Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Techniek > Motor en Aandrijving (2 Liter)

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 09-11-2009, 20:53
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Bekijk bericht
Tja ik vond dit wel zo uniek dat ik gewoon een maximum bedrag had bedacht namelijk 35 pond. Als het bod hoger zou zijn had ik ze laten gaan. Maar deze zie je niet veel meer. Zelfs volgens de europese voorraad lagen ze niet meer op een plank bij een dealer. Ik hoop samen met de TC te kunnen kijken of we er iets mee kunnen voor in de toekomst. Dit setje zal dan ook voorlopig niet gemonteerd worden! (is momenteel ook niet nodig ook )
Ga alsjeblieft onderzoeken of reproductie o.i.d. mogelijk is!! Het zou zonde zijn als deze gemonteerd worden en "opgebruikt" worden.
Maar zo te zien lezen was je dat gelukkig al van plan
Oud 09-11-2009, 20:56
Kevin's Avatar
Kevin Kevin is offline
Forumbeheerder

Uiteraard Joost! Dat was ook de hele gedachte! Bij geen van m'n auto's zijn ze versleten. Dus ik heb ze momenteel niet nodig.

Overigens vind ik de verzendkosten wel meevallen hoor Mark? Ik heb een berichtje gestuurd, hij wist namelijk niet hoeveel het zou zijn. Maar vroeg 30 pond, en op het moment dat hij het totaal heeft afgegeven op het postkantoor stort hij het overschot terug.

Overigens zijn het natuurlijk niet echt lichte onderdelen, dus verzenden internationaal kost dan nog wel wat. Maar goed ze komen er dus aan en we gaan is goed kijken wat we hier mee kunnen!
Met citaat antwoorden
Oud 09-11-2009, 21:00
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Bekijk bericht
Overigens vind ik de verzendkosten wel meevallen hoor Mark? Ik heb een berichtje gestuurd, hij wist namelijk niet hoeveel het zou zijn. Maar vroeg 30 pond ..
Ik vind 30 pond best veel, normaal is verzenden vanuit Engeland goedkoper dan binnen Nederland (weet ik uit ervaring)

Pap had al iets met zijn werk geregeld, dat ze in Engeland bij een kantoor van zijn werk zouden aankomen en dan gewoon met een lading goederen in de vrachtwagen mee naar zijn werk in Nederland zouden komen.

Overigens waren ze bij ons ook gewoon voor de 'voorraad op de plank' en dan hadden jullie ze ook mogen gebruiken voor reproductie ofzo
Oud 09-11-2009, 21:06
Kevin's Avatar
Kevin Kevin is offline
Forumbeheerder

Verzending vanuit Engeland is ook goedkoper dan NL. Maar vergeet niet dat dit nog al wat weegt? Overigens heb ik al eens 6 cilinders inclusief alle bijbehorende rommel om een dieselmotor te reviseren bij Volvo (voorheen Leyland) Truck en Bus vandaan laten komen in een hout krat voor 45 pond verzending. En dat woog nogal wat. Maar goed doet er niet toe, de kans dat je zoiets nog tegen komt, nieuw is heel klein! Zoals ik zei, europees staan ze niet meer in de pc. Misschien liggen ze nog wel ergens uiteraard want oude voorraad staat vaak niet in de pc.

En ik krijg nog wat terug als hij het exacte bedrag wist, want hij wist zeker dat het goedkoper zou zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 09-11-2009, 23:27
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Laat maar via paps komen die motorsteunen, dan hoeft mijn motor niet meer tegen de voorbalk aan te kreunen.

Het wordt geloof ik weer sinterklaastijd......
Oud 10-11-2009, 23:00
slb_340 slb_340 is offline
V3C Clublid

+1 @ erik.

Edit: dat is knap. Erik heeft 27 minuten in de tijd vooruit gepost!
Met citaat antwoorden
Oud 11-11-2009, 08:07
variomagic variomagic is offline
Frequente Gast (geen lid)

Als tijdelijke oplossing van het motordreuen kun je er ook voor kiezen om shims onder de motorsteunen toe te passen. Uiteraard niet tussen motor en steun maar tussen koetswerk en ophangbeugel. De motor komt op die manier omhoog.

