar gezet en volgegooid met benzine.

Echt heerlijk, helemaal in mn uppie wat rondgetoerd. toch nog 80 km geworden :)

Gekke Gerritje
10-03-2011, 18:37
Lekker bezig Wouter, brommert zal ook wel wat zuiniger lopen dan de auto!!

Xenon kan ik je echt aanraden uit ervaring met de motor.

v0lv0freak
10-03-2011, 18:39
hmm zou ik dan toch nog mijn A halen om het pasje wat meer op te vullen.... :rolleyes:

Niels
10-03-2011, 19:09
Kan het alleen maar aanbevelen. Bijsluiter bij de proefles: let op, kan verslavend zijn ;)

En niet gaan roepen 'ik ken mezelf, ik rijd me gigantisch te pletter' want dan ga ik slaan.

Niels
10-03-2011, 19:12
Ohja, ik heb vandaag de proefrit met de bedoelde K 75 S gemaakt en ja, dat beviel prima. Bak schakelde merkbaar beter dan die van de leenmotor, en dat viel me al niet tegen, met diens 154.000 km op de teller. Het motortje sputterde af en toe wat, waarschijnlijk door het lange staan, maar hij wordt nog nagekeken voordat ik hem maandag kom halen. Tenminste, als ik morgen 'ja' zeg maar ik ben er eigenlijk al over uit...

Oh en de kouweklauwenkachel, die werkt, alleen is het nu zo koud niet meer ;)

v0lv0freak
10-03-2011, 19:38
En niet gaan roepen 'ik ken mezelf, ik rijd me gigantisch te pletter' want dan ga ik slaan.

Haha ik voorspel meestal dat ik bij elk verkeerslicht met een wheelie vertrek :p
Heb met de auto ook de gewoonte zo snel mogelijk op te trekken (binnen de 3000 toeren welliswaar), maar daar lukken de wheelies niet mee :humor:

Mocht ik ooit voor een motor gaan, dat wordt het een harley die je nog 2 minuten hoort nadat hij voorbij reed (http://www.youtube.com/watch?v=LwkcgIV30Ws&tracker=False) :yummie:

Gekke Gerritje
10-03-2011, 20:10
Nou Mark, als je éénmaal je rijbewijs hebt doe je alles behalve als een gek vertekken bij een verkeerslicht want je gaat eerst heel goed kijken of er niet een debiel door rood komt knallen!!

Bodejodel
10-03-2011, 21:52
Haha, geweldig hoe dat ding hurkt als het gas er op gaat! :D
Om een lang verhaal niet nog langer te laten worden: ik heb er op gereden!!Gefeliciteerd! Je had hier wel ff voor een bakkie koffie kunnen stoppen hoor!

Wouter
10-03-2011, 22:06
ben alleen een beetje de andere kant op gereden... maar ik hou het in gedachten voor een volgende rit :)

huysmans
11-03-2011, 20:20
Ik hoop dit jaar ook weer wat te rijden. Ik heb de motor al ruim 7 jaar en wil er nu toch wel eens kilometers gaan maken. (De laatste waren in 2007)

Wouter
11-03-2011, 22:53
Excuses voor het hoge poseergehalte, maar hier komt ie dan:
3068

Heb er nu ook een GAIK nummerplaat op gezet, en die was nog een paar maten kleiner dan de oorspronkelijke versie ook. Vreemd genoeg was er volgens het kentekenregister geen mogelijkheid tot eerste afgifte, dus kwam er een 1tje bij op te staan. niet echt boeiend. de motor is toch pas in 1993 in Nederland ingevoerd.

3069

ff keren (voor het maken van de foto); toch wel een forse fiets :worship:

3070

en tot slot nog een filmpje!!
is vers geüpload dus ik neem aan dat het pas over een uur ofzo in HD kwaliteit te zien is.
yJwsuASlU-c

Bodejodel
12-03-2011, 00:31
Wat stap je elegant af... :+

Hij ziet er wel vreselijk goed uit zet... Lijkt wel nieuw!

Niels
12-03-2011, 10:11
Leuk! Ook maar eens gaan posen als ik mijn fiets binnen heb.

Elegant afstappen is een stuk makkelijker als je de topkoffer er niet op hebt ;)

Gekke Gerritje
12-03-2011, 13:28
Mooi fiets Wouter en heerlijk met zo'n cardan.

Ja achteruit lopen met zo'n brommert kan tegenvallen, het mooie is als je de motor goed recht houdt je bijna niks hoeft te duwen of tegen te houden. Zelf blijf ik vaak lekker zitten en rol haar dan met beide beentjes een stuk naar achteren.

Jaja afstappen met zo'n topkoffer blijft opletten, reden waarom ik hem bij mijn vorige motor er gelijk af gehaald heb.

huysmans
13-03-2011, 07:25
Mooie fiets.

Heb er nu ook een GAIK nummerplaat op gezet, en die was nog een paar maten kleiner dan de oorspronkelijke versie ook. Vreemd genoeg was er volgens het kentekenregister geen mogelijkheid tot eerste afgifte, dus kwam er een 1tje bij op te staan. niet echt boeiend. de motor is toch pas in 1993 in Nederland ingevoerd.

Doe je niets aan, tijdens de overstap van oud naar gaik kon je een plaat krijgen zonder 1, nu alleen bij invoeren/nieuw kopen. Alles wat nu een verse gaik plaat moet krijgen en je er geen van kan inleveren krijgt een 1. (ik ben blij dat die voor de Sabre al ligt ;) )

guusk44
13-03-2011, 12:13
yeehaa!vandaag overeenkomsten gevonden moto-guzzi en de 360
de zekeringen en de dashbordlampje's zijn het zelfde,was best handig voor de zondag,had alles namelijk liggen:y:

Gekke Gerritje
13-03-2011, 14:34
Nou dat wordt een keer een Volvo motorrit in het midden van het land!!

guusk44
13-03-2011, 14:39
Nou dat wordt een keer een Volvo motorrit in het midden van het land!!

:yeah: nou we kunnen best een keer een toertochie doen toch met alle v3c motor
rijders lijkt me wel wat, onderweg ff maceu of snakeu yeehaa!

Bodejodel
13-03-2011, 16:25
Gewoon met open vizier rijden... Vliegen happen...

Wouter76
13-03-2011, 17:51
Ik zie het nu allemaal pas, mooie motor Wouter, best een grote machine ook zeg.

