Afzonderlijk bericht bekijken
Oud 17-12-2018, 18:51
Cas340 Cas340 is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Hoi Steven & Anjo,

Ik had zeker niet verwacht dat het zo'n moeizaam proces zou worden. Sleutelen is leuk maar op dit moment is de verhouding tussen sleutelen en rijden een beetje uit balans. Achteraf had ik het onderhoud beter stap voor stap kunnen aanpakken i.p.v. alles tegelijk.

Ik heb goede hoop dat ik met wat hulp van General Custom het probleem kan vinden. Lukt dat niet (binnen een paar weken) ben ik genoodzaakt de auto te schorsen en er een lange termijn project van te maken. Tweede kind komt eraan en dan heb ik een auto nodig die het doet.

Ik zal extra aandacht besteden aan het spruitstuk. Bij het monteren heb ik in ieder geval de verkeerde volgorde gehanteerd (eerst inbus bouten vast).

Een gedachtespinsel:
Als mogelijk laatste redmiddel denk ik eraan om de 32 dir te vervangen voor een DCOE. Dat zijn ‘maar’ 3 pakkingen die kunnen lekken 😉. Kan de CVT ook worden aangestuurd door een vacuümpomp i.p.v. motorvacuüm? Ik denk aan een pomp die (bij diesels) wordt ingezet als rembekrachtiger. Mogelijk voordeel is een compleet nieuwe carb. en geen vacuümleidingen meer die het inlaattraject kunnen verstoren.

Afspraak met GC wordt gepland.
Met citaat antwoorden