Afzonderlijk bericht bekijken
Oud 10-01-2021, 13:46
Stefan340 Stefan340 is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Carburateur revisie

Na het vervangen van de koppeling heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en de carburateur eraf gehaald! De reden was dat stationair deze slecht liep, en zelfs afsloeg zodra die iets meer op temperatuur kwam. Choke werkte niet zo lekker en ..... ik was benieuwd hoe ie werkte... haha.
Enfin. Hier wat foto's (klik voor groot)

Bruine aanslag (roest?) in het luchtfilterhuis

Na loshalen luchthuis

Smerig...

Vacuumslang gescheurd bij het afnemen

Na verschillende sleutels geprobeerd te hebben, bleek het handiger om de solonoid eruit te schroeven om bij de laatste moer te komen ;-)

Schildertape op de verschillende slangen en kabels en boterhamzakje over de motor

Carburateur op de werkbank... daar mist een clipje?!

Boven en onderzijde gescheiden

Exploded

Na rebuild

Ontbrekend veerclipje na rebuild

Ik heb een webshop aangeschreven in de hoop om een clipje aan te schaffen voor de choke link. Tevens een nieuwe vacuumslang nodig, want die scheurde al bij de lichtste manipulatie. Ook maar gelijk nieuwe luchtfilter, luchthuispakking, isolatieflens en voetpakking. Dan hoeft het hopelijk ook nooit meer los ;-)

Ik heb het aantal slagen van de CO-schroef geteld en zodanig weer terug erin gedraaid. De mixschroef ben ik niet aangekomen.
In theorie zou het dan toch weer moeten lopen, welliswaar niet zo optimaal, maar voldoende om aan te slaan lijkt me?
Met citaat antwoorden