Afzonderlijk bericht bekijken
Oud 31-07-2019, 20:35
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

@ Lovejoy, ik wacht nog even met serie productie van deze flensen, wil eerst meer zekerheid, voordat ik zomaar auto's verander.
Zeker de winter wil ik bekijken wat het doet. Er zit immers geen "voor verwarming" meer tussen.
Ik denk dat die klep in het luchtfilterhuis voldoende is, maar dit moet nog blijken.

Vandaag de carburateur eraf gehaald, puur om alles eens goed te kunnen bekijken, en wat het kunstof precies gedaan heeft.
Motor liep verder nog steeds gewoon goed.

Heb hem wel aan de carburateur laten zitten, enkel de middelste twee boutjes wat strakker aangedraaid, aangezien hij nu mooi de vorm van het profiel van de voet heeft aangenomen kon ik deze weer een heel stuk vaster zetten.

Nergens iets gesmolten, zag er allemaal prima uit.
De afdrukken van de bout uitsparingen van het inlaatspruikstuk zaten er mooi in, door het aantrekken van de middelste twee boutjes stond de flens toch wel enigzins hol. Niet veel, maar voor mijn gevoel wat teveel.

Afijn dat wist ik, en met carburateur en al op de freesbank de onderzijde gevlakt.
Dit doe ik voortaan gelijk bij het monteren van een nieuwe flens.
De onderste pakking die ik had gebruikt (gewoon op maat geknipte papieren pakking) vond het toch wat te heet.
Het papier wordt aardig hard en breekt erg snel.

Maargoed daar gebruik ik voortaan gewapende pakkingen voor.
Gewoon bij dafhobby te krijgen.

Deze er nu tussen gedaan, carburateur vast gezet. Alles aangesloten, gestart en liep opzich wel stationair, maar wel wat laag in toeren.

Heb express niet aan de afstelling gezeten, deze stond immers op een valselucht vrije situatie afgesteld.

Maar gewoon eens wezen rijden, motor was net warm.
Paar kilometer verderop moeten stoppen voor een stoplicht, en liep ineens helemaal zoals het hoort.

Na het vlakken moet het plastic eerst warm worden om zijn vorm te zoeken en zich aan te passen aan de pakking.
Dat doet z'n werk uitstekend

Vervolgens nog zo'n 40km gereden, voornamelijk snelweg, en geen problemen ondervonden.
Loopt als een zonnetje.

Denk dat dit de definitieve situatie is, met de juiste pakkingen.
Vooral de onderste (gewapende pakking) is wat beter geschikt tegen hogere temperaturen.
Is immers hetzelfde materiaal als de spruitstukpakking.

Morgen nog eens de moeren controleren, die zullen dan nog wel wat strakker kunnen, en dan voorlopig blijven rijden.
En testen.
Maar dit gaat zeker wat worden.

Aankomend weekend dit ook op een andere auto proberen met een B14.4S met 105 carb. Deze heeft namelijk ook constant valse lucht problemen.
In het verleden al erg veel op geprobeerd zoals ik het toen altijd deed, met een gevlakte carb. enz... en ook deze heeft nu toch weer problemen.
Betreft niet m'n eigen auto b.t.w.
Het spruitstuk heb ik al verwisseld met eentje zonder EGR klep.
Aangezien ik daar totaal geen vertrouwen in heb.
De aansluiting op de carb. afgedopt.

Wilde dit eerst nog verder op m'n eigen auto testen voordat ik hiermee verder ga, maar met deze is er bijna niet mee te rijden nu.
Denk dat het voornamelijk ligt aan de harde plastic (bakkeliete) flensen, deze kunnen niet vervormen maar blijven altijd hard.
Dus voorruit, geef hem geen garantie, het zit immers nog in de testfase.
Maargoed, heb het al eerder toen voor hem proberen op te lossen.

Ben hier best enthousiast over

www.naafdopjes.nl en eventueel opknappertjes te koop, zie hierboven (project)

Laatst aangepast door Steven340 : 31-07-2019 om 21:08
Met citaat antwoorden