Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 26-04-2018, 15:15
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Zo, een weekje aan zee geweest; fietsen mee! En een heleboel spullen en twee kleine kindjes. Ondanks de 80L gastank past het allemaal.
Bijgesloten Plaatje(s)
Bestandstype: jpg IMG_20180426_132539.jpg (84,8 Kb, 44x gelezen)
Met citaat antwoorden
Oud 26-04-2018, 22:28
Wouter76's Avatar
Wouter76 Wouter76 is offline
V3C PoetsWouter

Leuk zeg!

Dat plaatje komt me overigens bekend voor
Met citaat antwoorden
Oud 09-05-2018, 10:58
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Sinds kort heb ik er een nieuw geluidje bij: bij sturen, van stilstand optrekken en remmen tot bijna stilstand (dus als de auto iets helt), dan hoor ik een krakend geluid. Lijkt op droge rubbers of zoiets. Vanochtend bij koude start niet, maar als ik een klein uurtje gereden heb (en de auto dus is opgewarmd) wel. Je voelt het ook als je stuurt. Mijn idee: stuurkogels? Ik voel verder geen speling en heb de auto nog niet op de brug kunnen checken. Verder geen trillingen tijdens snelweg rijden. Wie heeft een tip?
Met citaat antwoorden
Oud 02-07-2018, 09:25
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Ben bezig met de lak weer opfrissen. Wat knapt die auto daar van op zeg! Vanavond ga ik proberen het af te maken en weer goed in de was zetten. Je ziet nu weer echt de 'metallic' in de lak.

Tijdens het poetsen van het dak kwam ik er eindelijk achter wat het 'tikkende' geluid veroorzaakte. Ik dacht eerst aan versleten motorsteunen of de uitlaat die los zat, omdat je het vooral hoort als je over een drempel rijdt. Maar, het is dus de antenne Die had ik wat verder uitgeschoven, omdat ik de laatste tijd soms radio luister... En dan te bedenken dat ik al bijna nieuwe motorsteunen had besteld... Tijdens de schouwdag in Lienden hebben we ook niet kunnen vinden waar het nou aan lag.
Met citaat antwoorden
Oud 02-07-2018, 17:58
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Haha, meteen van iets groots uitgaan en dan erachter komen dat het een lullige dakantenne betreft

Maargoed dat je inderdaad niet al teveel vervangen, versleuteld heb en dan er daarna pas achterkomen..... dan baal je helemaal.
Oud 06-07-2018, 10:17
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Hmm, zojuist nog even de auto nagelopen vlak voor vakantie en toen bleek een bougiekabel gewoon doormidden te zijn. Bij de aansluiting op de bougie. Origineel Volvo van de dealer (made in France). Ik had er met rijden niets van gemerkt.

Uiteraard heb ik als geoefende oldtimerrijder een paar oude kabels reserve, dus het is snel opgelost.
Met citaat antwoorden
Oud 06-07-2018, 12:25
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Mooi werk.
Oud 24-08-2018, 21:29
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucluc Bekijk bericht
Hmm, zojuist nog even de auto nagelopen vlak voor vakantie en toen bleek een bougiekabel gewoon doormidden te zijn. Bij de aansluiting op de bougie. Origineel Volvo van de dealer (made in France). Ik had er met rijden niets van gemerkt.

Uiteraard heb ik als geoefende oldtimerrijder een paar oude kabels reserve, dus het is snel opgelost.
Nou zeg, vandaag alweer een kabel door midden! Ik had nog één reserve in de kofferbak liggen. Uiteraard al nieuwe besteld, maar nog niet gemonteerd. Ik kan nu niet meer zeggen dat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt. Had nu tijdens het rijden ineens last van 'ploffen' in de uitlaat. Dacht even aan backfire, maar leek meer op slechte ontsteking. En dat is niet zo gek met een kabel die gewoon door midden breekt. Snel de nieuwe monteren.
Met citaat antwoorden
Oud 24-08-2018, 21:35
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Verder de auto even bij Erik gehad voor diverse klussen. Een en ander was tijdens de schouw in Lienden al opgemerkt. Het meeste is nu opgelost, zoals o.a. fuseekogel, binnenste stuurkogel, flexibele remslangen voor en nog wat klein spul. Uiteraard waren de remcilinders achter weer lek (ben ik aan gewend geraakt). Olie en remvloeistof ververst. Diverse rubbers in de ophanging vervangen.

Helaas was er meer laswerk dan voorzien. Gaatje achter in wielkuip aan de kant van de dorpel, onder het koelvloeistofreservoir, onder de accubak, onder de ruitenwissermotor, en rondom beide kriksteunen voor. Nog niet alles is af, maar dat lossen we komende tijd nog op. Zo zie je maar: je blijft bezig (en houdt de auto even van de straat...)
Met citaat antwoorden
Oud 24-08-2018, 22:11
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is op dit moment online
V3C Ledenadministratie

Respect dat je er gewoon mee door blijft gaan J-L

Die remcilinders achter zijn echt vreselijk. Als ik nieuwe monteer, haal ik ze eerst uit elkaar en smeer ik de o-ringen en stofhoezen in met ATE remcilinderpasta (blauwe tube). Daarmee lijkt het iets langer goed te gaan, maar het blijft een aandachtspunt.

Volvo 360 injection 1988
Met citaat antwoorden
Oud 25-08-2018, 00:22
Albert1 Albert1 is offline
V3C Clublid

Goed bezig idd, auto's moeten niet te lang van de staat staan, maar rijden :P Ik heb de remcilinder bij mij achter letterlijk bij elke APK kunnen vervangen. En is nu ook aan 1 kant lek. Dat insmeren heb ik vaker gehoord ga dat ook zeker de volgende keer doen.
Met citaat antwoorden
Oud 25-08-2018, 02:12
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Ik heb nu een betere kwaliteit remcylinders besteld en binnen gekregen. Natuurlijk is het gebruik er van dadelijk "the proof of the pudding", maar ik verwacht er veel van. Ik probeer ze het liefst uit op ee auto waarvan de eigenaar zijn remvloeistof om de 3 jaar vervangt of laat vervangen Ze zijn wel iets duurder,. Bij die van Jean-Luc zitten remcylinders van het merk ABS. Niet verkeerd, maar ik denk dat ik nu een beter merk heb besteld.

Citaat:
Verder de auto even bij Erik gehad voor diverse klussen. Een en ander was tijdens de schouw in Lienden al opgemerkt. Het meeste is nu opgelost, zoals o.a. fuseekogel, binnenste stuurkogel, flexibele remslangen voor en nog wat klein spul. Uiteraard waren de remcilinders achter weer lek (ben ik aan gewend geraakt). Olie en remvloeistof ververst. Diverse rubbers in de ophanging vervangen.

Helaas was er meer laswerk dan voorzien. Gaatje achter in wielkuip aan de kant van de dorpel, onder het koelvloeistofreservoir, onder de accubak, onder de ruitenwissermotor, en rondom beide kriksteunen voor. Nog niet alles is af, maar dat lossen we komende tijd nog op. Zo zie je maar: je blijft bezig (en houdt de auto even van de straat...)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volvofiel Bekijk bericht
Respect dat je er gewoon mee door blijft gaan J-L

Die remcilinders achter zijn echt vreselijk. Als ik nieuwe monteer, haal ik ze eerst uit elkaar en smeer ik de o-ringen en stofhoezen in met ATE remcilinderpasta (blauwe tube). Daarmee lijkt het iets langer goed te gaan, maar het blijft een aandachtspunt.
Oud 25-08-2018, 07:36
elpee's Avatar
elpee elpee is offline
V3C Clublid

Citaat:
Nou zeg, vandaag alweer een kabel door midden! Ik had nog één reserve in de kofferbak liggen. Uiteraard al nieuwe besteld, maar nog niet gemonteerd. Ik kan nu niet meer zeggen dat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt. Had nu tijdens het rijden ineens last van 'ploffen' in de uitlaat. Dacht even aan backfire, maar leek meer op slechte ontsteking. En dat is niet zo gek met een kabel die gewoon door midden breekt. Snel de nieuwe monteren.
Toevallig geen marters in de buurt zitten die de kabels kapot maken. Zelf al met een regelmaat gehad en gezien bij klantenauto's.

Het steunpunt uit "het verre oosten"
- volvo 360, 340, 343, 345(2x), VAN
Met citaat antwoorden
Oud 02-10-2018, 13:39
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Vorige week heb ik de klepspeling bijgesteld. De uitlaatpoorten hadden 0,10 tot 0,15 verschil. De dunste plaatjes zijn nu 3,25. Dat was de kleinste maat die ik online kon bestellen (estateservice). Volgend jaar eens kijken waar ik dunnere plaatjes kan krijgen.

Dit keer merk ik wel een goed verschil: de motor loopt nu 'gewoon lekker'.

EDIT: bij 280.000 km

Laatst aangepast door Lucluc : 03-10-2018 om 12:25
Met citaat antwoorden
Oud 05-10-2018, 09:31
VolvoDordt's Avatar
VolvoDordt VolvoDordt is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik Bekijk bericht
Ik heb nu een betere kwaliteit remcylinders besteld en binnen gekregen. Natuurlijk is het gebruik er van dadelijk "the proof of the pudding", maar ik verwacht er veel van. Ik probeer ze het liefst uit op ee auto waarvan de eigenaar zijn remvloeistof om de 3 jaar vervangt of laat vervangen Ze zijn wel iets duurder,. Bij die van Jean-Luc zitten remcylinders van het merk ABS. Niet verkeerd, maar ik denk dat ik nu een beter merk heb besteld.

welk merk gebruik je nu? binnenkort bij 4 van mijn 340's alle remmen doen.
Oud 07-11-2018, 13:09
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Van het weekend een beurtje gedaan, o.a. ontstekingsdelen vervangen. Bij het losdraaien van bougie 2 voelde ik al dat het niet lekker ging. Een paar jaar geleden was die bougie er al een keer uitgeklapt tijdens het rijden, waardoor de schroefdraad niet lekker meer was. Met goed schoonmaken van de schroefdraad kon het nog even mee, maar nu moest het echt gerepareerd worden. De oldtimergarage op de hoek heeft een nieuwe schroefdraad met busje geplaatst. Half uur arbeidsloon en weer verder tuffen.
Met citaat antwoorden
Oud 07-11-2018, 20:21
Wouter76's Avatar
Wouter76 Wouter76 is offline
V3C PoetsWouter

Top!

Ik krijg ook wel eens klotsende oksels bij het monteren van nieuwe bougies, zeker omdat ze schuin het blok in gaan, had een paar jaar geleden ook bijna het schroefdraad vernaggeld...

Jij kan in ieder geval weer met een gerust hart verder.
Met citaat antwoorden
Oud 07-11-2018, 22:08
Robert340 Robert340 is offline
V3C Clublid

Citaat:
Van het weekend een beurtje gedaan, o.a. ontstekingsdelen vervangen. Bij het losdraaien van bougie 2 voelde ik al dat het niet lekker ging. Een paar jaar geleden was die bougie er al een keer uitgeklapt tijdens het rijden, waardoor de schroefdraad niet lekker meer was. Met goed schoonmaken van de schroefdraad kon het nog even mee, maar nu moest het echt gerepareerd worden. De oldtimergarage op de hoek heeft een nieuwe schroefdraad met busje geplaatst. Half uur arbeidsloon en weer verder tuffen.

Dat is heel netjes! Kan je vertellen hoe die garage heet? Ik ben al weleens op torenhoge kosten gebracht door een motorrevisie bedrijf toen er een stuk van een bougie muurvast zat en eruit geboord moest worden, die was in stukken gebarsten en het bougiegat zat vol met zwarte roet.
Met citaat antwoorden
Oud 07-11-2018, 23:03
Albert1 Albert1 is offline
V3C Clublid

Citaat:
Vorige week heb ik de klepspeling bijgesteld. De uitlaatpoorten hadden 0,10 tot 0,15 verschil. De dunste plaatjes zijn nu 3,25. Dat was de kleinste maat die ik online kon bestellen (estateservice). Volgend jaar eens kijken waar ik dunnere plaatjes kan krijgen.

Dit keer merk ik wel een goed verschil: de motor loopt nu 'gewoon lekker'.

EDIT: bij 280.000 km

Ik merkte ook echt flink verschil bij afgelopen keer kleppen stellen. Dacht dat 3.30 het dunste was dat je kon gaan. Maar 3.25 kan dus ook nog goed?
Met citaat antwoorden
Oud 08-11-2018, 11:40
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert340 Bekijk bericht
Dat is heel netjes! Kan je vertellen hoe die garage heet? Ik ben al weleens op torenhoge kosten gebracht door een motorrevisie bedrijf toen er een stuk van een bougie muurvast zat en eruit geboord moest worden, die was in stukken gebarsten en het bougiegat zat vol met zwarte roet.
https://mcmotorencars.com/

10 minuten lopen voor mij. De andere optie was de dealer, maar daar heb ik persoonlijk dan toch wat minder mee.
Met citaat antwoorden
Oud 08-11-2018, 11:45
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albert1 Bekijk bericht
Ik merkte ook echt flink verschil bij afgelopen keer kleppen stellen. Dacht dat 3.30 het dunste was dat je kon gaan. Maar 3.25 kan dus ook nog goed?
https://www.estateservices.nl/motor/...ikte-3-25.html

Nog dunner kan ook: http://www.timensmit.nl/zelfstl.php?..._from=&ucat=2&

Het lijkt goed te gaan. Volgend jaar wil ik wel ff kijken naar een goede oplossing.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: