Volvo 300 Club Forum

Volvo 300 Club Forum (http://forum.volvo300club.nl/index.php)
-   Exterieur en Plaatwerk (http://forum.volvo300club.nl/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vervangende slotcilinder (http://forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4477)

fmfvansteene 18-02-2009 17:56

Vervangende slotcilinder

Hoi Volvoliefhebbers!

Er is ooit geprobeert in te breken in mijn auto. Daardoor is het ronde afdekplaatje van slotcilinder van het rechterportier verbogen en kon deze niet meer met de sleutel open. Ik heb wat zitten wurmen met een schroevendraaier en heb zo het plaatje weer wat in de vorm gekregen zodat ik de deur in ieder geval wel met de sleutel open kan maken. Nu klapt alleen het klepje achter het plaatje niet meer terug als ik de sleutel uit het slot trek. Daarbij is het plaatje natuurlijk niet netjes meer nu.

Nou ben ik op zoek naar een nieuwe slotcilinder. Ik wil dan de sleutelplaatjes, die plaatjes die zeg maar allemaal naar binnen getrokken worden als je de sleutel in het slot steekt, overzetten op de goede cilinder. Zo kan ik de goede slotcilinder open maken met mijn eigen sleutel.

Heeft iemand hier nog een slotcilinder liggen die niet meer gebruikt wordt ivm het ontbreken van een sleutel ofzo? Hoef ik er niet een gehele deurgreep voor op te offeren. Onderdelen worden toch al wat schaars...

Het is trouwens een Volvo 360 GLS uit 85.

Alvast bedankt!

elpee 18-02-2009 21:15

Ik heb nog wel wat grepen liggen met slotcilinders. Wil er wel voor je 1 eruit halen. Wil namelijk de plaatjes zelf houden.

volvofiel 19-02-2009 13:57

Voor alle duidelijkheid:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio (Bericht 71017)
er zijn 3 types geweest:

- chroom met kleine slotcilinder
- zwart met kleine slotcilinder
- zwart met grote slotcilinder

de grote slotcilinder is het laatste model, en komt voor op alle types waarbij je de deuren en het contactslot met dezelfde sleutel kunt bedienen.

Welke heb je nodig, Frank?

fmfvansteene 19-02-2009 18:56

Hoi Joost,

Aangezien ik de deuren en het contactslot met 1 sleutel kan bedienen, lijkt het mij een grote cilinder. Het is in ieder geval een zwarte plaat met chromen handvat en een chromen slotcilinder. Afdekplaatje is ongeveer anderhalve cm in diameter.

Wacht overigens nog even met zoeken; Laurens Post heeft mogelijk al een slotcilinder voor me.

Ik laat nog wat weten. In ieder geval bedankt!

Fijne mensen hier op het forum!

Groetjes Frank

elpee 19-02-2009 19:29

ohw heb je net een pb gestuurd, zal hem vanavond ophalen en klaar maken voor verzending

fmfvansteene 19-02-2009 20:12

Heren,

Er zijn wat nieuwe ontwikkelingen. Een vriend van mij, een Volvo 360 rijder had van zijn vorige auto, een Volvo 340 nog het achterbak slot. Hij had hier alleen niet meer de sleutel bij maar dat is niet erg aangezien ik de plaatjes over zet.

Desondanks toch bedankt voor de hulp,

Frank

volvofiel 20-02-2009 21:39

Mooi!

Ik had toch niets passends gehad, op het moment heb ik zelf vier sleutels voor één auto.

Alle tijden zijn in GMT +1. De tijd is nu 17:53.

vBulletin® Classic - Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft