Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Koetswerk en Interieur > Exterieur en Plaatwerk

Exterieur en Plaatwerk ook voor roestpreventie en laswerk

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 03-05-2019, 06:34
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Kriksteunen verstevigen

Beste iedereen,

Een vraagje; heeft iemand ooit al eens de kriksteunen sterker gemaakt dan origineel? Of verplaatst naar een steviger punt? Of...?

Ik vraag dit omdat mijn auto binnenkort weer voor een paar plekjes naar het lasbedrijf moet. Daarbij twijfel ik aan de stevigheid van één van de kriksteunen. Als de auto toch gelast wordt wil ik eigenlijk gelijk dit probleem naar de toekomst toe elimineren.

Heeft iemand bijvoorbeeld al eens geprobeerd de koker van de kriksteun te verlengen tot aan de kokerbalk zodat deze op 2 punten draagt? Dat zou misschien al een groot deel van de ellende kunnen voorkomen omdat je dan de hefboomwerking opheft..

De auto niet onder de kriksteun optillen zie ik overigens niet als oplossing. Dat gaat geheid fout in de communicatie naar het garagebedrijf en de monteur toe.

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL+ // Daihatsu Sirion 2 // Honda XL 250 S
Met citaat antwoorden
Oud 03-05-2019, 09:47
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Ja, bij mijn ex blauwe 360 waren de kriksteunen aan de voorzijde verlengd tot aan de kokerbalken. Het verdiende geen schoonheidsprijs, maar het was waarschijnlijk wel iets steviger. Zelf heb ik de kriksteunen nooit gebruikt, maar als jij dat per sé wel wilt, dan is verlengen misschien een optie.
Met citaat antwoorden
Oud 03-05-2019, 09:56
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Zat ik zelf ook al aan te denken, stukje koker met afwaterings gaatjes

www.naafdopjes.nl en eventueel opknappertjes te koop, zie hierboven (project)
Met citaat antwoorden
Oud 03-05-2019, 11:32
Albert1 Albert1 is offline
V3C Clublid

Bij mijn 360 heeft Gerard idd bij een slecht krikpunt een stuk staal naar boven gelast zodat hij steviger werd. Ik gebruik ze voor de rest niet zolang het niet nodig is. Pak de auto met de krik altijd bij de achteras. Of als dat niet kan (als ik iets met de wielophang moet doen) met een dikke houte plaat onder het diff. Werkt prima.
Met citaat antwoorden
Oud 03-05-2019, 14:49
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Bedankt heren! Dan ga ik tegen het lasbedrijf zeggen dat ze de kriksteunen verlengen en verstevigen, met afwateringsgaatjes.
Ik krik de auto zelf ook bij voorkeur niet op onder de kriksteunen, maar ik heb er niet echt vertrouwen in dat als ik dat tegen de garage zeg, de monteur hier altijd aan gaat denken als de 340 op de brug moet.

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL+ // Daihatsu Sirion 2 // Honda XL 250 S
Met citaat antwoorden
Oud 04-05-2019, 19:36
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Ik neem de wensen van klanten altijd serieus. Dat zou eigenlijk iedere garage moeten doen.
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: