PDA

Bekijk de volledige versie : vlinderklep aan uitlaat


General Custom
20-05-2013, 10:30
Ik heb een gaaf idee. Ik wil een vlinderklep aan de uitlaat lassen, waardoor je kunstmatig een gat in de uitlaat kunt maken door deze open te zetten.
Wat levert het op? Takkenherrie wanneer je dat wilt, en de rest van de tijd stil. Lijkt me érg grappig als je met een 340 heel stil komt aanrijden, en dan ineens de aandacht trekt door de herrie als niemand het verwacht :+

Nu heb ik zo'n klep, alleen ik vraag me af waar ik die het best kan maken (bij een 1.7)?
Ik zat zelf te denken om een katalysatorloze pijp te maken met dit systeem, voor de apk wordt dit dan natuurlijk gewoon weer omgewisseld voor een katalysator.

AvdAkker
20-05-2013, 11:35
je bent niet de eerste, ik heb er ook een onder gehad:+ was best grappig maar nadat de actuator losgetrild was en over het asfalt aan het stuiteren was vond ik het wat minder grappig

je kunt beter de klep vlak voor de einddemper (die dempt immers al het geluid) plaatsen en een buis aan de achterkant gewoon als een uitlaat uit laten monden, dan mond de uitlaat altijd buiten de bodem uit en dan mag alles gewoon blijven zitten voor de keuring.

General Custom
20-05-2013, 11:58
Bedankt Anjo!

Maar de middendemper dempt dus niet zo veel begrijp ik?

Waar ik wel rekening mee moet houden is het formaat... Het is namelijk een handbediende klep met een hendel, waar ik een ruitenwissermotor o.i.d. aan wil maken voor de bediening. Dat maakt het verschil tussen €20 of €200 voor zo'n ding.
Misschien kan ik het sleepoog aan de rechtse kant weghalen, en daar een extra uitlaatpijp naar toe brengen, of is dat ding verplicht?

Alexdepalex
20-05-2013, 13:22
Is dit zo'n ding dat de moeite waard is?

General Custom
20-05-2013, 13:26
Is dit zo'n ding dat de moeite waard is?

Hoe bedoel je Alex? Qua kosten of?

Bart Manders
21-05-2013, 11:23
Een sleepoog is bij mijn weten niet verplicht.

Ik heb zo´n vlinderklep gehad op mijn DAF XF-430.Die klep werd met luchtdruk bediend.Luchtdruk wordt misschien een beetje lastig maar misschien dat dat met vacuum te maken is.De recirculatieklep van het kachelhuis wordt ten slotte ook met vacuum bediend.

Alexdepalex
21-05-2013, 19:17
Is dit zo'n ding dat de moeite waard is?

Hoe bedoel je Alex? Qua kosten of?

Ik bedoel dit:
ExgtYK5rpi0

General Custom
21-05-2013, 19:48
Dat is ook weer een beetje veel van het goede Alex :+
Hoewel een Volvo 380 ook wel vet is :D

Nee, het is gewoon te doen om het geluid, en het verrassingseffect :yesyes:

Joris
20-11-2013, 16:46
Hoe zit het eigenlijk met de tussendemper op een 360, dempt die een beetje? ik neig er naar om hem er tussenuit te halen, als het niet veel scheelt

Bart Manders
20-11-2013, 21:04
Nou...bij de cup mag ie dr onderuit en dan blijft de auto binnen de geluidsnormen.
Dus het kan zonder dat het echt opvalt.

AvdAkker
20-11-2013, 21:50
middendemper is een absorbtiedemper, die filtert alle hogere tonen eruit. de einddemper is een reflectiedemper en die zorgt voor een daadwerkelijke demping van het geluidsniveau

v0lv0freak
21-11-2013, 11:06
Hoe zit het eigenlijk met de tussendemper op een 360, dempt die een beetje? ik neig er naar om hem er tussenuit te halen, als het niet veel scheelt

Doeke heeft dit gedaan bij zijn B200 en hij mistte toen voor zijn gevoel toch wat koppel na het verwijderen van de middendemper.