PDA

Bekijk de volledige versie : De huwelijkswagen (780 V6)


huysmans
07-08-2009, 11:05
In het weekend van 4-5 juli zijn de koppakkingen van de 780 V6 vervangen:

http://bekijk.mijn.volvos.nu/gif/Volvo/780-86/volvo-780-86.09.000.jpg http://bekijk.mijn.volvos.nu/gif/Volvo/780-86/volvo-780-86.09.023.jpg
http://bekijk.mijn.volvos.nu/gif/Volvo/780-86/volvo-780-86.09.035.jpg http://bekijk.mijn.volvos.nu/gif/Volvo/780-86/volvo-780-86.09.038.jpg
http://bekijk.mijn.volvos.nu/gif/Volvo/780-86/volvo-780-86.09.074.jpg

Toen hebben we de wagen niet draaiend zo achtergelaten, om de juiste snaren te bestellen en het volgende weekend verder te gaan.

http://bekijk.mijn.volvos.nu/gif/Volvo/780-86/volvo-780-86.10.001.jpg

Dat was het eindresultaat, toen de luchtslang na een reparatie toch weer de geest gaf.

http://bekijk.mijn.volvos.nu/gif/Volvo/780-86/volvo-780-86.10.011.jpg http://bekijk.mijn.volvos.nu/gif/Volvo/780-86/volvo-780-86.10.009.jpg

Het is een lijmverbinding, maar die heeft dus onder druk gestaan. (als iemand tips heeft...) Maar de 780 V6 heeft een draaiende motor.
De slang is ondertussen vervangen door een nieuwe (ze zijn nog leverbaar)

De avond van 4 aug is het een en ander nagelopen, zodat de wagen in elk geval weer correct werkende verlichting heeft en bekend was waar er nog puntjes waren. De dealer bleek de laatste benodigde onderdelen (T stukje voor de ruitensproeierleidingen en kopje) te hebben liggen, dus opgepikt en de verse banden ontvangen. Op tijd naar huis en de banden om laten leggen. Na het repareren van de linker ruitensproeier (T stukje bleek defect) een aanval op de accu gedaan. Wilde niet vast, maar dat is gelukt met de hulp van een rest stukje kunststof. (Nu klemt de klem wel, 'k kwam een 5 mm te kort) 's Avonds laat bedenken dat de claxon nog niet getest was, dus 22:30 kreeg die ff een tik. (en ja hoor, hij toetert)

huysmans
07-08-2009, 11:22
6 aug, 10:30, het grote moment, zou de wagen de APK halen. Ik kon niets verzinnen waarom niet, maar zeer precies had ik niet gekeken naar de ophangingsrubbers, remslangen, remklauwen e.d. De testrit ging goed, op de brug ook geen opmerkingen, tot we bij het laatste onderdeel aankwamen, de remklauw links achter. Remmen, los... los zei ik. Vast. Niet muurvast, maar genoeg om niet als gangbaar gezien te worden.

Al met al niet slecht voor een wagen die al sinds maart 2005 stil staat, waarvan een groot deel in de buitenlucht. Helaas was de klauw niet gangbaar te krijgen, dus dan maar rond bellen. Dealer had niets op voorraad (of in de buurt), Brezan, Idem, Nordicar... magazijn tot 13:00 dicht, dus niet te bellen, Carlo... Nop, maar probeer eens bij Martins in Deurne. Bingo.

Dat werd een spoed dagje vrij, maar met weinig te doen, geen probleem en op pad naar Deurne. Tijdens de rit ontdekt dat de cruise control het niet doet en de radio gigantisch stoort. Ik gok iets met een ontstoringscondensator. Helaas was dat naast het al bekend zijn met het feit dat de verwarming 2 standen kent, uit en vol verwarmen. De wagen was ook al niet blij met de benzine die ie gehad had, euro 95. Bij Martins maar een flesje injector reiniger meegepakt, klauw achterin, 98 erin en terug voor de montage van de klauw bij een vriend.

Daar 15:55 aangekomen. door naar de garage met gereedschap, klauw wisselen... sleuteltje 9 voor het ontluchten niet beschikbaar. Willem kwam net aan, met een steeksleutel setje met daarin... sleuteltje 9. 16:35 op pad naar de apk, 16:45 aangekomen en... gesloten.
Snel even gebeld, was nog niet weg (morgen is ie met vakantie) en met een beetje geluk zou het afmelden nog lukken. Bij aankomst van de keurmeester heeft ie geconstateerd dat de klauw vervangen was, km stand onthouden en afmelden... 16:58 afgemeld en geen steekproef.

Het was rennen, bellen, zweten (vooral in de wagen... WARM!!!), maar ala, Het Witte Wief kan trouwauto spelen 18-8-2009.

Hier staan ze beide klaar voor de trouwerij. (ok, iets eerder, maar ik heb nog geen versere foto's)

http://bekijk.mijn.volvos.nu/gif/Volvo/780-86-2/volvo-780-86-2.09.001.jpg

Wouter
07-08-2009, 11:44
gelukkig is het allemaal goed gekomen!

oude remklauw kun je misschien nog wel goed krijgen, maar je moet hem dan zowieso helemaal uit elkaar halen.

huysmans
07-08-2009, 13:35
Weet ik, alleen dit is een ruil systeem, de oude klauw willen ze terug. Ik vraag me af of het voor mij rendabel is, ik ben al +- 30 euro aan benzine kwijt en ene berg tijd. Er is een knutseldag Q4 in de buurt, dan kan ik 'm daar afleveren in elk geval.

Ik heb nog 2 sets klauwen liggen, dus revisie kan ik alsnog doen.

danielk
21-08-2009, 16:47
Ik had laatst geluk, net boven de maas heb je een volvo handelaar zitten, hebben ook een werkplaats. Die hadden 2 bijna nieuwe remklauwen liggen, de coating glimde nog. RUbbers waren nog als nieuw. Beide samen 65 euro, en nog 2 beugels om van 14" inch naar 15" inch te gaan. Gaat dan wel om een 740 GLE 1985.

huysmans
25-08-2009, 10:31
Zelfde klauwen, je hebt ze alleen in 36, 38 en 40 mm versie (cupmaat)

Overigens, hij deed het, als trouwauto. :)

http://trouwdag.huijsmans.nu/Jorgen/Trouwdag-Jorgen.000-0.jpg

setsunakaede
25-08-2009, 10:50
Mooie foto, maar hadden die pipo's met die slingers enzo niet Úven aan de kant kunnen gaan voor de foto? :no_comment:

huysmans
25-08-2009, 19:59
Nee, die waren net bezig de andere wagens, waaronder Lijntje te versieren.

http://trouwdag.huijsmans.nu/Jorgen/Trouwdag-Jorgen.076-0.jpg

We hebben nog niet alle foto's, maar dit is de duidelijkste die we nu hebben...