PDA

Bekijk de volledige versie : Toon`s Volvo 245 uit 1979

nijmegenleeft
04-09-2011, 08:21
Zo, nu ik weer terug ben (was) naar drie Volvo`s (244,V70 en natuurlijk de 343)en vast besloten was het hier bij te laten is het onvermijdelijke toch gekomen.
Ik kon hem niet laten staan en staat inmiddels alweer voor de deur.

Het is niet zo`n hele mooie auto maar wel een heerlijke bak om in te rijden.
Veel roest vooral de deuren.
Ik heb er wel al vier andere portieren bij weten te bemachtigen.

Het interieur is in een redelijke staat op de bestuurders stoel na.
Ik heb nog een stoel staan met armleuning.
Kleurt wel niet bij de rest maar dat maakt me niet uit.

Ik ga er geen mooi auto van maken want dan vind ik het weer sund om er mee te gaan rijden en moet hij weer binnen blijven in de winter.

Vandaag ga ik hem eerst eens grondig schoon maken, want vooral van binnen is het een ....... .
Er heeft een hele grote harige hond in deze auto gezeten en dat is te ruiken ook.
Ik heb nog liever een auto waar in gerookt is, wat een zooi en wat een meur.

flyhart
04-09-2011, 23:43
Ha, ik was natuurlijk al op de hoogte van dit nieuws! maareuh
:pics:

nijmegenleeft
05-09-2011, 07:50
Nou even snel wat foto`s dan.

nijmegenleeft
05-09-2011, 07:51
Er komen nog wat betere foto`s maar deze zijn met de telefoon gemaakt door m`n schoon pa.

flyhart
05-09-2011, 09:17
aahw cool! mooi model, deze koplampen vind ik mooier dan de ronde.
Volgens mij zat je schoonpa mij wel een beetje raar aan te kijken toen ik foto's aan het maken was. Tenminste, als hij die man was in die ontzettend dikke mercedes.

nijmegenleeft
05-09-2011, 10:49
Ja dat is ie.
Maar hij kijkt altijd een beetje raar, ik denk ook altijd aan het liedje van `ik heb een clubje op gericht voor mensen met een lelijk gezicht, je mag erbij je mag erbij`

Bodejodel
05-09-2011, 10:58
Ah, een zogenaamde Flathood. Mooie auto! De 200 serie is niet mijn ding, maar ik kan de oudere types wel waarderen.

nijmegenleeft
05-09-2011, 11:15
Ah, een zogenaamde Flathood.
Die uitspraak ken ik niet.

Je moet een beetje gek zijn om in zo`n auto te willen rijden.
Maar dat vind ik van de 300 ook.
Het is een gevoel dat je krijgt als je in een dergelijke auto stapt.
Je kunt dat ook niet echt uitleggen.
Je moet het ervaren en afwachten of je het ook krijgt.
Als ik in de Benz van m`n schoon pa stap vind ik het een geweldige auto maar niet meer dan dat.
Jou 960 krijg ik een kriebel in de buik als ik al naar de foto kijk.
Zo mooi en op geen enkele andere auto of merk lijken...das misschien wel de grootste kracht van Volvo.
Er zijn niet veel merken die dat ook hebben!

Bodejodel
05-09-2011, 11:23
Flathood is de term die veel gebruikt wordt voor het type met de platte motorkap. Later is er in het midden een verhoging op de motorkap bijgekomen, die aansluit op de grille. Volgens mij zijn er nog wel meer voorwaarden aan verbonden voordat je het een Flathood mag noemen, maar heb me nooit zo verdiept in de 200-serie omdat het niet mijn model is.
Als 242 GT vind ik het stiekem juist wel weer de mooiste Volvo ooit.
http://4.bp.blogspot.com/_MiZ-UqDwf6c/S0dwpa9ZRhI/AAAAAAAABdo/g1a3dqJYd2Q/s1600-h/1978+Volvo+242+GT+3.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_MiZ-UqDwf6c/S0dwomb1ZLI/AAAAAAAABdY/OYV_zFomu7g/s1600-h/1978+Volvo+242+GT+1.jpg
(niet helemaal standaard meer, maar het idee is duidelijk)

nijmegenleeft
05-09-2011, 12:14
Flathood is de term die veel gebruikt wordt voor het type met de platte motorkap. Later is er in het midden een verhoging op de motorkap bijgekomen, die aansluit op de grille. Volgens mij zijn er nog wel meer voorwaarden aan verbonden voordat je het een Flathood mag noemen, maar heb me nooit zo verdiept in de 200-serie omdat het niet mijn model is.
Als 242 GT vind ik het stiekem juist wel weer de mooiste Volvo ooit.
http://4.bp.blogspot.com/_MiZ-UqDwf6c/S0dwpa9ZRhI/AAAAAAAABdo/g1a3dqJYd2Q/s1600-h/1978+Volvo+242+GT+3.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_MiZ-UqDwf6c/S0dwomb1ZLI/AAAAAAAABdY/OYV_zFomu7g/s1600-h/1978+Volvo+242+GT+1.jpg
(niet helemaal standaard meer, maar het idee is duidelijk)

Dikke auto dit.

