PDA

Bekijk de volledige versie : Sjonnie auto ;)


daNpy
15-09-2010, 19:42
Sinds mei ben ik in het bezit van (nog) een autootje voor erbij, voor op het circuit. Nadat ik tegen de auto aanliep via internet en een keer ging kijken was ik gelijk verkocht. Het is de ultieme sjonnie-auto, maar omdat hij inmiddels uit het straatbeeld begint te verdwijnen kan het weer :D

http://iloapp.tnt-motorsport.com/data/_gallery//public/1/1283794783_resized.jpg

De auto is redelijk ver opgebouwd, en het meeste wat erop zit is ook goed spul. Onder andere de motor is aangepakt, er zit een fatsoenlijk onderstel onder, 280mm remmen, een simpele rolkooi, kuipstoelen en zelfs Macrolon ramen achter.

Qua uiterlijk is ie ook flink "verfraaid" :f
Dikke bumper, voorspatborden uitgebouwd, enkele ruitenwisser, heldere koplampen en witte achterlichten en ga zo maar door :p
Van mij had het niet gehoeven maar it's al in the package en de auto zelf is er niet minder om.

http://iloapp.tnt-motorsport.com/data/_gallery//public/1/1275213359_resized.jpg

Ondertussen heb ik er al het eea aan verklust om hem klaar te maken voor het circuit. Volgend jaar komt er ook een (NL) kenteken op. Hij is van '86, wat hem ook in minder dan een jaar weer oldtimer maakt :y:
Onder andere de kachel is terug gebouwd, elektronica op orde gemaakt (was 1 grote ellende), wat dingetjes vervangen die kapot waren enz. Momenteel zijn we bezig met DMSB-spec stoelframes in de auto te plaatsen, waarna de stoelen, gordels en de tunnel weer terug gemonteerd zullen worden. Ook de bumper ligt eraf, want hij is te laag om de brug fatsoenlijk op te kunnen :hmmz:
Na een grote beurt voor alle koelvloeistoffen en de remmerij gaan we hem uitproberen, eerst op de weg en 26 oktober staat er al een circuitdag op de kalender.

Uiteraard is er een grote wensen lijst voor de auto, welke uitgevoerd zal worden als we er een beetje mee kunnen rijden :+
- accu naar achteren
- elektronica vernieuwen
- radio http://forum.autofans.nl/style_emoticons/default/biggrin.gif
- snelsluit pins op de motorkap
- Alle bitumenplaten verwijderen
- rolkooi uitbreiden
- carbon deurpanelen
- kickboards
- extra set velgen met semi's, later voor slicks
- on-board camera

Vermilion
15-09-2010, 19:47
Voor een Golf vind ik hem wel cool, maarja het blijft een sjonnie bak he :+
Veel succes ermee iig :y:

AvdAkker
15-09-2010, 20:06
officiele DTM wisser monteren, veel mooier als een rechte std wisser als single wiper:)

sjonnie bakkies zijn dit toch allang niet meer, die term vind ik persoonlijk alweer zo achterhaald.
wat voor blokkie heeft ie, 8 of 16 klapper?

Jos360
15-09-2010, 20:24
Moet je nog een setje volledige slicks op Volvo wielen (4x100 et37) hebben? ;)

daNpy
15-09-2010, 20:45
Het is een GTI 16V, KR blok voor de kenners. Opgepept door Roma Tuning dmv elektronische multipoint injectie.

@Jos: nee bedankt, eerst eens leren rijden op normale banden, dan voorzichtig aan naar semi's en als dat goed uitwerkt komen er slicks onder. Slicks in het begin stadium eronder gooien heeft nog niet zo veel zin.
Toch bedankt ;)

Ben wel aan het kijken voor een setje ATS Cup velgen tho', ook liggen er nog originele VW-BBS honingraat (kruisspaak?) velgen in de berging ;) Helaas zijn die maar 6.5inch breed en ik wil graag 7x15 hebben.

Bodejodel
15-09-2010, 22:27
Zoveel goeie Golfjes II zie je niet meer, dus ik begin ze nu ook leuk te vinden. Deze is me wat te ver verbouwd, maar als die overdreven bumperspoiler vervangen wordt door een mooi G60 exemplaar is ie prima! :D

daNpy
16-09-2010, 11:41
Bumper blijft zo, extra koeling + herkenbaarheid op het circuit ;)
Er komt wel een snelsysteem op om de bumper af te kunnen nemen, zo kun je geen drempel nemen laat staan een auto ambulance oprijden :D

ZwerverRoodbaard
16-09-2010, 12:52
Stoere auto, heb je ook nog cijfers van de auto en misschien een filmpje op het circuit :)
Die 16V blokjes zijn volgens mij ook redelijk zeldzaam aan het worden.

daNpy
16-09-2010, 13:20
Wat voor cijfers wil je hebben? Kenteken zit er nog niet op :+

Meer dan 160pk, origineel gewicht is 933kg. Gewogen wordt hij nog wel een keer op gecalibreerde schalen. Ik hoop onder de 1000kg te blijven. Veel minder hoeft ook niet, want voor races moet hij meer als 1000 wegen met lege tank.
Filmpje op het circuit heb ik niet, foto's van de vorige eigenaar staan op www.hatzenbach.de (http://www.hatzenbach.de)

v0lv0freak
16-09-2010, 13:25
160pk met minder dan 1000kg, dat gaat wel!
kan me de passat (1973) van pap nog herinneren, met slechts 112pk en 900kg, dat ging als een speer! :D

Alexdepalex
16-09-2010, 22:04
Hoewel ik de Golf nog altijd een lelijk hok vindt... toch een leuk ding, Danny, ziet ernaar uit dat je er weinig aan hoeft te doen, opzich...

daNpy
17-09-2010, 09:22
Klopt, zo zag hij er inderdaad uit. Rolkooi erin, stoelen erin, macrolon ramen etc.
Maar als je eenmaal begint :cry3: :cry3: :cry3:

Electronica een hel, gordels direct verkocht (2" nep-4pt klote dingen), bijrijders stoel verkocht (ouwe Sparco met rugleuningverstelling), stoelframes eruit (eentje met kantelframe notabene) en overal waar 2 of meer schroefjes/boutjes zitten zit minstens 1 verschillende bij :flame: Dingen waar ik dus écht niet tegen kan.

Nu zijn de tunneltjes uit het midden, dat moet nog even netjes afgewerkt/braamd worden, dan komen er fatsoenlijke stoelframes in, met Sparco Pro2000 en QSP Drift 1 stoel erin, 3" 6pt gordels, rolkooi fatsoenlijk vastbouten, electronisch is al uitgezocht, halve tapijt is eruit, en dat soort flauwekul. Als hij dan weer rijdbaar is blijft er nog een enorme wenslijst over (zie startpost) met dingen die ik wil om hem naar mijn wensen aan te passen ;)

Dit weekend hopelijk nog een paar uurtjes sleutelen, maar eerst rijden 2 auto's van ons team een race dus daar eerst pitcrew spelen.

daNpy
20-09-2010, 11:53
Gisteren nog 2 kleine uurtjes besteed; hierbij de montageresten van de oude stoelbevestigingen compleet verwijderd en afgebraamd.

Ook eindelijk eens een fotootje er van gemaakt :+

http://iloapp.tnt-motorsport.com/data/_gallery//public/1/1284976071_resized.jpg

Verder nog wat kleine dingen uitgezocht en de grille weer bevestigd. Daarna geen zin meer :+

daNpy
02-10-2010, 19:44
Na veel pas, meet en laswerk zittten de stoelframes erin *O*

http://iloapp.tnt-motorsport.com/data/_gallery//public/1/1286040872_resized.jpg

http://iloapp.tnt-motorsport.com/data/_gallery//public/1/1286040874_resized.jpg

Eerst de bestuurderskant gedaan. Helaas bleken de nieuwe schuifframes te kort, dus de oude aan deze zijde gemonteerd. De nieuwe gaan terug naar Sandtler want zo heb ik er dus niets aan. Om een of andere reden zijn de nieuwe korter dan de oude, en daar zijn we vanuit gegaan met het maken van de frames.

http://iloapp.tnt-motorsport.com/data/_gallery//public/1/1286040876_resized.jpg

Ook de bijrijderskant erin gelast en in de primer gezet. Het ziet er nog niet 100% netjes uit maar dat komt zodra de binnenkant helemaal aangepakt wordt.
Morgen eerst de vloeistoffen wisselen en remmerij contorleren, daarna gaan we een rondje maken. Hopelijk hebben ook tijd om even wat vrienden die nu bij de Ring zijn te bezoeken :)
Ben iig erg blij dat de stoelen erin kunnen, was een flinke klus maar het zit er nu ook gewoon erg goed in :)

daNpy
04-10-2010, 20:05
Zo gisteren de eerste proefrit gemaakt!!
Voor de allereerste keer dus ook zélf met de auto gereden :D

Eerst nog de gordels erin gemaakt, de rolkooi e.d. weer terug gemonteerd en toen op de brug gezet.
Daar de olie vervangen voor Motul V300, KVS afgetapt en de kachelslangen aangesloten, het benzine filter vervangen, KVS weer volgegooid en de remvloeistof vervangen (Castrol). Na warmlopen en vloeistofcontrole ook de bumper gemonteerd en naar de wasstraat gereden, want er lag echt een dikke laag stof op :woops:
Hier bleek dat hij ook niet helemaal waterdicht is, her en der een miniem plasje water op de bodem.
Ook de binnenkant uigezogen want dat lag allemaal nog volslijpsel. Op de weg er naartoe geconstateerd dat de km-teller het niet deed dus die meteen even aangesloten. Kon ik zo bij :D

Daarna lekker een stuk gereden en ook vast getankt, want de benzine die erin zit kan al aardig oud zijn. Uiteraard volgegooid met Shell V-Power Racing :groovy:
Toen de ronde afgemaakt en weer naar onze hal. Ca 75 km gereden.

Meteen een hoop dingen tegengekomen die nog moeten gebeuren:
- ogen voor 6pts gordels moeten nog aan de frames gelast worden
- stuur staat een beetje scheef, auto uit laten lijnen
- bestuurdersstoel nog 1 notch hoger zetten aan de voorzijde
- gordels bijrijder afstellen
- km-teller controleren, deze wijkt volgens ons 30km/u af (naar boven)
- luchtfilter schoon maken
- knippers aan de voorkant eens checken, zijn wel aangesloten maar knipperen niet mee
- dashboard verlichting maken, is kapot/niet aanwezig of sjonnieblauw (dus nauwelijks zichtbaar)
- overige verlichting ook meteen even controleren
- onderplaten voor de rolkooi-A stijlen en B-stijlen maken, zit nu met grote ringen en daar ben ik niet kapot van.

Ook vrees ik dat ik nog een dB-killer moet maken, de uitlaat is niet erg luid (toegestaan op de Ring/TF iig), maar hij klinkt toch wel behoorlijk en ik wil problemen voorkomen. Hier gaan we op het werk eens mee aan de gang :angel:

Al met al erg blij dat de auto rijd!!:groovy::groovy:

Bodejodel
04-10-2010, 20:58
Zo gisteren de eerste proefrit gemaakt!!
Voor de allereerste keer dus ook zélf met de auto gereden :D

...

Al met al erg blij dat de auto rijd!!:groovy::groovy:... maar hoe rijdt hij nu? :D

daNpy
04-10-2010, 21:09
Tjah dát kan ik pas zeggen als we er een keer écht mee gevlamd hebben.
Voor nu alleen een rit gemaakt om de motor weer "wakker te maken", zijn ook niet boven de 4k rpm geweest of rare dingen gedaan.
Hij is echt ontzettend laag en je voelt elk beetje zand wat op de weg ligt onder de wielen door gaan. Sturen moet ik nog aan wennen, het lijkt alsof hij vrij direct stuurt maar de stuuruitslag is vrij lang/ruim/laat. Beetje moeilijk uit te leggen.