Ter prefentie van (nog) goeie motorsteunen moet elke vorm van olielekkage op de steunen worden vermeden.
Oud 16-11-2009, 11:52
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Hoe kan ik zien dat de motorsteunen zijn doorgezakt? Ik merk nu ook dat bij drempels een dreuntje komt; het lijkt op het geluid van spatlappen die over de grond schrapen, maar die heb ik dus niet. Bij mij zijn de toplagers van de schokbrekers voor ook versleten, dus daar zou het gebonk (en af en toe gekraak) ook vandaan kunnen komen.
Met citaat antwoorden
Oud 16-11-2009, 16:56
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid

probeer eens te kijken of er verschil in hoogte zit bij de viscosefan, ergens op een van de fanbladen markeren met een viltstift; bovenzijde meten; fan halve slag draaien, onderzijde meten
Met citaat antwoorden
Oud 16-11-2009, 18:58
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

Dat is een goede!
Die ga ik gelijk even uitvoeren. Ik krijg m'n vinger niet tussen de voorpijp en het subframe door, maar hoor nog geen geluiden boven het andere lawaai uitkomen.
Oud 16-11-2009, 19:29
volvofiel 2's Avatar
volvofiel 2 volvofiel 2 is offline
V3C Secretaris en Beurscommissie

Joost, jij hebt toch een vaste fan?
Met citaat antwoorden
Oud 16-11-2009, 19:48
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

So what? Hij zit vast aan de motor en daar gaat 't om
Oud 04-02-2011, 16:17
Krekkelens's Avatar
Krekkelens Krekkelens is offline

Is er ondertussen al een oplossing bedacht voor kapotte motorsteunen bij de 2 liter? Of is de enige oplossing om er aan de bovenkant plaatjes tussen te doen?
Oud 04-02-2011, 16:24
Jos360's Avatar
Jos360 Jos360 is offline

Ik zag zojuist een advertentie op de V3C site staan van iemand die zegt binnenkort rubber (PU) motorsteunen voor de 360 te kunnen leveren. Misschien eens achteraan mailen, ik heb ook wel interesse.
Met citaat antwoorden
Oud 04-02-2011, 18:00
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

Ja dat zag ik ook al (die RSS feed heb ik niet nodig )

Vraag is echter of die PU-steunen dan gebaseerd zijn op hydraulische steunen, of op de rubberen steunen van zijn 345. Als ik me niet vergis heeft hij namelijk die 345GLS Blueline van Jack gekocht.
Ik weet alleen niet of modeljaar 1982 ook nog de rubberen steunen heeft. De mijne wel iig.
Oud 04-02-2011, 22:51
Krekkelens's Avatar

Het gaat mij inderdaad om de hydraulische. Tenzij een rubberen een waardig alternatief is, maar dat lijkt me gek. @Jos, als je antwoord hebt, post je dat hier?
Oud 04-02-2011, 23:01
Jos360's Avatar
Jos360 Jos360 is offline

Hydraulische steunen dempen misschien wat beter en zijn wat comfortabeler maar ik kan me niet voorstellen dat het zo'n groot verschil maakt. Ligt er wel aan hoe stug het PU is natuurlijk.

Ik moet ff kijken of ik hem ga benaderen, ik wil wel weten wat een complete set PU bussen kost voor de volledige auto. Hij biedt ook bladveerbussen en taatslagers enzo aan, kan wel eens leuk zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 08-03-2011, 21:55
Krekkelens's Avatar

Ik heb ergens gelezen dat je ook extra ringetjes aan de bovenkant van de motorsteun kunt toevoegen waardoor hij hoger komt te liggen. Welke diameter moeten die ringetjes minimaal hebben en hoeveel moeten er ongeveer tussen. Weet iemand daar antwoord op?
Oud 08-03-2011, 21:58
Jos360's Avatar
Jos360 Jos360 is offline

Motorsteunen hebbben gewoon draadeinden aan beide kanten van M10 geloof ik. Je pakt gewoon het aantal ringetjes waarvan de hoogte correspondeert met wat je hem hoger wilt hebben.
Maar daar los je niets mee op, de steunen gaan er niet beter van dempen. Je wilt juist trillingen weghalen met de motorsteunen en dat doen ze dan niet.
Met citaat antwoorden
Oud 08-03-2011, 23:07
Krekkelens's Avatar

