![]() |
|
Garagescene Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen |
![]() |
|
Discussie Opties | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
15" onder de GLS
Lang leve Marktplaats! Het bewijs is weer geleverd; goed zoeken op MP levert met wat geduld nog af en toe ongekende koopjes op. Aangezien de verkoper van deze set wielen (15", ET37, 7J) een wat ongelukkige omschrijving had gekozen, had hij vanaf half september niet één bod gekregen op de wielen. Voor echt een paar tientjes een setje 15" gekocht, 100% recht en zonder stoeprandschade o.i.d. Alleen de kleur die de vorige eigenaar aan deze set gegeven had stond me totaal niet aan (foto 1). Dus aan de slag, eerst met remmenreiniger (remstof en andere troep verwijderd), toen licht opschuren, opnieuw ontvetten, in de aluminiumprimer en daarna zwart hamerslag gespoten, gevolgd door een blanke laklaag (foto 2). Dit weekend banden eromheen draaien. Ik denk dat ze helemaal goed staan onder de GLS.
Foto 1: ![]() Foto 2: ![]()
|
|||
|
|||
Nijs...
Nu alleen nog een subtiele witte pinstripe over de rand ![]()
|
||||
|
||||
Ik had eigenlijk niet het idee om er een kermis van te maken. Daarom ook bewust voor antraciet gekozen. Zo'n pinstripe is me net te kitscherig. Ik zal een foto plaatsen als ze onder de auto zitten.
|
||||
|
||||
Ziet er ontzettend goed uit! Zo heb ik ook ooit een origineel BMW E21 setje gekocht voor 35 euro. De eigenaar had Golf Mk1 GTI bij de beschrijving staat en niemand wilde dat dus hebben
![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
![]()
|
|||
|
|||
Hmmm, ik vind een subtiele pinstripe eigenlijk juist net wel mooi, breekt het zwarte vlak dat je anders krijgt net een beetje.
Je moet het natuurlijk ook niet overdrijven he, dun lijntje van een paar mm....
|
||||
|
||||
Citaat:
Mijn voorkeur gaat uit naar helemaal zwart onder mijn auto's..... ![]() Sorry voor het vreemde merk...........
|
||||
|
||||
mmm... wel mooie vreemde eend in de bijt... 4x4?
achja, qua smaak... heb zelf liever staal eronder, liefst verbreed en matzwart met een rode pinstripe. een pinstripe is nog best lastig te maken op die hamerslag lak, veel te veel oneffenheden. |
|
|||
|
|||
Idd, ieder zo zijn smaak.
Waarbij ik dan ook direct mijn eigen stelligheid mbt pinstripes mag nuanceren omdat een van mijn sets lichtmetaal ook ooit anthraciet gaat worden gecoat, als wintervelgen ![]()
|
||||
|
||||
kun jij pinstripen dan?
|
|
||||
|
||||
Citaat:
[QUOTE Een pinstripe is nog best lastig te maken op die hamerslag lak, veel te veel oneffenheden.[/QUOTE] - Wiel op de naaf monteren, ronddraaien en daan de lak op 1 plek aandrukken?
|
||||
|
||||
kan nog makkelijker; wiel op een bandenapparaat inspannen, kwast positioneren over de arm en pedaaltje indrukken
![]()
|
||||
|
||||
Wij begrijpen elkaar helemaal!!!!
|
||||
|
||||
Met je wiel langs een pas gewitte stoeprand schuren.
Zorgt voor een "natuurlijk" effect ![]()
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
jaja, was het maar zo makkelijk. dan krijg je duidelijk ook een ghetto-tuning effect. ga het maar eens proberen, vergt echt wel een vaste hand. |
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() En 5 weken later: ![]()
|
|||
|
|||
Nee, en dat ga ik met mijn wintervelgen ook helemaal niet doen (gewoon anthraciet, veel beter om troep te verhullen...).
Als ik een pinstripe op mijn velgen wil, laat ik dat net als de rest van de restauratie doen door mensen die hun vak verstaan en minder prutzen dan ik ![]()
|
||||
|
||||
Inderdaad, Sierra's zijn cool!
![]() ![]()
|
||||
|
||||
En dit is het resultaat:
![]() ![]() Filmpje / soundfile: ![]() Ik doe nog rustig aan hier, want we wonen in een 30-km zone.... (wel even het geluid op je PC aanzetten.....)
Op dit moment Volvo-loos... ![]() Laatst aangepast door 850 Estate : 21-11-2009 om 14:20 |
|
||||
|
||||
Strak zeg! Die wielen zijn dik en dat geluid is gewoon heerlijk.
|
|
||||
|
||||
Mooi hoor, voor mij ging de keuze van 15" velgen voor onder mijn auto tussen deze en de nu gemonteerde zwarte ATS Cupvelgen...
|
|||
|
|||
Nu alleen 't apparaat nog 4cm laten zakken
![]()
|
||||
|
||||
Ik heb de blokken al (van jou) voor de achterkant en veren voor de voorkant. Alleen met standaard dempers voor slaat de veer in het aanslagpunt....
Op dit moment Volvo-loos... ![]() Laatst aangepast door 850 Estate : 24-11-2009 om 21:45 |
![]() |
Discussie Opties | |
Weergave Modus | |
|
|
![]() |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp) | Alexdepalex | Algemene discussie | 2360 | 10-03-2018 23:00 |
Het grote "maak je pakkingen lekker zelf"-topic | setsunakaede | Techniek overige | 25 | 06-11-2012 11:19 |
Auto"Monteurs": Respectloze Auto"Slopers"!!!! | Pauline | Algemene discussie | 37 | 21-10-2009 22:57 |
scherp trillend geluid vanuit "schakelbak" variomatic | etienne | Techniek CVT / Variomatic | 5 | 27-02-2008 16:57 |
Data "Volvo 360 Geen Modena Cup 2005" | pieter van de Walle (Niet geregistreerde Gast) | Evenementen | 0 | 08-04-2005 11:37 |