Afzonderlijk bericht bekijken
Oud 16-12-2018, 20:40
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Toevallig dit weekend ook echt zeer veel moeite moeten doen om de B14 van mijn '91 er goed te laten lopen.

Zelfde verhaal, spruitstuk en carburateur gevlakt op een freesmachine.
Evengoed valse lucht aan zuigen, bij mij in dit geval bij het spruitstuk.

Ook bij een nieuwe pakking.
Alles weer uit elkaar gehaald, dun laagje vloeibare pakking rond de inlaat op de pakking zelf gesmeerd, beide kanten, dit laten drogen en vervolgens op z'n plek gezet.

Alles weer aangedraaid en probleem eindelijk opgelost.
Blijft echt waardeloos die B14's met weber carburateurs.
Typisch die renault zooi. Nog even en ik ga alleen nog maar 360 rijden.
Was er dit weekend zo klaar mee.....

Carburateur zomaar uitwisselen met een andere gebruikte zou ik niet zomaar doen.
Als de huidige al gevlakt en gereviseerd is zou ik altijd die blijven gebruiken.
Dat werkt dan altijd het beste, mocht het valse lucht problemen blijven geven,
Op de pakkingen aan beide kanten vloeibare pakking smeren, volgens alles op elkaar zetten, carburateur er boven op maar nog niet aandraaien.
Een nachtje laten drogen, daarna pas aandraaien, anders druk je alles er namelijk zo weer tussenuit, geld eventueel ook voor het spruitstuk.

En zeker controleren of het niet de spruitstukpakking is zoals bij mij het geval was.

Zie trouwens ook dat je nylon lockmoeren hebt gebruikt, kan je nu al zeggen dat dat geen nut zal hebben.
Door de hitte smelt het nylon, maar buiten dat zul je zien dat je er aan de kleppendeksel zijde er met een ring of steeksleutel niet goed bij kunt.
Dit is namelijk sleutel 13, origineel waren deze moeren 12, en dat scheelt een hoop, kun je met een ringsleutel makkelijker bij.
Een tip, draai bij de voorste de oliedop eraf, kunt met een ringsleutel goed op de moer langs de vulopening met de sleutel om alles goed aan te kunnen draaien.

www.naafdopjes.nl en eventueel opknappertjes te koop, zie hierboven (project)
Met citaat antwoorden