PDA

Bekijk de volledige versie : De Volvo 245 van Ovlov 3.6L


Ovlov 3.6L
14-02-2012, 17:34
Ooooojeeeeeeeejjjjj!!!! Buijs heeft weer en impulsaankoop gedaan:

http://i246.photobucket.com/albums/gg118/Ovlov343/Volvo%20245/DSC07331.jpg

http://i246.photobucket.com/albums/gg118/Ovlov343/Volvo%20245/DSC07330.jpg

http://i246.photobucket.com/albums/gg118/Ovlov343/Volvo%20245/DSC07333.jpg

Precies: Een Volvo 245 Station Turbo!
Motor: B21ET
Turbo: T3
Intercooler: van 'n 740.
Uitlaat: home-made 2,5 inch RVS
Geschat vermogen: max. 200pk
Topsnelheid: hoger dan het baasje aandurft ;-)

flyhart
14-02-2012, 17:42
Oohww snap! Bignose in het rood. Super mooi!
Motorruim ziet er ook wel uit als dikke p*rno.

Moest jij niet je huis verbouwen en daarom die turbo projectjes ff achterwege laten!? haha wat is er met je andere 244 gebeurd?

Maurits
14-02-2012, 17:45
Nu die achterste zijramen geblindeerd zijn zien ze er ng langer uit. :y:

flyhart
14-02-2012, 17:46
dit is pas lang Maurits, orgineel door Volvo gemaakt:
http://www.schmidt-gemert.nl/_files/foto/90/thb3_245T-2.jpg

mastertje
14-02-2012, 19:41
Koningsauto Erik, met zo'n intercooler grill. Als je'm nou wat lager hangt issie nog mooier :D

Ziet het lakwerk er nou een beetje raar uit of ligt dat aan de foto?

v0lv0freak
14-02-2012, 21:01
bruut! Turbo poowaaah :D

Maurits
14-02-2012, 21:03
dit is pas lang Maurits, orgineel door Volvo gemaakt:
http://www.schmidt-gemert.nl/_files/foto/90/thb3_245T-2.jpg

Is dat niet zo'n transfer uitvoering?
Blijf het raar vinden dat op alle andere 245's de achterportieren wel de daklijn van de 244 overnemen terwijl het dak gewoon doorloopt. Zoals op de foto van Erik ook te zien is:
http://i246.photobucket.com/albums/gg118/Ovlov343/Volvo%20245/DSC07330.jpg
Op zo'n transfer is de deur wel 'rechtgetrokken', vind ik zelf veel mooier.
Wordt wel tijd om die prachtige turbowielen even een sopje te geven ;):yesyes:

Ovlov 3.6L
14-02-2012, 21:39
De afronding van de deuren was destijds gedaan om de deuren universeel te maken; kostenbesparing dus. Ach, mij stoort het niet echt.

De 244, daar blijf ik lekker mee rondrijden (op LPG). De 245 wordt tijdelijk een klus/verhuis auto (loopt op benzine).

Ik heb de 245 aangeschaft omdat ik de 244 niet echt meer vertrouw. Beetje bij beetje loopt het vermogen terug, begint hij steeds meer olie te verbruiken en de lekken en ook verdwijnt er koelvloeistof. Op deze manier heb ik m'n vervangend vervoer alvast klaar staan ;-)

Wanneer ik met het huis klaar ben wordt de planning als volgt:
- 343 aan de gang brengen
- 244 uit elkaar gooien en voorzien van B6304
- Het B230-onderblok van de 244 kan mooi de plaats vervangen van het B21-onderblok icm B100405-kop. Hierdoor wordt het koppel onderin wat meer en is het mogelijk om wat zuiniger te rijden.

Wat moet ik daar allemaal mee?


Weet ik veel.........?

powerflux
14-02-2012, 21:54
rrrrrrrrrrrrr 245 van het juiste soort :)
Hopelijk is het turbo-werk een beetje goed gedaan, maar ik ben alvast jaloers.

Alexdepalex
14-02-2012, 22:03
Leuke 245!
Wat een Tank, h?
Alleen jammer van die kleur/lak, maar daar zal het je vast niet om gaan! ;-)

Ovlov 3.6L
14-02-2012, 22:55
rrrrrrrrrrrrr 245 van het juiste soort :)
Hopelijk is het turbo-werk een beetje goed gedaan, maar ik ben alvast jaloers.

Op zich rijdt het ding best aardig. Alleen mist hij een berg koppel wanneer de motor koud is. Naar mijn weten is de motor gereviseerd geweest en vervolgens voorzien van een intercooler en een dikkere (T3) turbo. Je merkt goed dat dankzij de motorinhoud (2100cc ipv 2300cc) de turbo pas wat later op druk komt. Da's wel zonde.....
Maar wanneer hij eenmaal op druk komt, knaltie aardig vooruit. 0-100km/h moet ruimschoots binnen 7 seconden te doen zijn. Ook de 200km/h haalt hij met gemak.

Daarnaast zuiptie onderhand nog harder dan het baasje. Vandaar dat er eigenlijk wel LPG in moet komen. Dan komt die Lovato Turbo-verdamper toch nog van pas ;)

nijmegenleeft
15-02-2012, 06:34
NICE Erik!!!!

flyhart
15-02-2012, 09:12
LPG inbouw is echt makkelijk zaelf te doen, en dat scheelt je klauwen vol met geld. Maar dat had je vast al bedacht :+

Ovlov 3.6L
15-02-2012, 13:04
Ja, scheelt dat echt zoveel? Kosten voor een onderbouw-tank zijn rond 1100 euro. Wat kost het om het zelf te doen?

Ik wil de installatie eventueel in laten bouwen door een goede vriend van me. Heb er zelf niet veel tijd voor, namelijk.

flyhart
15-02-2012, 13:12
Nou, ik vond het uiteindelijk niet zo veel schelen omdat ik toen heb gekozen voro gewoon een tank achterin, en ik de twee jaar garantie (met het oog op doorverkoop van de 360) gunstiger vond dan de paar honderd euro die ik zou besparen.

Paul heeft een 70L tank in z'n 244 gelegd voor 500nogwat euro. met turbo zal het allemaal wel iets duurder worden denk ik?

Ovlov 3.6L
15-02-2012, 18:50
Ik wil sowieso een onderbouw gastank. Helaas past er dan max 50 liter onder. Maargoed, onderbouw is altijd nog duurder dan inbouw.

Ach, ik zal 't nog weleens goed uitzoeken......

Alexdepalex
15-02-2012, 22:48
Kun je ook zo'n tank in het deel van het 'derde bankje' doen, toch?
Dan blijft de benzine tank behouden, wellicht makkelijker met weer terugbouwen.

Wouter
18-02-2012, 11:00
Ja, scheelt dat echt zoveel? Kosten voor een onderbouw-tank zijn rond 1100 euro. Wat kost het om het zelf te doen?

Ik wil de installatie eventueel in laten bouwen door een goede vriend van me. Heb er zelf niet veel tijd voor, namelijk.

Weet je wat het probleem is? De partijen die LPG inbouwmateriaal kopen zijn compleet gericht op het aanleveren aan inbouwstations. De inbouwstations krijgen (hoogstwaarschijnlijk) een flinke korting op de catalogus prijzen.

De particulier die een setje wil om zelf in te bouwen neemt nooit genoeg af om een vergelijkbare korting te krijgen, en betaalt dus veel meer voor dezelfde spullen.

M.a.w. door het volume voordeel van een inbouwstation kunnen ze hun uurkosten 1 op 1 bovenop de onderdeelprijzen zetten en uiteindelijk bijna op hetzelfde totaalbedrag uitkomen als dat de particulier zelf de delen gaat bestellen + plus de kosten van keuring.

De enige manier om het cht een stuk goedkoper te doen is werken met 2e hands spul. Maar dan moet je weer donders goed opletten of de juiste merktekens erop staan en of bij de tank een geldig certificaat zit, etc.

Ovlov 3.6L
18-02-2012, 19:39
Ach, heb nog eens zitten denken en misschien komt er geen LPG meer in de 245 of stel ik het gewoon uit (omdat ik hoogstwaarschijnlijk veel minder kilometers ga rijde ivm ander werk).
In dat geval ga ik het gewoon zelf inbouwen wanneer m'n huis klaar is. Duurt nog effe dus ;-)