Nee snap ik, maar nu ligt de uitlaat op het subframe waardoor die daar rammelt en de uitlaat lek gaat en dat wil je ook niet. En zolang er geen nieuwe motorsteunen te koop zijn is er weinig anders aan te doen. Anders houd ik me graag aanbevolen!
Oud 09-03-2011, 11:58
François's Avatar
François François is offline
V3C Clublid

Je kunt de steun iets hoger zetten en er een stripje van de gewenste dikte
onder leggen. In het verticale vlak zitten slobgaten; die kunnen die verhoging
in beperkte mate opvangen. Ik heb dit elders al een laten zien. Ik dacht in
het topic over mijn GLT met stuurbekrachtiging en airco.

Hier dus:

http://forum.volvo300club.nl/showthr...?t=5189&page=2

2 plaatjes kan ik je aanbieden tegen een schappelijke prijs.
Oud 22-05-2011, 17:42
ljmdbw ljmdbw is offline
**Newbie**

Help! M'n trouwe 360 (1985, metallic beige - mooier wordt het niet) is door z'n motorsteunen heengezakt.

Na een rondje bellen en zoeken en deze berichten lezen lijkt de conclusie: ze zijn op, pleite, nergens te krijgen.

De garage die het probleem heeft gevonden heeft me gewaarschuwd dat met een motor die op de vooras ligt rondrijden geen goed plan is.

Toch zou ik graag de 360 nog een tijd willen laten rondrijden, verder is het namelijk allemaal prima. Rijdt goed, minder dan 200K op de teller, etc.

Weet iemand een oplossing? Ik ben zelf geen supertechneut, heb geen brug etc tot mijn beschikking dus zoek eigenlijk naar vervangende rubbers die de garage er dan in kan zetten.

Heeft iemand een idee of ergens nog rubbers te krijgen zijn of dat andere rubbers erin passen? Ik zag de oplossing van ze zelf volkitten met polyurethaan, maar ben bang dat ik de rubbers er niet zelf onder vandaan krijg.

PS het probleem is ontstaan bij het stijl omhoog een wegenwachtauto oprijden, een afrader dus (had 3 lekke banden tegelijk gekregen dankzij een marktplaatskerel die me rommel had aangesmeerd)
Met citaat antwoorden
Oud 22-05-2011, 20:03
Bodejodel's Avatar
Bodejodel Bodejodel is offline
V3C Clublid

Als noodoplossing kun je vulplaatjes tussen de chassisbalk en de motorsteunbeugels plaatsen. Mijn motorsteunen zijn ook op en totdat er een passend alternatief is werkt dat bij mij prima.
Oud 23-05-2011, 09:14
ljmdbw ljmdbw is offline
**Newbie**

Dat klinkt als een oplossing die ik er zelf nog wel ingeknutseld krijg! Dank je!

Hoe dik moeten die plaatjes ongeveer zijn? Krik je dan gewoon het hele motorblok een beetje op nadat je de beugels wat losgeschroefd hebt, om dan vervolgens de plaatjes eronder te schuiven, of zou je echt ringetjes gebruiken? Ik zag ergens anders op het forum foto's van iets vergelijkbaars ( http://forum.volvo300club.nl/showthr...?t=5189&page=2 ), is dit inderdaad wat je bedoelt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bodejodel Bekijk bericht
Als noodoplossing kun je vulplaatjes tussen de chassisbalk en de motorsteunbeugels plaatsen. Mijn motorsteunen zijn ook op en totdat er een passend alternatief is werkt dat bij mij prima.
Met citaat antwoorden
Oud 23-05-2011, 09:42
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Ben wel benieuwd wie die marktplaatskerel is.

Probeer eens mensen die adverteren op de advertentiesite van de club. Sommigen zullen alleen de motorsteunen willen leveren aan clubleden die niet nog een paar jaartjes, maar eerder als doel hebben nog heel lang met de Volvo 360 te rijden.
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: