PDA

Bekijk de volledige versie : Bart's 1983 Camaro Z28 (Iroc-Z)


General Custom
25-05-2014, 17:13
1983 Camaro Z28

Een Mustang of een Camaro, welke is de gaafste? Eigenlijk hebben ze beide wel wat... Het 3e type Camaro (http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Camaro_%28third_generation%29) is natuurlijk rete-gaaf, en staat al sinds mijn 12e op het verlanglijstje. Aan de andere kant, een Mustang II (http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mustang_%28second_generation%29) is natuurlijk ook prachtig, en bovendien goedkoper in aanschaf en helemaal belastingvrij!
En van de 2 zou het worden...

Na een Mustang II (https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/10391448_595569903891122_795864380204947249_n.jpg) te hebben bezichtigd die op foto's toch mooier was dan in het echt, en een handjevol Mustangs II die telkens nt weg waren voor ik kon komen kijken, kwam er een Camaro Iroc-Z op marktplaats. Prachtige auto, zo mooi dat ik deze ging overwegen. Dit werd hem niet, want deze was weer nt verkocht... :hmmz2:
Maar, ik ging verder met zoeken naar dit model. En ik vond er een :groovy:
Een beetje boven budget, namelijk ruim 1,5 keer het budget, maar o zo mooi, en hij rijdt zo enorm fijn :worship:

Ik presenteer u, the Heartbeat of America, Todays Chevrolet, mijn Camaro Z28 uit 1983!

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/10246398_597548607026585_6074124121666651052_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10376057_597548593693253_7651838155174598234_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10345995_597548597026586_3432408422654773411_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1.0-9/1901443_597548633693249_7667970283342632436_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/10320428_597548637026582_8755215507980410994_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1.0-9/10245507_597548640359915_6906005199386312112_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/10370817_597548670359912_7831200326448298231_n.jpg

Is het een echte Iroc-Z? Nee, die naam mocht pas gebruikt worden in 1985, en een Iroc-Z heeft een injectiemotor. Het is echter wl een echte Z28 met smallblock V8.
Het ding rijdt verder geweldig, zeker met de T-top open. Grommen bij het optrekken, stil als je op snelheid bent, en schakelen gaat echt boterzacht. Dit is autorijden zoals het bedoeld is!

De auto is aanbetaald, komende woensdag kan ik hem overschrijven en ophalen!

volvofiel
25-05-2014, 17:39
Ah, met zonder werkende airco zo te zien? Of zie ik het verkeerd en is die droger toch aangesloten? :D

Hij zuipt je helemaal arm en alle parkeerplekken zijn te klein, maar het is een gaaf ding om te zien hoor :)
Veel plezier ermee!

Joris
25-05-2014, 17:43
Haha, tof ding hoor! Verschrikkelijk fout, en niet te betalen maar erg tof!

Heb een keer een wedstrijdje tegen zo'n Camaro gedaan, en met z'n 170 pk kon ik het prima bijhouden :D

Wouter76
25-05-2014, 17:50
Ehh wat zei ik op Fb ook alweer?

Ow ja: Gaaaf!!

Ik kan me echt helemaal voorstellen dat je hier heel blij bent, een wens die ik stiekem ook nog steeds heb, ooit iets te rijden met een rochelende en stampende V8 in het vooronder.

Heel veel plezier alvast met het ophalen en de eerste kilometers rij plezier!

ZwerverRoodbaard
25-05-2014, 17:58
Haha tof, nu nog een foute snor met hawaii blouse'je en je kunt gaan toeren van de zomer :+
Blijf het toffe bakken vinden, altijd leuk natuurlijk om zo'n compleet foute wagen d'r bij te hebben voor de mooie zondagen!

EDIT:...en met trekhaak voor de echte Nederlander :p

eipmiw
25-05-2014, 18:19
Mooie auto Bart! Hij had geen betere eigenaar kunnen krijgen.

General Custom
25-05-2014, 23:20
Bedankt allemaal, hij is inderdaad rg gaaf! :worship:

Qua kosten valt het behoorlijk mee als ik het afspiegel tegen de 340 GL Special. De Camaro kost per maand namelijk 20 vaste lasten, en de 340 kost 65. Voor 45 per maand kun je dan brandstof kopen, wat op 30 liter neerkomt. Aan een verbruik van 1/6 is dat 180 kilometer. Dus per jaar moet ik meer dan 2.160 kilometer rijden voor de Camaro duurder wordt dan de 340...
En ik weet het, vloeken in de kerk, maar als je kunt kiezen wat leuker is, dan is het toch echt zo'n Amerikaan :yeah:
Prijzen van onderdelen blijken in prijs overigens ook goed mee te vallen wanneer je geen origineel GM-spul pakt.

@ Joost, geen idee of de airco werkt, maar wat heeft een airco voor nut op een T-top :D

@ Chris, inderdaad, maar wel een afneembare, want een sportauto met trekhaak dat kan eigenlijk niet he :+

BartJu
26-05-2014, 10:56
Mooie bak Bart!

Al is het niet mijn type auto, gelukkig kunnen smaken nogal verschillen.
Stel je voor dat er alleen maar 340s of Camaro's zouden rondrijden, wordt dan ook erg saaaaaaai....
Tenminste weer meer eigenwijs blik op de weg, kan ik zondermeer waarderen!

setsunakaede
26-05-2014, 14:54
Oh - My - God

Bart, wat een foute auto!!! (op een lekkere manier fout dan)

Gefeliciteerd, mocht het een keer er van komen dan rijd ik graag een rondje met je mee!

Waarschijnlijk een stomme vraag trouwens, maar.... fautomaat of handbak?

General Custom
26-05-2014, 15:43
Das prima Diede! Fautomaat natuurlijk, in zo'n nak moet je wel je arm uit het raam kunnen hangen ;)

Alexdepalex
26-05-2014, 15:44
Het valt me nu pas op dat er ook nog een achterbankje is!
Kun je daar fatsoenlijk zitten, zoals in een Mustang?
Of is het meer een bekleed bagagerek? :+

Lucluc
26-05-2014, 16:17
Dus zo'n ding rijden is 3x goedkoper dan een 340???

powerflux
26-05-2014, 16:30
Bart rekent kwarttarief voor de camaro en vol voor de 340..


Wat niet wegneemt dat ik zo'n camaro enorm kan waarderen :worship: Ze stonden bij mij ook op de shortlist voor ik volvo-verslaafd werd.

General Custom
26-05-2014, 18:10
@Alex, voor de stoelen (2 stoelen achterin) zit zo'n 10cm. Echt zitten kan dus niet...

Inderdaad, de camaro kan op kwarttarief, en bij de Volvo had ik dat graag gewild, maar die is 4 maanden te jong...

Colin Haselaar
26-05-2014, 18:38
Dikke bak, veel plezier :y:




Gr Colin

Niels
26-05-2014, 20:49
Her boyfriend's a dick
He brings a gun to school and he'd simply kick
My ass if he knew the truth
He lives on my block
And he drives an IROC

powerflux
26-05-2014, 20:57
'cause i'm just a teenage dirtbag baby *zingt mee

no offense, Bart :D het nummer is pakkend.
Ik verwacht deze week trouwens wel een filmpje van je eerste propere burn-out, danwel donut.

Colin Haselaar
26-05-2014, 21:01
Her boyfriend's a dick
He brings a gun to school and he'd simply kick
My ass if he knew the truth
He lives on my block
And he drives an IROC



haha goed gevonden :D

General Custom
26-05-2014, 23:21
Hahaha :+
Die is inderdaad goed gevonden!

Een filmpje van een burnout zal er niet komen. Daar is het allemaal niet voor gemaakt, kale banden, verbrande remmen en een kokende motor, nee dank je...

Wouter
28-05-2014, 20:49
Oh - My - God

Bart, wat een foute auto!!! (op een lekkere manier fout dan)

Gefeliciteerd, mocht het een keer er van komen dan rijd ik graag een rondje met je mee!

1e regel: letterlijk wat ik dacht.. OMG hij heeft er echt een gekocht :humor:

2e regel: eensch! :lol:

3e regel: eensch! :worship:

General Custom
28-05-2014, 21:27
Conclusie: die Camaro is geweldig!

Zo'n machtig apparaat, voelt echt snel, reageert super direct, en je rijdt te hard voor je het in de gaten hebt. Prachtig gewoon!

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10367703_599428806838565_5323597835270015432_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10414639_599428946838551_9014489726523573659_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t1.0-9/10372560_599429000171879_4144016516014849065_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10403354_599429036838542_4585889273974321194_n.jpg

Eindelijk staat het ding thuis, morgen lekker rondcrossen :D

Weet iemand trouwens hoe het werkt met de belasting? Bij het postkantoor hoefde ze daar niks voor in te vullen... Je krijgt de acceptgiro voor 120 dan gewoon thuis neem ik aan?
Anders ga ik vrijdag het RDW maar weer eens bellen.

volvofiel
28-05-2014, 21:31
Als het goed is, is die al betaald door de vorige eigenaar

General Custom
28-05-2014, 21:41
Oke, dus dan krijg ik hem volgend jaar pas?
Maar met de belasting werkt het toch zo dat je bij verkoop een deel teruggestort krijgt op je rekening?

Ach, zolang ze geen brief sturen willen ze geen geld zullen we maar denken :D

volvofiel
28-05-2014, 22:53
nee Bart, bij de kwarttariefregeling geldt geen teruggave bij verkoop. Er moet voor die camaro gewoon 120 euro betaald worden voor een jaar, ongeacht het aantal eigenaren etc. Als de vorige eigenaar dus voor kwarttarief gekozen heeft, heeft hij al betaald en hoeven de navolgende eigenaren dat niet meer te doen (in de volgende 12 maanden iig, dan begint de nieuwe 'termijn' natuurlijk weer).
Als hij voor voltarief gekozen heeft, ben je de sjaak want volgens mij krijg je in maart 2015 pas de eerstvolgende kans :)

General Custom
28-05-2014, 22:59
Hij had voor kwarttarief gekozen, dus dat scheelt :)
Maar dat is op zich wel leuk, tot maart 2015 kan ik dus 8 liter per maand extra tanken :humor:

volvofiel
28-05-2014, 23:01
ja, tot er wat stuk gaat...

ik ben trouwens wel nieuwsgierig; wat mag die auto trekken? Ruim 2 ton zeker?

General Custom
28-05-2014, 23:26
Ik heb voor de koop voor de gein eens wat onderdelen en dingen opgezocht, en het valt reuze mee hoor. Een bandje kost 100, en een dynamo 80 (imitatie). Dat komt omdat Amerikanen in zowat elk model tussen 1950 en 2000 dezelfde prehistorische motor en automaatbak hebben gebruikt :p

Trekgewichten zijn 450kg ongeremd en 2230kg geremd Joost, dus dat is nogal wat.

Wouter
29-05-2014, 00:05
en ik zou het met een amerikaanse automaat NIET doen.... zeker niet als je er buiten het vlakke land wat mee wilt gaan trekken.

volvofiel
29-05-2014, 00:11
verklaar U nader..?
ben benieuwd! Geen goede koeling?

General Custom
29-05-2014, 06:48
Ik ben ook wel benieuwd waarom :D

Er zitten trouwens wel 2 trekstanden op de automaat.

Edit:
De Camaro blijkt wel een probleempje te hebben met de koude start, of ik heb het probleempje, want hij verzoop. Wel machtig, om half 7 's morgens de hele straat gehuld in een blauwe naar benzine ruikende mist :humor:

v0lv0freak
29-05-2014, 07:51
nee Bart, bij de kwarttariefregeling geldt geen teruggave bij verkoop. Er moet voor die camaro gewoon 120 euro betaald worden voor een jaar, ongeacht het aantal eigenaren etc. Als de vorige eigenaar dus voor kwarttarief gekozen heeft, heeft hij al betaald en hoeven de navolgende eigenaren dat niet meer te doen (in de volgende 12 maanden iig, dan begint de nieuwe 'termijn' natuurlijk weer).
Als hij voor voltarief gekozen heeft, ben je de sjaak want volgens mij krijg je in maart 2015 pas de eerstvolgende kans :)

Waar heb je deze info vandaan Joost? Dat er geen teruggave is heb ik ook gelezen. Ik meende echter dat de volgende eigenaar dan gewoon nog eens 120 euro mag betalen.

@ Bart; dikke bak! Er gaat niks boven een dikke achtcylinder! Wil zelf ook nog graag een xc90 of s80 v8 in de toekomst :)

powerflux
29-05-2014, 17:29
ja, ik ben ook erg benieuwd naar waarom je niet zou moeten slepen met een Amerikaanse automaat.. die dingen zijn uitgevonden voor de bergen en je kunt vrijwel geen heavy duty pickup met handbak krijgen.

2230kg geremd. ik krijg het vermoeden dat Bart forumtransporteur wordt! :D

General Custom
29-05-2014, 18:14
2230kg geremd. ik krijg het vermoeden dat Bart forumtransporteur wordt! :D

Als je daar een euro benzine per kilometer voor over hebt :humor:
een vrachtwagen rijdt ook 1/3, ik heb alleen de vrachtwagenmotor maar :+

General Custom
29-05-2014, 19:11
Update

De eerste update over de Camaro...
Als eerste positief nieuws! Ik ging tanken, op het ergste voorbereid want ik dacht aan een inhoud van 60-80 liter. Nu stond hij bijna op reserve, en heb ik zo'n 50 liter getankt inclusief jerrycan van 5 liter. Dat valt dus alles mee. De dagteller stond rond de 500 kilometer, dus als die is gereset bij de vorige tankbeurt zou dat rond de 1/10 betekenen. Dat lijkt me echter wel hl zuinig voor een 5-liter V8.

Daarnaast heb ik de auto natuurlijk een keer goed onder de loep genomen. 3 roestgaten, en 1 toekomstige plek werd het. Ik heb 2 nieuwe plaatjes nodig waar de kofferklep op het rubber ligt, een plaatje in de dorpel net boven de bodykit, en als die laatste plek niet meer te redden is een stukje wielkastrand. Niet echt spannende dingen dus :)

Ik heb natuurlijk de auto een keer goed gewassen, waarna het even lekker weer was. Toen heb ik dus de dakramen er af gehaald, en ben ik een stuk gaan rijden. Komend weekend wordt het ng beter weer dus dat wordt genieten!
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10380320_599849146796531_1219028681011929_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10407906_599848860129893_9144860902530445969_n.jpg

Het interieur is deels schoongemaakt. Het is een rokersauto geweest dus dat kost best wat moeite (maar het is te doen). Bij gebrek aan bekledingsreiniger moet het stof nog een andere keer goed geschrobd worden. Anyway, het oogt toch al best fris!

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/10401867_599848576796588_6505086780062363699_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10374939_599848573463255_7650092007268549496_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10294391_599848580129921_532928362754821281_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10342457_599848760129903_7323900491651394230_n.jpg

2 stoelen (en een enorme motortunnel) achter, met bovendien extreem veel beenruimte :p
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10339604_599848673463245_8093576329701558656_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/10366318_599848733463239_757073441565891446_n.jpg

Persoonlijk vind ik dit stuur wel een doorn in het oog... Het liefst zou ik een originele hebben, maar die zijn natuurlijk lastig te vinden.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10401453_599848626796583_5467294531691206863_n.jpg

De nieuwe radio/cd-speler vond ik echt niet passen, dus daar kwam deze bejaarde Blaupunkt San Remo voor in de plaats.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/1390679_599848656796580_294269860016325094_n.jpg

Verder heb ik ook nog wat leuke opmerkelijke details gevonden:

Zo bestaat de uitlaat uit stijgerpijpen met 2 open dempers :D
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t1.0-9/10338750_599848953463217_249523806998309932_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/p417x417/10349072_599848916796554_2579384544141027413_n.jpg

Een typisch detail, ''Camaro'' op de handgrepen van de deuren:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10429464_599849283463184_732659722065281521_n.jpg

En achter dit...
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10310513_599849160129863_4863891259698770198_n.jpg

...vind je dit! Naast elektrisch kun je de klep ook met de sleutel openen.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10334310_599849203463192_2849941572482765592_n.jpg

En als we het over de kofferbak hebben, de erfenis van de Volvo 343 kwam vandaag goed van pas! Deze bezemsteel mag nu de kofferbak en motorkap open houden tot ik nieuwe gasveren heb...
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10374868_599849333463179_6963850483605169160_n.jpg

O ja, en het rijden was heerlijk :worship:

Niels
30-05-2014, 15:20
Echt een Malaise Era Amerikaan dit! Check dat rode gebied van de toerenteller. En eindigt die snelheidsmeter nu echt bij 140? In de VS gaf hij nooit meer dan 85 mijl aan (55 was toen de limiet).

Deze 5.0 V8 is natuurlijk maximaal afgeknepen ivm emissies. Als ik de foto van de motorruimte zie, dan lijkt het erop alsof er de nodige slangen lopen voor EGR of Pulsairachtige systemen.

General Custom
30-05-2014, 17:53
De snelheidsmeter van deze auto eindigt inderdaad bij 140, dat komt omdat het een dubbele is, kilometers n mijlen. Vanaf een bepaald jaar kregen ze een teller die of kilometers of mijlen was, die gaan wel verder door.
EN zo'n V8 is inderdaad heel laagtoerig. Als je gewoon rustig met het verkeer mee rijdt kom je ook bijna niet boven de 2000 toeren :D

Janusz
30-05-2014, 18:09
Ha Bart,
Mooie wagen! Is de automaat een 3 of 4 traps?

powerflux
30-05-2014, 19:11
Echt een Malaise Era Amerikaan dit! Check dat rode gebied van de toerenteller. En eindigt die snelheidsmeter nu echt bij 140? In de VS gaf hij nooit meer dan 85 mijl aan (55 was toen de limiet).

Deze 5.0 V8 is natuurlijk maximaal afgeknepen ivm emissies. Als ik de foto van de motorruimte zie, dan lijkt het erop alsof er de nodige slangen lopen voor EGR of Pulsairachtige systemen.


Malaise? Misschien qua milieu, maar qua features, luxe en algemeen het geld kon het niet op in de jaren '80 in de USA.
Bart z'n 83'er komt net op het moment dat de economie uit de depressie van '80-'82 was en een hele grote groeispurt begon!

Als je over malaise auto's uit de USA spreekt heb je het over de jaren '70, en dan vooral het einde van die jaren.

General Custom
30-05-2014, 22:33
Ha Bart,
Mooie wagen! Is de automaat een 3 of 4 traps?

3-traps met overdrive. Dat wil zeggen, de 4e trap is een hele lange versnelling en treed pas heel laat in werking.

Malaise? Misschien qua milieu, maar qua features, luxe en algemeen het geld kon het niet op in de jaren '80 in de USA.
Bart z'n 83'er komt net op het moment dat de economie uit de depressie van '80-'82 was en een hele grote groeispurt begon!

Als je over malaise auto's uit de USA spreekt heb je het over de jaren '70, en dan vooral het einde van die jaren.

Ik weet niet of het malaise is. Qua luxe zit er op zo'n Camaro niet super veel op, het is gewoon anders dan een Europeaan. Zo heeft de Camaro bijvoorbeeld velours bekleding, regelbare ruitenwisserinterval, airco, stuurbekrachtiging, en zowat alles elektrisch. Echter ontbreken dingen als centrale vergrendeling, een klokje in het dashboard, en een uitgebreide keuzehendel voor het richten van de blazer (het is voorruit of alles).

General Custom
30-05-2014, 23:04
Interieur

Vandaag ben ik lekker aan het poetsen geweest, het interieur moest schoon! Dit is zowat een traditie voor mij, als ik een auto koop wordt die meteen van binnen en buiten tot in detail gewassen. Daarnaast komt het tectyleren natuurlijk ook vast terug :D

Anyway, zo ziet het zilver/wit /zwart interieur er nu uit. Erg mooi, alles wat in de onderste helft van het interieur zit is groffe zilvergrijze stof, de bovenste helft is wit velours, en dat is afgewerkt met zwarte stukken hier en daar.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t1.0-9/1969317_600450970069682_3058413841486509765_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10401923_600451033403009_8354528783585891368_n.jpg

Passende matten gemaakt door action-matten aan te passen:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10304342_600451060069673_9194279345996808130_n.jpg

Morgen weer verder, de T-ford claxon vervangen door een luchthoorn, en de speakergaten in de kofferbak wegwerken.

setsunakaede
31-05-2014, 01:07
Wegwerken?
Gewoon weer grote speakers in bouwen zal je bedoelen...

General Custom
31-05-2014, 06:37
Ik ben niet zo van de grote speakers eigenlijk :D Zeker sinds ik bij de Volvo even mooi geluid krijg uit 4 van die 10cm speakertjes.
Wat ik wou doen is van triplex of zo een nieuwe plaat zagen voor hier in, en die stofferen met dezelfde stof als de rest. Als dat nog te vinden is uiteraard...

Wouter
31-05-2014, 14:09
dat verhaal van die automaten komt vooral door het feit dat ik een gezin heb gekend die vroeger met diverse verschillende auto's met hun caravan erachter naar Frankrijk gingen. van de 10 keer hadden ze 2 keer een amerikaan en (niet toevallig) 2 keer halverwege de vakantie een kapotte automaat. Achteraf blijkt dat er voor het trekken van aanhangers speciale extra oliekoelers voor de automaat gemonteerd kunnen/moeten worden.

een van de auto's waarvan ik het 100% zeker weet dat het zo zat (en die koelers dus niet gemonteerd waren) was een Chrysler Saratoga met de V6 (mitsubishi?) motor. Eigenlijk een sedan opbouw op een 1e generatie Voyager onderstel.

Het zou kunnen dat Chevrolet het anders deed maar deze camaro lijkt me niet het type auto dat standaard volledig voorzien was van extra's voor het trekken van aanhangers. Voor je dat gaat doen dus echt even checken hoe en wat :+

General Custom
01-06-2014, 07:16
Beter kun je volgens mij niet wakker worden dan met dit uitzicht :D
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10383013_601143443333768_4215959955185139991_n.jpg

General Custom
01-06-2014, 19:05
Klusserdeklus!

Dit weekend ben ik weer druk bezig geweest. Gisteren een (legale) 2-tonige luchthoorn ingebouwd. Waarom? Het past wel bij zo'n Amerikaan, en het is beter dan de reeds gemonteerde T-ford-toeter. De standaard claxon is overigens ook nog aanwezig.
(eigenlijk ook eens kijken achter dat traanplaat ding, wat men heeft willen verbergen. Veel kans iets van de airco of zo)
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10313152_601239296657516_6505261913698980956_n.jpg

Verder wilde ik de thermostaat vervangen. Eindelijk alles binnen, zelfs mijn Haynes handboek, alleen past de thermostaat niet 8-)
Morgen terug naar de onderdelenboer dus...
Overigens heb ik wel mooi de kans gehad om alles een keer goed door te spoelen, 3 uur de tuinslang er in en 100% helder is het water nog steeds niet. Dat was dus hard nodig!
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10418347_601239329990846_8415911933745684001_n.jpg

Ten slotte heb ik nog iets leuks binnen gekregen, vond ik wel leuk voor op meetings of zo:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10383881_601382929976486_4123000873618771560_n.jpg

Met deze ''nummerplaat'' staat de Camaro vrij vaak afgebeeld in folders (de rode vlek zit niet echt op de auto)
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10372351_601382896643156_6432775326690016299_n.jpg

Wat staat komende week nog op het programma?
-Thermostaat vervangen
-Inbouwen van een klokje, zoals Chevrolet het had kunnen doen.
-Inbouwen van centrale vergrendeling (kijken of dat met Volvo 340-spul lukt, anders universeel)
-Monteren van mistlampen vr, zoals een echte Iroc had
-Speakergaten in de kofferbak wegwerken

Wat staat voor de langere termijn in de planning?
-Originele radio zoeken
-Origineel stuur zoeken
-Gasveren kofferbak en motorkap vervangen
-Lassen van een paar gaatjes (2x kofferbakrand, 1x dorpel)
-Details aanpakken, zoals afgebroken randjes van schakelaars e.d.

Jos360
01-06-2014, 20:40
dat verhaal van die automaten komt vooral door het feit dat ik een gezin heb gekend die vroeger met diverse verschillende auto's met hun caravan erachter naar Frankrijk gingen. van de 10 keer hadden ze 2 keer een amerikaan en (niet toevallig) 2 keer halverwege de vakantie een kapotte automaat. Achteraf blijkt dat er voor het trekken van aanhangers speciale extra oliekoelers voor de automaat gemonteerd kunnen/moeten worden.

een van de auto's waarvan ik het 100% zeker weet dat het zo zat (en die koelers dus niet gemonteerd waren) was een Chrysler Saratoga met de V6 (mitsubishi?) motor. Eigenlijk een sedan opbouw op een 1e generatie Voyager onderstel.

Het zou kunnen dat Chevrolet het anders deed maar deze camaro lijkt me niet het type auto dat standaard volledig voorzien was van extra's voor het trekken van aanhangers. Voor je dat gaat doen dus echt even checken hoe en wat :+

Bij mijn Jeep (recent model) is dat ook nog altijd, als je de automaat hebt en je wilt iets anders dan over de normale weg rijden (offroad of aanhanger er achter) moet je een bakoliekoeler monteren. Anders gegarandeerd je automaat er onderuit binnen zeer korte tijd.

v0lv0freak
02-06-2014, 16:02
Vanmorgen fietste ik naar het werk, zie ik toch precies dezelfde auto in het rood staan Bart! Ik fiets er al een jaar langs, maar nooit geweten dat het een Camaro was. Dat het een Amerikaan was had ik natuurlijk wel allang gezien.. Hij heeft trouwens een hele grote powerdome op de motorkap. Zoals deze auto. (https://www.google.nl/search?q=camaro+iroc-z&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=c4KMU8cwyYg4mJ-B0Ao&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1115&bih=512#facrc=_&imgdii=8Y5nYKdABGs0xM%3A%3BYL0gYoAWNEP1iM%3B8Y5nYKdABGs0xM%3A&imgrc=8Y5nYKdABGs0xM%253A%3BqG9BrCJT010ZzM%3Bhttp%253A%252F%252Fgomotors.net%252Fphotos%252F5f%252F11%252Fchevrolet-camaro-iroc-z_c3393.jpg%253Fi%3Bhttp%253A%252F%252Fgomotors.net%252FChevrolet%252FChevrolet-Camaro-IROC_Z%252Fphotos.html%253Fpic%253D3%3B400%3B310)

General Custom
02-06-2014, 17:24
Gaaf hoor!
Het staat er natuurlijk ook niet heel duidelijk op dat het een Camaro is.

General Custom
02-06-2014, 18:16
Voor de verandering weer wat foto's gemaakt, nu met leuk sfeerplaatje :D

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/1486902_601915026589943_8806002443894385586_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10270475_601915029923276_6531178429794292905_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t1.0-9/10256899_601915079923271_5724801321356782318_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10403443_601915083256604_5775360780202952529_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10440647_601915036589942_3590522026382516910_n.jpg

Nee, het zijn niet de achterste achterbuurten van Los Angeles, maar gewoon de rand van Broekhoven in Tilburg ;)

Bodejodel
06-06-2014, 21:22
Dik, dik dik!

Nu alle emissiebeperkende restricties er af en weer terug naar de vermogens uit de jaren 60 en 70!

General Custom
06-06-2014, 22:43
Dat schijnt niet erg makkelijk te zijn... Iets met begrenzing op de in- en uitlaatpoorten en verlaagde compressie geloof ik.

General Custom
08-06-2014, 09:29
Afgelopen week weer een paar dingen gedaan :D

Een klokje gemonteerd, niet origineel, wel Chevrolet (Impala) en op de originele plaats.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10353654_604942352953877_2210161083189025207_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10463989_604942349620544_2318267265526476164_n.jpg

Vandaag komt er een andere radio in, uit een Pontiac Firebird uit 1997. Of hij origineel geleverd is of wat voor iets het precies is, geen idee, maar hij past er goed in, en ziet er stukken beter uit dan zo'n Europese DIN-radio :)
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10394586_604943506287095_314579952239125454_n.jpg

Ten slotte ben ik gisteren nog even verbaasd geweest over de hoeveelheid licht dat deze auto produceert :wtf:
Je kijkt zomaar 2x zover weg dan met de Volvo 340!
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10305261_604942386287207_6276529224291263593_n.jpg

Wouter76
08-06-2014, 10:59
Mooi donker plekje heb je er ook voor opgezocht, beetje sinister zo.

Ja ik vind lichtopbrengst uit de 340 ook maar bedroevend, op binnen weggetjes toch hier en daar grootlicht erbij wat in andere auto's niet nodig was.

Veel plezier met het radio inbouwen!

General Custom
08-06-2014, 13:07
Het inbouwen is gelukt hoor! Alleen de radiozenders krijg je niet of met heel veel ruis omdat het een Amerikaanse radio is. Nu maakt dat mij niet zoveel uit, want ik heb altijd zo'n cassette met zo'n draadje voor aan mijn telefoon :D

Dat weggetje is inderdaad echt donker, zonder licht zie je dan ook helemaal niks. Er worden regelmatig spooktochten en zo gehouden... En onze toertocht volgend jaar of zo :)

powerflux
08-06-2014, 13:10
FM is FM hoor Bart, er is hoogstens in het hele lage of hele hoge frequentiegebied wat meer bereik. Een radio uit de USA doet het hier net zo goed als in Japan*. Ik zou je antenne-aansluiting en kabel goed controleren.
Als de binnenader gebroken is voor de antenne zelf heb je ook geen ontvangst

*Japan is dan juist weer iets anders, heeft een smallere band. Maar ook daar werkt een USA radio.

Edit: echter, als zijn stapjes net oneven zijn heb je inderdaad pech :P maar dat is dan de schuld van de ontvanger en geen verschil in manier van zenden.
Met een analoge tuner had je het niet gemerkt, zeg maar. hier is een oplossing http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313&_nkw=Frequency+Shifter+fm&_sacat=0&_from=R40

General Custom
08-06-2014, 13:37
Het heeft inderdaad met die stapjes te maken. Af en toe komt er wel iets van een radiozender door, maar met heel veel ruis. Alsof je op een Europese radio een stap (of 2) te hoog of te laag zit.
Met de antenne of zo is niks mis, mijn Blaupunkt-radio deed het prima, alleen die is natuurlijk niet origineel :D

Als oplossing kan ik op mijn telefoon ook radio aan, dus echt een groot probleem is het niet ;)

Steven340
08-06-2014, 14:51
M'n moeders boodschappen autotje (XC 70 met 3.2 liter) komt uit cannada en had ook een amerikaanse radio, ik geloof dat die elke keer n stap oversloeg waardoor je alleen de oneven nummers had en er dus telkens net naast zat.

powerflux
08-06-2014, 14:59
boodschappen autotje

(XC 70 met 3.2 liter)

:humor:

General Custom
08-06-2014, 15:38
In Canada is dat een boodschappen auto :+

Wouter76
08-06-2014, 17:22
Hahaha ja inderdaad, toen ik in Texas was, gebruikten we een Dodge (Mercedes sprinter) met 2,9 liter 5 in lijn diesel als boodschappen karretje, ook handig met inladen,
deurtje open en hopla smijt de spullen maar achterin :D

General Custom
08-06-2014, 17:40
En waarschijnlijk was dat nog n van de compactste auto's op de parkeerplaats :humor:
De Volvo 240 zat in die streken in het segment waar de VW Polo zich hier bevind. Dat zegt eigenlijk al genoeg.

Wouter76
08-06-2014, 17:41
Ja dat heb je mooi goed, ineens een ieniemienie busje naast die monsterlijk grote pick-up trucks en sufs.

powerflux
08-06-2014, 17:59
oh, daar weet ik alles van :) maar ik begreep dat deze XC in Nederland was?

General Custom
08-06-2014, 18:23
De middenconsole :yeah:

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10351314_605148136266632_6637629159264811751_n.jpg

Dat is toch een heel verschil!
Wat heb ik gedaan? Klokje toegevoegd, originele radio ingebouwd, en een afwerkpaneeltje nagemaakt voor de bediening van de kachel. Hoe een paar kleine dingen zo'n verschil kunnen maken zeg :)

Janusz
08-06-2014, 20:35
Een busje cockpitspray zou ook geen kwaad kunnen, Bart. Die middenconsole is wel erg schraal!

General Custom
08-06-2014, 21:41
Een busje cockpitspray zou ook geen kwaad kunnen, Bart. Die middenconsole is wel erg schraal!

3x raden waar ik tot 10 minuten geleden mee bezig was :D

Bodejodel
09-06-2014, 21:12
Nu de schakelaars nog. ;)Dat schijnt niet erg makkelijk te zijn... Iets met begrenzing op de in- en uitlaatpoorten en verlaagde compressie geloof ik.

Ze accepteren vast PayPal... (http://www.chevrolet.com/performance/crate-engines.html)

General Custom
09-06-2014, 21:25
Ze accepteren vast PayPal... (http://www.chevrolet.com/performance/crate-engines.html)

Gewoon ff een motor die 1,5x zoveel kost als je auto :no_comment:
En er bovendien qua koppel nauwelijks op vooruit gaat.

Ik denk dat een wat scherpere nokkenas dan interessanter zou zijn...
Om maar eens een leuk begin te maken heb ik wel een 14 inch verchroomde Edelbrock luchtfilter besteld. Niet dat het ook maar iets uit zal maken, maar dat ziet er gewoon zo gaaf uit! :worship:

BartJu
09-06-2014, 21:42
Eerlijk gezegd, daar heb ik totaal geen beeld bij.
Maar heb wel het vermoeden dat dat op middelkorte termijn gaat veranderen!

General Custom
09-06-2014, 21:45
Eerlijk gezegd, daar heb ik totaal geen beeld bij.
Maar heb wel het vermoeden dat dat op middelkorte termijn gaat veranderen!

Zoiets :D (http://i859.photobucket.com/albums/ab158/ottondeb/DSCN1180.jpg)

volvofiel
09-06-2014, 21:52
daar gaat 'ie weer :D

als ik dat verdelerkapje op je foto zie, krijg ik wel een "ienemienemutte-gevoel" trouwens...

General Custom
09-06-2014, 21:57
Valt best mee hoor, in diameter 2,5x de verdelerkap van een 340 of zo :humor:

Wouter76
09-06-2014, 22:04
Ik vermoed dat Joost bedoelt dat je makkelijk in de war raakt, welke kabel waarheen moet.

General Custom
09-06-2014, 22:59
Gewoon 1 voor 1 overzetten toch? :p
Ten minste, dat doe ik bij de 340 ook, wel zo makkelijk. Voor de gein zou je eigenlijk een V8 twinspark of zo moeten hebben :+

ZwerverRoodbaard
10-06-2014, 19:55
Zwarte marker en schildertape zou ik zeggen :+

General Custom
13-06-2014, 15:19
Luchtfilter

Vandaag kwam mijn nieuwe Edelbrock luchtfilter binnen :worship:
Een 14 inch Pro-Flow papierfilter, niet omdat het oude filter zo erg versleten was, maar wel voor de looks. Bij een Amerikaan hoor je de motorkap open te doen en recht op een enorme verchrooomde pannekoek te kijken! Het liefst in combinatie met verchroomde kleppendeksels (daar twijfel ik nog over, nu staat er ''Camaro'' op, dat heeft ook wel wat).

Oud luchtfilter:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10406819_607679909346788_1984483778351164182_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10364002_607679912680121_7844378990185479085_n.jpg

Now we're talking!
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10413339_607679939346785_37768553996051150_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10474647_607679962680116_6059428882265607113_n.jpg

Ter vergelijking:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10411075_607679906013455_8317782738257963871_n.jpg

Qua prijs viel het mij enorm mee. Uiteraard heb ik wel de goedkoopste op marktplaats opgezocht, maar voor 50 inclusief aangetekend verzenden lag hij thuis. Een vergelijkbaar filter van Green of K&N voor een Europese auto kost vlot 100-150. Zelfs een normaal Bosch filtertje voor een Volvo 340 is bijna even duur als deze Edelbrock!

Anyway, het maakt de Camaro weer een stukje fouter en vetter :yeah:

General Custom
16-06-2014, 23:46
Vandaag ook eens met deze auto op de foto geweest :yeah:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10477644_609563605825085_708281471907762956_o.jpg

Wouter76
16-06-2014, 23:52
Wat zei ik ook al weer op FB?....ow ja, zwart leren jasje er bij aan, en och...natuurlijk, de beroemde zonnebril, daarna:

Mo8Qls0HnWo

Niels
16-06-2014, 23:54
- tattoos
- zware shag
- etc

:+

General Custom
17-06-2014, 00:03
Eigenlijk hoort er dat wel bij natuurlijk :humor:

Nu moet ik zeggen dat ik al een hele tijd een tekening van een Mustang-paard heb staan waar ik wel graag een tattoo van zou willen... Maarja, twijfelen he, en bovendien is het heiligschennis :f

Is een pakje Camel ook goed? :D

setsunakaede
17-06-2014, 00:09
Jongens, jongens... KITT is een Pontiac Firebird Trans Am (http://nl.wikipedia.org/wiki/KITT)

Hoewel ik grif toegeef dat zo'n lekker dikke Camaro behoorlijk in dezelfde foutheidscategorie zit!

General Custom
17-06-2014, 00:12
Inderdaad, hoewel het eigenlijk praktisch dezelfde auto is. De basis is exact het zelfde (F-body), en dan is de Firebird net wat sportiever aangekleed en de Camaro wat conservatiever.

Wouter76
17-06-2014, 12:02
@Diede;ja Duhhhh ;) , en toch was dat het eerste wat in me opkwam bij het zien van de foto, of idd zoals iemand uit die tijd uit een serie met zo'n dikke zwarte snor, hawaii bloesje er bij aan, wie was dat nog maar weer...Magnum PI???

DanteG
17-06-2014, 17:27
Yup, maar die reed een 308 volgens mij :y:

Wouter76
17-06-2014, 22:39
Ow jaa, een rode is het nog Ferr-Arie.

General Custom
23-06-2014, 00:03
American Sunday Wintelre

Vandaag de eerste meeting gehad, in Wintelre. Prachtig spul wat daar staat!
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10505530_612708858843893_4394346387830412352_n.jpg

Een kleine greep uit wat er stond:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10488396_612709538843825_4027921218370190008_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10394484_612707938843985_8350675647369819355_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10420276_612708575510588_8077205586427498483_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10414602_612709082177204_6625152585791793698_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10387620_612709235510522_7712336914701375621_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t1.0-9/10500386_612709398843839_2962554599549947177_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10414602_612708735510572_5749349381400788311_n.jpg

De rest van de foto's staan op facebook. (https://www.facebook.com/bart.bierens.1/media_set?set=a.612707648844014.1073741833.100003143544878&type=1) En ding is echter zeker, dit gaan we vaker doen B)

volvofiel
23-06-2014, 17:19
ah, die witte Mustang doet me denken aan mijn galavervoer van jaren geleden. Een witte uit '67 (als ik me het goed herinner), met 3-gangs vloerschakeling! Aparte ervaring :)

Alexdepalex
23-06-2014, 21:07
Die Rat Rods zijn altijd gaaf, beetje een vooroorlogse donkervoort.

General Custom
29-06-2014, 09:51
Hoedenplank

Vandaag (eindelijk!) de hoedenplank gefixt. Helaas was het originele stofje niet meer te krijgen, dus dan moet je uitwijken naar een andere nette oplossing... Best goed geslaagd vind ik zelf :)
Uiteraard blijft een mooie originele kap met mooie bekleding nog steeds op het verlanglijstje staan, hoewel de hoop daarop wel minder is. Het is 30 jaar oud, de hoedenplank was een optie, deze kleur interieur kom je volgens mij nauwelijks tegen, en bovendien zal het stof verkleurd zijn als de donorauto niet het optionele zeil over de kofferbak had...

Anyway, van dit:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t1.0-9/1969317_600450970069682_3058413841486509765_n.jpg

Naar dit:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/10487220_616562005125245_3323117260052683273_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10388648_616561978458581_8127027291953823488_n.jpg

DanteG
29-06-2014, 12:22
Netjes :y:

ginkelvanmichiel
01-07-2014, 11:21
Alles beter dan die gaten!

setsunakaede
01-07-2014, 13:00
Ik blijf er bij dat er gewoon een stel subs in had gemoeten..., van die goeiekope, vaudte subs. Desnoods niet aangesloten, gewoon voor de megauberjetserslechte looks :D

Oh, en plak dat hoekje eens, aan de linkerkant van je kofferbak...

General Custom
08-07-2014, 09:10
Motorpech...

Gisteren zijn we met de auto naar Dordrecht gereden, naar een vriend van mij. Een goed uur heen, en een goed uur terug. Nu zou ik graag willen melden dat de Camaro zich perfect gedragen heeft, maar helaas. De auto begon op een gegeven moment in te houden bij 80km/h ff 2 seconden inhouden, en dan ging hij weer 2 seconden, en en weer inhouden, en dan ging hij weer. Toen ik het gas een beetje los liet was er niks meer aan de hand, maar bij 80km/h begon hij weer.
We zijn vervolgens over de dorpen terug gereden (2 uur onderweg geweest naar Bladel), en het zelfde probleem, en daarbij merkte je ook dat hij niet heel lekker liep. Bij het gasgeven even 2 seconden inhouden en dan pas trekken, en stationair leek het wel of 1 cilinder niet meedeed. Ook rook de auto lichtelijk naar benzine.
Even later, natuurlijk pas toen we bijna thuis waren, toen liep hij weer perfect!

Zelf zat ik te denken aan een defecte bougiekabel, bougie, of verdelerkap, aangezien ik dat bij de Volvo 340 ook heb gehad.
Mijn moeder dacht echter dat het de automatische choke was, omdat ze vroeger met een Opel Ascona het zelfde hadden gehad.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik er zelf nog niet genoeg vanaf weet, en dat de Camaro naar de garage moet voor een grote beurt, afstellen, een keer grondig nakijken, en dan meteen een nieuwe APK als we toch bezig zijn. Dan weet ik ook waar ik aan toe ben, en als zich dan een probleem voordoet, weet ik ook dat het waarschijnlijk geen combinatie van problemen zal zijn.
Nu is het dus even afwachten wat de garage zegt... Is het een slecht bougiekabeltje, dan is het natuurlijk zo geregeld, maar zegt men ''Ik zou een ander blok zoeken'' (deze heeft voor onbekend lange tijd gepingeld bij de vorige eigenaar door te veel voorontsteking dus wat dat betreft ben ik daar wel een beetje huiverig voor), dan wordt het dus een ander blok en meteen een andere versnellingsbak.

Lucluc
08-07-2014, 10:12
Je kan toch zelf ff checken nav wat je nu geleerd hebt? Haal de bougies er eens uit, doe de plantensproeierbijdonkervonkentest, etc. Ik heb iets vergelijkbaar wel eens gehad en toen was het met een nieuwe rotor en verdeelkap opgelost.

Joris
08-07-2014, 11:30
Trek een voor een de bougiekabels los bij stationair draaiende motor. Zo kun je alweer uitsluiten of er een cilinder niet meedoet.

volvofiel
08-07-2014, 11:34
als het spul er allemaal oud en versleten uit ziet (dat kun je best zelf beoordelen), kun je dat zelf wel vernieuwen. Scheelt je weer uurloon.

Ik vraag me af of het de ontsteking is. Het was gisteren prachtig en droog weer, over het algemeen ga je slechte contacten / slechte kabels pas merken bij regenachtig/vochtig weer. Bovendien zou je het ook moeten merken bij gas los.

Dus idd eerst een goede onderhoudsbeurt geven en alle afstellingen controleren. Daarna pas verder zoeken of aan schroefjes gaan draaien. Ik denk dat het je best lukt om e.e.a. zelf te doen, scheelt weer uurloon. Niet gaan doemdenken over andere blokken, als er een gat in de zuiger was gebrand of de kleppen waren verbrand (pingelen is dan oorzaak nr. 1), had je dat echt wel gemerkt.

powerflux
08-07-2014, 12:29
ik ga met je moeder d'r mening mee :)

en blokswappen.. wat Joost zegt. hou de problemen zo klein als ze zijn. niet doemdenken.

General Custom
08-07-2014, 13:28
Bedankt allemaal voor de opbeurende woorden :)
Het scheelt dat onderdelen voor zo'n Amerikaan 3x niks kosten... Setje bougiekabels bijvoorbeeld 20, en een distributieketting met tandwielen en alles heb je voor een 10-tje.

Wouter
10-07-2014, 01:55
als je maar OEM spul of beter neemt.. .merkloze aftermarket is erg goedkoop en waar naar zn geld (zooi dus)

DanteG
10-07-2014, 08:03
Goedkoop is idd vaak duurkoop...

General Custom
10-07-2014, 09:47
Dat is in principe al allemaal origineel ACDelco, tenzij dat met verzendkosten anders uitkomt.

Dit is het lijstje:
-Monroe gasveren motorkap 6,30 (2x 12,60)
-Hastings oliefilter (goede verhalen op internetfora, vergelijkbaar met Mann of Mahle) 3,01
-Hastings automaatbakfilter 7,66
-ACDelco distributiekap 8,18
-ACDelco distributierotor 2,37
-ACDelco bougiekabelset 20,36
-ACDelco Brandstoffilter 1,66
-Victor Reinz kleppendekselpakkingen 4,83
-Victor Reinz luchtfilterpakking 1,28 (2x 2,56)
-STANT afsluitbare tankdop 7,40
-NGK bougie 1,16 (8x 9,28)

Voor de distributieset heb ik besloten nog even te wachten. Na 70.000km kan zo'n ketting eigenlijk nog niet versleten zijn natuurlijk, en het liefste zou ik er een keer een set met enkel tandwielen op leggen. Deze zijn echter wat duurder, en met verzendkosten maakt het niet uit om ze later te laten komen omdat ze van een andere plaats komen.
Carburateurrevisieset het zelfde verhaal, kost maar 20, maar moet van een andere plek af komen dus kan ik net ze goed een andere keer kopen...

BartJu
10-07-2014, 10:46
Goedkoop is idd vaak duurkoop...

Al betekent dat weer niet dat duur automatisch ook goed is...

General Custom
10-07-2014, 10:48
Vaak betaal je wel voor kwaliteit hoor, maar goed, een verdelerkapje van 8 is al een vrij dure als het goedkope alternatief 3 kost natuurlijk...

Wouter
10-07-2014, 11:10
dat zijn inderdaad wel mooie prijzen voor oem spul.

General Custom
11-07-2014, 19:36
''Hard'' klussen!

Om het even te melden, de auto liep deze dagen weer goed. De grote beurt set is besteld, dus die komt binnenkort binnen...

Verder stond vandaag in het teken van ''hard'' klussen. Alles moet weer hard worden, roest moet er af tot het blanke staal. Mijn allergie speelde weer op, dus hard naar de winkel om fatsoenlijk te kunnen slijpen.

Prachtig eigenlijk, hoe je voor 20 een imitatie-dremel kunt kopen, en op het moment dat het een irritatie-dremel wordt weer een Speedclick-systeem van 25 :D
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10492519_624177957696983_3503261619985329611_n.jpg

Anyweg, je schroeft je bodykit er af, en vaak is dat garantie om te klussen! In mijn geval ook... Door vocht wat achter zo'n plastic bodykit blijft hangen, gaat het lekker liggen roesten.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10511360_624177934363652_4285299344812503430_n.jpg

Lekker... Maar na 3 uurtjes dremelen met de slijpschijfjes die er bij zaten was er nog niks weg behalve die slijpschijfjes dan. Toen ik eenmaal terug was van de bouwmarkt met dat nieuwe slijpsysteem was de klus in een uurtje geklaard!
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10408898_624177991030313_1893568707726235979_n.jpg?oh=3583ba4240e5e6e893a689e6ee4c6627&oe=543DFC5B&__gda__=1413781809_09c933c933f613a97f5f041ba1dabd87

Vervolgens in de roestomvormer... Just to be sure ;)
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/15198_624178014363644_7208894431346136539_n.jpg

En zinkspray en Tectyl ML voor holle ruimtes. De gaten zaten er toch, dus een mooie gelegenheid om het goed vol te Het deel wat in het zicht komt te zitten krijgt nog een laagje glans zwart, wat achter de bodykit zit blijft gewoon zilver...
Straks mooi afkitten tegen het vocht, en dan hoeft dat in elk geval al niet meer te roesten :)
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10526063_624210107693768_3799922177071445996_n.jpg

Verder kwam er nog een roestplekje aan de wielkastrand aan het licht. Meteen maar even op dezefde manier behandeld. Omdat deze echter in het zicht zit, heb ik deze netjes strak getrokken met nadenkit. Waarom nadenkit? Dat blijft soepel, en zal nooit (zoals plamuur kan doen) los gaan zitten of afbrokkelen. Nadeel is natuurlijk dat je nadenkit nooit echt helemaal 100% super strak krijgt, maar op deze plek kan ik dat wel hebben.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10299052_624208187693960_1982571500809464716_n.jpg

Verder had ik rotte plekken in de kofferbak. Het vervelende was dat het water er zo in kon lopen. Niet zo best dus... Echter is het geen dragend deel of zo, dus ook weer vrij eenvoudig op een goede manier te repareren met een beetje creativiteit. Het belangrijkste is immers om de aanwezige roest weg te halen, en vervolgens te zorgen dat roest in de toekomst niet voor kan komen, of in elk geval zo moeilijk mogelijk.
Het stukje creativiteit houdt bij deze in dat ik een oplossing moest vinden voor het probleem dat ik geen lasapparatuur heb, en bovendien aan straat niet zomaar even kan gaan staan lassen. Het materiaal wat er in moest komen, moest ik dus op een andere manier vastmaken aan het staal van de auto. Strijkkit! En dan maar meteen een stukje plastic er in zetten i.p.v. staal, dat verkleint de kans op roest nog verder. En ding was natuurlijk wel essentieel, waar het plastic op het staal komt, moet overal stijkkit komen, zodat er geen vocht tussen kan. Voor de rest heb ik het staal het zelfde tegen roest behandeld als die grote plek achter de bodykit.

Zo gezegd zo gedaan!
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t1.0-9/10306736_624177881030324_2212000169630828944_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t1.0-9/10418235_624177874363658_5703097817931273983_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10489883_624177877696991_2487750892314410836_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10553633_624177921030320_4871086285461354957_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10492500_624208191027293_7994708925563475000_n.jpg

Nu ben ik benieuwd naar de reacties :D

Joris
11-07-2014, 19:43
Wordt het niet eens tijd om een simpel lasapparaat aan te schaffen? Ik waardeer je inzet en het zal de roest zeker weg houden. Maar zou het niet mooier zijn om die delen gewoon netjes opnieuw in te lassen en dan dezelfde behandeling geven?

volvofiel
11-07-2014, 19:57
"zonde van de strijkkit" zou wel heel bot zijn, maar...

die gaatjes achter de bodykit zien er van buiten wel leuk uit, maar dat hele stuk is verrot. Van binnenuit. Tectyl en roestomvormer heeft daar echt geen zin meer; daar moet gewoon een nieuw stuk in.
Hetzelfde geldt voor die wielkastrand en kofferbak. Plastic plaatjes inzetten; dat rammelt er gewoon weer uit.

Strijkkit is bedoeld om naden van plaatwerk strak af te dichten c.q. ervoor te zorgen dat er geen vocht tussen kan komen. Niet om gaten af te dichten. Op roest houdt het niet, het valt er, zoals je al zei, inderdaad niet af maar dat betekent niet dat het daadwerkelijk hecht. Je plukt het er gewoon af.

Als ik dit zo zie kan ik niet wachten om zelf een sleutelruimte te hebben waarin ik ook voor anderen aan de slag kan... ik zou hier een dagje werk voor nodig hebben. Zou een paar tientjes kosten (misschien moet ik een mobiele lasservice beginnen? :D).

Vat bovenstaande trouwens niet verkeerd op Bart, het komt misschien hard over maar ik bedoel het goed. Je gebruikt de goede middelen, maar op de verkeerde manier. Het heeft dan simpelweg geen nut.

General Custom
11-07-2014, 20:41
@ Joris, die staat wel op het verlanglijstje inderdaad.
Hoewel ik geen voorstander ben van lassen waar het niet per se moet. Waar je aan het lassen gaat, stook je onbedoeld natuurlijk ook een stukje lak en roestbescherming weg. Ook aan de binnenkant. Je kunt dan een gaatje boren en vol gooien met tectyl, maar zo goed als origineel word het nooit meer.

@ Joost, ik zou zeggen, lees nog eens even opnieuw ;)

Dat stuk is zeker niet rot van binnenuit. Het is de knullige manier waarop de bodykit vast zit waarom het van buitenaf begint te roesten. Men had een soort spijkerkop uit het stalen paneel steken, met daaraan een stalen ring gehaakt, die weer in het plastic haakt op de bodykit.
Bij het minste of geringste dat het gaat werken gaat de lak er dus af, en begint het te roesten. Daarom krijg je ook zo'n leuke voor- en na foto. Zou de roest van binnenuit komen, dan zou er van tevoren aan de buitenkant relatief weinig te zien zijn, en naderhand een groot gat komen.

Je hebt aan de andere kant wel gelijk... Uit slijpen zou wellicht nuttig zijn, om te kijken of er in al die jaren misschien rommel onderin ligt, en zodat het ook weer dicht is.
De wielkastrand komt natuurlijk wel van binnenuit, en dat is wachten op het volgende gat op een andere plek natuurlijk.

Over de plastic plaatjes, die rammelen nog niet los al wil je het graag. De kit vangt dit gemakkelijk op. Op de Volvo 340 was ook een gelast plaatje los geraakt, en een jaar later zit dit nog steeds even goed vast :)
Wanneer je dat spul over roest zou smeren zou het inderdaad een ander verhaal zijn.

Over het nut, ja dat heeft het, de roest is weg en de kofferbak blijft droog. Precies het resultaat wat ik wilde bereiken.
En ooit moet je ook gewoon eens iets proberen natuurlijk, gewoon om te kijken f het werkt. Van te voren al zeggen dat het zonde van de strijkkit is is wel heel makkelijk. Als Henry Ford van te voren had gezegd dat een koets motoriseren zonde van de moeite was, hadden we sowieso niet geweten wat een auto is ;)

General Custom
11-07-2014, 20:56
''Nieuw'' stuur

Ik heb een nieuw stuur gemonteerd in de Camaro. Deze komt uit een Chevrolet Blazer. Zelf vind ik het wel mooi ogen, maar het rijdt vooral erg fijn. Het stuur is een stuk groter dan mijn oude Grant stuurtje, en zit iets verder naar je toe. Bovendien kan ik deze onderaan vasthouden, en spiegelt hij niet met de zon :D
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/10494490_624169001031212_369629410390024149_o.jpg

DanteG
11-07-2014, 23:18
Mooi stuur! :y:

En voor wat betreft je kluscapaciteiten hierboven, zo doe ik het ook. Lekker el cheapo zelf wat klooien. Lukt het niet, dan kan er altijd nog een pro naar kijken. Ondertussen heb je wel wat geleerd :D

General Custom
11-07-2014, 23:58
Dat bedoel ik, en ooit lukt het prima natuurlijk, en is het even goed als een traditionele reparatie.

volvofiel
12-07-2014, 11:48
Bart, zoals ik al zei bedoelde ik het niet verkeerd. Ik heb nu zelf behoorlijk wat ervaring met hoe je roest wel en niet moet aanpakken. Reken maar dat ik zelf ook gexperimenteerd heb met verschillende methoden.

Feit is en blijft dat je schrijft "ik ben benieuwd naar de reacties", nou die kun je krijgen :)

Ik zal me verder maar beperken tot het lezen, ik ben niet altijd even subtiel in mijn reacties en dat levert soms misverstanden op.

General Custom
12-07-2014, 13:42
Joost, het is de toon die de muziek maakt natuurlijk...
Schrijf je een reactie op de toon zoals je doet (waarvan ik inderdaad denk ''tja, moet dat zo?''), dan kun je een gelijksoortige reactie terug verwachten. Logisch lijkt me.
Begrijp me niet verkeerd, maar ''begrijp me niet verkeerd'', of het bekendere Amerikaanse ''no offence'', is geen vrijbrief om zomaar alles te kunnen zeggen/typen. Je kunt er alsnog de sfeer flink mee verpesten.
Je hoeft echt niet alles met een gouden strikje te verpakken, en een bericht op een normale toon wordt zeker wel gewaardeerd!

Nu wil ik overigens niet zeggen dat ik niet onder de indruk ben van jou laswerkzaamheden. Verre van, want ik vind het echt heel knap hoe je dat doet, en nog veel meer bewondering heb ik voor het feit dat ja dat eigenlijk jezelf hebt aangeleerd. Ook geloof ik graag dat je verschillende dingen hebt geprobeerd.
Mijn mening is echter wel, dat hoe goed je iets ook kunt (of in elk geval denkt te kunnen), je op moet passen dat je jezelf niet superieur gaat vinden, en open moet blijven staan voor nieuwe ideen en nieuwe dingen uitproberen. Je kunt je skills immers altijd verbeteren, en stommer word je er nooit van.
In mijn werk onder andere is dit ook n van de grootste valkuilen, dus misschien valt mij zoiets ook gewoon eerder op.

ZwerverRoodbaard
12-07-2014, 14:03
Ok je weet dat je wanneer je bijvoorbeeld een auto gaat kopen je juist op zoek gaat naar dit soort 'oplossingen' :p
Zo heeft mijn broer ooit is een Golf 1 Cabrio gekocht met een paar gratis kranten...en die zaten niet in het dashboard kastje, maar in de achterkokers :+

General Custom
12-07-2014, 14:30
Dat klopt, maar dan is het vooral omdat je niet weet wat er gedaan is en hoe natuurlijk. Ik heb ook een auto gehad waar roest weg was gewerkt met plamuur aan de voorbalk, en een of andere zwarte kit over roest heen. Dan weet je natuurlijk wel hoe laat het is, want dan gaat het ondertussen lekker verder roesten.

Ik denk overigens toch dat ik het plastic er weer af haal. Mijn opa had nog een heel leuk apparaatje liggen, een soort lasvlam apparaat, met echt een open vlam dus, maar dan in het klein op gas uit van die bussen. Misschien kan ik het netjes dicht solderen...

General Custom
13-07-2014, 18:16
Gaasgrill

Vandaag was ik weer aan het sleutelen, en kwam ik tot de volgende ingeving; een gaasgrill.
Het idee is om hier binnenkort mistlampen achter te zetten. Normaal nauwelijks te zien, tot ze aan gaan :yeah:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/10547850_625251014256344_2508021585346667136_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/1025377_625251017589677_8104787150839698963_o.jpg

Verder natuurlijk ook weer flink aan het ontroesten geweest.
Dit is achter de bodykit aan de rechterkant. De pinnetjes hadden al beginnende roest, dus die heb ik preventief afgeslepen. De skirt maak ik nu gewoon vast met de parkers en dubbelzijdig tape tegen het klapperen tegen de carrosserie.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t1.0-9/1902895_625254660922646_8814368275725373405_n.jpg

Ook de randjes van de wielkasten kaal gemaakt en behandeld. Hier zit de plastic kuip tegen, vandaar veel oppervlakkige roest. De spatborden zijn aan de binnenkant nog hard, zo zie je maar wat tectyl kan doen :)
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10492075_625254664255979_845782291931782950_n.jpg

Verder begonnen de hoekjes onder de voorruit k, net onder de originele kit. De kit is verwijderd, plaatwerk schoon geslepen, behandeld, en als laatste opnieuw afgekit.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10456811_625254714255974_5242579668337879621_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/1969311_625254727589306_1209348865528018116_n.jpg

Verder heb ik gekeken naar potentile roestdrama's, achter is gelukkig nog alles hard, chassisbalken is al helemaal niks aan te zien. Dat scheelt toch weer wat...
En ten slotte ligt de airco er nu helemaal uit. Vooral die lelijke verdamper was me een doorn in het oog. Nu moet ik enkel de omkasting aanpassen.

General Custom
13-07-2014, 21:37
Even nog een kleine reactie op Joost, ik had de reacties anders opgepakt dan hij ze bedoeld heeft. Excuses Joost, voor het misverstand :woops:

General Custom
28-07-2014, 12:52
Om weer eens verder te zeuren over de C'merrow...

Het roest verwijderen valt al met al mee. Ik moet nog wat oppervlakkige roest verwijderen waar de wielkuipen tegen het plaatwerk zitten, de T-top bar moet voor het mooie vervangen worden, en de raamlijst van de achterruit ontdaan van vliegroest. Voor de rest heb ik geen echt slechte plaatsen kunnen ontdekken, maar alert blijven is natuurlijk cruciaal bij een oude auto. Ik heb verder echter geen foto's meer gemaakt.

Onder de kap!
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/10550052_632783783503067_5726460728205993892_o.jpg

Hier heb ik ook goed huisgehouden, om te beginnen blijft hij nu weer rechtop staan zonder bezemsteel. Voor de 5 per stuk dat die gasveren kosten kon ik het niet laten.
Verder heeft de motor een beurt gehad. De leidende kabel van de startmotor was losgesprongen (moertje weg), en had een gat gebrand in de olieleiding van de automaat. Aangezien ik aan straat niet met olie kan lopen rommelen, is de auto weggesleept naar mijn vertrouwde garage, waar hij is gemaakt, en meteen nieuwe bakolie (Kroon)+ filter (Hastings) en motorolie (Kroon)+ filter (Hastings) heeft gekregen. Het luchtfilter was kort geleden nog vernieuwd door een enorme Edelbrock pannenkoek, dus toen heb ik besloten om het maar af te maken... Bougies (NGK UR4 6630 V-spark), en kabels (AC Delco Premium Silicone), verdelerkap (AC Delco), rotor (AC Delco), en brandstoffilter (AC Delco). Ook liggen er verse pakkingen (Victor Reinz) klaar voor onder het luchtfilter en de kleppendeksels, dus binnenkort wordt het kleppen stellen!

Met onderhoud ben ik nu een heel eind. Alles is vervangen, behalve remolie omdat ik niet de goede maat sleutel heb voor de wielmoeren, en differentieelolie.

Omdat het oog ook wat wil, heb ik er voor gekozen om alles meteen even netjes af te werken. Dit kan naar mijn mening echter nog wel wat beter, maar het is alvast schoon. Binnenkort komen er verchroomde Edelbrock breathers (http://www.ajspeedshop.nl/a-36136360/kleppendeksel-breathers/edelbrock-chrome-breather/) op de kleppendeksels, nette bougiekabelgeleiders (http://www.ajspeedshop.nl/a-28952343/bougieskabelhouders/bougiekabel-houders/), en ik twijfel of ik de kleppendeksels rood zal spuiten i.p.v. zwart. Dit blijven in elk geval voorlopig wel dezelfde, aangezien het toch wel gaaf is dat er ''Camaro'' op staat (al vind ik deze kleppendeksels (http://www.ajspeedshop.nl/a-37588389/kleppendeksels-chevrolet/chevy-small-block/) ook geweldig, maar ik ben bang dat het chroom dan te erg gaat overheersen)
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/10387129_632783790169733_3633539356915860330_o.jpg

Daarnaast heb ik gepoogd om het overdadige jaren 80 zwart een beetje te breken. De kap tussen bumper en radiator is nu zilver met stickers van de bekende merken. Edelbrock ontbreekt nog, maar is besteld.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t31.0-8/10580876_632783780169734_6710138266409063927_o.jpg

Tenslotte heb ik een eigenbouw a/c delete unit gemaakt. Deze moet nog verder afgewerkt worden, maar het ziet er al een stuk minder rommelig uit dan die kapotte airco. Als dat straks gebeurd is, n ik heb een origineel ruitensproeierreservoir gevonden, dan ziet het er allemaal weer prima uit denk ik :D
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/10532397_632786203502825_570853973835488687_o.jpg

Als aller-aller-ller laatste nog een foto voor de landingsbaan van Eindhoven Airport. Ik heb gepoogd om een vliegtuig op de achtergrond te krijgen, maar de eerste foto was mislukt, en na een half uur wachten op het volgende was het echt te donker...
Het blijft echter een gave plek, waar je tot zo'n 10 meter voor de lichten van de landingsbaan kunt staan, en waar de Boeings en Airbussen dus op 10 meter boven je hoofd over komen vliegen.

