PDA

Bekijk de volledige versie : Mijn Jag

Sid340
20-06-2010, 20:35
Dit is hem dan mijn Jaguar Sovereign (XJ6/XJ40) uit 1992.
De auto voorzien van een 3.2L (6 in lijn) motor is altijd dealer onderhouden en heeft inmiddels 346xxx op de teller.
Hij is voorzien van bijna alle opties... behalve een schuifdak en rijd werkelijk voortreffelijk!

volvo freak
20-06-2010, 20:41
nice..

v0lv0freak
20-06-2010, 20:42
Zo zeg, dat is even een heel andere auto dan een 360! Heel wat meer 'status'. Netjes Sid, gefeliciteerd ;)

ZwerverRoodbaard
20-06-2010, 20:49
Mooie auto man :)
Ik heb altijd al een zwak gehad voor de XJ modellen, echt gigantisch veel plezier gewenst met deze auto!

Ysbrand
20-06-2010, 21:13
Prachtige auto, Sid!

Bodejodel
20-06-2010, 21:21
Mooie auto hoor!

Een kennis van me had er ook een (paar :+) en ik heb het altijd erg mooie auto's gevonden!
Ze vonden dat bij Jaguar ook blijkbaar, want ze hebben deze stijl erg lang volgehouden...

(een tweede ruitenwisser vr was zeker een optie? :+)

Bart Manders
20-06-2010, 21:46
Nice nice nice.
Mooie auto's,mooie techniek!

Heb zelf regelmatig met deze van doen.

http://i187.photobucket.com/albums/x151/BartManders/Afb0048-1.jpg
Is een E-type leightweight,dus van aluminium!
Eigenaar is Albrecht Haase uit Hamburg.Hij rijdt met deze auto marathonwedstrijden( 3 uur).
Motor is ook n 6 in lijn.

Ben340DL
20-06-2010, 21:48
whoe..... De E-Type..Sex on wheels....

huysmans
21-06-2010, 07:23
Leuk speeltje, ik heb een voorliefde voor de XJS, bij voorkeur de cabrio of de shooting break. (Ik vind 'm net... er is een station achtig iets van dat ding...) Als je een V blok wil hebben, dan moet je het goed doen... wat nou, een lullige 8 pitten. :humor:

Met de spreekwoordelijke engelse bouwkwaliteiten die vooral in de XJS naar boven komen zal ie vast wel buiten bereik blijven...

koentje
21-06-2010, 07:31
mijn eerste auto was een 'double six' :)

slb_340
21-06-2010, 09:28
Mooie bak!

Wouter
21-06-2010, 10:13
mijn eerste auto was een 'double six' :)

laat me raden, een Volvo double six shooting break? :)

volvofiel
21-06-2010, 10:15
Da's statig vervoer Sid! Veel plezier ermee.

koentje
21-06-2010, 10:20
je mag nooooit meer raden Wouter :)

Dendorssers
21-06-2010, 11:38
Mooi ding Sid, maarja, geen 360 }:)
hopen dat je geen spijt krijgt! ;D

Ben340DL
21-06-2010, 11:40
Het is inderdaad een mooie Jag...Gefeliciteerd met deze aankoop !

Lucluc
21-06-2010, 12:56
Veel plezier met deze mooie wagen. De nieuwe eigenaar van jouw 360 krijgt een puike exemplaar. Je hebt er veel aan gedaan, steeds goed onderhoud. Ook mooi met dat leren interieur!

Sid340
22-06-2010, 14:11
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben ook erg blij met de auto, echt een droom die in vervulling is gegaan. Gister schrok ik wel even bij het tankstation... Niet omdat hij 'onzuinig' is maar omdat er zo veel in de tank past!
Tot nu toe heb ik nog geen spijt, de 360 staat nog onder de carport. Wellicht als hij verkocht word dat ik er naar terug verlang. Ik hoop inderdaad dat hij naar een echte liefhebber gaat... want het is een erg fijne auto en inderdaad voorzien van mooi zwart leder!

joop240
23-06-2010, 20:06
smooth zo'n auto sid

Erik
24-06-2010, 17:59
Ik hoop dat die liefhebber hem ook compleet laat en niet alle opties er uit verkoopt. Dat gebeurd zo nu en dan nog wel eens.

Sid340
09-03-2011, 12:34
Een kleine update!

Nog steeds rij ik met heel veel plezier in mijn Jaguar! 'T is en blijft mijn droomauto...
De auto is inmiddels de 350.000 gepasseerd en kan volgens de Jaguar expert nog jaren mee. Hij is onlangs APK gekeurd en heeft een grote beurt gekregen. Dit was wel even iets anders dan bij de 340 en de 360. Het onderhoud heb ik toen met behulp van Erik gedaan... De auto hoefde dus alleen nog maar gekeurd te worden.
Ik heb voor de Jag wel een Haynes aangeschaft maar het onderhoud is toch een stuk lastiger zelf te doen, jammer...
Tijdens de APK bleek dat het stuurhuis lek was en dat de olie ook de rubbers van de ophanging had aangetast, gelukkig hebben ze het kunnen vervangen met een gereviseerd stuurhuis. Toch was het een kostbare reparatie. Gelukkig zijn ze niets geks tegen gekomen. Ook qua roestvorming geen bijzonderheden!
Om de auto nog iets op te leuken heb nu een houten pookknop in de auto ;)
Het benzineverbruik vind ik nog steeds reuze meevallen, natuurlijk niet zo zuinig als een 340/360 maar zeer goed te doen.

Voor de liefhebbers van het autopoetsen... Toen ik net mijn jaguar had moest ik iets hebben en ging ik even naar de automaterialen zaak en daar zag ik dat ze producten van Autoglym verkochten (op de verpakking stond aanbevolen voor Jaguar, aston martin e.d.) dus die wilde ik wel eens uitproberen. Echt super! En zeker een aanraden voor de volvo 300 serie! Ik heb de 340 van mijn moeder er ook mee behandeld en die ziet er nu super uit! Vooral de Super resin polish is echt een aanrader. Eventueel daarna de extra gloss protection. En voor de bumpers hebben ze ook een middeltje dat nog beter werkt dan lijnzaadolie! Bumper care...

Niels
09-03-2011, 13:34
Zo zie je maar: met goed onderhoud gaat ook een XJ40 heel erg lang mee. Ik heb alleen ervaring met een XJR X350 maar ik geloof zeker dat ook deze 'basisversie' (wat een woord) een genot is om in te rijden!

Jaguar
03-03-2012, 16:02
Een kleine update!

Nog steeds rij ik met heel veel plezier in mijn Jaguar! 'T is en blijft mijn droomauto...
De auto is inmiddels de 350.000 gepasseerd en kan volgens de Jaguar expert nog jaren mee. Hij is onlangs APK gekeurd en heeft een grote beurt gekregen. Dit was wel even iets anders dan bij de 340 en de 360. Het onderhoud heb ik toen met behulp van Erik gedaan... De auto hoefde dus alleen nog maar gekeurd te worden.
Ik heb voor de Jag wel een Haynes aangeschaft maar het onderhoud is toch een stuk lastiger zelf te doen, jammer...
Tijdens de APK bleek dat het stuurhuis lek was en dat de olie ook de rubbers van de ophanging had aangetast, gelukkig hebben ze het kunnen vervangen met een gereviseerd stuurhuis. Toch was het een kostbare reparatie. Gelukkig zijn ze niets geks tegen gekomen. Ook qua roestvorming geen bijzonderheden!
Om de auto nog iets op te leuken heb nu een houten pookknop in de auto ;)
Het benzineverbruik vind ik nog steeds reuze meevallen, natuurlijk niet zo zuinig als een 340/360 maar zeer goed te doen.

Voor de liefhebbers van het autopoetsen... Toen ik net mijn jaguar had moest ik iets hebben en ging ik even naar de automaterialen zaak en daar zag ik dat ze producten van Autoglym verkochten (op de verpakking stond aanbevolen voor Jaguar, aston martin e.d.) dus die wilde ik wel eens uitproberen. Echt super! En zeker een aanraden voor de volvo 300 serie! Ik heb de 340 van mijn moeder er ook mee behandeld en die ziet er nu super uit! Vooral de Super resin polish is echt een aanrader. Eventueel daarna de extra gloss protection. En voor de bumpers hebben ze ook een middeltje dat nog beter werkt dan lijnzaadolie! Bumper care...

Hoi Sid,

Prachtwagen, gefeliciteerd! Heb er zelf ook een. Ik zie dat je in Nijmegen woont. Ik ook. Er zit hier een Jaguarexpert, weet je dat? Die garage weet echt alles van Jaguars en hanteert zeer redelijke tarieven. Ik heb mijn auto daar in onderhoud en ik ben er heel tevreden over. Ik weet niet of ik de garage mag noemen; dat is soms niet toegestaan op forums. Mocht je het willen weten moet je anders even een privebericht sturen.

Groet, Jaguar