Afzonderlijk bericht bekijken
Oud 10-04-2017, 19:31
powerflux's Avatar
powerflux powerflux is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PaulKoerkamp Bekijk bericht
Roy is een aantal keer bij mij geweest om advies te vragen, er zijn totaal 3 relais geweest deze zijn allemaal getest op mijn 360, en ze werken allemaal. Ook zijn computer is getest op mijn auto en deze werkt gewoon.

Het stekkertje van de temperatuurssensor zat aangesloten op de startmotor het linker pennetje. Hiermee dachten we de oplossing te hebben gevonden. Het goede stekkertje uit de motorkabelboom aangesloten, maar echter hielp deze oplossing niet.. de zekeringen zijn allemaal heel, de relais zijn goed, de computer is goed. Er zit geen kabelbreuk want dmv doorverbinden loopt de pomp wel.

Zou het kunnen dat het relais geen stuurstroom krijgt? En waar zou deze stuurstroom dan vandaag moeten komen?

Zo uit het hoofd krijgt het relais een +15 (via het contactslot en connector D50/A3 kleur Br), een +30 (kleur Rood) en een puls van de bobine op 1 (kleur Groen) als minimum om te willen inschakelen. Ik kijk het zo even na.
Dit Klopt. En dan heb je op 50 nog een signaal van de startmotor (Kleur Bl-Y via het contactslot) zodat het relais bij starten altijd bekrachtigd wordt, zelfs als de pulsen van de bobine op 1 niet snel genoeg komen.

Dit relais heeft geen motormanagment-functie en dient puur als veiligheid dat als de motor niet draait er geen benzine ingespoten of rondgepompt wordt.

Zoals hierboven gezegd: als je zonder relais wil testen of de rest werkt moet je van 30 zowel naar 87 als naar 87b een draadje leggen.
V90 3.0i '97 [608.000] & 965 2.5i '95 [365.565]
Met citaat antwoorden