Om er even bij te vermelden, momenteel is het ook indrukwekkend, want hier landen ook de militaire vliegtuigen met daarin de lichamen van de slachtoffers van het vliegtuig dat in Oekrane uit de lucht is geschoten. Ik rijd momenteel bestellingen rond voor een supermarkt, en als ik in die bestelbus zit, dan hoor ik geen enkel vliegtuig boven de koeler uit, behalve zo'n militair vliegtuig. Hier komen ze vrij laag over als ze gaan landen waardoor je goed kunt zien wat voor vliegtuigen het gaat, en om dan te weten wat er in zit, is gewoon zeer indrukwekkend.
Ik was met de Camaro bij Eindhoven Airport, en als je al die bloemen overal bij de hekken en poorten rond de landingsbaan ziet, dan doet dat gewoon iets met je. Het komt dichtbij... En een raar besef om te zien dat het gewoon keiharde realiteit is.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10404064_632798480168264_8395788923388228463_n.jpg

Wouter
28-07-2014, 16:59
mooie foto's. ik ben wel een beetje bang voor de brandbaarheid van je afdichtplaten, dat komt daar rechts onderaan toch wel vrij dicht bij het uitlaatspruitstuk.

General Custom
28-07-2014, 18:24
Gelukkig valt dat mee Wouter, op foto lijkt dat inderdaad, maar eigenlijk zit er een centimeter of 5-6 tussen op het stuk dat het dichtste bij zit. Gisteren bovendien 100 kilometer gereden, en geen smeltsporen, gelukkig.

Maar bedankt voor de tip!
Toen ik nog eens goed naar de foto keek, zag ik dat er wel een elektriciteitsdraad tegen de uitlaat aan hangt. Deze zit in een soort plastic buis, en die was dus wel aan het smelten gegaan. De bedrading zelf is nog heel en nu hangt deze uiteraard niet meer tegen de uitlaat aan.

Joris
28-07-2014, 18:56
Hee Bart, wat voor materiaal is dat wat je gebruikt hebt om die airco af te dichten?

General Custom
28-07-2014, 19:45
Het is een soort plastic plaat Joris, een soort golfkarton maar dan van plastic eigenlijk. het blijkt in elk geval prima spul om zulk soort dingen mee te maken. Dit heb ik gehaald bij zo'n kunst en knutsel achtige winkel, en dit was een reststukje van het dichtmaken van de hoedenplank.

Veel mensen met zo'n 3e generatie Camaro/Firebird maken zo'n ''AC delete box'' zelf, omdat je dan de bedrading en bediening niet hoeft te veranderen zoals bij een origineel kachelhuis zonder airco. Echter is dat meestal wel mooier gedaan dan dit, met glasvezel of dikke PVC-pijp. Mijn versie moet ik vooral nog even fine-tunen, nu ik weet dat hij werkt.

Wouter
28-07-2014, 21:04
zelfde materiaal als waar die te koop borden die buitenop een raam geplakt kunnen worden van gemaakt zijn denk ik.

General Custom
28-07-2014, 21:19
Daar lijkt het best veel op inderdaad Wouter. Goed dat je het zegt trouwens, bij de supermarkt hebben ze ook wel eens borden van dat soort spul die anders de kliko in gaan :f

General Custom
21-08-2014, 21:51
Afgelopen week weer lekker geklust (maar niet echt de motivatie om het topic bij te houden).

Eens even kijken. Als eerste heb ik besloten dat lle elektra nagekeken en opgeknapt moet worden. Ik heb regelmatig last van elektrische storingen, meestal door licht geoxideerde massaverbindingen waardoor de zwart uitgeslagen koperdraad af en toe wel en af en toe geen contact maakt. Lastig dus... Inmiddels zijn de stroomkringen die problemen gaven aangepakt; de verlichting voor (met name groot licht) had een massaprobleem, het elektrische raam aan de bestuurderskant had een schakelaar met een slecht contact, en de interieurverlichting was af en toe net discolicht! Hier zat ook weer een massaprobleem.
Ik zou mezelf niet zijn uiteraard als ik niet meteen wat extra's toe zou voegen. Bij deze dus de binnenspiegel met leeslampjes:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/10535725_645264678921644_8121620212856769421_o.jpg

Doordat ik de bedrading in het hemeltje heb vervangen door verse bedrading (zelfde kleuren uiteraard), kwam ik er achter dat ik hier naast een prachtige plafonniere k nog 2 leeslampjes heb.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10379572_645264682254977_3702755143080310232_o.jpg

Samen met de verlichting onder het dashboard (waarvan de contacten van de stekker last hadden van oxidatie), een baken van licht:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/10533885_645264692254976_4708163242698128993_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10636830_645264685588310_5904544863501576490_o.jpg

Verder heb ik nog centrale vergrendeling ingebouwd, omdat dat toch wel heel prettig is in plaats van telkens van binnen uit de passagierskant open doen. Helaas wel met een setje met afstandsbediening. Daar ben ik niet zo'n fan van omdat het dan wel heel makkelijk wordt om in te breken, maar voor 10 op marktplaats mag je niet klagen natuurlijk :D
Bovendien, als ze in willen breken heb ik liever dat ze het raam heel laten, ze komen er toch wel in...
http://whttp://images.marktnet.eu/adimg/201204/11250494-6516-349x354-f.jpg
http://images.marktnet.eu/adimg/201204/11250494-6516-349x354-f.jpg
(helaas geen foto's van het inbouwen).

Toen ik dit in aan het bouwen was bedacht ik me iets. Hoe mooi zou het zijn om een afstandsbediening te hebben met meerdere functies. Ten eerste het op afstand ontgrendelen van de kofferbak. Dat kan al van binnenuit, dus dat is enkel zo'n kastje inbouwen parallel aan de schakelaar.
Verder is het natuurlijk altijd leuk als je je auto op afstand kan laten toeteren of de lichten aanzetten of zo :D

setsunakaede
21-08-2014, 22:00
Bij welke toko heb jij de CV gekocht, Bart?
Ik ben me ook aan het orienteren op een setje voor op de orig. motors van de 340, maar kom er nog niet helemaal uit.

General Custom
21-08-2014, 22:31
Ik heb hem van een particulier op marktplaats gekocht, die toevallig een setje had liggen voor een 2-deurs omdat hij dat ooit verkeerd gekocht had.
Als je op internet kijkt zien alle motortjes er echter ongeveer het zelfde uit, dus ik denk dat ze allemaal wel zo'n beetje het zelfde zijn...

Wel een ideaal systeem overigens. Dit kun je bedienen vanaf alle deuren, en niet enkel links voor zoals bij de 300-serie origineel het geval is.

setsunakaede
22-08-2014, 10:19
Ach ja, en toch ga ik gebruik maken van de originele motortjes. Ik heb er genoeg van om wat te kunnen prtzen ;-)
Dan ga ik toch nog maar even wat verder zoeken.

Wouter
25-08-2014, 15:28
bedienen van 4 deuren via een afstandsbediening is redelijk eenvoudig hoor Diede; heb laatst nog een schemaatje geschetst en ergens in de elektra hoek neergekwakt. Je kunt eigenlijk alle originele bedrading hergebruiken.

setsunakaede
26-08-2014, 10:54
Ik weet het, ik heb ook dat schemaatje in mijn achterhoofd. Ik zit alleen nog te bedenken of en hoe ik het zo ga maken dat de bestuurdersdeur zowel met de sleutel de CV bedient, als met een AB. Iets met extra stangetjes en een paar extra gaatjes in het deurpaneel, vermoed ik ;-)

Overigens kan ik gn originele bedrading gebruiken; de enige bedrading die momenteel naar mijn deur ligt, is die van de speakertjes. Maar ook daar is een oplossing voor in de maak, met behulp van enig Volvo 850-donormateriaal ;)

Verdurmen Danny
04-10-2014, 22:15
Dit is een heel mooie droomwagen

General Custom
01-02-2015, 16:30
Veel is er niet te zeggen over de Camaro, hij staat immers in de stalling tot maart.

Om toch even een kleine update te geven, ondanks een paar kleine foutjes ben ik toch wel een beetje trots op mijn hoedenplank :)
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10960453_742552619192849_7039610488043071444_o.jpg

Verder heb ik voor deze auto nog liggen; een andere superdeluxe radio, een origineel Z28 stuur wat slechts een paar 1000 kilometer is gebruikt, DE echte Dukes of Hazzard Dixie-tune claxon, en bovendien is de motorruimte optisch verEdelbrockt :D (mechanisch niet, want dat is allemaal nog prima).

Vanaf 1 maart ga ik tevens een overdekte afgesloten en bovendien geventileerde parkeerplaats huren. Hier gaat de Camaro heen. Vervolgens kan de 340 GLE naar de caravanstalling en hoeft deze hier niet meer voor de deur te verpieteren door het weer.