PDA

Bekijk de volledige versie : Even voorstellen

Jeroentje300
13-03-2012, 23:03
Heb het forum gevonden.
hoop dat ik toch een beetje welkom ben aangezien ik geen Volvo heb.
dit is omdat ik de brommer tijd tegemoet ga. maar natuurlijk iets anders waar wat meer werk aan is. ben wel van plan als dit project afgerond is ,is te gaan kijken voor een opknappertje. :V300:

heb op het moment een Chatenet Stella klinkt als heel wat maarja topsnelheid van 70km/per uur is dan toch een nadeel je kunt zeggen wat je wil maar zit wel droog (45km autotje )

(foto's zet ik morgen op de computer)

flyhart
14-03-2012, 07:45
Welkom,

Altijd leuk om op auto fora rond te hangen.
Je moet je apparaat natuurlijk wel leip tunen
http://mopedauto.uw.hu/chaten14.jpg

nijmegenleeft
14-03-2012, 08:17
Zo je 360 verbouwd Jos?
Welkom Jeroen, dorpsgenoot zo te zien.

Joris
14-03-2012, 16:59
otpvpHS1tRM

Ik zie m al gaan :D owjaa, welkom natuurlijk!

flyhart
14-03-2012, 17:05
BAM jonge! kan anjo nog een puntje aan zuigen :+
werkt zo'n ding met een variomatic?

nijmegenleeft
14-03-2012, 20:19
Nou Jos, Anjo heeft even met mijn 343 gereden afgelopen zaterdag maar nu kan ik dus mooi eerst naar de bandenhandel voor hij naar de APK moet as. maandag:D

Jeroentje300
24-03-2012, 16:12
3543
Het duurde even maargoed , dit is hij op dit moment.
lijkt het nog niet veel maar begint te komen vandaag helemaal gepolyesterd.
volgende week een filler er overheen spuiten ( te grof geschuurd en dat vult de schuur krassen dan weer mooi ) en nog even op de vraag van "FLYHART"
Ja het is een variomatic. licht een Lombardini motor in.

3544(mijn blokje)

Dat groene is geen turbo of niets bijzonders maar gewon cable sleaves.

voor de mense die op de hoogte gehouden willen blijven , laat het even weten want zou me kunne voorstellen dat dit voor sommige niet op het forum thuishoort.

Wouter
24-03-2012, 16:14
in de off-topic showroom mag je zelfs taartenbak kunsten of dakdekkersvaardigheden (of een soort bijzondere combinatie van die 2) tentoonstellen, dussseuh.. welkom wat ons betreft :)

nijmegenleeft
26-03-2012, 18:18
He Jeroen, ben jij dat:humor::humor:?

Jeroentje300
04-07-2012, 23:57
ben mijn brommobiel aan het opknappen heb naar mijn idee alle dingen om hem een beurt te geven besteld:

nieuwe:
brandstoffilter
oliefilter
luchtfilter 1 en 2
gloei plug
olie voor het blok + Bij gooi olie
remblokjes
en toen ik m'n kop onder de motorkap stak zag ik dat de rubber van mijn aandrijfas gescheurd was deze heb ik ook een nieuwe binnen.:y:

iemand een idee of ik iets vergeten ben?
en nu is eigenlijk mijn vraag hoe laat ik hem wat harder stationair lopen ? en in welke richting moet ik zoeken?

en de koppeling maakt bij een hoger toerental (zowel in zijn vrij als rijdend) een vreemd piepend geluid, klint als ijzer op ijzer iemand een iedeetje?

ben benieuwd variomatic experts.......:hmmz:

punkazz
05-07-2012, 00:35
Ik ben bang dat de moderatoren (waaronder ik) dit te off-topic vinden voor dit forum. Waarschijnlijk zijn er 0 overeenkomsten (op het CVT-principe na) met de 300-serie.

alvast verplaatst naar café

edit: ah, je had al een eigen topic! Daarheen verplaatst :D off-topic wil niet zeggen dat we het niet interessant vinden ;) dus ga gerust hier verder je gang!

nijmegenleeft
05-07-2012, 11:02
He Jeroentje, het forum weer gevonden? Jeroentje werkt bij ons in de winkel achter de schermen mee en is op mijn advies hier op het forum aan het rondneuzen gegaan. Als hij over twee jaar nog bij mij werkt heb ik hem ook een 300 beloofd. Hij maakt er echt veel werk van om zijn brommobiel op de weg te krijgen, maar daar moet hij zelf maar meer over vertellen. Ik denk dat een 300 wel aan hem besteed is in de toekomst!

Jeroentje300
05-07-2012, 11:42
wat foto'tjes van mijn project

Jeroentje300
10-07-2012, 19:24
niemand die me kan helpen??

powerflux
10-07-2012, 20:52
dit zijn vooral vragen die met jouw brommobiel te maken hebben.

sneller stationair kun je vast regelen op de carburateur, en dat ijzer-op-ijzer geluid kan best een versleten koppeling zijn. maar dat kunnen we zo niet raden, natuurlijk. misschien wel met wat foto's, maar het is dan wel een vario, maar nog niet volvo 300-specifiek he?

Niels
10-07-2012, 21:46
Het is een diesel, die heeft geen carb :)

powerflux
10-07-2012, 22:00
geeft al aan hoeveel ik van die dingen weet..

AvdAkker
10-07-2012, 22:02
zo'n variomatic lijkt totaal niet op wat wij onder de auto hebben, enige overeenkomsten zijn het basisprincipe (zonder vacuümsturing) van de schijven, centrifugale kracht en de riem zelf.

zo'n geluidje is in ieder geval al erg lastig te traceren via een forum, ik zou persoonlijk beginnen met de basics, zit er genoeg olie in de bak, is de riem nog in goede conditie etc.

Erik
12-07-2012, 10:10
Je zou alle andere delen er af kunnen schroeven, zodat alleen de automaat op de motor draait. Dan kun je mogelijk lokaliseren waar het vandaan komt en wat het dan kan zijn. We kunnen nu echt nog wel 10 of 20 dingen verzinnen, dat heeft niet zo veel zin. Wat Anjo zegt is slim. Eerst kijken of onderhoud en aansturing in orde zijn.

Daarnaast zou ik ff zoeken op internet (bijv. via www. ilse . nl) of er standaardproblemen met de bak zijn.
Mocht het niet te traceren zijn, dan bak gebruiken totdat ie toedeledokie is en ondertussen naar een vervanger zoeken. Kan mogelijk ook een ander type of latere versie zijn.