26 oktober hebben we een trackday op Mettet (B). Dan kan ik wat meer ervaringen vertellen ;)

daNpy
28-10-2010, 19:15
Zo, de shakedown gisteren gehad op Mettet, deze avond stond hij al op de brug voor de operatie.:groovy:

Maandag de Pajero volgeladen met alle spullen die al klaar stonden. Toch best een boel zooi en dat maar voor 3 mensen met 3 auto's. Hierna de kar opgehaald om de auto's te gaan vervoeren. Een mooie schamelwagen van 10meter. En dat is toch even slikken als je erbij staat, want dan ben je gewoon net zo lang als een vrachtwagen :no_comment:
Hierna de BMW opgehaald en naar Maastricht gereden om 6 slicks op te halen. Tjah, als je toch onderweg bent ;)
Vervolgens naar de TNT Motorsport hal in Duitsland om de Golf op te halen.
Eerst nog de ogen voor de 6punts gordels vastgelast, de stoelen er weer ingezet, het eea gecontroleerd en toen kon hij de kar op. Achteruit, zodat het gewicht van de motor achter de vooras kwam te liggen, en de BMW daarna weer erachter.
Langzaam achteruit de oprijplaten op en met een luide TSSSSSSKKRRAAAAAAAK vouwde de voorbumper zich voor de auto weg :(
Hij bleef achter de opstaande kokers van de oprijplaten hangen. Mooi werk weer :snif:
Schade aan de bumper is beperkt tot 3 helicoils die uit de bumper zijn gegetrokken en 1 stuk waar het GFK om de helicoil ook los is gesprongen, en de knipperlichtjes zijn kapot.
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een snel(ler) sluitsysteem op de bumper te maken dmv 2 M8 bouten die door-en-door gaan. Nu is de bumper vrij snel afneembaar, wat deze problemen in de toekomst voorkomt.
Het werd ondertussen alweer laat genoeg, dus de BMW ook op de kar gezet en naar Namen vertrokken.
Na een nacht waarin ik wonderbaarlijk goed heb geslapen stonden de auto's 's ochtends nog op de kar dus op naar het circuit.
De ingang was een beetje lastig te vinden, maar na wat andere DFers gezien te hebben kwamen toch aan in de pitstraat.

De rijdersbriefing was kort en duidelijk, het aantal deelnemers laag. Na de briefing verder gesleuteld aan de Golf; de bijrijders stoel moest nog vastgezet worden, ruitenwissersproeier bijgevuld, bumper monteren etc.
Ook was er de mogelijkheid om de dBs vooraf te meten, waar we dus erg graag gebruik van wilden maken omdat we geen idee hadden hoe luid hij was.
Vlak voor ik naar de meting wilde rijden kreeg ik de auto niet meer gestart. Na het vervangen van de accu startte hij weer prima en konden we gaan meten.
Met 5000rpm en een buitentemp van 5 graden Celcius komt er tussen de 95 en 96dB uit de uitlaat, wat door de metende baancommissaris als OK werd bestempeld. Erg prettig :)
Hierna het startnummer op de vooruit geplakt, helm opgezet en voor de eerste keer de baan op gegaan! :)
Eerst lekker rustig aan gedaan, om de auto weer eens goed te laten draaien en op temperatuur te komen, hij had immers 2 jaar stil gestaan. Hierna het stuur aan Lisette gegeven en die ging er al gelijk wat meer op. Elke ronde wat hoger in de toeren laten klimmen tot ik het uiteindelijk boven de 7000rpm wel genoeg vond. Hij moet nog wat meer kunnen draaien, tot tegen de 8, maar dat vond ik niet echt nodig op de shakedown.

http://lh5.ggpht.com/_VgloEIG_Y4k/TMgNmDlw85I/AAAAAAAAA1A/07wrnOkQTaA/s720/IMG_3215.JPG

Op een gegeven moment dook Patrick achter me op, die op de semi's veel harder de bocht door kon en met de Hawk remmen me er prima uit kon remmen. Hij bleef echter netjes achter me dus ik kon mooi op de lijn blijven. Op een stuk bergop verklaarde hij later vol gas te gaan en achter me aan te kunnen pikken, waar ik op dat moment nog niet vol gas ging :D
Qua power zit het dus zeker goed met de Golf :halo: :yeah:
Helaas verremde ik me in de bocht voordat we het rechte stuk op zouden draaien, hier wilde ik samen met Pet oprijden om een goede vermogensmeting te kunnen doen. Ik was hem kwijt in de spiegels en miste daarom mijn rempunt en sowieso de lijn. Al pompend remmende kwam ik uiteindelijk met het rechtvoorwiel in de grindbak tot stilstand.
De motor was afgeslagen en sloeg daarna heel moeilijk weer aan. De accu was nieuw en vol, de laadspanning 13,5Volt dus ik vermoed dat de startmotor geen lang leven meer beschoren is. Hierna even langs Lisette in de pits gereden en daarna wat rustiger nog wat rondes gedaan.

http://lh6.ggpht.com/_VgloEIG_Y4k/TMgN6Uz8zrI/AAAAAAAAA3A/gEooGRAzTxI/s720/IMG_3249.JPG


Na ook in de middag wat rondes gedraaid te hebben begon de versnellingsbak moeilijk te doen. hij ging steeds moelijker in de versnelling tot hij op een gegeven moment niet meer in de 4 wilde, alsof deze geblokkeerd was. Na uitrollen wilde hij ook niet meer in de 3, bij heel langzaam rijden weer in de 2 en 1. Naar de pit gereden en de auto laten koelen.

Lisette heeft daarna nog een paar rondjes gedaan, maar op een gegeven moment was het helemaal klaar met schakelen.
De koppeling is eruit geknald en gelukkig heeft ze de pit nog in 1 keer kunnen halen.
Hierna de auto weer opgeladen en begonnen met opruimen. Patrick kwam wat later en samen uiteindelijk alles opgeladen.
Na een bedankje aan de organisatie vertrokken richting huis :)

Nog een leuk plaatje:

http://i54.tinypic.com/2ros3vd.jpg


Onze eigen foto's:
http://danpy.autofans.nl/images/evenementen/2010/DF_Mettet/

De reparatie:

Koppeling kapot, heel stuk van de plaat afge'broken'. De bak ligt er nu onderuit.
Hierbij meteen de volgende dingen opgevallen:

- hij is niet waterdicht (staat nu buiten :+)
- de remblokken voor zijn op/versleten/afgeragd, vandaar zo weinig rempower :{
- Stabistang rubbers zijn ook aan vervanging toe (of Powerflex)
- Motorsteunrubbers hebben hun beste tijd ook gehad
- M7 boutje kwijt van de km-teller kabel (zat een M6 ingedraaid)

en nog tal van andere kleine dingen.
De koppeling wordt vervangen door een versterkte van Sachs Motorsport.
Daarna eens even kijken wat we met de rest doen, alles wat vervangen wordt, wordt vervangen voor gelijkwaardig of beter, maar de portemonnee is natuurlijk ook niet oneindig diep.

Foto van de koppeling:

http://danpy.autofans.nl/images/los/IMG_0909.jpg

daNpy
18-11-2010, 21:52
Gisteravond hebben we de versnellingsbak schoongemaakt, zodat we deze vandaag weer konden monteren.
Helaas ging alles niet zoals gepland.....

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0583.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0584.jpg

De versnellingsbak zonder 24 jaar aan vuiligheid :)

De te monteren nieuwe koppeling en drukgroep:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0572.jpg

Vandaag begonnen met de randzaken nog even te demonteren en schoon te maken. Flink met de staalborstel eroverheen, gevolgd door remmenreiniger en een doek doet echt wonderen. Letters worden weer zichtbaar en het metaal gaat weer glanzen. Het ziet er dan weer bijna als nieuw uit :)
Ook zit hier en daar een nieuw rubbertje en is alles wat draait of beweegt weer ingevet.
Vervolgens hebben de drukgroep gemonteerd:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0581.jpg

Bij deze drukgroep zijn de veren veel sterker en ook is het montagepunt van de veren steviger.
Hierna de koppeling erin gezet, het vliegwiel erop en de koppeling op het oog in het midden gezet.

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0582.jpg

Daarna kwam het zwaardere gedeelte: de versnellingsbak er tegen monteren. Na drie keer proberen en controleren of de koppeling wel goed in het midden zat hebben we het vliegwiel gedemonteerd en de koppelingsplaat eens geprobeerd over de as te schuiven. Dat ging dus niet, de splines waren anders. Blijkbaar is toch de verkeerde koppelingsplaat besteld/geleverd. Toen was het snel "feierabend", na de assen, wielen enz weer terug gemonteerd te hebben kon alles weer naar buiten en gaan we maandag weer verder :Y)

daNpy
23-11-2010, 15:55
Zo, de Golf rijdt weer :)
Vandaag de nieuwe koppeling binnen gekregen, dus na het werk gelijk de koppeling + vliegwiel op de motor, versnellingsbak opgetild en binnen enkele secondes zat hij ertegen. Scheelt best wel een hoop gekloot met een zware bak boven je hoofd als het gewoon past :X

Daarna alles weer netjes gemonteerd en aangesloten, bouten voorzien van een likje vet, versnellingspook afgesteld en ook de stabirubbers vernieuwd en hier en daar wat boutjes en moertjes vervangen. Vervolgens het gebrek aan remlichten nog eens uitgezocht; bleek een zekering met corrosie te zijn :')
Gelukkig erg simpel te verhelpen.
Omdat we nog wat tijd overhadden (:+) gelijk ook even het sleepoog verplaatst zodat hij netjes in het gat van de bumper zit en niet er schuin achter.

De to-do lijst heeft zich weer uitgebreid met;
- sleepoog verven tegen roest
- koppelingskabel vervangen
- versnellingsbak ontluchting bestellen en monterena
- Motorsteun RA vervangen voor een verstevigde
- auto laten uitlijnen

daNpy
04-01-2011, 20:00
Inmiddels staat de auto dichter bij huis en kan er dus vaker gesleuteld worden, waar ik in mijn 3-weekse-Kerstvakantie dan ook dankbaar gebruik van maak.

Ondertussen is gedaan:
- sleepoog geverfd (Hamerite!)
- kopp. kabel vervangen, moet nog afgesteld worden
- versn. bak ontluchtertje zit erop
- de motorsteun is vervangen incl polyurethaan insert

We zijn wel nog met de elektronica-ellende bezig, de ruitensproeierpomp werkt nog niet en dat lijkt hem in de stuurkolom te zitten.
Ondertussen hebben we ook nog de bitumen eruit gebikt en vanmiddag heb ik de meeste resten vast verwijderd met thinner.

Voor:
http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1477.jpg

Na:
http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1487.jpg

Om te spuiten moeten alle restjes er nog uit, maar zover is het nog lang niet :)

Andere pics:

Sleepoog:
http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1400.jpg

De motorsteun:
http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1391.jpg

Achterbank houder eruit:
http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1479.jpg

Witte zijknippers, incl originele(!) kabelboom:
http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1484.jpg

Morgen weer verder :)

Marcel480
05-01-2011, 10:36
Leuk topic dit, keep us posted!

daNpy
05-01-2011, 21:18
Vandaag het elektronica probleem opgelost. Slechte contacten in de schakelaars aan het stuur waren de oorzaak. Alles goed schoongemaakt, opgeschuurd en voorzien van contactspray en het werkt weer :)

Ook de rechterkant al bijna helemaal schoon gekregen met staalborstel, thinner, schuurspons en schuurpapier. Alle kleine bitumenrestjes zijn er aan die kant al uit. Kost wat tijd maar dan hoeft er straks alleen nog maar een licht schuurpapiertje overheen voor het gespoten kan worden.

daNpy
09-02-2011, 22:36
Vanavond begonnen met het aanpassen van de kooi. Vanwege gewijzigde reglementen wordt de kooi nog veel meer gewijzigd dan aanvankelijk het idee was.
Vanavond alleen nog maar bezig geweest met de A-stijl beugel, welke nog niet helemaal af is :P

Als eerste de zware "klompen" waarmee de beugel aan de bodem zat afgezaagd. Hierna was de beugel ineens twee keer zo licht :roll:
Vervolgens nieuwe steunen aan de poten gelast. 5mm dik en een grotere oppervlakte omdat er 3 bouten doorheen moeten.
Daarna van 3mm staal de verhogingen gevouwen waarop de kooi gemonteerd gaat worden. Omdat je de hele tijd de beugel in de auto, uit de auto, moet passen en meten ben je dus met twee man al een hele avond bezig voor wat er hierboven staat beschreven. Wat nu volgt is het kaal maken van de bodem en sill zodat de steunen erin gelast kunnen worden. De moeren zitten onder het staal gelast, zodat het vastschroeven van de kooi straks een beetje versimpeld wordt.

Wat er allemaal nog meer aangepast wordt:
A-stijl versterken volgens de nieuwe regels. Dit wordt nog een probleem omdat een extra buis zo dicht langs het stuur gaat lopen dat dit het sturen in de weg zit. Hiervoor moet een gebogen buis en een uitzondering worden aangevraagd (is mogelijk bij DMSB).
B-beugel op eenzelfde wijze als A-beugel monteren incl nieuwe voeten (zijn nu ongelijk :| ) en supports in de carrosserie gelast.
Buis tussen B stijlen onder meer naar beneden zetten (nu ca 20cm hoog)
Diagonaal achterin omdraaien zodat de bovenzijde aan bestuurderskant komt en tevens lassen ipv schroeven
Dwarsbalk tussen diagonaal en verbindingen B-pillar-top -> wielkasten lassen tbv gordelbevestiging (hoek <20 graden) (verplicht)
Voetplaten op de wielkasten versterken.
Kruizen tussen A- en B-beugels maken (reeds besteld)

Volgende keer foto's maken, dan zit er namelijk ook wat in de auto gelast. Nu is het allemaal nog relatief los :P

daNpy
11-02-2011, 22:52
Gisteren weer verder geknutseld, de steunen voor de A-beugel zitten nu vast.
Eerst vastgepikt en de bodem omhoog gedruk om het mooi passend te maken:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0779.jpg

Vervolgens afgelast:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0780.jpg

Aan de voor en achterzijde komen nog plaatjes om het geheel af te maken. Aan de onderkant van de platen zijn moeren gelast voor eenvoudige montage.

Van de B-beugel zijn de klompen voeten afgezaagd en nieuwe voetplaten aangezet. Voorbeeldje van de las:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0782.jpg

In de tussentijd nog even de bitumen uit de zijschermen gehaald. Ook weer een gram of 500 in totaal.

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0777.jpg

In de deuren zit ook nog bitumen wat er nog uit gaat, volgende week gaan we weer verder knutselen.
De kruizen in de deuren zijn reeds besteld, hier komt nog wat losse pijp bij om de diagonaal achterin om te bouwen incl bevestiging voor de gordels. Helaas wordt dit pas na 24 februari geleverd.

slb_340
12-02-2011, 10:58
wordt mooi!

daNpy
18-02-2011, 22:31
Zeker, daarom gisteren weer wat gedaan :)

De steunen voor de B-beugel zitten er nu ook in en het geheel is netjes afgelast met een plaatje voor en achter de steunen.
Onder de plaatjes zittten moeren gelast dus de beugels zijn er gemakkelijk op te schroeven.

A-stijl links:
http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0788.jpg

B-stijl links:
http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0789.jpg

B-stijl rechts:
http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0791.jpg

Hierna alles in de grondlak gezet voor roestbescherming en de bodem weer behandeld op de plekken waar gelast is.

In de tussentijd ook de bitumen matten uit de deuren verwijderd:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0792.jpg

Na 24 feb komen de material binnen om de diagonaal en gordelbevestiging achterin te maken zoals het hoort :)

daNpy
09-03-2011, 18:56
Deze week weer verder geknutseld, nu aan de kooi zelf :)

De kruizensets waren binnen, dus hier meteen begonnen:

Rechter kruis gelast:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0873.jpg

En voorzien van de verstevigingen:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0876.jpg

Lasnaden zien er keurig uit:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0877.jpg

Ook achterin bezig geweest; fase 1:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0880.jpg

Achterin, fase 2 (met gordelbuizen):

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0883.jpg

De kruizen links en rechts:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0881.jpg

Afgelast:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0887.jpg

Nu staat het volgende nog op het programma:
- rolkooi afmaken (versteviging aan A-stijlen, dwarsbalk tussen B-stijlen lassen, diagonaal tussen B-stijlen en tussen B en C-stijlen)
- rolkooi weer uitbouwen
- remtangen reviseren
- dash uitbouwen
- restant bitumen verwijderen
- achterin netjes maken
- binnen, bumper en booskijker spuiten
- rolkooi, Borbet velgen en veerpootbrug achter spuiten

:D

Bodejodel
09-03-2011, 20:20
Op een haartje na klaar dus? :+

daNpy
09-03-2011, 20:36
Bijijiijijijijijijina! :+

daNpy
22-03-2011, 22:05
Zondag weer eventjes verder kunnen knutselen http://www.nurburgring.nl/forum/images/smilies/smilesmile.gif
Na flink wat slijpen en passen en meten is de buis tussen de B-stijlen klaar. Er zit een extra moeilijkheid in omdat hij op de 'oren' waar de onderste bevestiging van de kruizen zit gelast moet worden.

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1776.jpg

De buis is ook al vastgepikt met een elektroden lasapparaat, maar dat is echt kl#te lassen zeg :hmmz:
Lukte voor geen meter, de volgende keer moet er dus een fatsoenlijk lasapparaat geregeld worden om het spul vast te zetten.

Omdat het alweer wat later werd niet verder gegaan met de kooi maar eest de remklauwen eraf gepakt, deze worden gereviseerd door een monteur van TNT-Motorsport.
Als laatste de auto nog even gewassen want in 1 week tijd zat hij compleet onder het stof :wtf:
Nog een fototje van de bestuurderskant:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1779.jpg


Ben deze avond vast begonnen met de remklauwen een beetje schoon te maken. Uiteraard heb ik mijn staalborstel voor op de boormachine in de Golf laten liggen dus kan ik alles met de hand doen :crazy1: Als ik morgen verder ga eerst maar eens snel zo'n dingetje weer halen bij de bouwmarkt want met de hand is klote :no_comment:

Alle 4 de klauwen voor aanvang:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0940.jpg

Een van de nieuwste klauwen aangepakt:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0943.jpg

De klauwen worden eerst grof schoongemaakt met de staalborstel, daarna gaan ze in de straalcabine om de kleine hoekjes schoon te spuiten. Als dat gebeurt is komt er een mooi kleurtje op en dan worden ze gereviseerd :)

Dendorssers
22-03-2011, 23:04
http://www.redbubble.com/people/martinm/t-shirts/4860272-3-brake-calipers-paint-25kw-for-light-shirts

Moest direct aan dit hier denken! :halo:
Zalige shirtjes eigenlijk!http://www.redbubble.com/images/clear.gifhttp://www.redbubble.com/images/clear.gif

Bodejodel
23-03-2011, 15:06
Zóveel vermogenswinst? Dan ga ik ze ook spuiten! Veel beter dan stickers, die leveren maar 10 kW op... Maakt het nog uit welke kleur? :+

flyhart
23-03-2011, 15:20
Heeft iemand het op z'n 300 rood gemaakt? ik zit nog te twijfelen, zwarte hamerslag of rode

Bodejodel
23-03-2011, 15:22
Rood ziet er naar mijn idee niet uit... Het staat zo sneu als je die ieniemienie remklauwtjes fel [INSERT COLOR HERE] verft... Dan valt nog duidelijker op hoe klein ze wel niet zijn... = niet sportief... :+
Als ik ze al een kleur geef wordt het zwart/donkergrijs.

v0lv0freak
23-03-2011, 15:29
Heeft iemand het op z'n 300 rood gemaakt? ik zit nog te twijfelen, zwarte hamerslag of rode

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar pap heeft 1 remtrommel nu knal rood gemaakt. Teken van pure wansmaak, maargoed gelukkig hoef ik niet meer in die auto te rijden :D

Doeke had rode remklauwen voren, zoek maar eens naar het Volvo 360GLE 86 topic ;)

EDIT: hier is hij al (http://forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=52377&postcount=149) ;)

Bodejodel
23-03-2011, 15:31
Teken van pure wansmaak, maargoed gelukkig hoef ik niet meer in die auto te rijden :DInderdaad... Ik vind het alleen mooi wanneer de klauw minstens 4-6 zuigers heeft en gesierd wordt door de letters BREMBO, WILWOOD, PORSCHE o.i.d....

v0lv0freak
23-03-2011, 15:34
Nee, ik vond (en vind) het bij Doekes auto ook mooi! Maar een remtrommel is nog vééééééél erger dan een remklauw op een kleine remschijf :no_comment:
Ga op mijn auto de remklauwen ook gewoon geel spuiten, past wel bij de rest van de poedercoating (vind ik dan). Maar de remtrommels worden zeker matzwart oid, zo min mogelijk in het zicht!

v0lv0freak
23-03-2011, 15:38
Inderdaad... Ik vind het alleen mooi wanneer de klauw minstens 4-6 zuigers heeft en gesierd wordt door de letters BREMBO, WILWOOD, PORSCHE o.i.d....


Hier staat brembo op! (http://link.marktplaats.nl/434441856) :humor:

daNpy
23-03-2011, 16:03
Gelukkig zitten er geen standaard remmen op de Golf ;)

flyhart
23-03-2011, 16:53
Oehw op Doeke's auto vind ik het ook wel mooi! Ik ga dan ook maar m'n klauwen doen. Trommels worden dan maar gewoon zwart:)

setsunakaede
24-03-2011, 11:22
Hier staat brembo op! (http://link.marktplaats.nl/434441856) :humor:
Wauw, das niet 25KW extra, maar minstens het dubbele! :crazy1:

Bodejodel
24-03-2011, 23:12
Hier staat brembo op! (http://link.marktplaats.nl/434441856) :humor:
Nu die 4-6 zuigers nog...

daNpy
25-03-2011, 10:50
Toch typisch dat forummoderators én admins niet modereren op dit forum, maar lekker mee doen om offtopic geklets in de hand te werken.

Bodejodel
25-03-2011, 11:03
Di is ook de off-topic showroom in het V3C café. Daar wordt minder streng gemodereerd. Op verzoek modderen we wel wat aan als je wilt. Het gaat nog steeds over de remmen, dus volledig off-topic is het niet... Wel minder relevant natuurlijk...

daNpy
25-03-2011, 12:06
Op verzoek modderen we wel wat aan als je wilt.
Zelf zonder verzoek was dat al duidelijk :')

daNpy
20-04-2011, 20:56
Mezelf de vorige week een beetje nuttig gemaakt :)

Een van de remklauwen op bovenstaande foto's lijkt al aardig schoon, echter vloog er nog steeds een hoop vuil af met zandstralen.

Nog eenmaal de foto voor:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0940.jpg

En nu:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1922.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1923.jpg

Deze of volgende week worden ze gespoten en gereviseerd.

Ook ben ik bezig geweest met de Borbet velgen waar de semislicks op gaan komen.
Voor de velgen moesten we nog een kleurtje uitkiezen, wat een beetje oranje is geworden ;D

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1915.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1916.jpg

:D :D

huysmans
23-04-2011, 10:34
Beetje onranje noemt ie dat. :D

Ziet er netjes uit.

Bodejodel
23-04-2011, 11:50
Klaar voor Koninginnedag?

daNpy
24-04-2011, 12:08
Jup alleen zitten ze er dan nog niet onder :D

daNpy
29-04-2011, 22:10
Rees remklauwen!! yeeehaaa!yeeehaaa!

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0447.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0450.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_0451.jpg

Bodejodel
29-04-2011, 22:53
Rice remklauwen!! yeeehaaa!yeeehaaa!

Het lijkt er op... maar het is net ff anders... :D

daNpy
29-04-2011, 23:07
Het zijn niet de originele remmen :D

Wouter
30-04-2011, 00:34
netjes!!

is dit ook van die lak die je in de oven moet "afbakken" ??

daNpy
30-04-2011, 09:58
Nope dit is gewoon spuitverf "speciaal" voor remklauwen. Verkrijgbaar in meerdere kleuren iig :)

ZwerverRoodbaard
30-04-2011, 12:32
Oranje velgen, rode remklauwen....die titel begint steeds meer te kloppen :p

daNpy
23-05-2011, 21:19
Als dat alles was viel het nog mee :P
AutoStyle bumper, heldere achterlichten, eenarmige ruitenwisser, etc :+

Van het weekend weer flink geklust:
- rolkooi diagonaal tussen B-stijlen gemaakt
- langsbuizen tussen B- en C-stijlen gemaakt
- laatste hand aan A-stijl verstevigingen gelegd
- alles vastgepunt met lasapparaat. De kooi wordt later afgelast door iemand die het goed kan ;)

- Grote radiateur voorzien van koelfan (2 strips gemaakt) en gemonteerd incl nieuwe slangen (was nog een heel gezoek naar de juiste :X)
- spiegel rechts gemonteerd
- kentekenverlichting netjes gesoldeerd en bevestigd
- Cold air intake gemaakt :+
- Stoel en gordels gemonteerd volgens FIA reglement

Foto's:

Radiateur met strips en koelvin:
http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1282.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1283.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1284.jpg

Rolkooi uitbreidingen:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1290.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1293.jpg

Stoel en gordel:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1301.jpghttp://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1301.JPG

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1301.jpghttp://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_1303.JPG

Hij is dus weer bijna rijdklaar!! En als het goed is ook klaar voor invoer/APK :)

De remmen zijn helaas nog niet klaar. Een van de remklauwen is zo rot dat de handrem helemaal vast zit. Deze moet worden vervangen dus uiteraard komen er andere klauwen waarbij het handremsysteem simpeler en betrouwbaarder geconstrueerd is; tevens is de diameter van de zuiger groter :)

Ik hoop dat na Hemelvaart de remmen klaar zijn en ik een proefrit kan maken!!! Ook is er 12 juni een circuittraining waar ik misschien nog aan mee kan doen (sta op de reservelijst).

daNpy
08-01-2012, 19:07
Zo, afgelopen jaar is rijden er niet meer van gekomen. O.a. omdat ik de remmen niet goed kreeg.
Daarom de Kerstvakantie maar eens benut om het apparaat voor 2012 rijklaar te krijgen.

Een maat van me woont in Duitsland en daar kon ik terecht om de auto af te maken en hulp te krijgen. De remmen zijn ondertussen in orde. Met een afzuigsysteem gaat het heel wat sneller en beter dan pompend en gelukkig bleek er dus alleen lucht in te zitten.
Ook is de rolkooi compleet afgelast en gespoten. Net als mn velgen in knaloranje :groovy:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0091.jpg

Ondertussen heb ik nog de bougies gewisseld en ben begonnen met uitbouwen van het dashboard. Een heel karwei met 3 draadbomen. Alles netjes genummerd zodat ik straks nog weet welke stekkertjes in elkaar horen :+ Daarna de resten bitumen die er nog in zaten verwijderd alsmede nog wat kit en isolatiemateriaal in de voetenruimtes.

Voor:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0087.jpg

Na:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4672.jpg

Bij het verwijderen van de achterbank waren er wat scheuren en gaten ontstaan die ik netjes dicht heb gelast. Daarna afgewerkt met plamuur en de hele boel geschuurd. Wat een werk, en het is nog steeds niet 100%

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4678.jpg

Na veel schuren de auto in de spuitcabine gezet en begonnen met inpakken en afplakken.
Vergeleken met de multi-color zooi die het eerst was, is de grondverf al een flinke verbetering:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4687.jpg

En daarna dezelfde groen als de buitenkant:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4692.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4694.jpg

yeehaa! Ziet er toch een stuk netter uit zo!!

En nu kan het opbouwen weer beginnen :D

(Zie mn fotoboek voor meer foto's :))

Wouter
08-01-2012, 23:47
nou dat ziet er inderdaad heel strak uit zo.

Wel zie ik nog een lichte plek op het linker stoelframe; zie je straks als de stoel erop zit natuurlijk niks meer van gelukkig :)

Ga je de elektra nog kortwieken of blijft dat allemaal aanwezig en functioneel?

daNpy
09-01-2012, 11:57
De foto's zijn genomen na de eerste laag, hierna is nog een tweede kleurlaag en daarna de blanke lak eroverheen gezet. De lichte vlek is nu dus weg ;)

De elektra blijft nu zoals hij is. Ik heb dit vorig jaar allemaal uitgezocht en verbeterd/gecorrigeerd. Ook heb ik alle functies nodig voor de APK (er komt een kenteken op).

Hij is voor het spuiten ook nog gewogen, zonder stoelen, dash etc, maar wel met volle tank en nog een paar kilootjes met boeten moertjes en materiaal erin:

LF 259.5 RF 296.0
LR 180.5 RR 147.5
Front 555.5
Rear 328.0
Total 883.5

Zo te zien kan ik compleet opgebouwd wel onder de 1000kg blijven :)

lucass
10-01-2012, 15:10
kleurtje lijkt veel op die van de groene super polar's:P code 412;)

daNpy
12-01-2012, 11:14
Volgens mij is dat nog wat donkerder. Maar het lijkt idd wel wat.
Mijn neefje heeft iig een 940 in donkergroen, als je dat (ook) bedoelt :)

lucass
12-01-2012, 13:02
Volgens mij is dat nog wat donkerder. Maar het lijkt idd wel wat.
Mijn neefje heeft iig een 940 in donkergroen, als je dat (ook) bedoelt :)

t zou kunnen ja dat 940's die kleur ook hebben:wtf2:, volgens mij heet die kleur tropical green, nr 412 iig

daNpy
14-01-2012, 15:01
http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4695.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4696.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4698.jpg

:)

Bodejodel
14-01-2012, 16:08
+50 pk! :D

powerflux
14-01-2012, 21:44
ah, de kooi past weer?

Bart Manders
15-01-2012, 11:31
Nice Nice Nice!

daNpy
15-01-2012, 12:17
De kooi "past weer" ja.

Zelf was hij er nog niet helemaal over uit, maar ik vond dat het toch moest :D
Het heeft me wel een schroevendraaier gekost om de gaatjes uit te kunnen lijnen. Ben er toch wel een paar uurtjes mee bezig geweest.
Ben nu bezig om de montagepunten op de wielkasten uit te lijnen en aan de achterzijde (in de wielkast) te voorzien van een schetsplaat van 110x110x3mm.

Bodejodel
15-01-2012, 12:57
Zit die veerpootbrug aan de achterkant nu alleen op de draadeinden van de schokdempers vast? :S

daNpy
15-01-2012, 13:16
Jup, en die worden rondom afgesteund. Je ziet ook veel VPB-en die gemonteerd worden tussen de veerpoottorens.

Bodejodel
15-01-2012, 13:51
Op de torens heb ik ze wel vaker gezien. Dat is volgens mij de gebruikelijke manier.
Het doel is toch om de koets stijver te maken? Dan heeft een VPB op in rubbers gemonteerde schokdempers minder zin.
Die dempers moeten toch ook onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen? De stand van de dempers verandert als het goed is (minimaal) bij het inveren?

Bart Manders
15-01-2012, 13:55
Ik heb hier trouwens nog de ultieme "Sjonnie auto" accessoire liggen!

Een veerpootbrug op deze manier...........no go!
Hoort aan de carrosserie en nooit rechtstreeks op de schokbreker.Op deze manier doet ie nix......tenzij de bovenste schokbrekerrubbers vervangen zijn voor camberplates.En dan nog is het een onwenselijke constructie.Lijkt me trouwens een kleine moeite om deze VPB fff te veranderen zodat je m hoog tussen de wielkasten kunt plaatsen,waar die t meest effectief is!

Maar hee,wie ben ik.........

daNpy
15-01-2012, 13:56
Je wil inderdaad dat de koets stijver wordt en daarmee bereik je dat de veertorens, met daarin de dempers, minder ten opzichte van elkaar bewegen.
Soms zie je ook dat ze een VPB tussen de veerpoten hebben gemonteerd en daar bovenop nog een op de dempers zoals ik heb.
Ik kijk het eerst aan. Mocht het niet voldoen kan ik altijd nog een exta VPB monteren :)

Bovendien zit aan de achteras ook nog een complete anti-roll kit ;)

daNpy
12-02-2012, 11:09
De afgelopen dagen weer flink wat tijd aan de Golf kunnen besteden.

Eerst de montageplaten voor de rolkooi in de wielkasten naar vorm geklopt en gaten geboord. Daarna in de Hammerite gezet, nu wachten ze op montage.

Vervolgens met het interieur begonnen. Eerst de elektra weer van de stuurkolom ontrafeld en de kachel gemonteerd. In eerste instantie kreeg ik de kachel niet goed gemonteerd, de parkers draaiden erg makkelijk dol. Dus kachel er weer uit en gezien dat er veel dikkere parkers in moesten.
Kachel weer terug en kabelboom ongeveer geplaatst:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4712.jpg

Vervolgens alle schakelaars en de tellerunit aan de stekkers gehangen, KVS erop en geprobeerd te starten. Hij gooit hem wel goed rond maar hij sloeg niet aan. Even gekeken wat het kon zijn maar eigenlijk is -op de bougies na- niks veranderd. Dan maar weer doorgegaan met het dashboard monteren.
Ik heb een extra dashboard aangeschaft omdat het originele dash er niet meer netjes uit ziet. Helaas heeft de vorige eigenaar deze niet zo netjes uitgebouwd en een van de draadeinden die onder het raam door steken is afgebroken, ook missen er een hoop clipjes.
Het nieuwe dash is van plastic, waar het oude een stalen frame heeft met cardboard eroverheen. Het draadeind + steuntje heb ik van het oude dash gehaald en op het nieuwe dash over gezet en zoveel mogelijk clips meegenomen. Het nieuwe dash is lichter als het oude, dus vandaar deze verandering ;)

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4723.jpg

Vervolgens het dashboard weer gemonteerd en alle kabels naar de goed plekken begeleid. Ook kan hij voortaan op slot, de centrale vergrendeling is nu meteen ingebouwd. Na inbouw werkte het echter niet, terwijl ik het wel goed getest had vorige keer. Na wat zoeken bleek dit aan een slecht massa contact te liggen, dat is nu verholpen. Nog niet getest; maar misschien startte hij ook niet vanwege dat slechte massacontact (massa blok achterop zekeringkast).

Nog niet alles zit erin, maar zo gaat het er ongeveer uitzien:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4725.jpg

Wouter
12-02-2012, 13:43
goed bezig! idd goeie kans dat ie volgende keer in 1x aanslaat.

daNpy
12-02-2012, 14:44
Nou, helaas niet dus. Krijg hem nog niet aan de praat, volgende keer verder :(
Toch nog eens goed achter de zekeringkast kijken of ik niet iets vergeten ben.

Wel nog ff de handrem gemonteerd, kale delen opgeschuurd vanwege vliegroest en toen netjes in elkaar gebouwd :)

daNpy
26-02-2012, 00:00
Hij doet het!!! yeehaa!yeehaa!

Vandaag weer wat geknutseld aan het ding. Eerst geprobeerd aan de praat te krijgen. Dit lukte weer eens niet. Een andere accu die ik had meegenomen kreeg hem ook niet eens rond (40Ah), dus ik moet een nieuwe, dikkere accu aanschaffen.
Met jumpstarten kregen we hem ook niet aan de praat. Hij kreeg wel benzine + vonk dus het moest elders zitten. Uiteindelijk toch maar eens de stuurklok aangesloten en daar zit ook een stekkertje voor de boordcomputer-knop bij.
Bij de eerste vonk sloeg hij meteen aan :crazy1:

Gelijk een nieuw luchtfilter gemonteerd:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4742.jpg

Daarna ook een stukje gereden. De remmen zijn nog steeds niet 100% ontlucht, ik heb na 2x pompen wel wat druk maar het zit nog erg onderin.
Volgende keer schaf ik ook zo'n vacuum-ontlucht systeem aan en loop hem nog een paar keer na.

Toen ik eenmaal wist dat hij liep heb ik het dashboard compleet gemaakt en afgemonteerd. Vervolgens de rolbeugel bij de wielkasten vastgezet met de nieuwe schetsplaten. Daarna de gordels erin gehangen en de stoelen gemonteerd. Helaas moet ik de stoelrails gebruiken omdat mijn benen net te kort zijn als de stoel direct op de frames worden gemonteerd. Hierdoor kom ik weer 2cm hoger te zitten :(
De rest van de rolkooi zit er nu ook in, op 1 bout na. Het monteren viel me alles mee, bijna alle bouten gingen vrij gemakkelijk in de gaten, zelfs bij de kruizen. Op een na dus, die ga ik morgen proberen erin te krijgen door weer het eea te demonteren.

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4744.jpg

Ziet er wel vet uit vind ik 8)

daNpy
03-03-2012, 17:49
Afgemonteerd!

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4781.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4782.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4783.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_4784.jpg

Wouter
17-03-2012, 17:06
zo, dat is heel netjes geworden zo!!

gefeliciteerd, mag ik wel zeggen :)

daNpy
26-03-2012, 12:18
Bedankt Wouter!

Gisteren ben ik het seizoen 2012 begonnen met een eerste roll out van de Golf bij ProDrive.
Op het circuit van de politie academy in Lelystad gaf ProDrive een basis circuittraining, welke ik vorig jaar juni vanwege de slechte remmerij voorbij heb moeten laten gaan. Dit jaar heb ik meteen de eerste kans aangegrepen om mee te doen.
Met enkel de voorremmen en dan ook nog nieuwe pads op 'oude' schijven kon het avontuur beginnen.

's Ochtends eerst een uurtje theorie over zitpositie, bochtenwerk en ideale lijnen.
Daarna gingen we de baan op en reed de instructeur in elke auto 2 rondjes voor met de eigenaar als passagier en de rest erachter. Daarna gingen ze nog 2 rondjes op de passagiersstoel zitten om aanwijzingen te geven op je eerste werk.
Met 13 mensen en 9 auto's in 2 groepen hadden we allemaal dus al 20 rondjes gereden.

De overige deelnemers hadden een E36 328i, Lotus Elise, Porsche Carrera 4, Nissan Skyline GTR, Jaguar XKS, Maxda RX-8, Seat Ibiza en een Audi TT-RS. Qua vermogen stond mijn Golf dus als derde van onderen met de Seat en de Lotus.
Aan het eind van de ochtend was het nog even vrij rijden waar ik meteen gebruik van heb gemaakt. De remmen waren ondertussen ingelopen en zonder koeling stilstaan zorgde voor hevige rookwolken uit de wielkasten >:)
Na de lunch de auto weer opgewarmd en flink wat ronden gaan rijden. De km-teller deed het niet dus ik heb wat software op mijn telefoon mee laten lopen. Deze heeft enkele rondes goed op kunnen nemen, die data kan ik dus mooi gaan bekijken.
Ondertussen getracht steeds zuiverder de lijnen te gaan rijden en de banden minder te laten piepen. Het circuit ging rechtsom, wat voor de linkervoorband flink wat werk betekende :P

Aangezien de auto vorige week ook alweer wat kms had gelopen en in de ochtend nog rustig had gedraaid kon ik het toerental verhogen tot ik lekker vol gas het rechte stuk op kon blazen. Hoogste snelheid gemeten door mn telefoon is 167kmh in de vierde versnelling bij 7000rpm :P
Daarna konden we flink in de ho-ankers om nog wat reserve te houden aan het eind v/h rechte stuk.

De Skyline en XKS konden me op het rechte stuk flink voorbij blazen (800 resp 550pk), de andere deelnemers hadden er wat meer moeite mee. De TT-RS (340pk) reed sowieso weinig, de RX-8 (190pk) kwam me op een gegeven moment met moeite voorbij en ook de Elise, die als enige in de bochten naar me toe kon rijden, kon me op het rechte stuk niet voorbij steken tot ik gas los liet :D

Als laatste nog 4 rondes mogen doen op de kombaan van het RDW, erg leuk om te doen maar helaas niet erg hard kunnen gaan vanwege tragere deelnemers ;)

Al met al een zeer geslaagde dag! Weer wat bijgeleerd en de auto eens aan kunnen voelen.
Rijdt snaarstrak en er valt nog veel meer uit te halen! Wellicht dat ik op korte termijn toch naar semi's over kan stappen :)
Ik heb alleen on-board video's, deze zal ik later met wat screenshot-foto's posten :)

daNpy
27-03-2012, 22:12
Video, met instructeur:

noUgs4E10Sg

Foto van de onboard cam op de kombaan:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/Ontrack/20120325_Prodrive_onboard_kombaan.jpg

Bart Manders
27-03-2012, 22:48
Go man go....................

Charles Zwolsmann poeh ook niet de eerste de beste!


Valt me ineens iets in.
Tydens de oldtimer grand prix op de Nürburgring in 2008 hadden we meerdere auto's onder onze hoede waaronder ook n Austin Healy.
Net voor de training voor de 3 uurs marathon stond opeens Walte Röhrl bij die Healy met de eigenaar te praten.Hij had altyd nog eens met zo'n Healy willen rijden maar het was er nooit van gekomen.Nou had de eigenaar nog geen 2e rijder en zou dus de 3 uur alleen rijden dus als Walter zin had......
Het antwoord van Walter was dat hij 15 minuten later met een complete uitrusting terug bij ons was en de 2e helft van de marathon de Healy over het circuit heeft gejaagd.Wie kan nou zeggen dat ie samen met de grote Rörhl een wedstrijd heeft gereden!

mastertje
30-03-2012, 13:07
Woah gaaf hoor! Dat filmpje ook, fantastisch :D Open dak er bij, über-zonnetje, wat wil je nog meer? :D

Je rijdt best netjes ook, je ziet wel dat dat ding al heel strak op de weg ligt. Klopt het dat je nog steeds niet echt hard kan remmen of lijkt dat zo? Ik weet wel dat type remmen en pads heel erg veel uit kan maken.

Fransh
30-03-2012, 20:16
Ehh......racen met een open dak??!

daNpy
31-03-2012, 12:08
Ehhh.... ja, weet je hoe heet het wordt in een racer? :P

@Louis: op het filmpje zie je idd niet echt goed hoe hard ik kan remmen, maar ondanks dat ik momenteel alleen voorremmen heb happen m'n carbopads toch echt wel aardig op de schijven.
Het probleem van de remmen zit hem in de remdrukverdeler achter, hiervan is het membraam niet meer goed en gaat alle remdruk dus in het membraam ipv naar de remmen :grr: Daarom zijn de achterremmen tijdelijk op de HRC afgedopt.

Het remsysteem naar achteren wordt compleet vervangen door een remdruk regelaar die met de hand in te stellen is en binnen in de passagiersruimte wordt gemonteerd. Deze is al besteld en komt maandag binnen. Tevens zijn de remmen nu zo aangesloten dat voor en achter apart geschakeld zijn, in plaats van over kruis (want dat is ruk).

Kijk in het filmpje bij het einde van het rechte stuk, waar de witte lijn in het midden begint, naar onze helmen. Deze zie je naar voren gaan, ik trap namelijk echt wel goed op de rem. Wat ik al zei, bij stilstaan zonder afkoelronde kwamen er dikke rookwolken van de remmen af ;)
Je kunt met de 6 punts gordels echter niet veel bewegen, als je goed ingesnoerd zit blijven je schouders eigenlijk waar ze horen te zijn.

Ook heb ik donderdag op de RDW site gezien dat m'n kenteken bekend is, oo-TSX-o. Ook gelijk in de verzekering gegooid, nu nog even laten taxeren :)

Nog een plaatje van de lunchpauze zondag:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/Ontrack/20120325_Prodrive_pauze.jpg

mastertje
01-04-2012, 19:33
Ehh......racen met een open dak??!

Ooit van een Caterham gehoord? ;) Rolkooi beschermt je, niet die mm dikke laag staal.

Over die remmen: I see, nahjah G-krachten zijn altijd heel moeilijk in te schatten op video hea ;) Nam je dit nu met je telefoon op?

M'n broer heeft laatst deze (http://www.ebay.com/itm/HD-1080P-Sports-Dash-Cam-Car-Camera-DVR-Wide-120A-/150786007864?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item231b8be338) gekocht, geniaal goedkoop 1080P cam die je overal op je auto kan plakken.

Blijf posten over die sjonnie-bak!

daNpy
01-04-2012, 21:59
Nee is opgenomen met mn GoPro HD, vastgemaakt aan de rolkooi.

mastertje
02-04-2012, 00:21
Nou.. in dat geval

http://stickerish.com/wp-content/uploads/2012/03/NothingToDoHereBlackWithTextSS.png
(is er veel verloren door de compressie naar youtube dan denk ik? kleuren zijn wel nice)

daNpy
02-04-2012, 20:57
Ik zie het probleem niet? Zet je hem wel op HD?
Opgenomen op 720p iig.

Bart Manders
02-04-2012, 22:02
Ehh......racen met een open dak??!

Voor de aerodynamica is het beter als de ramen en dus ook het open dak dicht is maar hee,wat boeit dat op zo'n dag.
Lekker onder begeleiding je auto leren kennen,daar is nix mis mee!

daNpy
03-04-2012, 11:32
Exact Bart.
Voor ik in rondetijden ga terugzien of ik met open of met dicht dak rijdt zijn we al een tijdje verder denk ik ;)

Bart Manders
03-04-2012, 12:01
Ik denk dat dat voor onze vorm van autosport ook helemaal niet van belang is.Zelf bouwen en daar zo hard mogelijk mee gaan daar waar het kan EN mag.
Als je het goed bekijkt eigenlijk de leukste vorm van autosport........je kunt niet verliezen hahahahahahahahaha


(of je moet m plat rijden...dan wel natuurlijk)

daNpy
03-06-2012, 12:42
Gisteren op de Dyno geweest bij Tovami (RF) in Goes.

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_5738.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/Dyno.jpg

135 wielpk's, wat met ~15% verlies in de aandrijving op 155pk aan de krukas uitkomt. Not bad :D

Bart Manders
03-06-2012, 14:07
Da's niet verkeerd.

Wisten die toevallig ook of er nog ergens een paar pk te halen valt?

daNpy
03-06-2012, 14:21
Nee, niet naar gevraagd ook. Dit was een dag waar je voor weinig een run kon doen en bovendien bij een motoren-zaak geregeld.
Je kon wel wat langer op de bank, maar als ik moet gaan uitleggen wat er aan de motor gebeurd is is de tijd al om. Mocht ik iets willen gaan veranderen ga ik over naar KMS of naar de jongens die hem in eerste instantie getuned hebben (voor de vorige eigenaar).

Joris
04-06-2012, 13:43
Weet je toevallig ook wat de auto nu weegt? rond de 850 kilo en 135 pk is best behoorlijk

daNpy
04-06-2012, 15:50
970kg met volle tank, ca 935 met een lege tank en ik weeg zelf 72kg ;D

daNpy
10-06-2012, 20:32
De hele zaterdag bezig geweest met de remleiding naar achteren leggen. Duurt even maar dan ziet het er ook nog aardig uit :)

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_6100.jpg

Originele remkrachtverdeler is ertussenuit en de remmen op de remmenbank meteen getest op remkracht en evt verschil.
Regelaar ingesteld met koude remmen, maar van een maat Seat Sport achterremblokken geregen om te proberen :)
Ook de wielen zijn gebalanceerd, voor mistte op beide wielen wat lood wat het onbalans verklaarde. Meteen voor en achter verwisseld wegens slijtage :P

Vandaag de veerpoten voor losgehaald en nieuwe toplagers gemonteerd. Was ook nodig, op de oude zat nogal wat speling (en waren redelijk goedkoop qua uitvoering).

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_6108.jpg

Daarna de auto uitgelijnd, 5' uitspoor en -2,5' graad camber

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_6110.jpg

Nog steeds een boel te doen, maar het begint al ergens op te lijken :)

daNpy
21-06-2012, 20:51
Nog wat foto's van de dynorun:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/Dyno/DSC_0622.JPG

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/Dyno/DSC_0623.JPG

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/Dyno/DSC_0645.JPG

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/Dyno/DSC_0629.JPG

:)

daNpy
31-07-2012, 22:20
Aanstaande vrijdag is het zover, de eerste echte trackday van dit jaar op Zolder :)
De auto is al geladen, van het werk neem ik een aanhanger mee dus donderdagavond alles klaar zetten omdat we vrijdag om 6.30u moeten vertrekken.

Klein lijstje van wat er mee gaat:
Volle gereedschapskist, doppenset, momentsleutel, lange doppen, accuschroefmachine met verloop voor doppen, krik, assteunen, tent, stoelen, alle vloeistoffen, tape, tyraps, remmenreiniger, WD40, spuitbus lucht, compressortje, bandendruk meter, reserve remblokken voor & achter, extra set velgen met semi slicks, helm, racehandschoenen, werkhandschoenen, laptop, cameras, laptimer en nog wat kleine dingen :D

Bart Manders
01-08-2012, 00:07
neem als je ze hebt,zo'n setje oprijbokjes mee,een goede (draadloze) looplamp,een zeiltje,absorbtiekorrels,een extra v-snaar en 2 extra spanbanden en......1 klapstoeltje(of meerdere als je niet alleen gaat).

Zomaar ffff langsgelopen wat ik zelf altyd bij me had,kijk maar wat voor jou van toepassing is .

Alvast veel plezier!

daNpy
01-08-2012, 08:59
Oprijdbokjes kom ik toch niet op. Bij nood aan de man kan hij half op de oprijdplaten van de trailer gereden worden.
Looplamp zit er al bij, evenals de stoelen :D
Spanbanden pak ik donderdag avond bij het opladen. Een zeiltje, absorptiekorrels en extra V-snaar is wel een goede!

daNpy
04-08-2012, 09:59
Kannetje benzine is ook wel handig ben ik achter gekomen :+

Gisteren naar de Trackday van Zolder geweest die georganiseerd was door SkyLimit Events.
In de ochtend waren er trainingen en 's middags kon je je gewenste aantal uren boeken om vrij te kunnen rijden.
De briefing was om 8.00u en deze was verplicht, dus het was vroeg opstaan (5.45u). De Golf stond al klaar op de trailer dus deze hoefde alleen maar even opgepikt te worden op het werk. Hier was mn collega al aanwezig dus we konden gelijk weg. Netjes voor 8.00u aangekomen en ingeschreven. De verplichte briefing was niet zo nodig. We hadden dus wél 2 uur uit kunnen slapen :')

Dit mocht de pret echter niet drukken en we zijn onze pit installatie gaan inrichten:

http://danpy.autofans.nl/images/evenementen/2012/Trackday_Zolder/IMG_6140.jpg

Hierna hebben we nog een uurtje rondgelopen en om 11.00u was het zover, we mochten de baan op. Zolder was toch wel wat zwaarder dan ik verwachtte. Er zitten gemene knikjes en chicanes in.
Dit resulteerde in de eerste ronde al in een kleine misrekening en de rechterwielen konden niet aan de grindbak ontsnappen. Na enkele rondes kreeg ik hem vlak voor de chicane bij de pitstraat niet meer in zijn 2. Wel in zijn 3, dus weer de 2 geprobeerd: niets. Dan maar rechtdoor de pitstraat in. In zijn 1 ging hij nog wel. Ik bleef proberen en toen was het helemaal over. Ik was even bang de koppeling eruit geblazen te hebben maar ik heb geen rook gezien of rare geluiden gehoord. Er bleek echter een moertje op de versnellingshendels los te zijn gelopen waardoor hij geen versnellingen meer pakte. Na dit moertje aangedraaid te hebben konden we weer op weg.

http://danpy.autofans.nl/images/evenementen/2012/Trackday_Zolder/IMG_6142.jpg

Tot 12.00u gereden en daarna een uur pauze. Na de pauze de logger erbij gepakt zodat we konden kijken hoeveel ronden we reden en wat de ronde tijden waren. Het ging op zich wel aardig, De snelste tijd scheelde maar 0,6 seconden met de 'ideale' snelste tijd (beste secties van alle ronden bij elkaar).
Ook hebben we na elke sessie de bandentemperatuur en druk opgemeten en genoteerd.

Het was wel aardig druk op de baan, wat wel vervelend was voor de eerste keer daar rijden. Ook werd er niet altijd even netjes gereden; als ik op mijn lijn zit en instuur of de bocht uit kom is het niet handig als iemand hem nog even er tussen steekt of buitenom komt. Ook maakte ik wat ruimte voor iemand die voor de bocht ook langszij kwam, en vervolgens zat hij met piepende banden naast me in de chicane. De volgende chicane zat hij voor ons en maakte een fout waardoor hij buiten de baan kwam. Lekker als zoiemand langs je rijdt :|
In de middag werd het rustiger op de baan wat wel erg fijn was. Er reden ook aardig wat excentrieke auto's rond!

http://danpy.autofans.nl/images/evenementen/2012/Trackday_Zolder/IMG_6144.jpg

Na 3 sessies werd het tijd voor de splinternieuwe semislicks. Om deze niet meteen uit te smeren op de baan eerst nog rustig aan gedaan. Na 2 of 3 rondes kregen we een zwarte vlag. 95,9 dB, de max is 95. Erg vervelend, dus meteen ff aan andere jongens nagevraagd waar de microfoons stonden. Dit bleken er maar 2 te zijn en hier dus rustiger langs gereden. Erg jammer, want de rondetijden lagen flink hoger dan op straatbanden....
Dit komt waarschijnlijk ook omdat ik nog niet gewend ben op semis te rijden en in het begin nog rustig aan deed. De laatste 20 minuten vond ik het wel prima en ben wat harder gaan rijden. Een zwarte vlag op het eind van de laatste sessie is jammer dan >:)
De laatste 3 rondes komen ook al in de buurt van de straatbanden. Nu nog blijven oefenen dus! :)

http://danpy.autofans.nl/images/evenementen/2012/Trackday_Zolder/IMG_6188.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/evenementen/2012/Trackday_Zolder/IMG_6187.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/evenementen/2012/Trackday_Zolder/IMG_6189.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/evenementen/2012/Trackday_Zolder/IMG_6190.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/evenementen/2012/Trackday_Zolder/IMG_6195.jpg

Meer foto's en filmpjes volgen!

Bart Manders
04-08-2012, 18:21
kortom...een zeer leuke en leerzame dag geweest!

En de auto heeft zich dus goed gehouden..da's altyd prettig.'N beter bewijs dat je op de goede weg bent is er niet he!


Max 95 db...dan hoef ik daar met de 55 dus ook al niet meer naar toe!

daNpy
04-08-2012, 22:16
Maar dan kun je sowieso nog maar naar weinig circuits. Op veel is 95 de max, bij sommigen 89dB. Bij uitzondering 102dB of meer maar dat is echt zeer zeldzaam :)

Bart Manders
04-08-2012, 22:48
Klopt ja.
We hebben destyds voor de 55 een andere uitlaat gemaakt om nog op de Nordschleife te kunnen rijden.Daar hebben ze ons gemeten en dat kwam op meer dan 112 db uit en dus klaar voor die dag!
Daar zijn ze trouwens nog redelijk coulant.Tydens de Touristen Fahrten is eigenlijk de limiet op 90 db,tot 100 zeggen ze normaal gesproken nix.Kunnen ze ook niet want dan reed er geen enkele 911 of andere dikke auto meer om van verschillende motoren nog maar te zwijgen.

Op de meeste circuits geldt op racedagen overigens een andere(lees hogere) limiet dan op de trackdays.

Het is een pokke eind weg voor een dagje racen maar het team ging altyd graag naar Dijon in Frankrijk.Stond altyd rood omcirkeld op de kalender.... "Flamrohr zugelassen" :yummie::yummie::yummie::yummie:

daNpy
05-08-2012, 16:25
Auto gisteren nagekeken en vandaag weer schoongemaakt voor de trackday van morgen.
Velgen en kooi kleuren mooi bij elkaar :)

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_6214.jpg

daNpy
05-08-2012, 16:47
Filmpje van de tweede sessie:

http://youtu.be/yJPhLOc4Icw

daNpy
07-08-2012, 08:50
Gisteren naar Assen geweest voor een trackday van ADS (Advanced Driving School).

Volgens buienradar zou het na 14.00u gaan regenen. Zondags dus de semis erop gezet en de auto klaar gemaakt voor Assen.
Onderweg naar Assen een en al plensbuien. Aangekomen op de paddock stroomde het water door de pitboxen heen :cry:
Tot zover builenradars indicatie. Ingeschreven, betaald en in een droge periode weer het tentje opgebouwd, auto van de kar en straatbanden er weer onder gezet. Hier na na de briefing en nog snel een broodje kroket :9 gegeten.

Ik mocht nu in mijn eentje het circuit gaan verkennen. Tussen de racers van de Apriscocup, DNRT, Zilhouettes, trainingen van ADS en ander snel spul.
In tegenstelling tot op Zolder viel het op dat hier geen vrij rijden mentaliteit was. Hoewel er was besproken dat de snellere deelnemer van de lijn moest, piepten ze er toch nog vlot tussendoor in een bocht. Logisch, want omdat je langzamer bent stuur je ook wat later in en hun hebben het gevoel dat je een gaatje laat. Hier was ik zo aan gewend en ik had niet het gevoel dat ze me inhaalden als het niet kon.
Na een tijdje lag er een droge lijn en ik kon merken dat de straatbanden toch moeite hadden met m.n. de remkracht van de auto. Het circuit had ik ondertussen goed verkend en beviel me vele malen beter als Zolder!

Na een half uurtje eerst wat gegeten en gedronken en toen weer op pad. In een droge periode naar binnen met het idee de semi's eronder te gooien. Toen werd het weer wat nat, dus besloten het niet te doen. Uiteindelijk was het weer droog toen ik weer in wilde stappen en de gok genomen.
In de pitbox nog het commentaar gekregen "Ga je op semis rijden ja? Wij krijgen ze niet warm hoor, geen grip met die dingen!".
Geeft een goed gevoel dus :grr3:

Uiteindelijk naar buiten en het was gewoon droog. De semi's waren na 2-3 rondjes warm en nu kon ik echt het verschil merken tov straatbanden. Ze geven, als je ze eenmaal gewend bent, veel meer vertrouwen en veel, veel meer grip!
Ik reed zo 16 seconden(!) van mijn tijd af tov straatbanden en op het laatst durfde ik ook snelle bochten gewoon vol gas te nemen, terwijl ik met straatbanden het idee had uit de bocht gegooid te worden en dus liftte.
Meteen een uur buiten gebleven. Nog een hele korte pitstop gemaakt om de druk te checken. Dit zag er wel OK uit dus weer verder.
Daarna nog een korte drinkpauze en de laatste 20 minuten nog ff het gas erop.

Bij het opladen wederom complimenten gekregen over de kooi en dat ik mezelf verbeterd had tov het begin van de middag. Ze merkten goed dat ik veel sneller was geworden met de semi's yeehaa!
Ook werd ik nog om banden advies gevraagd omdat ik met nat weer op semi's de baan op ging :y:
Erg leuke sfeer, aardige mensen en kunnen spieken bij de racers. Een paar kleine momentjes gehad, maar geen enkele keer gespind (tov bijna alle BMWs }:) ). Zelfs nog wat mensen achter me kunnen houden of bij kunnen houden. Assen is een baan waar ik graag weer naartoe ga.

