Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > V3C Activiteiten > Evenementen

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 14-04-2019, 09:16
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is op dit moment online
V3C Clublid

interessepeiling spookdorp Doel

Beste iedereen,

Ik denk dat vele mensen het (bijna) verlaten dorp Doel wel kennen. Het is een spookdorp, dicht getimmerde ramen, veel graffiti, etc. Nog bekender is het wellicht vanwege de omstreden kerncentrale en de negatieve nieuwsgeving daar omheen.

Zelf ben ik er een paar keer geweest, en zag nu laatst een fotorapportage van een clublid die hier met zijn nieuwe Volvo 360 is geweest. Wat ik er over kan zeggen, het is een heel surrealistische locatie, mooi van lelijkheid, prachtig om te fotograferen, zelfs licht toeristisch door zijn verlatenheid. Je waant je in een post-apocalyptische setting. Bovendien, is er een café met terras om uit te rusten. Wat mij betreft zou Doel in zijn huidige staat zo op de monumentenlijst mogen.

Bron: https://www.reizen-en-reistips.nl/do...bij-antwerpen/

Vlak in de buurt ligt de haven van Antwerpen. Onvoorstelbaar groot. Enorme containerdokken en olieraffinaderijen, op- en overslag van vanalles en nog wat. Zeer indrukwekkend om al die industrie bij elkaar te zien. Zeker in het weekend, als het er rustig is. Om bij Doel te komen, moet je wel haast door de haven. Dat is niet erg, dat is een aanwinst.

Bron: https://www.ondernemeninantwerpen.be...-van-antwerpen

Bij deze de vraag, zou er interesse zijn om een keer wat met de club te doen in die regio?

Mijn idee: een toertocht van een 100 á 150 kilometer, ongeveer 3 uurtjes. Het vertrekpunt in de omgeving van Dordrecht door de haven van Antwerpen naar Doel, met uitzichtpunten over de industrie, en als hoogtepunt het dorp Doel. Misschien is een aanvulling met kijk- en zoekvragen zelfs leuk.
Het zijn nog geen concrete ideeën, maar voor ik er veel tijd in ga steken dit uit te werken zou ik graag weten of er interesse is.

Wat vinden jullie van dit idee?

Bijkomend vraagje voor de mensen die zoiets wel zien zitten: wat zou de voorkeur hebben? 5 á 6 euro tol betalen om door een tunnel in de haven te rijden, of 30 á 40 kilometer omrijden om de de tolwegen en de lage emissiezone van Antwerpen te kunnen omzeilen?

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL+ // Daihatsu Valéra // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 14-04-2019, 13:27
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Proffessionele rondleiding door de antwerpse haven lijkt me interessant
Oud Gisteren, 17:22
Alexdepalex's Avatar
Alexdepalex Alexdepalex is offline
Frequente Gast (geen lid)

Ik dacht dat een groot deel hiervan al geruimd zou zijn geweest of dat waren de plannen? Als dat waar is, dan staat het er niet lang meer. Ik ken dit vanwege de urbex-community, waar ik vroeger ook actief in was.
Maar toen was ik nog wat flexibeler.
Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:48
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is op dit moment online
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik Bekijk bericht
Proffessionele rondleiding door de antwerpse haven lijkt me interessant
Ik heb het even opgezocht, en dat is zeker een mogelijkheid. Dat kost dan wel 75 euro, plus eigen (mini)bus of touringcar meenemen. Maar als er genoeg mensen meewillen om de kosten te delen, zeker mogelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexdepalex Bekijk bericht
Ik dacht dat een groot deel hiervan al geruimd zou zijn geweest of dat waren de plannen? Als dat waar is, dan staat het er niet lang meer. Ik ken dit vanwege de urbex-community, waar ik vroeger ook actief in was.
Maar toen was ik nog wat flexibeler.
Ik ken het dorp niet anders dan met die plannen Alex. Wat de status daarvan is weet ik ook niet precies.
Volgens mij is men jaren geleden begonnen om iedereen weg te kopen om plaats te maken voor een nieuw havendok, maar is dat dok toch op een andere plaats gekomen. Er zijn nog 2 of 3 huizen bewoond in Doel, als die mensen weg gaan denk ik dat het dorp alsnog plat zal gaan.

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL+ // Daihatsu Valéra // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 09:49
VolvoDordt's Avatar
VolvoDordt VolvoDordt is offline
V3C Clublid

Ik ben er diverse keren geweest, kende er iemand die er gewoond heeft. In 2016 woonde er nog 9 huishoudens. Heb toen serieus overwogen om er naar toe te verhuizen, ruimte zat daaro :P

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: