Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Discussie > Het V3C Cafe > off-topic showroom

off-topic showroom laat hier je aanwinsten en projecten zien die NIET met de volvo 300 serie te maken hebben

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 11-01-2020, 17:25
Wouter76's Avatar
Wouter76 Wouter76 is offline
V3C Clublid

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!

Een enorme dikke vette leipe update...whoehoe!

Ehh, nou ja....

Je wist misschien al dat ik beschik over een mooie uitgebreide en heldere service manual.
Het enige wat daarin ontbreekt is het elektrische/elektronica gedeelte, merk ik vanmiddag pas op één van de beginpagina's dat er een aparte manual door Susmuki is gemaakt voor de RF410 Alto voor wat betreft alle elektrische zaken (wiring diagram noemen ze zoiets ook wel)

Dus ikke natuurlijk meteen zoeken op het aangegeven productnummer, de vijfde Google hit was er eentje van Ebay, eerlijk gezegd niet meteen iets dat mijn voorkeur zou hebben maar verder was het allemaal niet veel soeps waar 'my best friend' mee op de proppen kwam.

Dus lang verhaal kort; op Ebay de papieren manual aangeschaft uit DUITSLAND!!! van een als betrouwbaar te boek (what's in a word) staande verkoper.

Deze zelfbenoemde nerd wordt hier wel weer een beetje blij van, lekker met die näse in een technisch boek wat over elektra en elektronica gaat, smulleeeen!

Ondertussen heb ik bij de dealert ook wat sier/weatherstrips gehaald die zich onderaan de ruiten bevinden.
Het is een kwaaltje van dit type Alto, ze bevatten een pisbakken stalen strip 'embedded' in kunststof, alleen jammer joh; het is niet bepaald een waterdichte constructie en dus tiert de roest al vrij rap welig en zwelt het staal dusdanig op dat het kunststof laagje kapot knapt en als een bloemknop zich opent, een hoop lelijkheid en scherpe delen achterlatend:

Overigens heb ik daarnaast ook een set nieuwe daklijsten en een nieuwe antenne besteld.

Het was kiezen of delen voor mij, vanaf aankoop alleen minimaal onderhoud en één keer in de maand de krasstraat of goed aanpakken.

Ik denk dat we allemaal (althans, ik ga uit van gezond verstand) wel kunnen bedenken dat het weinig economisch relevant of efficiënt is om er zoveel tijd, energie en geld in te steken.
Dat is met auto's überhaupt in de meeste gevallen zo, en dan heb ik het hier 'maar' over een Suzuki Alto. (die zichzelf wat technische mazzel hebbende en zonder ongelukken te krijgen ook nog grotendeels terug verdiend door de kilometervergoeding na een paar jaar)

Laat ik maar niet beginnen over de tijd, het geld en vooral de energie die ik in twaalf jaar in de Volvo heb gestoken, dat haal je er never-nooit-niet meer uit, al zou ik een zoon krijgen die de auto overneemt, hem in een droge schuur zetten en er 20 jaar later door een liefhebber uitgehaald worden....hij zal in de tussentijd niet spontaan transformeren in een luchtgekoelde Duitse sportauto....om maar eens wat te noemen.

Dat is het laatste wat ik hier over ga zeggen overigens, ik voel absoluut niet de behoefte hier over te discussiëren, als je niets hebt met auto's zoals de Alto staat het je geheel vrij om dit topic te negeren in plaats van onzin te gaan roepen.

Met mijn oprechte excuses aan iedereen die dit topic met groot plezier volgen!

Overigens snort het motortje ondertussen tevreden op het woon-werk traject, de kachel wordt nog steeds niet bepaald echt bloedheet (gelukkig blijft de winter nog wat weg tot op heden)
Al met al ben ik tevreden, het verbruik is ruim 1:20 tot op heden, en tot op de dag dat de voorraad op is tank ik BP Ultimate of Shell Vpower (lees Euro 98)

Laatst aangepast door Wouter76 : 12-01-2020 om 13:02
Met citaat antwoorden
Oud 12-01-2020, 08:07
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Leuke update weer Wouter. Zo'n boek met alle elektronica en bedrading is wel érrug handig, fijn dat je die gevonden hebt. Voor de 300-serie vond ik dat ook altijd erg fijn werken, fijner dan die in het complete handboek. Die losse zijn vaak toch wat uitgebreider.
Met citaat antwoorden
Oud 12-01-2020, 12:59
Wouter76's Avatar
V3C Clublid

Dank je Bart.

Exactumal, ik vermoed ook dat dit boek behoorlijk gedetailleerd zal zijn.
Het ruim 900 pagina's tellende service manual is namelijk ook heel uitgebreid, met veel ploatjes (oa exploded views) en een heldere vaak stap voor stap uitleg van de werk procedures.
Dat zorgt ervoor dat ook een met name veel theoretische kennis hebbende persoon als ondergetekende er heel goed mee uit de voeten kan en zodoende is de Alto ook een prachtig leer object!
Met citaat antwoorden
Oud 16-01-2020, 18:03
Wouter76's Avatar
V3C Clublid

Lady's and gentleman....i've got him!

The wiring diagram manual that is...

En dat valt niet tegen kan ik u melden, mij kennende heb ik de buitenkant even schoongemaakt, en het is een prachtig exemplaar hoor:

En een zeer heldere, duidelijke, niets aan onzekerheid overlatende binnenzijde, je krijgt zelf uitgelegd hoe je de manual moet interpreteren en gebruiken!

En om even te laten zien hoe duidelijk en makkelijk te lezen de schema's zijn:

Dat is wat mij betreft in één woord; fantiestas!

Ook zitten er in het boek pagina's met uitleg over hoe de connectoren er uitzien die je her en der kunt aantreffen, een uitleg over wat alle symbolen inhouden voor diegenen zonder achtergrond en/of opleiding op het gebied van elektra/elektronica.

Jaaa, deze jongen is weer blij hoor.

Ook bereikte mij vandaag het heugelijke bericht dat er wat onderdelen zijn gearriveerd voor de Smusmuki, een tweetal daklijsten, stabilisatorstang delen en materialen, en een fonkelspliksplinterhagelbrandnieuwe antenne (NOS off course)

Nu maar wachten tot het voorjaar wordt om weer het 'lekker klussen en sleutelen in de garage' gevoel te krijgen.

Komende zaterdag in ieder geval weer even een wasrondje en banden, verlichting+vloeistoffen checken)
Met citaat antwoorden
Oud 03-03-2020, 16:32
Wouter76's Avatar
V3C Clublid

Zojuist vers binnen; een nieuw opknap projectje... whoehoeoeoeoeoe!!!!

Laatst aangepast door Wouter76 : 12-03-2020 om 16:45
Met citaat antwoorden
Oud 03-03-2020, 17:12
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Zo die zijn jakkie bah

Succes
Nieuw niet makkelijker i.p.v. opknappen?

Had je trouwens nog een pb gestuurd, maar meldingen werkt niet meer dus bij deze ;-)

www.naafdopjes.nl Te koop: 1988 340 Basic CVT *nieuwstaat*
Met citaat antwoorden
Oud 03-03-2020, 18:20
Wouter76's Avatar
V3C Clublid

Dank je Steven!

Nieuw zijn de remankers niet meer leverbaar, remschoenen, montage delen, cilinders en lagers nog wel.

De trommeltjes zien er overigens nog heel goed uit, die zijn waarschijnlijk al eens vervangen.

Ik zal mijn mailbox eens inspecteren ;-)
Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2020, 16:07
Wouter76's Avatar
V3C Clublid

Ondertussen zijn er nog wat andere onderdelen gearriveerd waaronder:

Jup, je ziet het goed; één remslang.....

Iets met een Volvo gedachtegang. (Disclaimer: die van mij althans)

Excuses voor de grote foto's, op de telefoon kan ik niet kiezen voor het adbeeldingsformaat.

EDIT: Even een foto resolutie appje geïnstalleerd.
Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2020, 19:33
Wouter76's Avatar
V3C Clublid

Zooooo hehe, poehpoeh, nounou, jaja, daar istie dan weer!

Ondertussen is er wel het één en ander door mij gedaan aan de Alto en heb ik daar ook weer legio foto's van gemaakt maar door een enkele maanden geleden weggegooide laptop (echt letterlijk uit het raam gesmeten op de betontegels van ons terras) was het updaten van dit topic even geen feestje, op een tablet, laat staan smartphone werkt dat voor mij in ieder geval niet.

De hierboven genoemde laptop was een weggevertje uit lang vervlogen tijden en was nieuw al geen bepaalde 'top-spec' machine te noemen met z'n amechtige duo core processoretje en een paar miezerige Gb aan geheugen.
En ik had er nog wel een SSD in gezet....

Even wat achtergrond informatie hierbij ter verduidelijking; in 2002 kocht ik mijn eerste nieuwe pc (een heuze flitsibashu met P4 2.0 Ghz en 512 Mb Rambus geheugen)
Dat was back then echt de vet lauwe leipe shizzle, in de ruim tien jaar die volgden heb ik er nog het één en ander aan verspijkerd en als laatste besturingssysteem ging er Windhoos 7 op.

Dat was op het randje en het 'toeval' wil dat ik als vrijwilliger voor een organisatie ergens begin 2014 een flaptopje aangeboden kreeg, geheel kostenloos, en het apparaat had de meeste tijd werkeloos in een kast gelegen, bovengenoemd exemplaar dat is.

Nou dat dus, een paar laptop-loze maanden later beschik ik sinds een week over de tweede ooit in mijn leven spliksplinternieuw aangeschafte complutter, in laptop vorm ditmaal.
(Voor de liefhebbers: 10e gen I7 1,8 Ghz, 16 Gb RAM en een aardkorstverscheurend snelle SSD op Windhoos 10 pro in een Lenovo Thinkpad E15)
Daar kan ik met de eisen die ik aan een computer stel hopelijk weer even mee vooruit)

En lieve menschen, ik kan u melden dat deze een zucht van verlichting bij mij teweeg bracht, weer 'gewoon' lekker kunnen werken, lullen wat je wil over de producten van Bil, maar in een aantal opzichten verkies ik dat echt ruim boven de door Google benevelde Android producten.

Een SD kaart met foto's leegtrekken bijvoorbeeld, en deze dan op de externe HD zetten om ze vervolgens te bewerken met een gratuit progje en vervolgens up te loaden naar Mijn Album, daar vervolgens een nieuwe update van te kunnen maken op dit forum.

Zoals onderstaande bijvoorbeeld, zoals je eerder visueel kon ervaren heb ik via de onderdelenlijn een setje remankers welke op de achteras van een RF410 Alto horen aangeschaft.

Die heb ik in de afgelopen periode verder opgeknapt, je kunt ook aan deze onderdelen goed merken dat Suzuki niet de intentie had dit soort uit de A categorie komende wagentjes een lang leven toe te bedelen, 10-15 jaar hoogstens schat ik zomaar.

En toen kwam er zo'n mafklapper opeens door het beeld van de Suzuki CEO rennen met een bordje waarop stond geschreven; ow ja? Dat zullen wij nog wel eens zien Suzi San!! (In het Japans dan hè)

Al is het 't laatste wat ik doe, 200.000 km zal er toch minstens op het digitale klokkie moeten verschijnen.....op z'n minst....

Dat is jetzt, heute en nu ca 157.000 km.

Oké, oké genoeg slap gelul weer voor nu, actie!

Deze jongens dus:

Strippen die handel, de ingewanden:

Een heerlijk warm fosforzuurbadje voor het al rijkelijk van oxidatieverschijnselen voorziene pisbakkenstaal:

El resultato (met vliegroest, het zuurbad laat het metaal achter als een opengereten zebra in de Afrikaanse wildernis, de roofdieren en aasgierigen staan al in rijen van 10 opgesteld om met warpspeed deze maaltijd te verorberen)

Snel, snel, eroverheen met die ratelbus zwarte verf!

Hèhè....dat lucht op.

Geen flauw benul meer trouwens hoe al die veertjes, pennetjes en clipjes erop hoorden te zitten, maar daar heb ik het werkplaatshadboek en mijn spinazie academie verstand dan weer voor (en nog twee redelijk intact zijnde exemplaren op de Alto)

Meer geneuzel dan foto's waarvoor mijn zeer nederige en oprechte excuses, binnenkort meer, en nog meer, en meer.

Totdat je in je dromen eenzelfde Alto binnen 8 uurtjes slaap in elkaar zou kunnen knutselen.

Voor de onderdeelprijzen en moeilijkheidsgraad hoef je het in ieder geval niet te laten, voorste draagarmen bijvoorbeeld; € 25,- p.s. en dat is inclusief de belasting op de toegevoegde waarde.

