Discussie: Oliefilter
Afzonderlijk bericht bekijken
Oud 05-04-2019, 23:22
Marty360GLS's Avatar
Marty360GLS Marty360GLS is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexdepalex Bekijk bericht
Ik vraag me nu eigenlijk gewoon af, waar ik precies kan vinden welke codes voor de huidige bougies en oliefilters overeenkomen met het motorblok uit 1977, zodat het nooit meer mis kan gaan?

Wat ik zelf altijd doe voor bougies is de aanbevolen merk+type opzoeken in het eigenaarsboekje/Haynes/internet. Als deze dan niet meer gemaakt wordt, of ik wil 'm van een ander merk (vind zelf NGK prima werken) dan google ik " merk+type spark plug cross-reference", en dan kom je al snel op deze site: https://www.sparkplug-crossreference.com/

Dit is in principe een grote database waarin je kunt zoeken op type bougies, en dan krijg je een hele lijst van vergelijkbare merken en types (je hoeft alleen het type in te voeren). Je moet wel goed opletten, want ze geven het wel erg breed aan naar mijn idee, maar zo kun je altijd dubbelchecken of iets past of niet.

Voor oliefilters e.d. bestel ik zelf meestal bij Winparts en zoek ik op kenteken of motortype. Daar wordt vaak ook aangegeven per onderdeel op welke auto's uit welke productiejaren het product past, en ook de passende "origineel nummers". Ik heb tot nu toe pas 1x iets terug hoeven te sturen (setje stuurhoezen), dus het klopt bijna altijd.
Met citaat antwoorden