Afzonderlijk bericht bekijken
Oud 16-05-2018, 09:56
Robert340 Robert340 is offline
V3C Forum Moderator

Misschien kan je in de documentatie / vraagbaken de eventuele verschillen tussen de carburateurs en ontsteking vinden, er kan misschien een andere sproeier gebruikt zijn in een model zonder kat behalve de afstelling met de stelschroefjes. Ik heb zelf namelijk onlangs in de NLe vraagbaak over de 440/460/480 een stuk gelezen waarin veel verschillen van de carburateurs stonden tussen de verschillende vroege modeljaren.

Ik zou persoonlijk liever juist wel een katalysator willen hebben onder mijn 340 omdat de uitlaatgassen dan minder verstikkend zijn en ook minder stinken. Als de auto stil staat of je uitstapt heb je hier zelf mee te maken en de omgeving helaas altijd. Mensen houden steeds meer en meer afstand als ze lang achter je rijden door de effecten van de CO gassen maar proberen je ook vaker in te halen als je zonder een kat rijdt is mijn eigen ervaring.
Misschien dat de CO2 uitstoot wel verminderd wordt, omdat de CO gassen niet meer naar CO2 worden omgezet, dus misschien kan je van de EU of de overheid subsidie vragen voor de ingreep.
Met citaat antwoorden