Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > Garagescene

Garagescene Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 03-08-2010, 15:01
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danielk Bekijk bericht
God zeg wat een hoop gezeik wat iemand met zn eigen auto doet. Ga eens na je lokale sloop, genoeg 3xx's die aan t wegrotten zijn. Ik zeg red ze van de dood.
geen recht van spreken als de betreffende auto niet ook van de sloop gehaald is. Aangezien ik geen ARN stickers zie zitten neem ik aan dat deze wagen gewoon 'uit het verkeer' gehaald is, en daar mag je als liefhebber best een beetje zuur om zijn als het nog een harde koets betreft.
Met citaat antwoorden
Oud 03-08-2010, 15:09
ZwerverRoodbaard's Avatar
ZwerverRoodbaard ZwerverRoodbaard is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio Bekijk bericht
geen recht van spreken als de betreffende auto niet ook van de sloop gehaald is. Aangezien ik geen ARN stickers zie zitten neem ik aan dat deze wagen gewoon 'uit het verkeer' gehaald is, en daar mag je als liefhebber best een beetje zuur om zijn als het nog een harde koets betreft.
Ik weet nog een sloop waar 2 harde witte exemplaren staan, interesse?

Misschien heeft deze jongen de auto juist gered van de sloop, we zullen het niet weten en hij krijgt nu een iig een tweede leven. Het is jammer, maar je kunt ze niet allemaal redden.
1997 Volvo 940 Holiday, B230FK, 16T, Koni, BlaBla chips, LPG-G3 - daily
Met citaat antwoorden
Oud 03-08-2010, 19:43
robreukers robreukers is offline
**Newbie**

deze auto zou naar de sloop gaan, heb de auto voor 50 euro gekocht van iemand (dus van de sloop gered) trouwens het is maar een oude auto!!
Ik heb er een middag mee lopen crossen tot dat het vliegwiel van de motor brak.
Toen bedacht ik namelijk dit project, en daarom zet ik mijn foto's voor jullie op dit forum, omdat jullie dit misschien interessant vinden, blijkbaar is er alleen maar commentaar van "jammer van de koets" enz (uitzondering van sommige mensen) die dit wel gaaf vinden.
Daarom plaats ik vanaf nu geen nieuwe foto's meer op dit forum!
sorry voor de mensen die het wel leuk en interessant vinden.

gr rob
Met citaat antwoorden
Oud 03-08-2010, 19:55
koentje's Avatar
koentje koentje is offline
V3C Clublid

trouwens het is maar een oude auto??
Met citaat antwoorden
Oud 03-08-2010, 21:36
setsunakaede setsunakaede is offline
Forum Admin

Tsja, opmerkingen van "Het is maar een oude auto" zetten natuurlijk nogal kwaad bloed binnen een liefhebbersclub. Daar moet je ook wel een beeetje tegen kunnen als je zo'n project hier post, uiteraard zijn er mensen waarbij je alle stekels omhoog krijgt als je op deze manier jezelf in de kijkert speelt op het forum.
Jammer dat je je daardoor gelijk laat ontmoedigen, er zijn hier ook mensen die het wel leuk vinden om te zien hoe je dingen oplost. Zoals ik, en ik heb al een paar andere nieuwsgierigen langs zien komen.

Blijft natuurlijk de vraag waarom je niet een micra'tje oid als basis hebt genomen, veel lichter dus prettiger voor je motorblok
Oud 03-08-2010, 22:04
V3C Clublid

Micra? Er staan voldoende (s)Alto's/Cuore's te koop voor niks en die wegen helemaal niks.
Die wegen incl. motor 612 kilo en dat is toch een goede 400 kilo minder dan een 340.

Waarom hij deze auto (€50,-) gekozen heeft snappen we wel, want voor elke niet-liefhebber blijft het natuurlijk een oud onding
Met citaat antwoorden
Oud 03-08-2010, 22:29
Forum Admin

Ik zei ook niet voor niets micra OID, weet ik veel wat echt licht is. Een 340 in ieder geval niet
Oud 03-08-2010, 22:40
V3C Clublid

Jah oke, maar die Micra's zijn volgens mij nogal geprijsd. We willen iig beide hetzelfde punt neerzetten
Met citaat antwoorden
Oud 03-08-2010, 22:55
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Is dit een schoolproject of iets dergelijks. Het is toch niet voor de cross, want dat is slechte reclame voor de auto. Straks komen anderen weer of ook op het ide. Daar worden we niet vrolijk van.
Oud 03-08-2010, 23:06
Forum Admin

Erik, zolang "onze" autootjes nog voor 50 euro van eigenaar wisselen hebben mensen dit soort topics helemaal niet nodig om op dat soort ideeen te komen.
Face it.

Rob heeft overduidelijk deze auto gekocht om af te raggen, dat is hem in 10 minuten gelukt. Zo geweldig zal hij dus ook niet meer geweest zijn. Hij probeert er nu in ieder geval nog wat leuks mee te doen. (en of jij het er dan mee eens bent of niet: pech, het is niet jouw auto.)
Probeer liever je aandacht te concentreren op de dingen die je wel bevallen, positieve energie werkt (bijna) altijd beter dan mensen afkatten en ontmoedigen.
Oud 04-08-2010, 19:39
Michel 360 Michel 360 is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Ik kan me zijn reactie wel voorstellen, ik had al eerder willen reageren maar er even expres mee gewacht.
Tuurlijk is dit een liefhebbers forum, (anders had ik zelf ook niet rondgehangen) maar als iemand iets anders in gedachte heeft dan alleen maar poetsen en er zuinig op zijn wordt hij hier al op bladzijde 1 voor gek verklaard en compleet afgebrand............... iets wat ik te kortzichtig vind. (zijn telkens wel dezelfde maar dat doet er niet toe)

Het lijkt wel of als je niet poetst en zuinig bent je hier niet welkom bent, en nu zeg ik niet dat iedereen zo reageert (absoluut niet!) want het is hier best gezellig op het forum (Toch?) maar misschien werkt het beter door hem of haar ook gek te maken van de 300 serie, misschien laten ze dan de volgende wel heel. op deze manier krijg je waarschijnlijk het tegendeel.

Toen ik een 300 kocht dacht ik ook wat een 'opa wagen' maar kwam er gelukkig al heel snel achter dat het toch wel een lekker bakkie is!!
Oud 04-08-2010, 23:36
Alexdepalex's Avatar
Alexdepalex Alexdepalex is offline
Frequente Gast (geen lid)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door setsunakaede Bekijk bericht
Tsja, opmerkingen van "Het is maar een oude auto" zetten natuurlijk nogal kwaad bloed binnen een liefhebbersclub. Daar moet je ook wel een beeetje tegen kunnen als je zo'n project hier post, uiteraard zijn er mensen waarbij je alle stekels omhoog krijgt als je op deze manier jezelf in de kijkert speelt op het forum.
Jammer dat je je daardoor gelijk laat ontmoedigen, er zijn hier ook mensen die het wel leuk vinden om te zien hoe je dingen oplost. Zoals ik, en ik heb al een paar andere nieuwsgierigen langs zien komen.

Blijft natuurlijk de vraag waarom je niet een micra'tje oid als basis hebt genomen, veel lichter dus prettiger voor je motorblok
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZwerverRoodbaard Bekijk bericht
Micra? Er staan voldoende (s)Alto's/Cuore's te koop voor niks en die wegen helemaal niks.
Die wegen incl. motor 612 kilo en dat is toch een goede 400 kilo minder dan een 340.

Waarom hij deze auto (€50,-) gekozen heeft snappen we wel, want voor elke niet-liefhebber blijft het natuurlijk een oud onding

Omdat die Micra-/ en Alto-/Cuore -Liefhebbers dat ook ernstig zonde vonden...
Met citaat antwoorden
Oud 05-08-2010, 00:11
Dutchie's Avatar
Dutchie Dutchie is offline

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexdepalex Bekijk bericht
Omdat die Micra-/ en Alto-/Cuore -Liefhebbers dat ook ernstig zonde vonden...
Die moeten volgens mij nog uitgevonden worden, ik ben ze nog nooit tegengekomen in ieder geval!

Met citaat antwoorden
Oud 05-08-2010, 00:24
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid

jazeker wel, het leuke is dat die dingen al net zo ondergewaardeerd zijn als de 3-serie.
http://www.micrafanclub.com/
http://www.suzukialtoclub.nl/
http://home.ddcnl.nl/

hoe je het ook wend of keert, van elk automodel zijn liefhebbers en uiteindelijk is er altijd wel iemand die het erg vind als zo'n stuk blik op wielen de pers in gaat; wat voor logo er ook op staat.
ik begin eigenlijk steeds meer een hekel te krijgen aan een groot deel van die figuren, al dat gezeur over de auto in originele staat houden terwijl voor hun neus het een en ander aan origineel vrolijk weg staat te rotten. zo is er hier in het dorp ook een schitterende mustang aan z'n einde gekomen (het blok dus, door gebrekkig onderhoud) van een eigenaar die in het mustangwereldje toch wel een beetje bekend stond om het feit dat je vervloekt werd als je geen originele ventieldopjes gebruikte. vond dat toch wel vrij ironisch.
Met citaat antwoorden
Oud 05-08-2010, 09:41
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Ik vind best wel dat je creatief met de auto om kan springen. Verbeteringen die de auto beter maken of prettiger vind ik juist leuk. Het turboproject van Anjo, de manier waarop Frits er mee drift (met een 340), het nemen van een betere carb. voor een 1700, uitlaatje verbouwen, er een stationcar van maken, sportstoelen er in. Daar kan ik allemaal mee leven. Ik heb moeite met het accepteren van activiteiten die tot snelle vernietiging van de auto aanleiding geven.
Ik wil Rob best wel een kans geven om te laten zien dat hij de auto over vijf jaar nog heeft in deze staat. Dan krijgt ie van mij 10 euro voor het lidmaatschap van de club. Ik vind het ook interessant wat ie doet.
Ik kom echter nu al, ook voor de 340, onderdelen (met name plaatwerk en een paar andere dingen) tekort en kan er dus clubleden niet blij mee maken. Dan steekt het dat er een soort gelatenheid, of een houding van "het is nu eenmaal zo" is. Terwijl ik veel vrije uurtjes en met hart en ziel probeer de onderdelenvoorziening voor iedereen van de club op peil en betaalbaar te houden. Ik neem daarmee best wel risico, want het is vaak voorgekomen dat ik de betaling van de huur even heb moeten uitstellen.

Misschien reageer ik niet altijd even handig en soms wel wat te snel en fel, daarvoor excuses. Maar bovenstaande is mijn motivatie.
Oud 05-08-2010, 14:12
Stefan's Avatar
Stefan Stefan is offline

Ik zie het al helemaal voor me, een Suzuki Alto met spoilers en japstyle-uitlaat... Dat soort auto's zijn het niet eens waard om "naar eigen smaak om te bouwen"...
Met citaat antwoorden
Oud 05-08-2010, 14:20
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid

waarom moet elke 3 serie op die manier gered worden?

als 3/4 van de 300 rijders het verrekt om een klein beetje fatsoenlijk te investeren in het behoud van de auto ipv na elke apk met enkele 100en euro's aan lap-laswerk weer een feestje bouwen omdat men weer een jaar goeikoop naar het werk kan crossen.

nee, ik denk dat je je dan beter af kunt vragen; of die categorie 300-rijders wel echte liefhebbers zijn ipv extra aan te moedigen om zo goedkoop mogelijk nog een jaartje te crossen tot het hok echt van achterstalligonderhoud-ellende uit elkaar valt.

ik denk dat het veel mooier is als je over 10 jaar nog 100x 300serie hebt dat er picobello uit ziet, als 500x 300 serie waarvan meer als de helft op het punt staat om flinstone-wagen te worden.
Met citaat antwoorden
Oud 05-08-2010, 15:08
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Bekijk bericht
Ik zie het al helemaal voor me, een Suzuki Alto met spoilers en japstyle-uitlaat... Dat soort auto's zijn het niet eens waard om "naar eigen smaak om te bouwen"...
Grappig dat je het zegt! Bij Van Gansewinkel werkte dus iemand met een alto met Japstyle dikke uitlaat! In breedte richting onder de auto achter (dus hij blies zeg maar naar de zijjkant, maar hing gewoon in het midden achter onder de auto). Zag er echt niet uit... Moest er elke dag weer om lachen
Oud 05-08-2010, 18:32
Stefan's Avatar
Stefan Stefan is offline

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door v0lv0freak Bekijk bericht
Grappig dat je het zegt! Bij Van Gansewinkel werkte dus iemand met een alto met Japstyle dikke uitlaat! In breedte richting onder de auto achter (dus hij blies zeg maar naar de zijjkant, maar hing gewoon in het midden achter onder de auto). Zag er echt niet uit... Moest er elke dag weer om lachen

Deze soms?

Staat een beetje zielig zo. Zo'n grote uitlaat onder zo'n klein koekblik...
Met citaat antwoorden
Oud 05-08-2010, 19:18
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

haha nee die hangt er nog schuin onder, hij hing er echt precies in de breedte richting onder in het midden, waar deze een trekhaak heeft, ook al zoiets raars voor een alto
Oud 05-08-2010, 19:34
Forum Admin

hehehe tsja, maar die Uzukie Salto's zijn stiekem nog best licht, en daardoor zelfs met een muggenmotortje nog verrassend rap bij het stoplicht!

Een paar jaar terug eens een stukje mogen boenderen met een Charade, ook zo'n wazig ding. Maar best leuk over dat slingerweggetje
Oud 05-08-2010, 19:42
volvo freak's Avatar
volvo freak volvo freak is offline

heb ooit een week in zo'n soekelesoeki altoo gereden..reed best lekker fel en zunig..(was een huurauto i.v.m schade toen der tijd met mijn eerste auto..)
Met citaat antwoorden
Oud 05-08-2010, 20:37
Ovlov 3.6L Ovlov 3.6L is offline

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robreukers Bekijk bericht
deze auto zou naar de sloop gaan, heb de auto voor 50 euro gekocht van iemand (dus van de sloop gered) trouwens het is maar een oude auto!!
Ik heb er een middag mee lopen crossen tot dat het vliegwiel van de motor brak.
Toen bedacht ik namelijk dit project, en daarom zet ik mijn foto's voor jullie op dit forum, omdat jullie dit misschien interessant vinden, blijkbaar is er alleen maar commentaar van "jammer van de koets" enz (uitzondering van sommige mensen) die dit wel gaaf vinden.
Daarom plaats ik vanaf nu geen nieuwe foto's meer op dit forum!
sorry voor de mensen die het wel leuk en interessant vinden.

gr rob
Ik vind het heel jammer, Rob!
Ik hoop dat je alsnog straks eens op het forum laat zien wat het is geworden; lijkt me echt wel gaaf.

@ de rest
Helaas, de auto is gesloopt. Te laat. Omomkeerbaar. Dus wat er ook beweerd wordt en gezegd, niks kan nu 't tij nog keren. DUS: dan maar gewoon van genieten.

Daarbij is een Soezoeki Salto natuurlijk leuk om mee te crossen, maar wat gaat er boven een achterwielaandrijver? En welke achterwielaandrijver met zo'n laag gewicht is er nu tegenwoordig nog te koop?

Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat ik m'n eerst 360 ook heb afgeragd. Ook dat is niet goed te praten, na 't eerste ongeluk met dat ding had toch niemand hem willen hebben. De tweede 360 heb ik letterlijk gered van de sloop. (één chassisbalk waaraan de linkermotorsteun zit, was compleet weggerot) uiteindelijk is ook dat ding op de sloop geeindigd omdat niemand, maar ook niemand hem wou hebben. Maar toen is wel het V300-virus toegeslagen en ik mag toch wel toegeven dat ik een echte volvo300 liefhebber ben geworden.

Maar ik hoop toch echt die foto's enzo nog weleens te gaan zien
Oud 05-08-2010, 20:41
Forum Admin

Amen, Erik!
Oud 05-08-2010, 21:26
volvo freak's Avatar
volvo freak volvo freak is offline

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovlov 3.6L Bekijk bericht
Maar toen is wel het V300-virus toegeslagen en ik mag toch wel toegeven dat ik een echte volvo300 liefhebber ben geworden.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: