Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Koetswerk en Interieur > Interieur

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 12-02-2017, 16:58
hwe1993's Avatar
hwe1993 hwe1993 is offline
V3C Clublid

Leuke opties, wat is de moeite waard?

Hallo allemaal,

Mijn 340 is op dit moment, voor zo ver ik kan achterhalen, volledig optievrij. Alles is in prima staat en die auto bevalt me veel te goed. Met andere woorden, tijd voor upgrades.

Welke fabrieksopties zijn echt de moeite waard, welke kan ik beter links laten liggen en vooral belangrijk, iemand enig idee waar ze nog te vinden zijn in goede gebruikte staat. De lokale sloop heeft al jaren geen 300 serie gezien.

Alvast dank voor de feedback!
Met citaat antwoorden
Oud 12-02-2017, 17:48
Adaf55 Adaf55 is offline
V3C Clublid

Toerenteller buitentemperatuurmeter en econometer regelmatig te koop aangeboden
Op bijv marktplaats is plug en play vanaf 1986 wat de toerenteller betreft
Voor buitemperatuurmeter moet je een sensor hebben ( van 480 past ook)
En voor de econometer een slangetje en voor cvt een t stuk

Achterspoiler plat of vleugel helaas moet je daarvoor gaten boren in je achterklep

Wintergrille en sneeuwkap motorkap en rubber sneeuwmatten voor de vloer

Luidsprekers voor de a stijlen( alle uitvoeringen) en of hoedenplank (alleen Sedan)

Luidsprekers voor in de portieren ( alle modellen)

Luidsprekers voor in de c stijlen (alleen 3 en 5 deurs )

Centrale portiervergrendeling

Elektrische bedienbare voorste zijruiten

Trekhaak

Lichtmetalen 13 of 14 inch velgen

Etc

Je kunt altijd een te koop gevraagd advertentie op onze site laten plaatsen

Mvg

André
Met citaat antwoorden
Oud 12-02-2017, 17:54
eipmiw eipmiw is offline
V3C Clublid

Ik heb een 340 die oorspronkelijk alle opties had (elektrisch draaibare en verwarmde buitenspiegels, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen voor, schuif/kanteldak). Mijn ervaring is dat alles wat elektrisch is op een gegeven moment problemen oplevert. Ik heb nu alleen nog maar een verwarmde buitenspiegel rechtsvoor. De rest is door handmatig te bedienen onderdelen vervangen. Bovendien heeft juist de kale versie wel zijn charme, vind ik. Voor het rijden maakt het allemaal niets uit.
Met citaat antwoorden
Oud 12-02-2017, 17:56
eipmiw eipmiw is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eipmiw Bekijk bericht
Ik heb een 340 die oorspronkelijk alle opties had (elektrisch draaibare en verwarmde buitenspiegels, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen voor, schuif/kanteldak). Mijn ervaring is dat alles wat elektrisch is op een gegeven moment problemen oplevert. Ik heb nu alleen nog maar een verwarmde buitenspiegel rechtsvoor. De rest is door handmatig te bedienen onderdelen vervangen. Bovendien heeft juist de kale versie wel zijn charme, vind ik. Voor het rijden maakt het allemaal niets uit.
Klopt niet helemaal wat ik zeg. Juist deze maand worden alle rubbers van mijn stuurinrichting vervangen en krijg ik nieuwe schokbrekers. Dat maakt uiteraard wel iets uit bij het rijden.
Met citaat antwoorden
Oud 12-02-2017, 17:58
leonsteyns's Avatar
leonsteyns leonsteyns is offline
V3C Clublid

Naast de genoemde zaken verder nog: airco, stuurbekrachtiging, stoelverwarming voor en achter, lederen bekleding (voor de liefhebbers), mistlampen voor, wiswas-installatie voor de koplampen, derde remlicht, setje lichtmetaal voor de zomerbanden en apart setje voor de winterbanden, verlagen, verhogen, verbreden (bodykits)...

Voor zover ik weet is cruise control nooit een fabrieksaccessoire geweest, maar kan ook als aftermarket ingebouwd worden.

Er zijn mensen binnen de club met de boeken waarin alle opties staan en anders/ook even bij een beurs als de VKB kijken...

Pas wel op voor het CBD-virus! (compulsive buying disorder: zeer besmettelijk en funest voor je portemonnaie en/of relatie... )

Verder kan alles kapot en naarmate de wagen ouder wordt zal dat vast en zeker ook gebeuren. Voordeel is wel dat er inmiddels liefhebbers zijn die naast het koetswerk, de motoriek en aandrijving er ook lol in hebben om de electriek te repareren, danwel reviseren...
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984), Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)

Laatst aangepast door leonsteyns : 12-02-2017 om 18:06 Reden: Volgordelijkheid en reactie
Met citaat antwoorden
Oud 12-02-2017, 18:02
François's Avatar
François François is offline
V3C Clublid

13 of 14 of 15 inch maakt mijns inziens wel degelijk wat uit voor het rijden.
Net zoals goede veren en dempers.
Oud 12-02-2017, 18:16
hwe1993's Avatar
V3C Clublid

Fijne feedback! Tot nu toe staat lederen bekleding bovenaan de prioriteitenlijst (stond hier in de advertenties, bleek al verkocht). Centrale vergrendeling en stoelverwarming voor heb ik al en werken prima, ik dacht dat dat standaard was op de Special. Ook heb ik een trekhaak en Volvo-speakers in de voorportieren. Toerenteller econometer en buitentemperatuur zie ik regelmatig langskomen maar dat is dan nieuw in de doos, en voor prijzen die ik het niet waard vind. Ik heb al wel het klokje voor op de middenconsole, in anticipatie van een toerenteller. Airco lijkt mij ook geweldig, maar ik neem aan dat dat retezeldzaam is en een nachtmerrie met inbouwen.
Lichtmetaal en een spoilertje komen er ooit nog wel, mits origineel, net als koplampwissers. En misschien een keer heel de auto overspuiten...

Gelukkig is mijn andere auto (MG) nu helemaal naar mijn zin, ik heb dus geld over om aan een andere auto nutteloze uitgaven te doen en een relatie is op dit moment ook geen struikelblok
Met citaat antwoorden
Oud 12-02-2017, 21:22
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Je kunt eens kijken voor een accesoire folder van dat jaar. Dan weet je wat je destijds allemaal voor opties had

Op marktplaats wordt veel aangeboden. Of in onze eigen clubwinkel.

www.naafdopjes.nl
Met citaat antwoorden
Oud 12-02-2017, 21:56
leonsteyns's Avatar
leonsteyns leonsteyns is offline
V3C Clublid

Hier de link naar de folders in de clubwinkel (even helemaal naar beneden scrollen!): http://www.volvo300club.nl/clubwinke...e=Documentatie

[Edit] Zie dat het alleen de opties zijn voor 1989 en 1991, maar dat maakt denk ik geen verschil? [/Edit]
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984), Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)

Laatst aangepast door leonsteyns : 12-02-2017 om 21:57 Reden: Aanvulling
Met citaat antwoorden
Oud 12-02-2017, 22:42
hwe1993's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leonsteyns Bekijk bericht
Hier de link naar de folders in de clubwinkel (even helemaal naar beneden scrollen!): http://www.volvo300club.nl/clubwinke...e=Documentatie

[Edit] Zie dat het alleen de opties zijn voor 1989 en 1991, maar dat maakt denk ik geen verschil? [/Edit]
Dat is een heel goede! Ik moet nog wel 'echt' clublid worden maar dat ga ik zeker doen. Tegen mijn eigen verwachtingen in ben ik inmiddels flink fan van mijn 340, ondanks dat ik de objectief veel luxere 960 van mijn vader zou mogen lenen op het moment...
Met citaat antwoorden
Oud 13-02-2017, 13:14
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Voor de opties zou ik gewoon een accessoirefolder nemen, kopiëren, en aankruisen/afstrepen wat je graag wilt hebben en de moeite waard vindt. In een accessoirefolder staan niet alle opties maar wel de meest gebruikelijke. Als je een prijslijst kunt vinden dan heb je alle opties te pakken, maar die zijn wat zeldzamer en er staan geen plaatjes bij. Ik heb het zelfde gedaan met mijn Millionaire en GL Special, en een jaar of 2 later had ik wat ik graag wilde hebben en nog meer. Ik denk dat ik niet overdrijf als mijn GL Special intussen 2x de aanschafwaarde aan accessoires bevat

Zelf houd ik overigens wél enorm van elektrische accessoires. Niet op late auto's met canbus-systemen, maar onze Volvo's hebben nog van dat heerlijk eenvoudig spul wat 9 van de 10 keer te maken is met simpele componenten van de elektronicazaak en een soldeerbout. Sowieso kom je met een stukje creativiteit en handenarbeid een heel eind bij onze auto's. Dan bedoel ik enerzijds vervangingsonderdelen die niet meer te krijgen zijn (om iets te noemen, een interieurfilter kun je met wat hobbyen vervangen door een afzuigkapfilter), maar ook accessoires. Mijn Millionaire heeft bijvoorbeeld elektrische ramen achterin, en mijn GL Special sfeerverlichting onder de stoelen en het dashboard. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hwe1993 Bekijk bericht
Dat is een heel goede! Ik moet nog wel 'echt' clublid worden maar dat ga ik zeker doen.
In mijn ervaring, zeker doen! Daar krijg je geen spijt van.
Bovendien, als je snel bent, hebben we 5 maart onze algemene ledenvergadering. Dit is een evenement waar je waarschijnlijk 10 tot 20 Volvo's 340 kunt zien ter vergelijkingsmateriaal. Binnen onze club zijn er redelijk wat mensen met een mooi aangeklede 300-serie, al dan niet begonnen met een kale versie.

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL+ // Daihatsu Valéra // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: