Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > Garagescene

Garagescene Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 15-06-2011, 14:37
Markvictor Markvictor is offline
Frequente Gast (geen lid)

http://translate.google.nl/translate...6prmd%3Divnsfd

Onze Engelse tegenhanger houd, veel ruimere marges aan. Heb het gelijk maar even vertaald, via google.

Volgens hun zou mij 340 met 0,2 mm niet eens van zn plek af kunnen komen.... Klopt niet helemaal in elk geval...

Toch blijft dat meten moeilijk, het is dat Anjo het gedaan heeft anders zou er niet veel van zijn gekomen. Of zeg niets.
Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2011, 14:46
Spurt Spurt is offline
V3C Clublid

gelijk maar even vertaald, via google.

.[/quote]

Die vertaler van Google is vast een hoogbegaafd individu. Of zou ik de enigste zijn die er geen touw aan vast kan knopen?
Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2011, 16:55
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid

joh, alle info die je zoekt is hier te vinden; 99% van die info is beproefd, getest of direct uit de juiste documentatie af te leiden; waarom zou je dan nog een keer het wiel uit gaat vinden door op andere websites te gaan kijken?
anders heeft het tikken van die verhaaltjes zoals op de eerste pagina van dit topic ook helemaal geen zin hea..
Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2011, 17:41

Omdat het ook leuk is te lezen, dat wij hier over de juiste en goede info beschikken en dit veel over de inzet van de club zegt...

Bedoel die mensen denken ook dat ze de juiste documentatie voor zich hebben, niet dus... Ik snap niet dat ze er bij komen dat 0,2 mm niet kan, terwijl die van mij (op aanwijze van jouw) gewoon zeer soepel wegrijd zelfs met de knop op de pook ingedrukt. (waar die eerst niet eens van zijn plaats kwam)

Zo zie je maar weer, dat een paar mensen die zich daarin verdiepen binnen de club er voor zorgen dat bijna alle wagens van de club een veel langer leven beschoren hebben door de juiste info. Komt het feitelijk wel op neer.
Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2011, 23:16
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Ik vind het goed te meten. Bij 0,1 heb ik wel eens gehad dat er toch een minimale wrijfing was. Belangrijk is daarom dat je op minimaal 3 plekken ff check, ondanks dat bij gelijke vulplaatjesdikte het goed zou moeten zijn. Voor de bepaling van de veersterkte van de drie 'afstands'veertjes kun je weegschaaltje gebruiken.
Oud 19-06-2011, 23:30
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Een goede check om te kijken of het nodig is om de koppeling bij te stellen vind ik om een vulplaatje van 0,5 mm (de kleinste maat dus) tussen het vliegwiel en de frictieplaat proberen te steken, en als dit er tussen past beoordelen of het plaatje niet te stroef meegenomen wordt als je de aandrijfas met de hand verdraait.

Als het plaatje er stroef tussen gaat en duidelijk meegenomen wordt bij het verdraaien, weet je al dat je er zeker geen 0,5 mm vulplaatdikte tussenuit moet gaan halen (en eigenlijk is het dan niet nodig/zinvol om te gaan afstellen)

gaat ie er wel makkelijk tussen en blijft de as vrij draaien, probeer je het nog eens maar dan met een dikker plaatje, etc.

bij de 340 van mn vader kon 2,1 mm er nog tussendoor! daar was het dus hoognodig.
Met citaat antwoorden
Oud 22-06-2011, 11:31

Ik heb nu 190000 km op de teller staan, met de luchtspleet van 0,2 op het allerdunste vulplaats van 0,5 mm.

Ik wou de koppeling gewoon prefentief bij 2 ton laten vervangen (ook al is dat pas over 3 jaar)

Dom idee???? Of toch niet?
Met citaat antwoorden
Oud 22-06-2011, 12:30
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

zou daar pas aan gaan denken als dat laatste plaatje van 0,5 er ook tussenuit moet. Nu het goed afgesteld is kan dat afhankelijk van je rijstijl, al of niet gebruik van caravan/aanhanger en kilometrage zomaar nog eens 5 jaar goed gaan. Volgens mij kun je het bedrag wat je hieraan zou uitgeven beter investeren in het koetswerk van die 340....
Met citaat antwoorden
Oud 22-06-2011, 18:26

Dat is wel een heel subtiele hint Wouter
Maar ik weet precies welk plek je bedoeld....

Ik heb hem dan wel helemaal opgeknapt, maar door de linkerbalk die er totaal niet uitziet blijft het ogen op een wrak. Ga, je dat ding vernieuwen (op de manier zodat je het niet ziet) heb je ineens een mooie wagen.

Ben trouwens ook begonnen de motorkap te spuiten, had nog 5 bussen liggen moet er nog 3 bijhalen en dan is dat ook klaar. Zonder vlekken zelf, das knap he met een spuitbus.

Maar dan controleer ik die koppeling gewoon over 5000km of meer tijdens een sleuteldag, dan zie ik het vanzelf.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: