Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Discussie > Algemene discussie

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 29-08-2010, 17:37
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Het WEBSITE update topic!

geloof het of niet, maar dit ging even helemaal per ongeluk!

Citaat:
antiekeradio 17:24, 29 Aug 2010
Discussie verwijderd

Discussie: [het WEBSITE update topic]
Forum: [Algemene discussie]
Achteraf blijkt dat het verwijderen van het eerste bericht in een topic, het hele topic wegkiepert. Hoort zo te werken volgens vBulletin, maar ik vind het een achterlijke implementatie.... nu zijn we dus het hele oude topic kwijt.
Met citaat antwoorden
Oud 29-08-2010, 17:40
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

De website heeft vandaag een grote update gehad.
kijk gerust even rond, maar hou rekening met de volgende zaken:

- de naamsgegevens moeten nog uitgesplitst worden in voornaam/tussenvoegsel/achternaam, en dit kan voor rare effecten zorgen. de ledenlijst staat bijvoorbeeld compleet ongesorteerd door elkaar heen
- gegevens omtrent automatische incasso, betalingsdatum etc zijn nog geen van allen ingevoerd in het online systeem, dus als je daar meldingen of ontbrekende gegevens ziet, geen zorgen maken, geen mails gaan sturen, etc.

Kevin gaat de komende dagen hard aan de slag om alle inhoudelijke gegevens te wijzigen, zodat eea geheel goed weergegeven gaat worden.
Als dit gebeurd is, zal de update in totaal (samen met de dingen die nu al gelijk werken) de volgende wijzigingen teweeg gebracht hebben:

persoonlijke gegevens, etc:
- De ledenlijst wordt gesorteerd op achternaam
- Er is een apart veld voor het land t.b.v. buitenlandse leden
- financiele gegevens worden voortaan online geregistreerd (niet aan te passen door de leden zelf, overigens) dit biedt een enorme tijdsbesparing bij het opmaken van facturatie- en incassolijsten.
- Je wordt voortaan in het ledenmenu begroet met alleen je voornaam
- Het aanpassen van de ledenprofiel gegevens is ingrijpend gewijzigd:
Voorheen kon je een aantal gegevens aanpassen, waaronder telefoonnummers en emailadres, maar niet het adres. Voor een adreswijziging moest je een mail sturen. De overige gegevens werden direct verwerkt. Dit was geen praktisch systeem ivm beperkingen en dus omslachtig doorgeven van wijzigingen.

In het nieuwe systeem kun je nog steeds een aantal dingen direct wijzigen, dit zijn de 'vinkjes' waarmee je kunt bepalen welke informatie door andere leden gezien kan worden, de tekst van het stukje "even voorstellen" en het wachtwoord.

De overige gegevens kunnen nu wel allemaal gewijzigd worden, maar deze wijzigingen worden niet direct doorgevoerd. De gewijzigde gegevens worden opgeslagen en ter controle getoond aan de ledenadministratie. Dit zal geen uitgebreide controle zijn, het gaat er maar om dat we geen gegevens kwijt raken. Zodra deze check gedaan is zijn de nieuwe gegevens zichtbaar in je profiel.
- je kunt je gebruikersnaam op het forum invoeren, dit wordt de basis voor automatisch toevoegen/verwijderen van V3C lidstatus op het forum.
- nog een hele hoop wijzigingen die alleen relevant zijn voor ledenadministratie, redactie, etc.

auto gegevens
- er is een onderscheid tussen 3 soorten auto's:
1: Volvo 300 Series in actueel bezit. Dit zijn natuurlijk de
auto's waar het binnen V3C allemaal om gaat, en deze
groep vormt dan ook het 'Clubregister'. De gegevens
van deze auto's kunnen gebruikt worden voor statistische
informatie, communicatie met FEHAC, etc.

2: Wél een Volvo 300 Serie, maar niet in actueel bezit. Bijvoorbeeld een verkochte of gedemonteerde auto.
Eventuele foto's die hierbij geplaatst worden, komen wél in
het algemene foto album, maar de auto wordt niet
meegeteld in het clubregister.

3: Geen Volvo 300 Serie. Mijn eigen DAF 55 Coupé bijvoorbeeld.
Deze auto's worden alleen in het ledenprofiel getoond.
Er kunnen wel gewoon 4 foto's ge-upload worden, maar deze
komen dus niet in het algemene foto album terecht
- er zijn nu aparte pagina's voor de auto's, op de profielpagina van de eigenaar wordt nog enkel een miniatuur foto en een paar essentiele gegevens getoond. De auto pagina bevat op zijn beurt alleen de naam (en evt woonplaats, mits dit getoond mag worden) van de eigenaar. Bovenaan staat de eerste foto gelijk groot, onderaan alle 4 de foto's in miniatuur. tussenin staan de autogegevens.

- de datum eerste toelating vervangt het veld "bouwjaar"
- er is een datumveld bijgekomen voor "in bezit sinds"
- er is een veld toegevoegd voor het modeljaar, omdat dit natuurlijk nogal eens verschilt van het bouwjaar, en toch wel zeer belangrijk is voor vele detail verschillen.
- er is vrije invoer mogelijk bij carrosserievorm en transmissie (relevant voor niet-V300's)
- je kunt de kleur ook in tekst omschrijven (niet meer alleen kleurcode).

Algemene wijzigingen
- Het foto album is sorteerbaar gemaakt! hoewel het nu nog totaal zinloos is (nog niemand heeft een modeljaar ingevoerd, omdat het pas sinds nu kan) kun je sorteren op modeljaar, en ook op type.
- De ledenlijst vermeldt nu het aantal leden, het aantal huisgenootleden, en het totaal aantal auto's.
Met citaat antwoorden
Oud 29-08-2010, 17:58
Vermilion's Avatar
Vermilion Vermilion is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio Bekijk bericht
Achteraf blijkt dat het verwijderen van het eerste bericht in een topic, het hele topic wegkiepert. Hoort zo te werken volgens vBulletin, maar ik vind het een achterlijke implementatie.... nu zijn we dus het hele oude topic kwijt.
Nu voel ik me schuldig
Oud 29-08-2010, 18:00
Kevin's Avatar
Kevin Kevin is offline
Forumbeheerder

Whahaha, goed bezig Wouter!

Inmiddels moet de ledenlijst de leden op achternaam sorteren.
Zsm de rest van de gegevens bijwerken
Met citaat antwoorden
Oud 29-08-2010, 18:16
2 Fast 4 U's Avatar
2 Fast 4 U 2 Fast 4 U is offline
V3C Clublid

Wouter heb je geen back up, zo dat je de oude topic weer kan plaatsen?

Onderstuur: de voorkant van de auto raakt de muur,
Overstuur: de achterkant van de auto raakt de muur,
Vermogen: Hoe snel de auto de muur raakt,
Koppel: hoe ver de auto de muur mee neemt.
Met citaat antwoorden
Oud 29-08-2010, 20:21
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

ja, inclusief de hele website, waardoor al het 'echte' werk ook weer tenietgedaan zou worden... niet mogelijk dus...

edit het belangrijkste doel van dit topic is ook om gebruikers te informeren over recente ontwikkelingen. Voor algemene gebruiksaanwijzing is een speciale pagina op de site zelf.
Met citaat antwoorden
Oud 29-08-2010, 23:52
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Zo, de wijziging van de gegevens ligt aardig op koers.

Kevin heeft inmiddels ook een hoop aanvullende gegevens (vooral de financiële) verwerkt, en ik ben tussendoor bezig geweest met de forum gebruikersnamen.

Het was soms een heel gepuzzel om de persoon bij de gebruikersnaam te vinden. In de meeste gevallen is het toch gelukt, en nu het huidige bestand gekoppeld is ligt het aan de leden zelf of zij een gebruikersnaam in het profiel zetten of niet.

Een bijkomend effect van deze operatie is dat er een hoop mensen die op het forum nog als V3C Clublid aangeprezen stonden, maar dit in de praktijk al lang niet meer waren, teruggezet zijn naar "geregistreerde gast". In totaal 15 stuks. Dit betreft doorgaans wel forum accounts die al lang niet meer actief geweest zijn.

Mocht je merken dat je eigen forum account ineens niet meer als Clublid aangemerkt staat, terwijl dit wel zou moeten zijn:
- controleer eerst je ledenprofiel op de site, en voer een wijziging door als je gebruikersnaam daar nog niet staat. let op hoofd/kleine letters svp!
- stuur daarna een mail naar webmaster@volvo300club.nl met je naam en forum username.

Dan komt het met lichtsnelheid in orde
Met citaat antwoorden
Oud 30-08-2010, 16:35
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Er is nog 1 kleine wijziging toegevoegd, n.a.v. een verzoek van een clublid;

De auto's die getoond worden in de ledenlijst zijn als directe hyperlink naar de betreffende "auto" pagina uitgevoerd.

Dus als je in de ledenlijst een interessante auto ziet kun je er op klikken en krijg je direct alle beschikbare info en foto's te zien, in plaats van dat je eerst via het ledenprofiel van de eigenaar moet surfen
Met citaat antwoorden
Oud 30-08-2010, 16:37
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Nog een nieuwtje, vandaag is al gelijk de eerste aanmelding mét forumnaam binnengekomen user 'henrivolvo' zal binnenkort dus als V3C clublid begroet kunnen worden; van hier uit alvast hartelijk welkom!
Met citaat antwoorden
Oud 30-08-2010, 19:43
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

Overigens wordt er ook hard gewerkt (gescand in dit geval) om de folderverzameling in het ledenmenu uit te breiden
Oud 31-08-2010, 12:34
Kevin's Avatar
Kevin Kevin is offline
Forumbeheerder

Inmiddels zijn er ook een hoop betalings gegevens verwerkt. Je kan nu zien of je voor het lopende jaar betaald hebt. Let wel dat ik nog niet helemaal klaar ben...
Met citaat antwoorden
Oud 12-11-2012, 16:52
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

zo, dat is een topic kick van dik 2 jaar

Op de achtergrond is dit weekend hard gewerkt om de beveiliging van de website up to date te brengen. Er bleek nog wel het een en ander aan te schorten... Binnenkort zullen we iedereen per mail gaan vragen om het wachtwoord te wijzigen.

Functioneel heb ik nog iets grappigs bedacht; het 'off topic foto album':
http://www.volvo300club.nl/fotoalbum_offtopic.php

Normaal gesproken worden in het foto album alleen Volvo 300s getoond, maar sommige leden hebben interessante andere auto's. Die kun je normaal alleen zien als je naar het profiel van de eigenaar gaat. Nu zijn ze ook allemaal bij elkaar te zien. Niet super nuttig, wel grappig.
Met citaat antwoorden
Oud 12-11-2012, 18:54
RubenJ's Avatar
RubenJ RubenJ is offline
Frequente Gast (geen lid)

Mooi dat er zo nu en dan aan gewerkt word.
Leuk ook het offtopic foto album, staat alleen niet in het menu. Of staat die er alleen zodra je ingelogd bent?
Oud 13-11-2012, 08:06
volvofiel 2's Avatar
volvofiel 2 volvofiel 2 is offline
V3C Secretaris en Beurscommissie

Leuke toevoeging, dat album!

Ik krijg nu trouwens voor het eerst van Chrome de melding dat 'de website in het SPAANS ( ) geschreven is', of ik hem wil laten vertalen naar het Nederlands. Heb ik nog nooit eerder gehad, kan dat kloppen?
Met citaat antwoorden
Oud 13-11-2012, 09:32
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volvofiel 2 Bekijk bericht
Leuke toevoeging, dat album!

Ik krijg nu trouwens voor het eerst van Chrome de melding dat 'de website in het SPAANS ( ) geschreven is', of ik hem wil laten vertalen naar het Nederlands. Heb ik nog nooit eerder gehad, kan dat kloppen?
Ja, dat zag ik ook. klopt natuurlijk niet maar ik weet niet precies waar het aan ligt. zal daar nog wel even naar kijken.
Met citaat antwoorden
Oud 13-11-2012, 09:34
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RubenJ Bekijk bericht
Mooi dat er zo nu en dan aan gewerkt word.
Leuk ook het offtopic foto album, staat alleen niet in het menu. Of staat die er alleen zodra je ingelogd bent?
Klopt; dit is nog een geheel op zichzelf staande pagina. Moet nog even kijken waar ik de link ga plaatsen.
Met citaat antwoorden
Oud 13-11-2012, 10:59
RubenJ's Avatar
RubenJ RubenJ is offline

Als subpagina van het fotoalbum?
Op dezelfde manier als de motor, vario, plaatwerk pagina's onder techniek. Alleen dan zonder de overzichtspagina.
Oud 15-11-2012, 11:43
RubenJ's Avatar
RubenJ RubenJ is offline

Nog een puntje in het offtopic fotoalbum, de sorteerknoppen verwijzen terug naar het primaire 300 serie fotoalbum.
Oud 03-03-2014, 17:02
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Op de pagina wetenswaardigheden is een stukje toegevoegd over de chassisnummers die geproduceerd zijn binnen een bepaald kalenderjaar.

Een paar jaar geleden (toen de leeftijd voor de belasting nog niet expliciet gekoppeld was aan de 'datum eerste toelating') was dit nog spannend; want mogelijk voor- of nadelig voor je auto. Nu de leeftijd wordt vastgesteld adhv D.E.T. zijn deze gegevens enkel nog voor historische doeleinden interessant, vandaar dat we ze op de site publiceren.
Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2014, 00:03
Wouter76's Avatar
Wouter76 Wouter76 is offline
V3C PoetsWouter

Via 'mijn advertenties' op de clubsite: www.v3c.nl/ad_beheren.php

(mod edit)
...gebeurt er iets heel raars als je niet ingelogd bent; dan krijg je alle advertenties te zien!
Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2014, 14:55
vaulvau vaulvau is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Kan iemand ff de link van Wouter weghalen? Ik kan ook advertenties aanpassen en/of verwijderen nu... Denk niet dat dat de bedoeling is
Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2014, 17:06
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vaulvau Bekijk bericht
Kan iemand ff de link van Wouter weghalen? Ik kan ook advertenties aanpassen en/of verwijderen nu... Denk niet dat dat de bedoeling is
hey dat is een goeie. lijkt erop dat als je niet ingelogd bent, dit script geen foutmelding geeft maar gewoon alle advertenties toont. ik ga dr gelijk wat aan doen
EDIT; gefixt. niet-ingelogde internetters krijgen nu dezelfde tekst als wanneer ze via de hoofdpagina naar de ad.rubriek gaan.
Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2014, 17:10

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk bericht
hey dat is een goeie. lijkt erop dat als je niet ingelogd bent, dit script geen foutmelding geeft maar gewoon alle advertenties toont. ik ga dr gelijk wat aan doen
Gelukkig dat we er zo achterkomen Nu kan je nog bugfixen voordat iemand wel kwade bedoelingen heeft.
Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2014, 17:41
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

Ow, maar dr was niks aan de hand hoor! Ik heb het geprobeerd, maar als je een ad wilde wijzigen of verwijderen, kreeg je een foutmelding
Oud 23-03-2014, 18:43

Zover ben ik maar niet gegaan. Maar dit lijkt me toch een stuk beter op deze manier
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: