PDA

Bekijk de volledige versie : Rijden op LPG


2 Fast 4 U
09-09-2012, 10:44
Ik rij nu ruim een jaar, geheel tevreden op LPG, op benzine heb ik niet meer gereden sinds ik de LPG installatie heb in gebouwd.

In gedachte hier op verder borduren, voor LPG heb je alleen de gas kleppen van de carb nodig en het mengstuk voor het toevoegen van het LPG. Mijn gedachte hierover van een dubbele Solex carb, de gas kleppen gebruiken, het LPG mengstuk er op plaatsen en dan een constructie bedenken om de luchtfilter hier op te monteren dan zou alles wat met benzine te maken heeft verwijderd kunnen, tank, pomp, leidingen ezv.

Wouter
09-09-2012, 17:04
dat klopt. in Engeland rijden er wel mensen zo rond met een 1.7 motorconversie. helemaal geen benzinesysteem meer. En het werkt. totdat je een keer ergens komt te staan met een lege LPG tank. benzine kun je nog met een jerrycannetje gaan halen!

2 Fast 4 U
09-09-2012, 20:00
Ik heb wel een soort meter op de LPG tank die de hoeveelheid LPG aangeeft dus dat is het probleem niet.

Erik
09-09-2012, 21:46
Oplossing: reservetank lpg er bij bouwen met aparte afsluiters. Is dit mogelijk?

Wouter
09-09-2012, 23:07
lijkt me wel. alleen krijg je dan hele rare effecten als je de 'overloopklep' aanzet terwijl de ene tank bijna leeg en de andere nog heel vol is (grote stromingssnelheid, bevriezende leidingen, etc)

Lucluc
10-09-2012, 07:46
Even afkloppen: ik ben nog nooit met een lege tank komen te staan. Ik vind het wel een charmant idee!

General Custom
10-09-2012, 07:55
Waarom zou je met een lege LPG-tank komen te staan? Hier heb je toch ook gewoon een metertje voor, of is hiervoor een andere rede?
Wanneer je enkel op LPG rijdt, zou je misschien zelfs het benzinemetertje van het dashboard kunnen aansluiten.

Lucluc
10-09-2012, 09:48
Dat heb ik al, niet dat die nou zo nauwkeurig is.

Het is natuurlijk wel zo dat je 's avonds en 's nachts lastig lpg kan tanken. Ik tank meestal preventief, dus al ruim op tijd. Stel dat je een keer een noodgeval hebt en 's nachts weg moet, dan sta je niet voor verrassingen.

2 Fast 4 U
10-09-2012, 21:06
Oplossing: reservetank lpg er bij bouwen met aparte afsluiters. Is dit mogelijk?

Ik denk niet dat de RDW de installatie goedkeurt, trouwens als je al een tijdje met LPG gereden heb en je hebt bijgehouden wat de auto gemiddeld verbruikt heb je geen metertje nodig. Maar het metertje [leds in een rij] is wel een redelijke aanwijzing van wat er nog in de tank zit.

lijkt me wel. alleen krijg je dan hele rare effecten als je de 'overloopklep' aanzet terwijl de ene tank bijna leeg en de andere nog heel vol is (grote stromingssnelheid, bevriezende leidingen, etc)

Dit zou je met elektrische kleppen moeten uitvoeren met een schakelaar stand 1 hoofd tank stand 2 hoofd tank dicht stand 3 reserve tank open stand 4 beide tanks open om te vullen.


Na de vakantie zal ik eens kijken wat er gebeuren moet om alleen op LPG te kunnen rijden, de gas kleppen van een Solex carb en het bijpassend gasmengstuk heb ik al.

Alexdepalex
11-09-2012, 06:29
Is het wel een goed idee om op een solex gas te bouwen?
(voor de grapjassen; één tank op je bagage drager?)
Ik bedoel i.v.m. Het beruchte spruitstuk?

Lucluc
11-09-2012, 07:52
Da's het uitlaatspruitstuk.

flyhart
11-09-2012, 13:25
Ik heb wel eens zonder LPG gestaan hoor. toen was mijn benzine tank (althans het slangetje ertussen) ook nog eens lek. Is een groot drama.

MOet daar wel bij zeggen, ik heb geen gasmeter in m'n auto (die zijn overigens vaak onnauwkeurig, dus pas daar mee op) en het was toen heel koud, wat de vulling van je gastank beinvloed, waardoor ik toen plots zonder gas stond (ik rij altijd op de dagteller)

Wouter
11-09-2012, 18:41
Da's het uitlaatspruitstuk.

1 geheel met het inlaatspruitstuk bij deze types. de scheur wil ook wel eens naar de inlaatzijde trekken en dan kun je m weggooien.

Alexdepalex
11-09-2012, 20:50
Vandaar mijn vraag. Wat is beter?