PDA

Bekijk de volledige versie : Bye bye 340 Hello 240


marnixt
08-01-2012, 13:32
Twee jaar met veel plezier met een rode 340 1.7l 5-bak gereden via Erik gekocht maar voor mijn werk moet ik langere afstanden gaan afleggen dus 340 + bijbetaling ingewisseld voor een import 240 DL, red block, uit Malmö, 1981, gesponsord door de Belastingdienst dus. Bij dezelfde garage waar onze buurvrouw haar Variomatic vandaan haalde toen ze mij voor het eerst met de rode 340 de straat in zag rijden (die wil ik ook! werd toen lichtgroene Mk II). De rode 340 blijft dus binnen het liefhebbercircuit. Hierbij een foto vd 240 (hoewel dit eigenlijk niet 240-60 register club is maar 340, toch leuk om even te zien!). Maar heb eigenlijk technische vraag over een oude Volvo radio, zal die onder ik geloof interieur zetten.

Lucluc
08-01-2012, 13:47
Wat een supermooi exemplaar! Veel plezier ermee. Ik wil ooit ook nog zo'n echte baksteen en het liefst zo'n uitvoering als de jouwe.

Erik
08-01-2012, 14:16
Hoi Marnixt,

Ik vind het maar al te leuk dat je je hier weer meld en dat de 340 blijft behouden. Die 240 is natuurlijk een klasse apart. Dat is een heerlijke toerwagen met power en ruimte. Daar gaan de meeste hartjes wel van kloppen.

Gelijk maar even een vraagje. Zit hier een gesplitste (rechtse en linkerkant) voorpijp op. Ik heb hier namelijk een paar van die exemplaren staan voor speciale motoren van de 2-serie.

Joris
08-01-2012, 15:19
Die zullen dan voor de v6 zijn denk ik?

marnixt
08-01-2012, 17:40
Gesplitst? Ik heb even twee foto's toegevoegd, vanuit het spruitstuk voegen twee 'uitlaten' naar twee pijpen die nog voor de bodemplaat weer tot één uitlaat samengevoegd worden, hoop dat de foto antwoord geeft op jouw vraag Erik.

Erik
08-01-2012, 17:55
Ik heb toch andere. Die van mij lopen in 1 lijn naar achteren zonder knik van 90 graden. Als deze uitlaat aan 1 kant zit dan heb ik hem wel. Zit er een hele lange rechte pijp zonder demper naar achteren toe?

Alexdepalex
08-01-2012, 18:38
grappig, nog iemand die van 3-series naar 2-series is gegaan.

ik heb hem voor het comfort en de ruimte:
http://i693.photobucket.com/albums/vv296/joewserneem/Volvo%20245%20GL%201981/1.jpg

peewee
08-01-2012, 18:52
Ja toevallig, ik ga juist net andersom.
Van 2 serie naar 3 serie.

Dat scheeld mij ruimte in de garage en op mijn oprit

Ik heb er trouwens nog eentje.
Alleen niet belastingvrij, jammer want het is een goede auto.

joop240
08-01-2012, 18:57
Heb gewoon een 2 en 3 serie.

Lucluc
08-01-2012, 19:29
Mijn voornemen is om een 1, 2, 3, en 4 serie te hebben.:D

Alexdepalex
08-01-2012, 19:32
Ik heb bij de DAF's in ieder geval al een A-type, B-type én een C-type...

360 Turbo Intercooler
08-01-2012, 19:39
Ik heb bij de DAF's in ieder geval al een A-type, B-type én een C-type...
Daarom gaat de 2 serie toch mijn kant op? ha ha....

Alexdepalex
08-01-2012, 20:15
Daarom gaat de 2 serie toch mijn kant op? ha ha....


Kom maar langs! ;D

volvofiel
08-01-2012, 20:42
Mijn voornemen is om een 1, 2, 3, en 4 serie te hebben.:D
2 3-series en 1 4-serie levert al genoeg werk op J-L :humor:

Bodejodel
08-01-2012, 20:47
Ik ben gewoon voor het hoogst haalbare gegaan... 1 9-serie... :D

Mooie auto zo'n klassieke 240!

flyhart
08-01-2012, 21:12
Heb je deze van Paul gekocht?

Ovlov 3.6L
09-01-2012, 18:32
Er zijn by the way inderdaad twee typen uitlaten, maar beide zijn te gebruiken. Er zit wel diameter verschil in. DE B19 en B21 hebben, naar mijn dachten, een dunnere uitlaat dan de B23 en de latere B230's.

Als het goed is passen die uitlaten met één grote hoek allemaal op de 240's. Volgens mij waren die andere uitlaten (met 2 hoeken erin) bedoeld voor de 740, maar weet dat niet zeker.

Wouter
09-01-2012, 18:39
betreft eigenlijk geen 300 serie dus verplaatst naar off-topic showroom

overigens wel een leuke wagen!

marnixt
10-01-2012, 06:56
hoi Erik,

Op dit moment heb ik geen onderdelen nodig maar weet je te bereiken als die situatie zich voordoet. Volgens mij zou wat jij hebt liggen moeten passen.

Hoi Marnixt,

Ik vind het maar al te leuk dat je je hier weer meld en dat de 340 blijft behouden. Die 240 is natuurlijk een klasse apart. Dat is een heerlijke toerwagen met power en ruimte. Daar gaan de meeste hartjes wel van kloppen.

Gelijk maar even een vraagje. Zit hier een gesplitste (rechtse en linkerkant) voorpijp op. Ik heb hier namelijk een paar van die exemplaren staan voor speciale motoren van de 2-serie.

marnixt
10-01-2012, 07:03
Nee, ene Danny uit Woudenberg. Samen met enkele andere Volvofanaten huurt hij een loods waar ze in de vrije uren de nodige tijd doorbrengen met Volvo's repareren/demonteren/opknappen. Vooral technisch van aard. Toen ik twee jaar geleden met mijn rode 340 de straat in kwam gilde de buurvrouw dat ze ook zo eentje wilde voor haar werk, werd toen een groene MkII oldtimer Variomatic die via Danny te koop werd aangeboden. Danny cs rijden zelf ook met bv 760 TIC oldtimerritten mee. Geen echt commercieel bedrijf, hobbyisme. Het kan natuurlijk zijn dat bij die Volvoclub in Woudenberg een Paul is aangesloten maar dat weet ik niet. Hoezo? Danny heeft vrienden in Zweden en heel soms komen zij schuurvondsten tegen, erheen gaan in vakantie en ter plaatse beoordelen en beoordelen importeren of niet. Danny rijdt er dan tijdje zelf mee rond om evt onvolkomenheden op te sporen en repareren. Dat is hun werkwijze. Dus niet zomaar 'blunt' importeren zonder gezien te hebben, dan weet je nooit wat je krijgt. Op mijn aankoopmoment had hij niets anders te koop staan by the way. Doen geloof ik ook apk's.

Heb je deze van Paul gekocht?

flyhart
10-01-2012, 13:43
Nou, omdat ik samen met Paul precies zo'n volvo 240 als schuurvondst uit Malmo heb meegenomen ;)

volvofiel
10-01-2012, 14:38
die zag ik gistermorgen nog staan Jos, bij z'n huis aan de Waal. De Volvo stond trouwens wel bijna in de Waal (hoogwater) :D

flyhart
10-01-2012, 14:40
Haha okee.. :p ik vond het al verbazingwekkend. Maar daar heeft hij ook zelf LPG in gebouwd, dat was heir niet genoemd.

Helaas wordt dat mooie huis gerenoveerd binnenkort (nou is dat niet helaas) maar hij moet er wel uit.