Foto's en video's volgen nog :)

daNpy
07-08-2012, 18:27
http://rodeion.com/photography/2012/08/06/Assen/IMG_3012.jpg

http://rodeion.com/photography/2012/08/06/Assen/IMG_3021.jpg

http://rodeion.com/photography/2012/08/06/Assen/IMG_3021-det.jpg

daNpy
07-08-2012, 19:22
http://www.youtube.com/watch?v=Yr5H7dRMBUY

daNpy
07-08-2012, 19:41
Mijn minst sociale momentje van de dag:

39Z7_mMOWrc

Ik had geen keus meer toen ik eenmaal instuurde en op het gas stond. Hij kwam verder naar binnen dan ik dacht :D

Niels
07-08-2012, 20:02
Aygo's... spiegelen op de weg ook nooit :(

;)

daNpy
07-08-2012, 20:07
Mijn snelste rondje van de dag:

5PFJsS6C9-w

daNpy
07-08-2012, 20:11
De snelste rijdt vooraan :+

http://rodeion.com/photography/2012/08/06/Assen/IMG_3427.jpg

setsunakaede
07-08-2012, 20:13
...Die witte, want die komt er in de buitenbocht omheen zeilen? :D

daNpy
07-08-2012, 23:14
Nee toch niet...

http://rodeion.com/photography/2012/08/06/Assen/IMG_3440.jpg

:y::y:

daNpy
17-08-2012, 23:49
De afgelopen paar dagen
- de velgen weer schoongemaakt. Veel zooi en remstof :uh-uhh:
- de auto nagekeken en diverse zaken opgemeten voor nieuwe spullen (Powerflex en draadeinden ipv wielbouten)

- de versnellingsbaksteun vervangen voor een PU exemplaar

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0172.jpg

- het radio afdekplaatje netjes zwart gespoten
- bijna alle slangenklemmen vervangen voor degelijke schroefklemmen (waren knijpklemmen)
- strips voor de ventilator aan de radiateur gespoten, deze waren nog onbehandeld
- uiteraard nieuwe KVS erop
- Aerocatch gemonteerd:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0173.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0174.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0176.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/GEDC0622.jpg

Andere kant moest een beugeltje komen:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/GEDC0621.jpg


Ook bezig met mallen voor carbon deur panelen.
Stukje uitgezaagd om de openings-hendel passend te maken aan het nieuwe, vlakke paneel:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/GEDC0623.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/GEDC0625.jpg

volvofiel
18-08-2012, 08:23
Zo'n 'aerocatch' zie ik wel eens vaker, maar waar is zo'n ding eigenlijk voor?

daNpy
18-08-2012, 10:56
Motorkap snelsluiting ;)

daNpy
02-10-2012, 12:15
http://danpy.autofans.nl/images/Golf/Ontrack/210912_IMG_4978.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/Ontrack/IMG_1999_Kors_Streckensicherung29092012.jpg

:)

Alexdepalex
02-10-2012, 13:18
Ziet er echt tof uit!

daNpy
02-10-2012, 13:24
Bedankt Alex! :y:

daNpy
19-10-2012, 23:45
Vandaag weer naar Assen geweest. Erg leuke dag, drukker als de vorige keer maar toch nog goed te rijden. Wel veel auto's in de grindbak beland en eentje zelfs in de bandenstapels. Zelf maar 2 kleine uitstapjes gemaakt over de uitlooptstroken, geen gras of erger gezien.
Leuk kunnen spelen met andere auto's, lijnen afgekeken en weer veel geleerd. Snelste tijd van vorige keer met 9 seconden verbeterd :)

Auto heeft zich prima gehouden, ben er erg tevreden over. De auto kan nog veel meer dan ik durf. Van de winter wordt hij weer verder aangepakt.

Foto's:


http://danpy.autofans.nl/images/Golf/Ontrack/IMG_7607.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/Ontrack/IMG_7663.jpg

Capje van de camera :D

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/Ontrack/Bandjes20121019.jpg

daNpy
24-10-2012, 19:15
Filmpje van het screenshot:

OSfiBpeERVU

Enkele rondjes in gevecht met de Chevy:

P6_wvIdjOZo

:)

flyhart
24-10-2012, 20:08
Ziet er super dik uit! gaat behoorlijk rap..

Mag ik iets vragen? Wat is je relatie met de v300? ik zie helemaal nerges dat je een v300 rijdt? :P Dat wil niet zeggen dat ik dit niet leuk vind om te volgen hoor! :D

keep 'm comming

daNpy
24-10-2012, 23:14
Ik heb de website voor V3C ontworpen en geschreven (de eerste althans ;))
Ben in contact gekomen met V3C via leden van de DAF Club (heb een DAF 66 Coupé met B14 motor) en volgens mij heb ik ook nog wel een voorstel-topic voor aanvullende info (toch? :+) :)

flyhart
25-10-2012, 08:46
Ah zodoende! Ik was gewoon even nieuwsgierig :D

Ik vind je golfje met de grijze velgen mooier dan met de oranje. Maarja, over smaak valt niet te twisten :)

daNpy
18-11-2012, 10:29
Nou dat was me het dagje wel gisteren. Met de Belgische VW Club een clubdag op Zolder.

's Ochtends de auto vol geladen om 's avonds gelijk naar de stalling te rijden.
Ruim op tijd op Zolder aangekomen waar het erg druk was. Parkeerplekje gezocht en op naar de organisatie.
Aangemeld, enveloppe gekregen en weer terug naar de auto. Auto los gemaakt op de kar, banden op spanning gezet en ik was weer achterin bezig. Stoot ik mijn oog(!) aan een van de dakstrips die over de achterbank ligt en mijn lens breekt (!!!!!!!!!) in mijn oog :cry:
F*ck!!!!
Auto weer ingeladen, aanhanger afgekoppeld en naar het dorp op zoek naar een opticien. Die konden mijn ogen niet even checken ( :wtf2:) maar hadden wel daglenzen en bij de apotheek hadden ze een oogdouche om de resten van de lens eruit te spoelen.
De apotheek was echter dicht van 12.15u tot 13.15u. Het was 12.45u. Wij netjes gewacht tot 13.20u... apotheek bleef dicht :flame:
Mooi half uur verkloot dus! Bij het circuit de EHBO gezocht. Dit nam ook nogal wat tijd in beslag, ze waren nergens te vinden en uiteindelijk bij de receptie de EHBO laten bellen.
Twee keer, want echt haast hadden ze niet en ondanks dat ik niks had gezegd belde de receptioniste nog een keer waar ze bleven :o Je zou maar een slagaderlijke bloeding hebben.
Bij de EHBO even zoeken naar de EHBO koffer (bovenin de kast, voor noodgevallen) en daar de oogdouche uitgevist.
Oogdouche gedaan en een daglens ingezet: prima! Gaan met die banaan!

Auto klaar gemaakt en naar de pitstraat.
"Waar is de oranje sticker?"
- Welke oranje stikker? Zat die in de enveloppe?
"Ja".
Omgedraaid, terug en de sticker uit de enveloppe gevist en opgeplakt. Gaan met die banaan!

Einde pitstraat: "Waar zijn jullie bandjes?"
- Welke bandjes :?
"Die moet je hebben".
G*dn*nde $%^&
Terug naar de organisatie, Patrick moest nog lid worden anders mocht hij niet meerijden :humor:
Voor het magistrale bedrag van 25 euro is mn maat ook lid geworden (een week nadat z'n Ibiza naar de sloop is gegaan :humor: ). Allebei een bandje om en weer naar de pitstraat.
Licht op rood!!

Na een kleine 5 minuten wachten konden we dan eindelijk het circuit op.... inmiddels om half 3.
Eerste rondjes nog ff voorzichtig, auto begon op een gegeven moment ook te glijden.
Druk was al opgelopen naar 2.5 bar. Dit terug gezet naar 2.2 en verder gegaan. Glijden was opgelost en de auto voelde goed aan.
Uiteindelijk nog 4 sessies kunnen rijden inclusief enkele onderbrekingen door de rode vlag. Deze gaven ze erg snel om bij afslepen de veiligheid van de crew te waarborgen.

En er stonden er nogal wat langs de baan. Ondanks dat dit de sessie was voor auto's met rolkooi reden er nogal wat stuntpiloten tussen. ('s Ochtends was het voor straatauto's)
Diverse mensen verkeerd om door de chicanes zien gaan. Inhalen onder geel en rood, vonken uit de velgen vanwege het ontbreken van remvoering op de blokken en mensen die snel zijn op het vermogen van hun auto maar rijden als een dweil en nog nooit van een lijn gehoord hebben.

Zelf ook 2 keer een foutje gemaakt in de laatste sessie. Steeds sneller proberen een chicane uit te komen met daarna een knik naar rechts omhoog. Op een gegeven moment iets te hard en buiten op de curbs gekomen. De auto begon meteen achter weg te glijden langs de baan en gelukkig heb ik hem nog kunnen houden, ondanks dat ik ging remmen ipv gas geven :wtf2:
Leermomentje.
Iets later aan het einde van het rechte stuk te vroeg ingestuurd en daardoor te hard de bocht uitkomen. Stuur recht, hard remmen en daarna nog ingestuurd waarbij we net in de grindbak kwamen maar gewoon door konden blijven rijden. Auto even uitgeschud (naast de lijn) en weer verder.

Als laatste nog een Golf 3 die achter me aansloot voor de chicane en op zeer korte afstand achter me zat. Ik wilde vol in de ankers en zag zijn neus in de spiegel ook duiken. Echter kon hij niet zo hard remmen als ik en moest ik de rem lossen om een botsing te voorkomen. In de spiegel zag ik enkel nog zijn voorraam :grr::grr:
Na de chicane zat hij gelijk langs me (ik had mijn rempunt dus gemist) en heb hem vriendelijk bijna de grindbak in gedrukt bij het uitlopen van de bocht.
Onsportief, I know, maar bijna moedwillig iemands auto aan puin rijden op een clubdag getuigt imo ook niet van enig besef.

Tijd voor tijden:

Sessie 1, 8 rondes beste tijd 2.15.88, optimal 2.15.08
Sessie 2, 8 rondes beste tijd 2.11.74, optimal 2.10.59
Sessie 3, 12 rondes beste tijd 2.11.31, optimal 2.09.62
Sessie 4, 8 rondes beste tijd 2.09.70, optimal 2.09.70

11 seconden van de beste tijd in augustus afgereden :tu:
Moet wel zeggen dat het niet super accuraat is qua aantal rondes en lijnen, soms zit hij er wel naast.

Heb nog 3 video's van de laatste sessie, staan de fouten en nog wat leuke dingen in, o.a. een Golf 3 die flinke vlammen spuwt gedurende afremmen en terugschakelen :D

daNpy
18-11-2012, 15:17
Ik kom voorbij op 1:49, 3:26 en op 6:13 (op de baan ) en op 8:18

LrgchuIuiOg

daNpy
19-11-2012, 20:29
On-board deel 1:

wfZBXg2eOuM

daNpy
19-11-2012, 20:55
En deeltje 2, inclusief glijpartijtje, uitstapje in de zandbak en Golf 3 met vlammen :)

jWFxHpRin7A

flyhart
20-11-2012, 09:02
Vet hoor! gevoel dat het steeds beter gaat?

daNpy
20-11-2012, 10:23
Ja zeker :)
Ten opzichte van augustus de snelste tijd met 11 seconden verbeterd.
Toen kwam ik ook niet echt aan rijden toe vanwege drukte, nu kende ik de baan al en was het rustiger, waardoor ik me meer op het rijden kon concentreren.

De auto rijdt heerlijk en kan nog veel sneller :)

daNpy
22-11-2012, 13:29
Nog een filmpje, komen voorbij @ 2:06 en 7:40

HlsEBNUYhPs

daNpy
03-03-2013, 13:07
Ook hier maar weer eens update :)

Van de winter de achteras gedemonteerd en 2 andere assen geprobeerd om erachter te komen dat ze allemaal nog gaarder of krommer waren dan mijn huidige.
Het plan was om de achteras + subframe voor en draagarmen voor te laten stralen coaten (oranje!) en daarna geheel te voorzien van Powerflex.
Dit is echter niet doorgegaan omdat we aan het sparen zijn voor een andere auto (E91 325i Touring)..

Daarom de achteras maar terug geplaatst, maar dan nu recht (links & rechts 2mm toespoor) en enkel aan de voorzijde de stabirubbers vervangen voor Powerflex:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0118.jpg


Dit weekend de Golf eerst goed schoon gemaakt van binnen. Stoelen eruit etc, alle troep van afgelopen jaar eruit.
Vervolgens de remmerij aan de voorkant vervangen. De blokjes waren bijna op (5 trackdays + 1000 straatkm)

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0177.jpg

Vervolgens een proefrondje gereden. Op een gegeven moment besloegen de ramen. Hmm koelvloeistof, dacht ik nog. Ik kijk naar beneden en daar drupte het uit de kachel.
Zsm naar huis gereden, maar er lekte meer en meer uit de kachel :grr3:

Thuis de kachel uitgebouwd en de Golf wéér helemaal schoon gemaakt van binnen. Er zat een erg klein gaatje in de kachel radiateur.

Er moet dus een nieuwe kachelradiateur in en ik bouw ook het hele kachelhuis om. Deze is nogal goor van binnen.
Volgende keer weer verder, daarna gaat hij naar de APK :yesyes:

daNpy
11-03-2013, 12:13
Hij is weer probleem door de APK gekomen en gelijk getaxeerd :)

daNpy
05-10-2013, 18:29
Hier ook maar weer eens een update plaatsen.
Vanwege een lekje in de koppakking (olie naar buiten) is gelijk de hele kop gereviseerd, er bleek na het demonteren van de kop namelijk ook dat er wat kleppen krom waren.
Dat is in het begin van het jaar allemaal gedaan en omdat dat een aardige duit kostte heb ik dit jaar nog niet gereden.
Daar gaat a.s. maandag verandering in komen, dan ga ik weer een middagje naar Assen :)

Ook heb ik vorige maand weer wat nieuwe spulletjes besteld:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_9120.jpg

Hiervan vandaag het eea gemonteerd :)

Als eerste (eindelijk!) de stud bolts:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_9164.jpg

En gelijk de FIA spec 2 liter catch can gemonteerd:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_9160.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_9162.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMG_9163.jpg

Powerflex wordt van de winter gemonteerd als de voor- en achteras gestraald en gecoat zijn :)

Wouter
05-10-2013, 22:16
ziet er goed uit! liep het blok nog wel fatsoenlijk met die kromme kleppen?

daNpy
06-10-2013, 16:16
Ja de klepstelen waren minimaal krom (en beschadigd) maar hij liep nog gewoon 7500rpm :D

daNpy
07-10-2013, 22:09
http://rodeion.com/galleries/Assen/DF-Assen-0441.jpg

daNpy
09-10-2013, 10:00
Nog wat pics:

http://rodeion.com/galleries/Assen/DF-Assen-0661.jpg

http://rodeion.com/galleries/Assen/DF-Assen-0678.jpg

http://rodeion.com/galleries/Assen/DF-Assen-0691.jpg

http://rodeion.com/galleries/Assen/DF-Assen-0699.jpg

daNpy
16-11-2013, 21:35
Vandaag met de Belgische VW / Audi dag op Zolder geweest.
Ik vind dat soort dagen toch altijd een beetje leip, veel mensen die geen circuit ervaring hebben of juist denken dat er een prijs te halen viel. Uiteindelijk toch maar gegaan om nog wat te kunnen rijden dit jaar.
Bij aankomst was het op de paddock niet druk. Ideaal, dacht ik, vorig jaar was dit wel anders iig.
Gelijk even ingeschreven en toen naar een bekende in de pitbox gegaan. Voorgesteld, handjes geschud en spullen uitgeladen. Ook even de Golf omgereden van de paddock naar de pitstraat. Daarbij nog enige minuten staan wachten op een marshall, die niet kwam. Dus zelf maar even de poort open gedaan en naar binnen gereden :no_comment:

Nadat alles voorbereid was konden we nog even wachten voor de baan open ging. Om 13.05u ging de baan open. Ik ben express nog niet gegaan om de kat even uit de boom te kijken. En ja hoor, om 13:20u was de baan al dicht vanwege een ongeval.

Toen de baan weer open was even de begin drukte voorbij laten gaan en daarna de baan op. Was wel weer even wennen en de straatbanden begonnen al snel te protesteren, ondanks dat ik érg rustig reed. Sowieso om eerst de auto even goed warm te laten lopen en om de baan weer een beetje te leren kennen. Maar niet in de laatste plaats omdat het erg, erg druk was.

En de hele santekraam werd weer naar boven getoverd; binnendoor inhalen terwijl men naar de apex rijdt, buitenom inhalen terwijl je de bocht aan het uitsturen bent en niet in de laatste plaats, inhalen onder geel :y:

Al snel was de baan dus weer dicht. Bij de tweede sessie ging het al iets beter, nog meer protesterende banden. In de lange pauze (baansluiting) tussen sessie 3 en 4 toch maar besloten naar semi's te wisselen. Bij het uitrijden van de pits voelde ik het verschil in grip al, heerlijk :worship:
Ook remmen gaat gewoon een hele zwik harder op de R888's.
Sessie 5 was een hele korte, na een inlap een rondje kunnen doen en er meteen weer afgemogen, een Golf en een Kever funcup hadden elkaar van de baan getikt en stonden te ruziën in de grindbak :D
Uiteindelijk maar weinig echt vol kunnen gaan, nauwelijks of misschien niet eens een hele ronde.
Bij de laatste sessie was het helemaal mega druk, met een auto of 10 samen de bochten aanvallen, gezellig.
Er zijn er echt veel afgegaan en een aantal ook goed (eentje is over de kop geslagen begreep ik).
Zelf had ik er bijna 2 achterin hangen, flink ongeluk met baanversmalling waar we bijna stil stonden, komen er onder geel even 2 wedstrijd-style de hoek omgevlogen. Ze hadden het nooit gered met remmen en stonden gelukkig naast mij wél stil. Goed bezig hoor :nono:

Heb van bijna alle sessies filmpjes, maar moet de spectaculaire beelden nog even zoeken. Het was ook erg mistig en na 1600u werd dit nog flink erger. Wel erg gaaf maar het werd wel een beetje leip. Daarom maar gestopt en lekker in gaan laden.

Hier nog 2 piccies:

http://danpy.autofans.nl/images/evenementen/2013/VWClub_Zolder/IMAG0743.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/evenementen/2013/VWClub_Zolder/IMAG0746.jpg

daNpy
12-01-2014, 18:39
Afgelopen weken de auto elkaar gehaald.

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0864.jpg

Onderstel en de motor zijn eruit

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0863.jpg

Subframe, wielophanging, achteras en voorfront allemaal naar de straler gebracht.
Gisteren gecoat en wel weer opgehaald:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0904.jpg

Alle gaten even opgesneden met de tap, waar mogelijk Powerflex Black Series ingebouwd:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0910.jpg

En zo ziet de uit 2 delen bestaande voorbalk eruit:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0911.jpg

Ondertussen staat ie op zwenkwielen :D

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0877.jpg

Nu nog een hele lijst voor hij weer klaar is.
Rond april moet hij eigenlijk wel weer rijden :D

daNpy
30-03-2014, 20:25
Afgelopen week weer bezig geweest!
De auto zit alweer een heel stuk in elkaar en heeft weer wat updates.
Het is nu wachten op de motor en de voorterrein dat terug gebouwd mag gaan worden :)

Ik zal hier de plaatjes dumpen, als er vragen zijn lees ik het wel :)

Powerflex Black Series draagarm 'rubbers'

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0945.jpg

Oranje/zwart details

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0950.jpg

Windstrip

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/IMAG0952.jpg

Achteras met camberplates

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMG_9330.jpg

En nieuwe remslangen

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMG_9331.jpg

Carbon deurpanelen

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMG_9343.jpg

Subframe voor opgebouwd

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMG_9353.jpg

Met PU motorsteunen

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMG_9361.jpg

Noodschakelaar paneelt gemaakt + trektouwtje voor de buitenzijde (niet op de foto)

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMG_9363.jpg

Met de camberplates staan de achterwielen extra schuin naar binnen :yeah:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMAG00016.jpg

Wouter
30-03-2014, 23:57
wielophanging ziet er érg netjes uit zo! negatief camber ziet er ook wel grappig uit, had je last van gripverlies aan de achterkant?

daNpy
31-03-2014, 22:07
Nee geen gripverlies, maar ik zag aan de foto's dat de wielen onder belasting al aardig recht gingen staan.
Beetje schuiner om nog harder te kunnen zonder gripverlies dus ;)

Bodejodel
01-04-2014, 15:31
Ok, het is een Golf, maar wel een héle serieuze!

Goed bezig!

daNpy
05-04-2014, 21:48
Bedankt Jeroen :)

Motorsport is dan ook een serieuze hobby ;)

daNpy
20-04-2014, 00:04
4 dagen weekend, dus weer aan het werk :)
Eerst de motor opgehaald, daarna een hoop kleine dingen weer schoongemaakt voor de montage etc.
Ondertussen was er ook een pakketje binnen met een hitteschild voor het stuurhuis en van de week had ik ook al het eea besteld, zoals een Innovate AFR meter met sensor en een nieuwe KVS pomp met versterkt lager.

De motor staat weer op het subframe en de voorbalk, voorzien van de nieuwe PU motorsteunen

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMG_9495.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMG_9499.jpg

De nieuwe KVS pomp

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMG_9496.jpg

Hitteschild

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMG_9501.jpg

Poelies :f

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMG_9497.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMG_9498.jpg

powerflux
20-04-2014, 08:29
misschien een domme vraag, maar zie ik goed dat daar een compressor op zit?

daNpy
20-04-2014, 10:38
Je bent de eerste op 5 fora die het ziet!

Wouter
20-04-2014, 20:09
haha yep goed gezien Floris. Hoewel Danny het mij al verteld had bij de dafclub D-day was het me in eerste instantie niet opgevallen.

De extra poelie en brackets etc ziet er allemaal goed uit zeg! mooi werk

powerflux
20-04-2014, 21:45
zijn de andere dan zo traag of ben ik een beetje geobsedeerd met compressors? :D

Wat voor injectieregelsysteem gebruik je? en is de compressor met electrische koppeling of altijd actief?

daNpy
20-04-2014, 23:07
Injectiesysteem is al eens aangepast, aangepaste Digifant II van een Passat. De compressor is altijd actief en draait gewoon wat meer lucht de motor in als hij zelf aanzuigt :)

Vandaag toch nog gelukt het blok erin te hangen :)

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMG_9513.jpg

De onderkant nu in kleur:

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMG_9512.jpg

http://danpy.autofans.nl/images/Golf/sleutelen/IMG_9510.jpg

Morgen nog even verder om te zorgen dat hij weer rolbaar is :)

daNpy
22-04-2014, 13:32
Blijft grappig.
Van alle fora waar ik de foto's heb staan is hier het eerste gezien dat er een compressor op zat, daarna enkel op het VW forum.

Verder niemand opgevallen dat er van een enkele V snaar naar een dubbele multiriem is gegaan met veel meer poelies :D

Joris
22-04-2014, 21:10
Ik ging er vanuit de je de G-lader (zo heten die vw dingen toch?) had verwisseld voor een compressor! Maar dit is dus een helemaal nieuwe opstelling? Tof, wat zijn je doelen met het blok nu?

daNpy
23-04-2014, 21:59
Gay lader zat er niet op inderdaad, was een gewone 1.8 16v GTI.
De injectie en computer zijn al wel aangepast, voor ik hem kocht.

Ik wil gewoon zsm weer rijden en hoop dat de compressor niet al teveel extra werk met zich mee brengt (nieuwe computer oid) en de huidige setup dit gewoon aan kan :)

Wouter
24-04-2014, 16:51
hmm ik dacht dat die Golf al zo modern was dat ie al af fabriek polybelts had :+ niet dus

daNpy
24-04-2014, 19:08
Not really nee :+

powerflux
24-04-2014, 19:13
tja, hier zitten de échte knutselaars he?


welke compressor is het? op het 924 forum was iemand erg succesvol, maar dat kostte hem wel een dif (niet vastgelast!), ook bij het gebruik van een audi diesel-bak moest de compressor flink geknepen worden om de boel heel te houden.

daNpy
25-04-2014, 22:17
Volgens mij is het een R53 compressor van een Mini Cooper...
Mijn diff is sowieso al wat gaar, dus ik zit te denken aan een gereviseerde bak met sperdiff (maar dat gaat ook heel wat €€€tjes kosten).

daNpy
08-05-2014, 10:00
Ondertussen zit de auto alweer in elkaar en heb er gisteren APK op laten doen :)
Nu zo snel mogelijk die compressor aansluiten incl intercooler :)

Fotootje:
http://danpy.autofans.nl/images/Golf/DAFGolf.jpg

Wouter
08-05-2014, 13:20
kijk.. wagenpark weer compleet :) heb je de cbr ook nog trouwens?

daNpy
08-05-2014, 14:27
Wagenpark is op die foto niet compleet hoor ;)
En de CBR heb ik nog idd! :)

volvofiel
08-05-2014, 18:43
hee vet, zo'n betonnen schuur! Is dat bij Eindhoven?
Ik heb ze tot nu toe eigenlijk alleen gezien in de polder en richting Flevoland, stammend uit het tijdperk waarin er snel en goedkoop een grote opslagruimte gebouwd moest worden.

Sorry dat ik offtopic ga, maar zoiets boeit me altijd :)

daNpy
08-05-2014, 21:44
Dit is inderdaad niet in omgeving Eindhoven Joost ;)

Wouter
09-05-2014, 01:00
gokje; emmeloord? :)