Oliepeilstokkie is een beetje ral (rubbertje bovenaan onder de ring), hoppaaaa 473 hele centen meneer, of je maar even je knip open wil scheuren.

En voordat ik je weer verlaat; slapp like now!!!
Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2020, 20:08
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Weer een mooie update Wouter. Dat gerommel met zo'n trommel, altijd leuk! Zaten de trommels niet heel erg vast?
Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2020, 20:20
Wouter76's Avatar
V3C Clublid

Dank je Bart, volgende week ga ik beginnen met het demonteren van de remdelen aan de Alto, ik heb ter voorbereiding onder andere een 'schuifhamer' gekocht, dat scheelt hopelijk.
Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2020, 20:26
Niels's Avatar
Niels Niels is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter76 Bekijk bericht
slapp like now!!!
O - EM - GEE

Goede update weer Wouter
'11 BMW R 1200 GS
Met citaat antwoorden
Oud 16-05-2020, 20:35
Wouter76's Avatar
V3C Clublid

Dank je Niels, compleet gereviseerde achterwielophanging en remmerij reveal at 10 million subs.
Met citaat antwoorden
Oud 18-05-2020, 08:57
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Ik zat laatst alweer in dit topic te neuzen, begon zowaar de updates aan de Jap te missen.
Maak je wel nog kilometers nu tijdens de lockdown, of staat de alto ook stil?

Dat verhaal van de laptop uit het raam, mooi! Zeer herkenbaar!
Oud 18-05-2020, 15:58
Wouter76's Avatar
V3C Clublid

Dat is toch leuk om te lezen Mark, dat mijn schrijfsels over het toch wat saaie non Volvo product wordt gewaardeerd.

De kilometers vliegen er toch wel aardig hard aan nu, sinds 1 april werk ik op de kazerne in 't Harde ipv Apeldoorn, dat komt neer op een 90 km per werkdag en 360 km per week.

Ik kocht de Alto op 15 juli 2019 met ruim 150.000 km, dat is ondertussen ruim 157.000 km, 4 november 2019 ben ik de Alto gaan gebruiken voor woon werk verkeer.

En zoals bovenstaande al doet vermoeden mag ik gelukkig van de EGB praktijkmanagers (gezondheid centra van Defensie) mijn werk blijven doen mits de RIVM maatregelen in acht nemende.

Ja joh, ik was echt helemaal klaar met dat stuk onwillige traag als dikke stront door de trechter zijnde zwaar achterhaalde elektronica.
Op dat moment was het een heerlijk gevoel, werk goed of werk niet, daar ben ik nogal rechtlijnig in.
Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2020, 00:44
VolvoDordt's Avatar
VolvoDordt VolvoDordt is offline
V3C Clublid

Waarom heb je de ankerplaten niet (laten) stralen? Dat had op de langere termijn denk ik een mooier resultaat gegeven. iig, mocht je het nog eens willen doen. Ik heb een grote straalcabine. Omdat ik dit project zo leuk vind mag dat voor een appel en een ei.
Oud 21-05-2020, 11:38
Wouter76's Avatar
V3C Clublid

Ja, nee, nou wordt ie mooi, kom je nu mee.... lekker dan.

Maarrrrrr, wat in het vat zit...

Bedankt voor jouw compliment ook trouwens, altijd heel leuk om te lezen!

As we speak ben ik met de Alto bezig (remmen, achteras etc)
Nou ja, precies op dit moment zit ik in mijn luie blote kont te genieten van de zon en een kop koffie.

Geen haast, prachtige dagen als deze al helemaal niet, ik heb ruim de tijd ingepland, ook voor het fotograferen van één en ander.

Ik ga jouw aanbod zeker onthouden Lovejoy, dat kan vast nog eens van pas komen.
Met citaat antwoorden
Oud 23-05-2020, 17:41
Wouter76's Avatar
V3C Clublid

Nou oké een klein updeetje dan, morgen een wat grotere goed?

Waar ga je het dit keer over hebben beste Wouter?
Nou lieve lezer, over de lampies in de schakelaars in het middenconsole in de Alto.

Een aantal hadden de geest gegeven, of de pijp, aan Maarten, nee niet van Rossum, die rookt niet, in tegenstelling tot zijn zus en broer.

Maar goed, daar gaat het nu niet om.

In verband met een iets omvangrijker project waarover morgen meer, kon ik net zo goed alles wast dan al open bloot lag mee pakken in mijn drang naar perf...ik bedoel zo goed als redelijkerwijs mogelijk.

Hieronder één van bovengenoemde exemplaren, die overigens naar mijn beste weten (een avond gevuld met hoogstaand onderzoek) geen naam hebben, we noemen ze ook wel Jane Doe lampjes. (ik had namelijk ooit besloten in al mijn schijnwijsheid dat de Alto een meisje is)

Achterruit verwarming schakelaar, één maal lampje voor het icoontje, en één maal voor het oranje glaasje dat je laat weten dat als je er te diep in kijkt je de weg niet meer kan zien, daarom is ie ook fel genoeg om je met een welgemikte blik opzij ook al te laten weten dat de achterruit lekker warm aan het worden is:

En hieronder het printplaatje in de mistachterlichtschakelaar (scrrrrabble)
Daar moest ik even wat soldeerwerk uitvoeren om weer licht aan de Alto horizon te krijgen, laat ik daar nu een academische graad in te hebben, dit is voor een pro als ik echt een ijskoud kunstje.

En dan hooggeëerd publiek, bonus materiaal speciaal voor u; het lampje van de kachel/ventilatie bedieningsunit:

Wat een gekloot is dat zeg om er bij te komen, bij nader inzien had ik eigenlijk beter de hele oenit er uit kunnen halen, maar oké, het is gelukt.

Al die gaan koken groeten u, bis gleich! (dat is Duits)

And remember folks: "be safe, have fun and stay dirty!"
Met citaat antwoorden
Oud 24-05-2020, 15:00
Wouter76's Avatar
V3C Clublid

Een iets omvangrijker project dus, welke net als zo vaak het geval is meer tijd in beslag nam dan ik had voorzien, of dat aan mijn oog voor detail ligt, en de wil om het zo goed als redelijkerwijs voor elkaar te krijgen zal wel altijd een onopgelost mysterie blijven.

Muziek meastro!

Ja klinkt best ehhhh, nou ja aardig zeg maar.
Wat wil je nu dan?
Het is een Suzuki Alto, geen Mercedes S klasse, BMW 5 serie in extravagante uitvoering, of iets soortgelijks.

In al mijn ahem en kuch 'wijsheid' had ik de 6x9" hoedenplank luidsprekers al laten zitten, en later zelfs nog vervangen voor wat betere exemplaren.

Maar toch, ik ben gek op muziek, een ritje met de radio uit kan ik me niet herinneren, en als er iets voorbijkomt dat ik echt heel mooi vind en ik de volumeknop een zwengel naar rechts geef zou het zo fijn zijn als er in ieder geval iets meer gebeurt dan enkel meer mid-hoog en een progressief toenemende vervorming.

Zoals zo vaak bij geluid systemen in auto's (uitgezonderd de merken de tegen flinke meerprijs wel wat fatsoenlijke spulletjes aanbieden bij bepaalde modellen) ontbreekt het in eerste instantie vooral aan een goede versterking van het aangeboden signaal.

Nu is er in de Alto weinig ruimte voor van allerlei enorme componenten, laat staan een loeier van een subwaffer, dus een gedegen onderzoek en voorbereiding was een must.
Nu doe ik dat doorgaans al, maar toch.

Wat blijft:

- Luidsprekers voorin (dashboard), deze had ik eerder al vervangen voor exemplaren van Hifonics.
- Luidsprekers achterin, deze had ik al eerder vervangen voor exemplaren van Pioneer.
- Bedrading naar de luidsprekers achter, dat is prima 2 x 0.75mm2 luidsprekersnoer.

Wat eruit ging:

- De Sony headunit, prima dingetje hoor maar als je dan toch gaat upgraden wil je ook graag bluetooth, en op het nieuwe exemplaar zit ook een zeer uitgebreide parametrische equalizer.

(om de relatief goeiekope luidsprekers en de uiterst belabberde akoestiek in een auto enigszins mee te compenseren)

Wat er aan nieuwe spulletjes in kwam:

- JVC Headunit
- Sony 4-kanaals klasse D versterker voor inbouw op zeer krappe plekjes, met HP en LF filters.
- Kenwood subwoofer, een exemplaar dat onder de voorstoel past, met afstandbediening voor volume, kantelfrequentie en fase verdraaiing.
- Aparte voeding en massa kabel, voeding kabels voorzien op max 50cm van de accu een zekering en in het interieur een afsplitsing naar 2 zekeringen voor versterker en subwoofer.

Dus, auto op assteuntjes (werkt makkelijker), stoelen eruit en het halve dashboard gesloopt.

De oude situatie na het verwijderen van de Sony HU:

Er was wat 'gehakt' in de originele ISO bedrading (verloop vanaf de auto connector) dus die heb ik ook vervangen.

Hop onderste paneeltje eraf getrokken, dat ding met de bedrading eraan noemen ze een sigarettenaansteker overigens:

En de rest van de afdekking ook foetsie:

Kon ik ook meteen mooi bij het instrumentenpaneel (aka klokkenwinkel) om wat lampjes te vervangen bijvoorbeeld.

Le connecteur originalee de vehiculeu:

De werkbank rijkelijk voorzien van dashboard delen en de in te bouwen goodies:

Beetje stoeien met de bedrading (dat neemt echt het grootste gedeelte van de tijd in beslag is mijn ervaring (ook bij eerder audio inbouw in eigen anderen hun voitures)

Ploatje tussendoor van de Kenwood AB:

De inieminie versterker, ze je ziet hier de instelmogelijkheden en een opgevouwen scotch brite pad, dit is het buffertje tussen de versterker en de dikke buis achter het dashboard waaraan deze bevestigd is.

Eronder de nieuwe HU (kunnen de mede audiodebielen de specs mooi eens even opzoeken, whoehoe!)

De enorme dikke je van de zetel af springen doende subblaffer:

Netjes in de slangenhuid welke doorloopt tot aan de onderzijde van het dashboard.

Beetje solderen (met een heisluft pistool welteverstaan, een boutje zou hier een dagtaak aan hebben en dan blijf je alsnog achter met derdeklas prutswerk)

De zekeringhouder met 40A zekering:

Het moet gebeuren, maar ik maakte er niet echt zo'n massapunt van:

Zoooooo jij durft, zo dicht bij de airbag bedrading (altijd te herkennen aan de gele flex-buizen en connectoren)
Ach ja, living on the edge hè, je weet toch.

De nieuwe situatie onbtvouwd zich voor uw ogen:

Nu wou ik de voedingskabel netjes door het doorvoer rubber hebben, dus niet langs de rand, stukkie uitsnijden, of wel in het ruvbber zelf maar dan gewoon ff met een hobby mesje doorgesneden, neenee dat wordt 'm natuurlijk ff niet, dat moet netjes en de functie van het doorvoerrubber niet aantastende:

Zis is so zetisfying to watsj:

Nog nooit heb je jezelf betrapt op het zo gebiologeerd kijken naar een gaatje in een rubbertje, tot op heden dan:

Werkelijk magnificent!

Gaatje gezien, kabeltje erin:

Kabel doorvoer pro-style menschen, als de CEO san van Smusmuki dit ziet kwijlt hij zijn hele schaal sushi onder.

Ik snap überhaupt niet waarom ik nog nooit benaderd ben door een Japanse automobielfabrikant om te ondersteunen op de R&D afdeling, maar goed, je kunt nu eenmaal niet alles hebben.

Lekker dan, de laatste foto in mijn beeldarchief is die van de zekeringouder welke ik ook tegen de dashboardbuis heb gemonteerd, ik ga subiet vanmiddag nog even wat extra plaatjes schieten van de NA situatie.
Waarvoor mijn oprechte en nederige spijtbetuigingen "doet keihard jankende Toyota CEO na..."

Zekeringhouder dus:

Ga ik nu even thee zetten en daarna de garage in om de hierboven beloofde foto's te maken, bewerken, uploaden en hier alsnog neer te plempen......

Wordt vervolgd.

Heet van de SD kaart!

De nieuwe HU:

Crea Bea handschoenkastbewerkingskillz:

Zeg nou zelf, leuk opgelost zo toch?

Toch?

Lang leve het multitooltje met slijpschijfjes....

De bastonen aandik joenit:

Schattig hè.

En nog even een keer de hoedenplankstampers:

Kloos up:

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, de enige echte vraag is natuurlijk nu; klinkt dat nou een bietje?

Ondanks mijn nogal kritische houding ten opzichte van geluid producerende apparaten bestemd voor de muziekweergave ben ik aardig tevreden.

Nee, natuurlijk komt er geen grommend aandrijfasverschuivend laag uit het zichzelf kranig verwerende subkeffertje, een ondersteuning van de dashboard luidsprekertjes is het absoluut, en als je maar goed genoeg oplet ontwaart je oor hier en daar zelfs een welgemikte sub 80Hz noot.

Voor de doorsnee popmuziek (zeker wanneer beluisterd via FM) is dat genoeg, drums en basgitaar klinken gewoon een stuk voller en met meer attack.

Nu nog eens wat tijd inmeten voor het rustig instellen van de parametrische equalizer, met behulp van een test-tonen c-d onder andere.

Nu is het harder zetten van de radio een stuk leuker geworden, beter geluid en minder vervorming, het kan zelfs nog aardig hard zonder dat de Alto spontaan onder mij vandaan desintegreert.

Al met al:

That's all for now, freaking see you later!!!

Laatst aangepast door Wouter76 : 24-05-2020 om 16:20
Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2020, 08:38
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Mooie upgrade Wouter. Zeer herkenbaar, het trekken van kabels is inderdaad het meeste werk. Gezien het formaat subwoofer zal het niet oorverdovend hard gaan, maar wel een goede toevoeging zijn, zoals je omschrijft
Oud 25-05-2020, 09:02
powerflux's Avatar
powerflux powerflux is offline
V3C Clublid

ik vind dit heerlijk om te zien.

Wat is het modelnummer van die Sony amp?
V90 3.0i '97 [620.000] & 965 2.5i '95 [365.565]
Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2020, 09:48
Wouter76's Avatar
V3C Clublid

@Mark; dank je, ja dat gemier met kabels kwam me op een gegeven moment wel een hectometer mijn strot uit hoor.

Maar goed, wie wat moois wil moet ook een beetje pijn lijden, nu ik daar zo over prakkeseer, wat zal mijn moeder een pijnlijke zwangerschap gehad hebben zeg.....

Duussss.

Nee oorverdovend niet, dat was ooit, in een Nissan Primera, daar lagen spullen in waar de accu in de Alto door weg zou smelten.

@ Floris, dank voor jouw compliment!
Komptie: XM-S400D.
Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2020, 14:37
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Wouter, je maakt er een prachtig verhaal van. Zeer vermakelijk om te lezen. Op Youtube zou je veel volgers hebben al je zo je filmpjes zou maken. Je hebt er talent voor!
Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2020, 17:45
Wouter76's Avatar
V3C Clublid

Waarvoor mijn oprechte en innige dank Jean-Luc!

YouTube, er zijn er die dat medium zo prachtig weten te bespelen!
Zoals dus de al even eerder ge-quote Davie 504, en daarbovenop nog eens een heel verdienstelijk bassist.

Ik heb wel eens wat liedjes ingezongen en op Joeptjoep gezet maar daar zal het ook wel bij blijven.
Schrijven gaat me naar mijn gevoel beter af, bietje speulen met taal, dat vind ik echt leuk.
En het is enorm fijn te lezen dat menigeen dat waardeert!

Overigens weet ik dat echt goede YouTube content maken, je kanaal goed bijhouden, wat gevoel voor marketing hebben echt een beer van een klus is.
Maar dan heb je ook wel wat, vaak een hogere resolutie dan omroepen bieden, een lager tempo en meer inhoudelijke informatie.

Althans, als je zoals ik vaak kijkt naar autotechnisch materiaal, mensen die met eigen handen en/of wat hulp een auto (ver) bouwen of modificeren.
Autotests, etc, etc
Neem nu Carthrottle met die drie jongens, echt super vermakelijk.

Maar ehhhhh ik dwaal af, ik houd het voorlopig even bij stilstaande beelden met tekst en uitleg.
Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2020, 22:19
BartJu's Avatar
BartJu BartJu is offline
V3C Clublid

Mooie upgrade, en met de 40A kun je van de winter ook auditief je kacheltje ondersteunen met net geen 500W! Komende winter zit je er dus wel warmpjes bij....

Laatst aangepast door BartJu : 27-05-2020 om 08:16
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: