PDA

Bekijk de volledige versie : LPG in een 360 gls uit 1984

Niet geregistreerd
21-07-2008, 17:50
Hallo,

Ik wil graag weten of het mogelijk is om een lpg installatie op een volvo 360 GLS te zetten met een B19 motor met een Zenith-Stromberg carburateur uit 1984 en twee ton op de teller?

Kan ie dat hebben of kan ik een lange rij van defecten verwachten als ik op gas ga rijden?

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met het rijden op lpg in een 360.

Marc

Wouter
21-07-2008, 17:59
de carburateur kan het waarschijnlijk niet hebben (blijvend lekker lopen op benzine én LPG doen ze bijna nooit)

maar de motor an sich is heel geschikt voor LPG.

als je een betrouwbare installatie op een goede manier laat inbouwen, is er geen probleem. er zijn al verschillende topics met foto's over tank in/onderbouw, etc.

Niet geregistreerd
21-07-2008, 18:03
Ik heb nog lopen rondneuzen op het forum over iets met lpg, maar er kwam niks naar voren.

Kun je anders een link geven waar dat topic over inbouw staat?

Frans
21-07-2008, 20:12
de carburateur kan het waarschijnlijk niet hebben (blijvend lekker lopen op benzine én LPG doen ze bijna nooit)

maar de motor an sich is heel geschikt voor LPG.

als je een betrouwbare installatie op een goede manier laat inbouwen, is er geen probleem. er zijn al verschillende topics met foto's over tank in/onderbouw, etc.

Ik heb bijna 3 jaar probleemloos gereden op LPG met een 440. Wanneer ik even op benzine wilde rijden ontstonden problemen. Oplossing; nooit op benzine rijden. Al is het wel goed voor het blok om dit zo nu en dan even te doen. Maar een 2 liter blok is nóg beter dan de 1700 in de 440.
Dus op gas met de twee liter en benzine laten voor wat het is. Is mij gedachte.

Bodejodel
21-07-2008, 21:41
Ik heb nog lopen rondneuzen op het forum over iets met lpg, maar er kwam niks naar voren.
Kun je anders een link geven waar dat topic over inbouw staat?Als je je registreerd op het forum kun je volgens mij veel meer topics zien.

punkazz
21-07-2008, 21:42
http://forum.volvo300club.nl/search.php?searchid=183118 over 360's nog niet zoveel topics idd.

François
22-07-2008, 07:28
Ik heb een 360GLT met injectiemotor, die 256.000km gereden heeft.
Er ligt een gastank van 70 liter in (effectief 56 liter) en de wagen loopt
nog steeds goed op gas. Ik weet niet of de auto alle 256.000km op gas
heeft afgelegd, maar ik zou niet te bang zijn. Toen ik bij de gasboer was
met deze auto, zei hij dat hij liever gas in zou bouwen bij een motor met
carburateur, loopt nog mooier.
@ nieuwe eigenaar van de 360GLS: lid worden (als je dat niet al bent),
gas in laten bouwen, misschien een ringtank erin, en je straks melden voor
de volgende taxatiedag met die GLS.

Lucluc
22-07-2008, 07:32
François, dit is niet de nieuwe eigenaar. Hij is aan een bekend clublid verkocht.

@ Marc: je zal niet snel een geschikte 360 tegenkomen van dat bouwjaar. Maar half Volvo-land rijd met dergelijke motoren op lpg, dus dat moet genoeg zeggen. Ik rij nu in een 340 met 516.000 km op de teller en geen probleem, zowel op lpg als op benzine.