PDA

Bekijk de volledige versie : Wel APK maar auto bijna uitgebrand!

bert 340GL
02-10-2012, 19:12
Hallo beste kollega's.

Vandaag mijn APK gekregen nadat de auto laswerk aan de onderzijde nodig had. links en rechts achterste deel van de dorpels vervangen. Alles is keurig gedaan, inclusief binnenkant behandeling , tectyleren etc.

Maar toen ... ging de monteur de auto afmelden op de RDW als APK gekeurd. En na een kwartiertje weer terug naar de auto gelopen die nog op de brug stond: rook kringelde uit de auto en het smeulde aardig binnen linksachter.:cry3:

Resultaat: stevige rookschade door de hele auto - spierwitte hemeltje nu donkergrijs,

achterbankzitting gedeeltelijk weggesmeuld,
losse vloermat,
echte vaste vloermat een stuk weg,
raamdraaihendel en binnenbekleding achterdeur;
deurstijlplastic idem

en nog wat waarschijnlijk wat ik bij avondlicht en in alle commotie niet goed zag. Heftig flippen dus. afgezien daarvan stinkt het als een beer naar verbrand plastic! ramen nu maar opengezet, hopelijk gaat het niet regenen..

ik zal wat foto's invoegen hieronder. Mijn vraag is nu of iemand een of meerdere van deze onderdelen heeft liggen en kwijt wil. De garagist kan het wat moeilijk bestellen en om nou rommel van een willekeurige sloop er op te zetten.. liever niet. Het leuke van mijn auto was nou juist (o.a.) dat het interieur smetteloos was... zucht. Bijgevoegd ook een fotootje van het motief van de bekleding.

Als iemand wat weet.. hou ik me aanbevolen. De garage heeft nog gebeld met zijn verzekering maar die vond het niks omdat de auto maar een Volvo 340 was van 21 jaar oud. paar honderd aan totale waarde. (ben ik het absoluut niet mee eens. ook nog een verse APK ...:D )en aangezien de garage een eigen risico heeft van E 650 per gebeurtenis - dat schiet allemaal niet op.

http://i45.tinypic.com/5nvl2x.jpg

http://i49.tinypic.com/6ir7k1.jpg

http://i48.tinypic.com/2r7c47d.jpg

http://i47.tinypic.com/vxype9.jpg

Spurt
02-10-2012, 19:25
Wat een gezeik. Daar heb je toch niet om gevraagd?! Hoe kun je die garagist toch laten dokken? Die onzin heb je toch niet om gevraagd? Dat was toch allemaal puntgaaf, of nagenoeg puntgaaf, dat interieur van jou?

François
02-10-2012, 19:33
Garagist persoonlijk aansprakelijk stellen.
Wat ontzetttend klote voor je! Sterkte met
de afhandeling en de reparatie van de schade.

volvofiel
02-10-2012, 19:37
ja, en daar schiet je dus niets mee op heren.
Je kunt zo ver gaan als je wilt (tot de rechter aan toe), maar:

Gewoon via de reguliere kanalen voor een totaal van 100-150 euro (gokje) een ander, identiek interieurtje halen (dit is nog ZAT te krijgen), de garage laten betalen en monteren en daarna samen een biertje drinken.
Tussen de advertenties op de website van de V3C staat o.a. Erik uit Brabant, die heeft vast wel wat voor je.

François
02-10-2012, 19:42
Nooit weg, zo'n taxatie. Standaard reactie van de verzekering.
En ze komen er ook nog mee weg, stelletje oplichters.

bert 340GL
02-10-2012, 19:43
Garagist persoonlijk aansprakelijk stellen.
Wat ontzetttend klote voor je! Sterkte met
de afhandeling en de reparatie van de schade.

Nouja, op zich vond hij het natuurlijk ook erg vervelend en shit happens..
Hij wil het ook wel maken en legt de verantwoordelijkheid dan ook niet bij mij hoor..

maar ik vraag me af of ik blij ben met slooponderdelen..
De bank was volgens mij nog nooit op gezeten zelfs.. afgezien daarvan vraag ik me af hoe je een vaste vloerbedekking repareert? dat is toch n geheel? dat moet m.i. alle stoelen en stijlen eruit, een heidens werk dunkt me..

bert 340GL
02-10-2012, 19:46
ja, en daar schiet je dus niets mee op heren.
Je kunt zo ver gaan als je wilt (tot de rechter aan toe), maar:

Gewoon via de reguliere kanalen voor een totaal van 100-150 euro (gokje) een ander, identiek interieurtje halen (dit is nog ZAT te krijgen), de garage laten betalen en monteren en daarna samen een biertje drinken.
Tussen de advertenties op de website van de V3C staat o.a. Erik uit Brabant, die heeft vast wel wat voor je.

bedankt voor je tip! Alleen vraag ik me af of ik er al kan komen, heb me wel gelijk aangemeld als lid maar sindsdien niet meer vernomen..:woops:

François
02-10-2012, 19:53
Ja, als je het netjes wilt doen, ben je ongeveer een dag bezig.

bert 340GL
02-10-2012, 19:55
trouwens... ga ik die foto's uploaden bij Tinypic, moet je zo'n antispamcode overtikken... nou vraag ik je...:-) g:grr2:

http://i46.tinypic.com/2njy3nk.jpg

punkazz
02-10-2012, 19:58
Das mooi klote ja. Als je het makkelijk wilt houden zou ik het verkneukelde stuk tapijt eruit snijden, stukje nieuw desnoods inleggen en/of een hele mooie mat eroverheen leggen. Misschien zo'n fijne originele rubberen mattenset, bedekt waarschijnlijk zonder dat het gaat bobbelen. Scheelt je heel wat tijd.

Alexdepalex
02-10-2012, 20:01
aargh! Mijn maag draait om!
Veel succes, ik hoop voor je op een goede afloop.
Wat Joost zegt lijkt mij een goede afloop.
Je garage-houder heeft er natuurlijk ook niet om gevraagd en als de verzekering al zo moeilijk doet, kun je beter iedereen te vriend houden.
Pas op dat je je niet door de verzekering laat naaien.

Joris
02-10-2012, 21:00
Hoe kan iets opeens zo gaan smeulen, branden?

Ik zou proberen zonder de verzekering er uit te komen, te gaan zeker niet behulpzaam zijn.. misschien met de garagehouder een afspraak/deal maken, die interieur delen zijn nog goed te vinden! dus mocht je van de garage 100 euro vergoeding kunnen krijgen ben je alleen een dagje/half dagje zoet met het omwisselen van de spullen

john piston
02-10-2012, 21:19
heb ik ook eens gehad op het werk(25 j geleden) baas moest een plaatje lassen, resultaat 7 auto's volledig uitgebrand alsook de volledige garage.
daar zijn verzekeringen voor..;-)

Wouter76
02-10-2012, 21:20
Mooi kl*te Bert, denk je het nu mooi voor elkaar te hebben en dan krijg je dit..

Maaaaarrr, via via valt een hoop te regelen, zoals Joost als aangaf; als je voor de paar grijpstuivers die je nog kunt krijgen in onderhandeling met de garage weer een aantal onderdelen op de kop kunt tikken (er zijn gelukkig nog een aantal clubleden die aardig aantal verschillende onderdelen op 'voorraad' hebben) dan staat jouw mooie 340GL special er straks weer superstrak bij.

Er zijn zogenaamde car-beauty bedrijven waar je een ozon behandeling kunt laten doen waarmee je de rooklucht kunt verdrijven/verwijderen en dat hemeltje kun je vast wel weer schoon krijgen, misschien kunnen de aanwezige experts op: http://forum.carclean.nl/default.aspx je daarmee wel helpen.

Succes Bert!, het is nu natuurlijk even flink minder maar het is allemaal wel weer goed te maken.

Spurt
02-10-2012, 21:21
daar zijn verzekeringen voor..;-)

En die zijn vaak heel erg goed in innen en heel erg slecht in uitbetalen!

AvdAkker
02-10-2012, 21:42
precies hetzelfde gehad met m'n 360, alleen had ik wat eerder door dat hij in de hens stond. de zichtbare schade die ik zie is zo verholpen (alleen het tapijt is even wat werk), hemeltje zou na schoonmaken wel weer fris moeten ruiken en anders is die ook zo vervangen.

volvofiel
02-10-2012, 21:43
hemeltje kan gewoon in de wasmachine (wel eerst de baleinen eruit natuurlijk)

de nu gemonteerde bekleding is zeeeeer slijtvast, in 99 vd 100 gevallen zal een vervangende bank in die kleur en stof dus net zo netjes zijn (idem voor de voorstoelen, deurpanelen en vloerbedekking)

bert 340GL
02-10-2012, 21:57
ach, het kan altijd erger natuurlijk.
vanmiddag hier in de buurt gebeurd, Winschoten:

http://i50.tinypic.com/33w9jxk.jpg

Wouter76
02-10-2012, 22:06
Mjah daar is er (hopelijk maar) eentje ook 'lekker' bezig....

General Custom
02-10-2012, 22:20
Verschrikkelijk!Ik krijg bijna schrik om mijn auto te laten lassen :eek:

Een schrale troost, maar de bekleding in jou auto is de soort die verreweg het meest te vinden is...

Voor de rest wordt het natuurlijk flink poetsen, ik zou meteen heel de bekleding doen. Zelf heb ik daarbij erg goede ervaring met bekledingsreiniger van Action, kost geen drol en alles wordt weer stralend schoon! Ik heb met dat spul de stank en aanslag van 20 jaar roken uit mijn auto gekregen.
Het werkt trouwens niet alleen op de bekleding, maar ook op het hard plastic.

cryowim
02-10-2012, 22:25
Bij Maris staat nog wel es een 340 en die is meestal niet erg duur

punkazz
02-10-2012, 22:28
http://i50.tinypic.com/33w9jxk.jpg

I love it when a plan comes together http://emoticoner.com/files/emoticons/smileys/cigar-smiley.gif

Wouter76
02-10-2012, 22:37
Hoort gouden kettingen rammelen en daarna zeggen: "shut up you fool!!!"

Erik
03-10-2012, 00:01
Bert kom maar langs. Dan shoppen we ff in mijn magazijn. Aangezien je toch clublid wordt.

Ik had nog zo gezegd: Geen Bommetje:)

Vloermat heb ik ook en ondermatten ook. Dat komt wel goed.

@Joost bedankt voor de aanbeveling.

Erik
03-10-2012, 00:04
Lassen zonder bekleding weghalen is van de zotte. Dan neem je gewoon risico. Dan ook nog niet ff checken dubbelcheck is ook niet in de haak. Dan wil je of te snel of je bent te nochalant. Als ik aan de bodem ga lassen, haal ik altijd bekleding, bedrading etc. weg. Soms laat ik zelfs iemand boven kijken en de boel afkoelen (JL. was laatst de klos: lol :) )

powerflux
03-10-2012, 07:00
Wat een Nachtmerrie. Met een dag heb je dit inderdaad weer netjes op orde, maar wat een ontzettende beunhaas zeg.

bert 340GL
03-10-2012, 08:23
Wat een Nachtmerrie. Met een dag heb je dit inderdaad weer netjes op orde, maar wat een ontzettende beunhaas zeg.

Bedankt voor je medeleven!

Maar...beunhaas...hoho...

ik ben al vele jaren klant bij deze garage en het is altijd correct en tegen een schappelijke prijs gerepareerd.

Iedereen heeft wel eens pech... En om nu hem gelijk een beunhaas te noemen gaat me wat te ver! Dat klopt niet, het is een goede garage met alle diploma's en papieren waar ik het volste vertrouwen in heb.

Nu is er wat misgegaan - ik maak ook wel eens fouten. Tenslotte: het gaat er niet om geen fouten te maken in het leven; het gaat er om fouten zo elegant mogelijk op te lossen...

my two cents..

m vr groet

Bert

Lucluc
03-10-2012, 08:59
Ik heb eventueel nog een binnenkant vd deur voor je. Goede gebruikte deurrubber ook. Vanwege je pech wil ik je die schenken. Maar misschien kan je bij iemand alles tegelijk afnemen. Bank heb ik helaas alleen de achterkant van een sedan en daar heb je niets aan.

bert 340GL
03-10-2012, 11:59
Ik heb eventueel nog een binnenkant vd deur voor je. Goede gebruikte deurrubber ook. Vanwege je pech wil ik je die schenken. Maar misschien kan je bij iemand alles tegelijk afnemen. Bank heb ik helaas alleen de achterkant van een sedan en daar heb je niets aan.

Bijzonder aardig van je! als ik het nodig hebt geef ik je even een PB'tje.

m vr groet

Bert

Markvictor
03-10-2012, 12:10
Meestal zitten die dorpels goed volgespoten met ML, dat fikt er goed kan ik je vertellen.

Lijkt me dat een garage hier toch voor verzekerd moet zijn. Als ik de beun om de hoek vraag om voor 20 euro per uur mijn auto te lassen, en dit gebeurt dan kun je inderdaad zeggen eigen schuld dat is het risico. Maar een garage moet hier haast wel verzekerd voor zijn. Dus gewoon aansprakkelijk stellen, of probeer het eerst zo op te lossen. Met een paar honderd euro is het klaar namelijk...

flyhart
03-10-2012, 12:16
Oei wat een vervelende zaak! Zoals je merkt is willen veel mensen je helpen. En de garage vast ook.

Denk dat je idd het beste zelf wat onderdelen kunt regelen (via de club, zoals nu al gebeurt) en dan het dan door de garage laat monteren. Gezeik met advocaten etc. verlies je wss en maakt de sfeer ook niet echt leuker.

sterkte

vincentengel1990
03-10-2012, 19:45
Is idd wel vreemd dat de monteur gewoon luk raak is begonnen met lassen. Nu zou jij met de gebakken peren zitten?? Mooi niet, Het is in zo'n geval wel zo (helaas) dat je de goedkoopste dekkende oplossing moet accepteren. Want de enige ben je niet wiens auto juist gesloopt wordt in de garage. (Ik heb het ooit gepresteerd om een auto met 6km op de teller en voorzien van FH platen in een V50 te boren) Monteur zijn echt niet heilig!!!!

Markvictor
06-10-2012, 10:21
Wat ik echter niet snap is, heb je betaalt? Zo niet is er toch niets aan de hand, fiks je het toch zelf?

Maar het laatste wat ik zou doen is 300 euro of iets betalen, om mijn wagen uitgebrand terug te krijgen. Als hij dan zou zeggen dat ik verplicht was om te betalen, zou ik zeggen haal de politie erbij.

Wou die dan vervolgens gaan zeggen, dat ik moet betalen om mijn auto deels afgebrand terug te krijgen? Lijkt me sterk...

nijmegenleeft
06-10-2012, 11:04
Zij vervelende dingen maar door rustig te blijven kun je meestal de dingen het beste oplossen.

bert 340GL
01-11-2012, 18:17
De garagist heeft de auto twee dagen onder handen genomen, ik kreeg een ruilauto mee (Fiat Punto..een verschil..haha).
Nu heb ik helemaal netjes gemaakt terug, alles is vernieuwd wat kapot was. ook een nieuw hemeltje die nu weer wel wit is. Ze hebben er werk van gemaakt, netjes.

Ben weer helemaal groos met mijn 340GL !
alleen nog een originele binnenbekleding van de achterdeur, ze hebben er nu een "kale" in gezet, dus zonder het grijze stoffen visgraatstreepje. Soit, dat komt nog.

Enige is dat mijn verlichting het niet meer doet van de automaathendel. Ik weet het wel hoor, maar was er toch aan gewend. iemand enig idee hoe dat lampje te vervangen is?

een vriendelijke groet,

Bert

Alexdepalex
01-11-2012, 19:03
Bij de v66 is het lampje wisselen nadat het kapje eruit geschroefd is. neem aan dat dit hetzelfde of niet veel anders is bij de 340.