Heel veel (rij)plezier!

v0lv0freak
13-03-2011, 18:31
Zo daar kwam weer iemand met een aardige geluidsinstallatie langs :P

Leuke motor inderdaad, geluid is niet eens verkeerd :)

Bodejodel
13-03-2011, 18:57
Ik heb hem net in levende lijven mogen zien. Hele leuke motor ja! In het echt ziet hij er qua model nog leuker uit dan op beeld.

Wouter
13-03-2011, 22:47
@allen; Dank :)

Niels
14-03-2011, 17:32
Zo nu ik ;)

Vandaag mijn K gehaald! Had nog het idee om dat blauwe ding van de foto te knippen maar het is immers ook een K(a) :+

http://i371.photobucket.com/albums/oo152/nvdw85/BMW/mijnk75s.jpg

Alle dingetjes die ik had aangemerkt zijn opgelost, koppelingskabel is overgezet (was niet de correcte) en dat helpt, het koppelt echt veel lekkerder. De motor loopt ook mooi rond!

Enig puntje nu is dat de massa van de richtingaanwijzers maf doet: als je ze aanzet sluit hij de brandstofpomp af zodat hij inhoudt, en als je op een stoplicht komt aanrijden met je knipper aan, slaat hij af :) Donderdag ben ik er toch in de buurt dus dan gaan ze er gelijk naar kijken.

Ik ben er heel verguld mee. Zwaait ook wat lekkerder naar andere motorrijders als de fiets waar je op zit ook echt van jou is!

Dutchie
14-03-2011, 17:35
Al een tijdje volgde ik dit topic, een paar vrienden van me rijden ook motor, en ik zit voorzichtig aan wat te informeren naar motorrijles. Lijkt me toch ook wel leuk om lekker te kunnen cruisen op een tweewielig monster ;) Denk dat ik dat in de buurt van Ermelo ga doen, dan kan ik 's avonds na m'n werk rijden.

Heeft iemand misschien goeie ervaringen bij rijscholen in die buurt?

Niels
14-03-2011, 18:24
Van Buuren geeft ook bij jou in de buurt les op de motor, is een KNMV-erkende rijschool. En ze doen try the bike, proefles dus. Waarschuwing, motorrijden kan aanstekelijk zijn :)

v0lv0freak
14-03-2011, 18:45
Al een tijdje volgde ik dit topic, een paar vrienden van me rijden ook motor, en ik zit voorzichtig aan wat te informeren naar motorrijles. Lijkt me toch ook wel leuk om lekker te kunnen cruisen op een tweewielig monster ;) Denk dat ik dat in de buurt van Ermelo ga doen, dan kan ik 's avonds na m'n werk rijden.

Heeft iemand misschien goeie ervaringen bij rijscholen in die buurt?

Haha hoe vaker ik hier kijk, des te meer het ook prikkelt.. Een vol pasje lijkt me sowieos wel geinig.. Maar dit jaar ff niet, 760 + polaris velgen = 3/4 keer motorrijbewijs halen :o

Dutchie
14-03-2011, 18:59
Van Buuren geeft ook bij jou in de buurt les op de motor, is een KNMV-erkende rijschool. En ze doen try the bike, proefles dus. Waarschuwing, motorrijden kan aanstekelijk zijn :)

Ik had al ff gegoogled en Van Buuren gevonden, maar als je alleen afgaat op hun site weet je natuurlijk niet of ze goed zijn. Maar goed, ze roepen dat ze een slagingspercentage hebben van 90% bij het eerste examen. Dus...

KNMV is de motorrijdersvereniging, maar wat zegt dat over dat bedrijf? Dat ze goed zijn?

Wouter
14-03-2011, 19:01
volgens mij ga je zo'n proefles alleen doen als je al besloten hebt dat je het ook echt wilt gaan doen :)

maar dat is alleen maar leuk :+

Niels
14-03-2011, 19:10
KNMV is de motorrijdersvereniging, maar wat zegt dat over dat bedrijf? Dat ze goed zijn?

Dat de instructeur bovenop de reguliere opleiding een extra vakopleiding heeft gevolgd bij de KNMV, en zich elk jaar laat bijscholen. Het wil niet zeggen dat non-KNMV-instructeurs per definitie beunhazen zijn, tis puur een extra hulpmiddel voor de rijschoolzoekende motorrijder in spe :)

Gekke Gerritje
14-03-2011, 19:13
Hé Niel, super!! Mooie bike, zal goed rijden.

Mocht er een keer wat makeren aan je Beemer dan moet je eens naar Joost motoren rijden in Utrecht, dat is een BMW specialist waar zelfs grote motorzaken met problemen aan een BMW naar toe gaan en nog eens super aardige gasten ook. Denk er aan om zelfs met mijn Honda daar naar toe te gaan.

Dutchie
14-03-2011, 19:37
Allright, duidelijk. Ik ga eens even contact opnemen :halo:

Niels
14-03-2011, 19:46
Nou, gooi ik er nog een poserplaatje tegenaan om het af te leren:

http://i371.photobucket.com/albums/oo152/nvdw85/BMW/DSC02710.jpg

Als ik mijn tante toch niet had, die kwam tenminste nog naar buiten met de camera om een plaatje van mij te schieten :)

elpee
15-03-2011, 21:17
Ziet er goed uit Niels. Heel veel fijne veilige kilometers toegewenst op de motor.

Wouter76
15-03-2011, 22:04
Nog zo'n stoere motormuis, van al die motoren en behaalde rijbewijzen raak ik wel lichtelijk jaloers hoor, njah wie weet komt mij tijd nog wel eens.

Enne dat paars vind ik echt mooi staan bij deze motor!

Bodejodel
15-03-2011, 22:52
Eigenlijk vind ik het een vreselijke kleur, maar op de een of andere manier staat het erg goed op deze motor. Gefeliciteerd!!!

freddy_de_wildt
17-03-2011, 17:30
Ook genoeg commentaar gekregen op mijn kleur,
maar de reclamejongens gebruikten um wel uitdrukkelijk in de folder,
en overige promotie. Laatste gekocht van de importeur, heeft 2 jaar in een krat gestaan, en zolang was de geheel gele uitvoering ook al niet meer leverbaar.3079

Dutchie
17-03-2011, 17:49
Mooie motor! En een leuke kleur ook, lekker opvallend zo :D Alleen hou ik persoonlijk niet van die koffers. Wel praktisch, maar geen gezicht... :no_comment:

Gekke Gerritje
17-03-2011, 18:13
En niks voor de file die koffers, maar zo'n boxer rijdt super!! Is dit een 1200??

Niels
17-03-2011, 19:11
Gezien de kleurstelling en de wielen denk ik een 1100 (met, voor de niet-ingewijden, een R ervoor en een S erachter)! De 1200 heeft van die waaierwielen, semi-geïntegreerde spiegels en een zwart smoelwerk ;) Mooie motor Freddy!

Nog meer V300-rijders op twee wielen*? Ze komen nu allemaal uit de kast lijkt het wel :+

*met een motor eraan, om de pedaalrijders uit te sluiten?

Bodejodel
17-03-2011, 19:13
Ik heb wel een fiets, maar niks gemotoriseerds. Dat zal ook wel niet gaan gebeuren ook denk ik.

Wouter
17-03-2011, 19:53
Nog meer V300-rijders op twee wielen*? Ze komen nu allemaal uit de kast lijkt het wel :+

*met een motor eraan, om de pedaalrijders uit te sluiten?

hahaha ja is wel opvallend inderdaad!

Er is er nog één die zich nog niet heeft laten zien in dit topic (en zo te zien aan de link ook al geruime tijd niet meer op de weg...):

http://www.xj900club.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=1710

Wouter
12-05-2011, 20:53
Ik had gisteren wat mooi afstelspeelgoed binnen gekregen..... ziehier het resultaat:

1R-5V9ApjPI

Dutchie
12-05-2011, 21:23
Mooi hoor! 4-cilindertje, sjiek hoor! :worship:

Wat is dat precies voor meter? Wat meet ie?

AvdAkker
12-05-2011, 21:40
hoeveelheid inlaatspruitstuk vacuum per cylinder, dit gebruik je dus als je meerdere carburateurs op 1 motorblok hebt zitten om afstellingen per carburateur te maken zodat alle carburateurs "gesynchroniseerd" worden voor een optimale afstelling.

in t begin van het filmpje zie je dus dat alle carburateurs een verschillend vacuumniveau hebben, de een staat zeg maar te rijk, de andere te arm en dat geeft een rommelig stationair en heeft afhankelijk van het type carburateur ook gevolg voor piekvermogen en hoe het motorblok op deellast draait. nu kun je dus per carburateur af gaan stellen totdat de 4 pennetjes zo perfect mogelijk horizotaal liggen, dan staan de carburateurs gelijk afgesteld

Wouter
12-05-2011, 23:33
Het is dus feitelijk gewoon een 4-voudige vacuümmeter. Je hebt ze ook echt met 4 (of 2, 3 of zelfs 6) klokjes naast elkaar op een houder.

Het vacuüm per cilinder wordt met name beïnvloed door de klepspeling. Als je deze aangepast hebt dmv kleppen stellen (vulplaatjes) moet je de synchronisatie controleren.

De motor loopt het mooiste als alle cilinders een gelijk aandeel hebben in het vertragen door uitlaatslag, aanzuiging, compressie, en versnelling door de arbeids slag. Daardoor is de cyclus waarin de krukas sneller en trager gaat draaien zo kort mogelijk (en is er zo weinig mogelijk totale variatie) = soepeler, minder trillingen etc.

Dit alles lukt alleen als ze allemaal een gelijke cilindervulling hebben. Omdat de kleptiming hetzelfde is (dat mag je hopen iig) kun je uitgaan van het inlaatvacuüm voor deze bepaling. Cilindervulling direct meten kan nl. niet, en dynamische compressiemeting is niet nauwkeurig genoeg.

Het afstellen van arm/rijk mengsel zijn overigens aparte schroeven die ik nog niet helemaal goed heb kunnen stellen omdat ik geen CO% gegevens heb, en nog niet heb kunnen meten hoe die nu "ongeveer" staat.

Valt me wel op dat de motor na gasgeven even blijft 'hangen' bij 1400 toeren, en dan pas langzaam terugzakt naar 1100.

Dutchie
13-05-2011, 21:00
Okee, duidelijk! Mooi apparaatje!

Heb overigens woensdag m'n eerste rijles gehad; wat een genot om op zo'n motor te rijden! Dacht dat ik eerst op een afgesloten terrein moest rijden, maar ik moest bijna gelijk de weg op... Lekker door Harderwijk gescheurd :worship:

Afijn, dat rijden zelf gaat wel redelijk goed al, maar vraag me af hoe de bijzondere verrichtingen gaan :yeah:

huysmans
14-05-2011, 07:36
Hey, geinig ding. Ik heb iets dergelijks met 4 meters liggen, toch eens leren gebruiken. (had ik toen voor dubbele carbs gekocht, bleken de motoren later er 4 te hebben...)

Wouter
14-05-2011, 13:45
dat leren gebruiken is net zoiets als het leren gebruiken van je kilometerteller :+ (m.a.w: als je gezichtsvermogen OK is kun je het)

Het leren afstellen van de motor zodat de staafjes (of de wijzertjes) mooi gelijk komen te staan is iets ingewikkelder. Het grootste punt zit hem vaak in het bereikbaar maken van de stelschroeven terwijl de motor nog wel benzine krijgt. Bij veel motoren moet er een hoop kuipwerk af gesloopt worden en moet vaak ook de tank helemaal verwijderd worden.

Bij mijn XJ kan ik met een ring/steek sleutel 13 gewoon de tank omhoog tillen en dan heb je ruimte genoeg. Dat is wel een vrij groot voordeel.

Niels
14-05-2011, 18:08
Mooi filmpje Wouter!

Er staan ook talloze filmpjes op JijBuis met zelfgemaakte vacuümmeters (als in: vijf euro aan materiaal tegen een plank getimmerd) maar dit is natuurlijk professioneler ;)

Nog een motorrijder erbij lees ik? Het is besmettelijk dit topic :)

Dutchie
14-05-2011, 22:51
Oja, ff een foto van m'n eerste rijles:

Bodejodel
15-05-2011, 01:10
Geen blaasontsteking opgelopen? :+

Dutchie
15-05-2011, 10:39
Nee, dat viel wel mee. Moest wel oppassen dat ie niet tussen de spaken kwam overigens :+

Wouter
15-05-2011, 10:47
volgende keer wel de kinband van je helm goed dichtdoen !! dit is niet veilig zo

boswachtersb
07-07-2011, 12:22
he weet iemand wie er bij v3c lid is en een honda shadow rijd.

me broertje zit er bij en kwam in gesprek met iemand die bij v3c lid is en honda shadow rijd.
nou ben ik benieuwd wie het is.

zie je wel weer hoe klein de wereld weer is.

mpro09
29-09-2011, 19:58
dit zijn mijn fietsen.

http://i56.tinypic.com/qoyoli.jpg

http://i53.tinypic.com/mi1dmp.jpg

Yamaha xj550 uit '82. afgelopen zomer op de aanhanger mee genomen naar nice en omstreken. dat was echt super lekker rijden daar :yesyes:

in mijn lichte periode had ik een rd250 ds7 "72 (heb ik overigens nogsteeds)

http://i980.photobucket.com/albums/ae286/mpro09/DSC01293.jpg

http://i980.photobucket.com/albums/ae286/mpro09/DSC01282.jpg

http://i980.photobucket.com/albums/ae286/mpro09/DSC01275.jpg

http://i980.photobucket.com/albums/ae286/mpro09/DSC01215.jpg

http://i980.photobucket.com/albums/ae286/mpro09/DSC01212.jpg

http://i980.photobucket.com/albums/ae286/mpro09/DSC01211.jpg

http://i980.photobucket.com/albums/ae286/mpro09/DSC01210.jpg

2jaar geleden mee op motor vakantie geweest 4000km in 2 weken op een 40jaar oude 2takt, niks aan de hand:worship:

v0lv0freak
29-09-2011, 20:00
Aah goed dat dit topic omhoog komt. Klopt het dat de regels per 1 januari veranderen en je dan meer examens moet doen voor het motorrijbewijs?
Zo ja, dan bel ik maandag nog om per direct te beginnen. Jassen we dat nog ff snel erdoorheen ;)

mpro09
29-09-2011, 20:08
dan zou ik snel beginnen ja, wanneer weet ik niet maar binnenkort krijg je volgens mij 2lichte klasses en mag je pas op latere leeftijd zwaar rijden. en dat zal dus waarschijnlijk ook betekenen dat het een stuk duurder word

Gekke Gerritje
29-09-2011, 21:11
Toffe Yamaha!!!!

Niels
30-09-2011, 09:57
Haha gaaf! Vooral die 250 met die kickstarter, wat een dingetje.

De regels veranderen overigens per 1 januari 2013. Dan werkt het zo:

Vanaf 18 jaar: rijbewijs A1, maximaal 11 kW bij 125cc. In andere Europese landen (Frankrijk) krijg je dit gratis bij je B, maar Nederland kiest ervoor selectief te winkelen in de wetgeving. Theorie + praktijk. Wil je hogerop, dan MOET je praktijkexamen doen voor A2.

Vanaf 20 jaar: rijbewijs A2, maximaal 35 kW. Alleen te halen als je al twee jaar in bezit bent van A1. Praktijkexamen. Wil je hogerop, dan MOET je praktijkexamen doen voor A.

Vanaf 22 jaar: rijbewijs A, geen vermogensbegrenzing. Alleen te halen als je al twee jaar in bezit bent van A2; ben je 24 jaar, dan mag je direct examen doen voor A, dan moet je ook theorie-examen doen, net als nu. A2-rijders die examen doen, hoeven niet nog eens het theorie-examen te halen.

Ergo: wil je na 2012 een motorrijbewijs halen met het minste gezeik, dan doe je pas op je 24ste examen. Wat me nog niet duidelijk is, is of de tussentijdse praktijkexamens ook elk uit een voertuigbeheersings- en een verkeersdeelnemingsexamen bestaan. Hoe dan ook, ben je 18 en wil je vanaf dan motorrijden en uitkomen op het gewone A-rijbewijs, dan kost het je sowieso een paar honderd euro extra aan examens.

Gekke Gerritje
30-09-2011, 12:07
Blij dat ik al een tijdje mijn papiertje heb en gisterochtend een gigantische file naar Alblasserdam opzeild met een mooi ritje over de linkerbaan N3 langs een file, gevolgd door een kilometertje fietspad en toen nog een mooi stukje langs de Alblas, wel oppassen met die dikke brommert tussen al de schoolgaande jeugd.

General Custom
30-09-2011, 15:13
Vanaf 18 jaar: rijbewijs A1, maximaal 11 kW bij 125cc. In andere Europese landen (Frankrijk) krijg je dit gratis bij je B, maar Nederland kiest ervoor selectief te winkelen in de wetgeving. Theorie + praktijk. Wil je hogerop, dan MOET je praktijkexamen doen voor A2.

In zo'n rijbewijs zie ik wel iets, legaal op een opgevoerde scooter rijden:cool:

Wouter
30-09-2011, 22:02
leuk spul, die oude yamaha's!

ik heb gisteren weer eens rondje gedaan op de XJ900. Tijd niet op gereden omdat ik ermee op mn plaat gegaan was in de regen (overigens bij lage snelheid) wat nogal wat tijd gekost heeft om weer op te lappen. Nu issie weer zo goed als helemaal hersteld, kan er in ieder geval weer op rijden.
Was weer even lekker!

v0lv0freak
30-09-2011, 22:19
Ergo: wil je na 2012 een motorrijbewijs halen met het minste gezeik, dan doe je pas op je 24ste examen.

Ach ik word in 2014 24, dus dan wacht ik dat eene jaartje dan wel. Komt goed tzt :)

Wouter
30-09-2011, 22:26
nou.. je kunt toch al mooi een hoop lol hebben in een jaar motorrijden hoor :+

mpro09
30-09-2011, 23:01
zeker weten, die 2 jaar op 250cc vond ik totaal niet erg

Wouter
06-10-2011, 21:19
whahaha... heeft deze even een vette Yamaha:

http://www.wimp.com/meanwhilerussia/

Bodejodel
07-10-2011, 21:36
Die heeft zeker de Ipod nog niet ontdekt? Dat is iets makkelijker te vervoeren muziek...

hubris
09-10-2011, 01:02
JAJAJAJAJAJA! Afgelopen maandag AVD gehaald, sinds woensdag in bezit van het mooie roze pasje en vandaag een pracht van een motor gekocht!

Dit beestje is uit 1992, maar dat is d'r niet aan te zien. Ze is in erg goede staat en het ritje van Amsterdam naar Nijmegen was al erg plezierig! Ik vermoed dat wij vele mooi kilometers gaan rijden samen...

(foto van de verkoper, eigen foto's komen hopelijk morgen)
http://i51.tinypic.com/2s6q9fo.jpg

Wouter
09-10-2011, 13:56
gefeliciteerd!!!

Eyeball360
09-10-2011, 14:52
Ik bezit een Husqvarna 510TE uit 1990.
Deze heb ik omgebouwd naar supermotard, andere velgen erin, grotere schijf voor, sm voorspatbord en koplamp, digitaal dashboard, enz.

Voor filmpjes van deze motor zie:
http://www.youtube.com/user/FrankVolvo360?feature=mhee

Foto's:

http://94.100.118.130/1098100001-1098150000/1098144301-1098144400/1098144322_6_cEqn.jpeghttp://94.100.120.144/1098100001-1098150000/1098144401-1098144500/1098144449_6_2BdZ.jpeg

Niels
11-10-2011, 14:32
Jeej meer motorrijders!

Ook ik ben overigens omgekletterd, heel sneu met manoeuvreren. Klein beetje kuipschade. De schade aan het ego was groter :)

Gekke Gerritje
11-10-2011, 20:00
Niels, dat gebeurt echt met iedereen een keer hoor, ik zelf ook bij stilstand, beetje schuine weg zet mijn voet wat te ver weg en in slow motion ging de heleboel langzaam naar rechts. Blij met mijn beugel en mijn dikke kont!!

Ovlov 3.6L
11-10-2011, 22:50
Niels, dat gebeurt echt met iedereen een keer hoor, ik zelf ook bij stilstand, beetje schuine weg zet mijn voet wat te ver weg en in slow motion ging de heleboel langzaam naar rechts. Blij met mijn beugel en mijn dikke kont!!

De optimale truuc hiertegen is....................gewoon een zo licht mogelijke motorfiets hebben ;)

Of zij(-span/)wieltjes :)

Gekke Gerritje
12-10-2011, 20:41
Ik heb toch liever een echte motor dan een brommer, die koop ik wel als ik 75 ben;):yesyes:

hubris
16-10-2011, 16:26
Wat nieuwe plaatjes van mijn fietsje:

http://www.furia.nl/motor/20111016/IMAG1160_small.jpg (http://www.furia.nl/motor/20111016/IMAG1160.jpg)

http://www.furia.nl/motor/20111016/IMAG1161_small.jpg (http://www.furia.nl/motor/20111016/IMAG1161.jpg)

http://www.furia.nl/motor/20111016/IMAG1163_small.jpg (http://www.furia.nl/motor/20111016/IMAG1163.jpg)

http://www.furia.nl/motor/20111016/IMAG1164_small.jpg (http://www.furia.nl/motor/20111016/IMAG1164.jpg)

http://www.furia.nl/motor/20111016/IMAG1166_ps_small.jpg (http://www.furia.nl/motor/20111016/IMAG1166_ps.jpg)

mpro09
13-12-2011, 15:38
laatste tijd druk bezig geweest me de 250. van de zomer scheurde 1 uitlaat af en de andere was na inspectie ook bijna zover. dus meteen maar hele nieuwe expansies gemaakt

http://i1234.photobucket.com/albums/ff420/ginofs1/knalmpro003.jpg

http://i1234.photobucket.com/albums/ff420/ginofs1/knalmpro001.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=_HnPoqn9WfQ&feature=g-all

nu hopen dat ze ook werken:yeah:

hubris
14-12-2011, 11:35
Gaat een van de motorrijders hier toevallig mee met de Snertrit (http://www.mcdndommel.nl)komende zondag? Zou mijn eerste tourrit worden en het lijkt me wel gezellig om met gelijkgestemden te gaan rijden :)

Niels
14-12-2011, 13:58
Lijkt me heel leuk, alleen heb ik geen GPS, laat staan een tanktas om de velletjes papier in te stoppen. Jij wel? Dan wil ik het nog overwegen, want in heel grote groepen achter elkaar tokkelen is niet zo mijn stiel ;)

Joris
14-12-2011, 14:55
@ Mitchel Proper, Heb jij toevallig een jaar of 2/3 geleden met de 3-takt rit meegereden op die 250?

hubris
14-12-2011, 22:46
Lijkt me heel leuk, alleen heb ik geen GPS, laat staan een tanktas om de velletjes papier in te stoppen. Jij wel? Dan wil ik het nog overwegen, want in heel grote groepen achter elkaar tokkelen is niet zo mijn stiel ;)
Helaas heb ik ook geen van beiden, maar na wat mailwisseling met de organisatie denk ik dat dat ook niet echt nodig is. Ze konden het waarschijnlijk wel zo regelen dat ik/we mee kunnen rijden met een geschikt groepje. En anders doen we het toch gewoon op de "uit je hoofd"-manier samen met telefoon als GPS?

Kan vast wel ;)

Niels
16-12-2011, 14:53
Och het lijkt me best leuk :)

Maarre:

Zondag lijkt het weer op dat van zaterdag, alleen wordt het wel wat frisser. In de ochtend is de neerslag in het binnenland beperkt tot een enkele bui. Later breiden de buien in de kustgebieden zich weer uit over het hele land. Door de koelere lucht is er tijdens buien niet alleen kans op korrelhagel en onweer, maar kan de neerslag ook gepaard gaan met natte sneeuw. In het binnenland stijgt de temperatuur naar 3 tot 5 graden. Langs de kust is het met 5 tot 7 graden net iets minder fris. Er staat een matige tot (vrij)krachtige wind uit het westen tot noordwesten.

Wouter
16-12-2011, 19:04
het is gewoon katweer. maar dan met een u :)

mpro09
21-12-2011, 22:49
@ Mitchel Proper, Heb jij toevallig een jaar of 2/3 geleden met de 3-takt rit meegereden op die 250?

ja dat klopt! jammer dat die niet meer georganiseerd word, vond dat altijd een van de betere ritjes.

Joris
21-12-2011, 23:48
Haha, wat is de wereld toch klein:p ik vind zo'n tweetakt motorfiets altijd wel mooi! Ik reed toen trouwens op m'n vespa;)

mpro09
22-12-2011, 18:59
http://www.knijp.com/3-takt%202009/3-takt-v12.jpg

deze? :P

Joris
23-12-2011, 00:34
Haha, nee gelukkig niet zeg!:p nee, hij staat ook in het honda brommers topic (bovenaan) t was een pk50s, zo'n oude handgeschakelde

mpro09
23-12-2011, 14:34
gelukkig ik schrok al :p ik kon in mijn archief van die rit geen andere vespa vinden

Joris
23-12-2011, 15:09
http://www.knijp.com/3-takt%202008/k09.jpg

De vespa staat achter de tomos, die was van m'n broer! Foto is uit 2008;)

mpro09
23-12-2011, 15:41
ik zie het, in 2008 was ik op de fs1

Joris
23-12-2011, 17:13
Ah, dan zal het 2009 geweest zijn.. Met een honda cb50

mpro09
25-12-2011, 23:30
http://www.youtube.com/watch?v=y3L1WKvhfbU&context=C330ae52ADOEgsToPDskJNwybOF1ZLFZ8buOIxe1t9

ben je rustig met familie kerst aan het vieren, zetten ze intussen de garage op zn kop:yummie:

v0lv0freak
25-12-2011, 23:35
Midlife? Mislukte zeldmoord poging? :D

mpro09
25-12-2011, 23:53
hij is nooit ouder dan 16 geworden :P

Joris
26-12-2011, 00:29
Haha, awesome! Geen verkeerde garage btw!

mpro09
05-01-2012, 17:47
pff gistermiddag eerste testritje gemaakt, sloeg op de a27 ineens de motorvast
http://i1234.photobucket.com/albums/ff420/ginofs1/testRD250006.jpg

dit bleek de oorzaak

http://i1234.photobucket.com/albums/ff420/ginofs1/RD250dood002.jpg

er is dus weer werk aan de winkel:sad:

Joris
05-01-2012, 19:42
Oei, is t zaakje wel erg warm geworden! Krijgt ie wel genoeg benzine? Kan zijn dat ie door je nieuwe uitlaat wat grotere sproeiers nodig heeft:)

mpro09
06-01-2012, 01:10
viel wel mee, kon de cilinders gewoon vast pakken. die zijn in het verleden een stuk warmer geweest. maar dat icm de hogere compressie door afgedraaide koppen zal het waarschijnlijk geweest zijn

Wouter
08-01-2012, 17:29
hij heeft dus gepingeld, zonder dat je het merkte? (goeie oordoppen zeker :) )

Wouter
08-01-2012, 21:03
gisteren voor het eerst in lange tijd weer eens een flinke rit op de motor gemaakt;

3465

3466

Het Woudagemaal in Lemmer!!
Niet om de hoek voor mij.. maar wél de moeite waard want ze draaien niet zo vaak en helemaal niet op volle kracht +

Normaal lopen de machines zo'n 90 toeren per minuut, nu meer dan 100. Voor zulke grote wielen is dat nog vlot genoeg; erg imposant.
Het meest indrukwekkende is nog wel het geluid, of beter gezegd het gebrek aan geluid. Je ziet buiten het water met een behoorlijk gangetje door de toevoerkanalen lopen, maar binnen hoor je alleen bij het openen van de inlaatklep een 'stomp' en verder wat licht geruis en geklik.

Oude techniek die nog een functionele bijdrage levert aan Nederland... MOOI!!!

mpro09
08-01-2012, 21:41
mooi! ik had vandaag ook graag een rondje gereden :P

ik hoorde vlak vantevoren wel iets tikken, maar wist niet of dat nou uit het blok kwam

lucass
10-01-2012, 14:21
ik rijd een honda cr500 supermoto
2 TAKT!
standaard 69pk, maar deze is getuned door harrie van hout (VHS) het is een ex-zijspanblok.
spes uitlaat
erg agressieve en onvoorspelbare motor, levensgevaarlijk met nat wegdek.
excel wielen, haan naaf voorin en de originele naaf achter.

heb t ding gereviseerd en opgeknapt en is vanbinnen weer helemaal vers.
ohja en hij is belastingvrij!

http://img845.imageshack.us/img845/769/metroodzadel.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/metroodzadel.jpg/)
http://img811.imageshack.us/img811/2502/260620102573.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/811/260620102573.jpg/)
http://img442.imageshack.us/img442/9423/10112009228.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/442/10112009228.jpg/)

ohja, filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=xajdTekgTgE

dank u

mpro09
10-01-2012, 19:48
super vette motor, maar die ziet er niet belastingvrij uit:cool:

lucass
11-01-2012, 06:58
super vette motor, maar die ziet er niet belastingvrij uit:cool:

nee leuke hé?:p
is ook niet de bedoeling, dit is het '91 model met een 86'er frame..

mpro09
11-01-2012, 18:06
ik vind hem echt heel vet

Ovlov 3.6L
11-01-2012, 18:35
Zeer leuk spul, zo'n CR500. Inderdaad onvoorspelbaar motorgedrag. 'T starten zou eigenlijk wel iets gemakkelijker moet kunnen gaan :wtf2:.

Bij het aantrappen maakt schoeisel niet zo heel veel uit. Ik trapte m'n XR600 (600cc 4-takt) aan met m'n Blenzo's:
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/spaansesloffen/images/afb10.jpg
Voorwaarde is wel dat je ervoor zorgt dat je een goeie lange slag maakt (dan heb je namelijk ook het minste kans op terugslag). Dat is VEEL belangrijker dan de snelheid waarmee je trapt.
Daarnaast moet de motor wel goed afgesteld staan.........anders krijg je 'm alsnog niet aan de gang ;-)

lucass
11-01-2012, 20:10
t klopt deels wel wat je zegt, en je moet t PRECIES goed doen...
maar het is geen pretje met dunne schoentjes een gezonde cr500 aantrappen.
heeft zo'n xr600 geen mietjeshendel aka decompressie hendel?

Wouter
29-03-2012, 11:53
afgelopen dinsdag was ik met de motor naar t werk; ging allemaal prima maar toen ik 'smiddags terug naar huis wilde rijden deed eerst de startmotor het al niet. Hmmz. nou ja, contact ging gewoon wel aan dus waarschijnlijk het relais dat niet helemaal soepel meer werkt. Even aangeduwd en gaan met de banaan.

bijna thuis (nog minder dan een km te gaan) kom ik als 1e aanrijden bij een rood verkeerslicht wat naar mn gevoel een eeuwigheid op rood bleef staan. Ondertussen pruttelt de motor lekker stationair door, geen probleem. Natuurlijk ondertussen een hele rij met auto's erachter.

het wordt groen.

gas, koppeling, beetje meer gas, voetje van de vloer, insturen voor de bocht, BAM motor uit!

ineens net of de hoofdzekering eruit geklapt was, 0,0 elektrisch leven te bespeuren. Met het beetje snelheid wat ik opgebouwd had zo goed en zo kwaad als t ging uitgeweken zodat de stoet auto's achter me langs kon.

Naar de kant geduwd, alle voor de hand liggende dingen gecheckt (alles in orde) maar hij deed het nog steeds niet.
Dus dan de laatste kilometer maar geduwd.

Ga m zometeen maar eens aan de tand voelen.. :) hopelijk is het iets simpels.

Wouter
29-03-2012, 22:02
opgelost. er was inderdaad een draad losgekomen in de stekker van het contactslot naar de draadboom :)

Wouter76
30-03-2012, 08:10
Geluk na wat pech, gelukkig ben je ook niet geheel onbekend met foutzoeken.

michelvdn
23-07-2012, 21:07
Hier dan mij motorretje:
Een FZR1000 uit 1993, altijd van een oud vrouwtje geweest en nooit hard mee gereden :nono:
http://img689.imageshack.us/img689/61/leukopdefoto693763q.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/2776/dscf0020j.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/6/dscf0020j.jpg/)
Dat laatste klopt niet helemaal, maar ik ben er wel heel zuinig op.

Voor de pekel/sneelritten had ik deze, maar voor woon-werk heb ik 'm niet meer nodig en dus verkocht:
http://img811.imageshack.us/img811/2265/img00156201012041341.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/811/img00156201012041341.jpg/)

Om mee te spelen:
http://img512.imageshack.us/img512/6890/dscf0092.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/512/dscf0092.jpg/)

kawapa
26-01-2013, 22:44
mijn verbouwde gecustomeerde kawa csr 750

2 Fast 4 U
27-01-2013, 12:22
Lijkt me een ongemakkelijke zadel voor lange toertochten, verder ziet die er erg retro uit :y:

2 Fast 4 U
27-01-2013, 12:29
Ik heb motor gereden tot voor 4 jaar terug, ben begonnen met een Heinkel scooter 175 cc 4 takt 4 versnellingen hand schakeling en als luxe een startmotor [had ik 'm maar nooit weg gedaan], maar ja, je bent wild en je jongt wat, :S uhh, je bent jong en je wilt wat, dus kocht ik in 1979 een splinter nieuwe Jawa California 350 cc Twin [ werd/wordt in Tjechië gemaakt], 2 takt voor 2700 gulden [ter vergelijking een Zündapp of Kreidler bromfiets koste toen, rond de 3300 gulden] die zelf de 2T olie in de carb pompte, mijn laatste motor was een Honda CB 400 Four uit 1979 met 6 versnellingen [5 & 6 zijn overdrive] optrekken in z'n 1 tot 90 km/h met iets van 11000 RPM, en dan gassen tot z'n top van 160 km/h in de 6. Ik moest me goed aan het stuur vast houden om niet eraf geblazen te worden :humor:
Maar aangezien m'n vrouwtje niet zo'n motor entusiast is en nooit mee wilde achterop, en ik geen zin had om alleen te toeren, en m'n Ascona goedkoper was om naar werk te gaan en omdat de Honda al een jaar of 3, eens per jaar uit de garage gehaald werd om een rondje te rijden om de olie te kunnen aflaten, heb ik de Honda maar verkocht, compleet met pak, helm en alles aan reserve onderdelen [+ complete 2de motorfiets] :sad:

Hier een paar foto's [niet de echte] van wat ik gereden heb:

Heinkel Tourist:

http://i24.photobucket.com/albums/c49/2Fast4U2/Motorfiets/HeinkelTourist.jpg

JAWA California 350:

http://i24.photobucket.com/albums/c49/2Fast4U2/Motorfiets/Jawa-634-80-2.jpg

Honda CB 400 Four:

http://i24.photobucket.com/albums/c49/2Fast4U2/Motorfiets/CB400F.jpg

kawapa
27-01-2013, 22:12
Lijkt me een ongemakkelijke zadel voor lange toertochten, verder ziet die er erg retro uit :y:

zere r**t en rug krijg cq heb ik toch wel dus dat zadel is voor mij niet echt een probleem

Wouter
27-04-2014, 23:11
!!TOPIC KICK!! hoppa even 16 maanden geen berichten meer geweest hier. Veels te lang....
annyways mijn reden om de doodsche stilte hier te verbreken is het feit dat mijn XJ900 te koop staat (linkje! (http://www.motorshopper.nl/advertentie/42663/Yamaha-XJ-900-F/XJ900-31A-1983-Roodblauwzilver-origineel-met-stuur.html) vraagprijs € 600)

Heb ondertussen de vervanger al wel gevonden... "iets" sportiever gaat het worden; http://apriliarsvmille.tumblr.com/
Het gaat dus om concreet deze motor... heb er gisteren op proefgereden en kan er nog niet aan uit wat een verschil/belevenis dat is t.o.v. de XJ. Geluid, gevoel/wegligging, power van lage tot hoge toeren... in 1 woord geweldig!
De historie van de laatste jaren is geheel bekend en gedocumenteerd. Sportuitlaat, daarna getuned mbv een powercommander, onderhoud stipt etc. Bike maakt een erg solide indruk.
qua zithouding gaat het met mijn 1m93 trouwens nét goed allemaal. Misschien moeten er iets verlaagde voetsteunen op ivm "lange onderbenen versus tank" maar dat zijn kleinigheidjes.

ik moet nog tot 8 mei wachten voor ik m kan ophalen.. maar ben nu al helemaal blij !!! :D

General Custom
28-04-2014, 06:44
Proficiat met (bijna) de nieuwe aanwinst Wouter! Het is een mooi apparaat, maar dat is je oude motor ook :D

volvomania
28-04-2014, 07:26
Is een echte mooie Wouter!

Wouter
28-04-2014, 14:08
Dank, dank.. Enneh bespeur ik daar interesse Bart? Voor v3c members wil ik nog wel n velly speciul plice maken ;)

General Custom
28-04-2014, 15:12
Dank, dank.. Enneh bespeur ik daar interesse Bart? Voor v3c members wil ik nog wel n velly speciul plice maken ;)

Zeker wel Wouter! Alleen het nadeel is dat ik er niet op mag rijden :(
En hoewel het hoog op mijn verlanglijstje staat, gaan het motorrijbewijs nog even niet komen in verband met waarschijnlijk een cariereswitch...

Niels
28-04-2014, 16:08
Zo'n RSV Mille is wel heeeel vet Wouter. Ook meteen maar heel wat anders dan een dertig jaar oude Jammerhout XJ ;)

Als we dan toch het motortopic gebumpt hebben: ergens in juni doe ik mee aan een workshop van Honda over dat DCT-gebeuren, inclusief ruime proefrit.

