Afzonderlijk bericht bekijken
Oud 20-01-2021, 10:02
Niels's Avatar
Niels Niels is offline
V3C Clublid

Gouden regel:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk bericht
Let wel, van defecten, lekkage, verstoppingen of een foute vlotterhoogte kun je NIET winnen met het CO schroefje.
Een ding heb je al uitgesloten: de restrictie is aanwezig. Heel fijn want zonder dat onderdeeltje is er sowieso geen beginnen aan.

Even Anjo's checklist quoten uit het carburateurrevisiegaragescènetopic (drie keer woordwaarde):

Citaat:
Zorg eerst dat de volgende zaken 100% in orde zijn, bij twijfel = vervangen!

- Klepspeling
- Verdelerkap
- Rotor
- Bougiekabels
- Bougies
- Evt aanwezige contactpuntontsteking (contactpunten/condensator e.d.)
- Vacuümdelen aan inlaatspruitstuk, carburateurvoet etc.
- spruitstukpakkingen, voetpakking carburateur e.d.
- Last but not least, het oliepeil, koelwaterniveau en de werking van de thermostaat!
Ja, het is heel rot om dat allemaal (weer) te moeten doen na zoveel werk maar mocht het troost bieden: ik heb zo'n kreng twee keer in stukken op tafel gehad en in beide gevallen was ik na die klus niet volledig uit de ellende. De eerste keer bleek zelfs de bevestiging van het verwarmingselement te ontbreken waardoor ik sowieso al valse lucht had.

Onderdeel van je checklist is ook je werk aan je carburateur: alles correct afgesteld (vlotterhoogte), alle kanaaltjes nu schoon? Zeker met die schultenbräu die je tegenwoordig moet tanken kun je er haast wel vanuit gaan dat er het nodige vervuild is.
'11 BMW R 1200 GS
Met citaat antwoorden