Ik heb wel altijd iets met de 200 gehad.
Op mijn 20ste kocht ik mijn eerste.
Maar die was zo rot als ..... geen woorden voor.

Stieken men ik alweer veel verder aan het denken dan eigelijk de bedoeling is.
Ik heb hem gisteren helemaal van binnen en buiten schoon gemaakt en in de was gezet en nu is hij minder erg dan ik dacht.
Vier andere portieren en hier en daar wat bij werken en dan is hij zo lelijk nog niet.
Maarja we zullen zien.
De tijd ontbreek meestal en das toch wat je veel nodig hebt met zoiets.

Gekke Gerritje
05-09-2011, 14:32
Leuk hoor, zo'n 200 serie blijft toch altijd wel een echte Volvo!

nijmegenleeft
18-10-2011, 12:18
De laatste weken flink aan de gang geweest met de 245.
Inmiddels is het slechte interieur vervangen door een lederen interieur.
De vier portieren hebben we vervangen.
De lak voor de deuren is besteld en daar ga ik zondag mee aan de slag.
Op de VKB nog wat dingetjes gevonden waar ik gisteren mee bezig ben geweest.
O.a. nieuwe deurpanelen.
Helaas nog niet de spiegels die ik wil hebben (Anjo:D).
Ook een paar leuke velgen gevonden vorige week.
Ze liggen bij de velgendokter om recht te laten maken.
Ik wil ze eigenlijk laten poedercoaten, maar de beste man durft het niet aan.
Hij is bang dat het niet het gewenste resultaat zal geven.?????

Eigenlijk ben ik alweer veel te veel geld aan de auto aan het spenderen. Wel heb ik me inmiddels al aardig wat dingen aangeleerd op klusgebied. Ik heb de hele werkplaats handleiding (5 of 6 mappen) bij de auto gekregen.
Ik heb eigenlijk nooit zelf aan auto`s geklust maar nu ik de garagebox heb begin ik er steeds meer plezier in te krijgen.

Lucluc
18-10-2011, 14:05
Wow, die velgen! Ga je er een heavy metal gothic auto van maken?

AvdAkker
18-10-2011, 15:44
kut! dat is waar ook.

hoe wil je die velgen straks hebben dan?

nijmegenleeft
18-10-2011, 16:00
Zilver kleurig eigelijk.
Wit lijkt me ook gaaf.
Denk jij dat het resultaat niet goed kan zijn omdat de velgen te oud zouden zijn?

AvdAkker
18-10-2011, 16:18
zijn ze als ik de foto zo zie eigenlijk nog best wel geschikt voor. maar t klopt dat coaters vaak wel huiverig zijn met oude aluminium velgen

enige wat de poedercoater moet doen is ze enkele malen voorbakken, giet aluminium is relatief poreus en kan bij deze kleurstelling (zwart gespoten hart + gepolijste randen) zeer makkelijk remstof, remvloeistof, pekel en andere troep in zich opnemen.

als je de velgen dan straalt en direct coat, komt tijdens het bakken de troep eruit en dat verpest de coating (gekke strepen, vlekken etc.) beste is ze dus na het stralen voor te bakken zodat alle zooi eruit komt, dan schoonmaken (evt opnieuw stralen) en daarna pas coaten.

nijmegenleeft
18-10-2011, 16:36
Het is volgens mij geen aluminium maar (niet lachen als ik het fout heb:no_comment:) machnesium kan dat? Zoja maakt dat dan wat uit?

AvdAkker
18-10-2011, 16:50
als ik de foto zie lijkt het me typische aluminiumoxide, maar kan zijn dat het een magnesiumlegering is. maakt overigens voor het wel/niet coaten niet veel uit

nijmegenleeft
18-10-2011, 17:06
Anjo,
wil jij de spiegeltjes even bewaren?
Kom je vast wel een keertje tegen ergens op korte termijn.

AvdAkker
18-10-2011, 17:32
ja die zijn zowieso voor jou, heb het zondag niet gered naar de VKB anders had ik ze al meegenomen voor je

nijmegenleeft
07-11-2011, 09:19
De deuren staan in de grondlak en klaar om afgewerkt te worden.
De velgen heb ik terug van de velgen boer. Ze zijn nu mooi recht.
Ik breng ze voor het voorjaar naar een poedercoater (die het wel aandurft) zodat ze er in de zomer mooi onder kunnen. Ik wilde ze eerst voor de winterbanden gebruiken maar die ga ik er niet opleggen.
Ik ga deze auto ook niet met pekel belasten, daar is hij veel te mooi voor:p.

De BB velgen onder 343 moeten ook nog behandeld worden. Misschien krijg ik wel groeps korting:D.
Is misschien niet eens zo`n slecht idee om met meer mensen naar dezelfde coater te gaan...toch?

flyhart
07-11-2011, 11:17
Dan doe ik zeker met je mee Toon, ik heb nog 9 glt velgen liggen die gecoat moeten worden!

Je auto is overigens prachtig.