Keesdaf66
28-04-2014, 20:23
Mooie motor! Ik kan me voorstellen dat je naar z´n komst uitziet:)

Alexdepalex
28-04-2014, 22:27
@Wouter: Hoe gaat het met de EMW?

brahov
29-04-2014, 06:18
Mooi ding zo'n RSV Mille en die banden :drool: Pilot Power 2CT's :D ... Rijd ik sinds vorig seizoen ook op en wat een wonder!! yeehaa!

Wouter
30-04-2014, 20:26
@allen; dank! ben er idd erg blij mee :D
Mooi ding zo'n RSV Mille en die banden :drool: Pilot Power 2CT's :D ... Rijd ik sinds vorig seizoen ook op en wat een wonder!! yeehaa!

Ja die banden liggen er nog niet zo lang op begreep ik wel; met name de achterband gaat er bij zo'n relatief zware tweecilinder vrij snel aan heb ik wel begrepen (8000 km ofzo)

@Wouter: Hoe gaat het met de EMW?

rustig!! hij heeft de laatste jaren onder een doek staan wachten op betere tijden. Ik heb ondertussen een lasapparaat en een klein beetje skillz opgebouwd om de lelijke extra geboorde gaten in het koplamp/tellerhuis weer dicht te kunnen lassen. Dat gaat een van de eerste projecten worden in ieder geval.

brahov
01-05-2014, 11:17
@allen; dank! ben er idd erg blij mee :D

Ja die banden liggen er nog niet zo lang op begreep ik wel; met name de achterband gaat er bij zo'n relatief zware tweecilinder vrij snel aan heb ik wel begrepen (8000 km ofzo)

Dat is zeker waar, één seizoen "lekker" rijden is bij de meeste serieuze fietsen met bekwame en energieke berijders al genoeg om ze compleet kaal te maken.

Het mooie van 2CT is echter wel dat bochten compound vele malen zachter is en dus harder slijt. Na een dagje snelweg is een dijkje lang op je gas hangen vaak al genoeg om hem weer netjes rond te rijden! :groovy:

Zelf rijd ik een Yamaha FZ1 Fazer en ook daar komt voldoende vermogen uit om deze bandjes in één volle dag idioot doen waardeloos te maken :D. (Ongeveer 150 pk)

Wouter
08-05-2014, 12:22
Zooo, vandaag alle papierwerk geregeld en de RSV opgehaald. Het stond op weg naar huis vreselijk te waaien en nu regent het ook nog, maar ik heb toch een dikke smile op het gezicht :+

edit; nu met foto:

4051

brahov
08-05-2014, 12:44
Zooo, vandaag alle papierwerk geregeld en de RSV opgehaald. Het stond op weg naar huis vreselijk te waaien en nu regent het ook nog, maar ik heb toch een dikke smile op het gezicht :+

Heel veel plezier en veilige kilometers ermee!! :D

Niels
09-03-2015, 22:43
Even wat leven in dit topic trappen want ik heb een nieuwe fiets: een BMW R 1100 GS.

http://i371.photobucket.com/albums/oo152/nvdw85/Motor/gs1_zpsxfbih41t.jpg (http://s371.photobucket.com/user/nvdw85/media/Motor/gs1_zpsxfbih41t.jpg.html)

Was niet helemaal gepland maar hij was me aangeboden door een collega. Verkeert in goede staat van onderhoud en is lekker compleet. De straatbandjes die eronder zitten (normaal hoort er een soort van all-terrain-band onder) zorgen ervoor dat het heel lekker stuurt en ik rijd er toch niet mee in de rimboe.

Qua rijden is het echt heel anders dan mijn K 75 S: andere zithouding, veel groter, en die boxermotor is qua karakter echt een stuk lomper dan de driecilinder lijnmotor uit de K. Maar wel leuk :)

Er is trouwens een goede reden dat hij op de stoep staat en niet in de voortuin want door die uitstekende tieten past hij niet langs het hekje :humor:

Wouter
05-05-2015, 11:08
Ik heb de oude motor van Niels overgenomen om te dienen als woon/werk en dagelijks vervoer fiets. nu ik in Schiedam woon is het vaak niet zo handig om iets met de auto te doen omdat ik het busje van de zaak niet privé gebruik en maar 1 parkeerplek heb.

Tot nu toe bevalt de K75S prima, zithouding is fijn en de handvatverwarming is toch wel echt een luxe :)

Ondertussen een nieuwe achterschokbreker gemonteerd (Noud's motorbazaar) en onderhoudsbeurt gedaan. Dit werd wel effe urgent omdat het benzinefilter dichtgeslibt raakte toen ik de tank een keer helemaal leeggereden had :+ toen ging die niet meer boven de 110 / 5000 toeren. Met een nieuw filter deed ie het weer prima.

Niels
08-05-2015, 06:17
Dat filter is ook het makkelijkst te vervangen met een lege tank dus geluk bij een ongeluk? ;)

Mooi dat de K bevalt. Mijn GS had een nogal nukkige koppeling (heel laat en dan abrupt aangrijpen) en dat is nu verholpen. De plaat bleek helemaal op maar dat niet alleen: de drukgroep was ook lichtjes gekromd, diafragmaveer was slecht... Lang verhaal kort, het rijdt nu zoals het hoort. Nooit gedacht dat ik ooit zelf GS of boxer zou rijden maar het bevalt prima.

Wouter
10-05-2015, 20:39
nou ik had m net getankt dus tot aan mn polsen in de benzine mogen wroeten.. had in eerste instantie wel handschoenen aan. maar die werden na een paar tellen in de benzine ineens maatje XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXL :D

Wouter
17-05-2016, 11:06
dit weekend met een aantal mensen die ik ken via motor-forum.nl naar de Eifel geweest. we zijn 1 keer langs de weg gestopt omdat het ging hagelen maar verder heel weinig regen gehad; dankzij de thermokleding geen kou gehad en heerlijk kunnen blazen over de bochtige weggetjes. Errg fijn om in zo'n rustig gebied te rijden.

zie de foto's:

4333

4334

4335

4337

4338

Niels
17-05-2016, 17:14
Toch maar het volgende weekend vrijhouden in de agenda... was je op de Aprilia?

Wouter76
17-05-2016, 18:14
Gaaf zeg!

Wouter
17-05-2016, 21:27
Toch maar het volgende weekend vrijhouden in de agenda... was je op de Aprilia?

yep, de K75 is geschikter voor dit soort ritten maar ligt momenteel een beetje uit elkaar voor een optische makeover :)

Heb ontzettend lol gehad en de eerste dag ook ontzettend geleden op de aprilia. Zo'n mille wordt pas echt leuk als het minimaal 30km/h te hard gaat :D