PDA

Bekijk de volledige versie : Gunson G4125 Digital Gastester voor CO

2 Fast 4 U
23-09-2012, 19:58
Heeft iemand ervaring met het bestellen bij www.amazon.co.uk?
Ik zou graag de CO tester van Gunson (http://www.amazon.co.uk/dp/B002XF1VW6/ref=asc_df_B002XF1VW69769970/?tag=dooyoocouk-21&creative=22110&creativeASIN=B002XF1VW6&linkCode=asn) bij hun willen bestellen, maar ben een beetje bang / ongerust met het bestellen in het buitenland [ik heb het nog nooit gedaan]

Wouter
23-09-2012, 21:24
mijn advies: niet aan beginnen.

zoek een lokale garagist met een geijkte 4-gastester en betaal hem 5 of 10 euro per keer dat je zijn tester gebruikt. Op die manier heb je Ún niet zo'n voddig "meet"apparaat in de weg staan, Ún weet je tenminste zeker wat het te testen voertuig daadwerkelijk uitstoot :)

t.o.v. de prijs van dit apparaat + verzending etc, kun je zo 10 tot 20 keer meten voor je aan hetzelfde totaalbedrag zit!

variomagic
24-09-2012, 12:24
Dit type meters heeft bijna altijd meetcellen voor koolmonooxide (CO) en zuurstof (O2) dit in tegenstelling tot de professionele gas-analyzers in de garage die gebruik maken van infraroodcouverts.
Het nadeel van meetcellen is dat deze maar hooguit 1 a 1,5 jaar meegaan en je ook als de meter nauwelijks wordt gebruikt na een relatief korte tijd met bijkomende kosten wordt geconfronteerd.
Ander bijkomend nadeel is dat je de CO2 waarde wordt berekend aan de hand van het gemeten zuurstofgehalte in combinatie met de stoichiometrische luchtbehoefte (theoretische waarde die nodig is om een bepaalde hoeveelheid brandstof "schoon" te verbranden). Voor benzine, diesel en LPG is deze waarde verschillend waardoor je als leek onverklaarbare meetverschillen kan krijgen als je hier geen rekening mee houd.

2 Fast 4 U
24-09-2012, 19:31
Ok, bedankt heren ik weet genoeg: niet kopen