Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 02-06-2009, 18:44
punkazz's Avatar
punkazz punkazz is offline
V3C Clublid

Blue Special No. 1 van Steven (FY-75-SL) (ex)

Zo, het wordt hoog tijd dat ook deze auto z'n eigen topic krijgt, na bijna 4 jaar Ik had een paar maanden geleden veel perikelen met deze auto, zie dit topic, en sindsdien staat hij stil. My precious:

Ik quote even uit m'n ledenprofiel:
Citaat:
Voor dagelijks gebruik. Met nieuwere motor en vijf versnellingen, wel zo fijn als je altijd op gas rijdt. In 2005 zijn alle cruciale rotte plekken verwijderd en gelast. Verder redelijk veel roest op schermen en deuren, dat wordt zo nu en dan provisorisch verdoezeld. Zeker niet mooi, wel veel 'karakter'. KM-stand: 320.000. Toekomst: rijden, rijden en nog eens rijden. Op reparaties wordt daarom niet bezuinigd, totdat het naar mijn inzicht en portemonnee te vaak aan de orde is, dan mag hij met pensioen.
Jaja, klopt nog ongeveer, want "rijden, rijden en nog eens rijden" zit er nog eventjes niet in. Inmiddels is hij ook niet meer zo mooi als toen ik 'm kocht van de heer Rouvroye uit Limburg (en dat was toen ook al niet echt denderend, KM-stand: 278.000), de roest komt o-ve-ral doorheen, je kunt het zo gek niet verzinnen. Maar ja, het is dan ook mijn dagelijkse auto geweest de afgelopen 3 jaar en heeft dus eigenlijk nooit binnen gestaan. Elke week ritjes Amsterdam - Heerde en andersom, en de laatste paar jaar in en rondom Utrecht en daar is ie helaas niet zonder kleerscheuren (extra deuken) doorheen gekomen. Oja, en ik ben er ook nog eens mee naar Frankrijk, Nantes geweest Helemaal niet slecht dus, want hij heeft me maar 1 keer echt laten staan (onderweg) en dat had te maken met een gasverdamper uit het jaar nul. Verder wel veel reparaties gehad, afgezien van de nieuwe gasverdamper deden vooral de reparaties in de categorie "Remmen, Wielen en Wielophanging" pijn in de portemonnee.

Na alle pech is het vanavond zover: hij gaat de stalling in en komt er pas weer uit als hij loopt met behulp van de ruilmotor die erin komt...en die komt uit Anjo's rode variomaat! Samen met nieuwe ontsteking, gereviseerde carburateur en 2 nieuwe krukaskeerringen hoop ik dat hij over luttele weken weer loopt als een zonnetje.

En dan...dan heb ik een grand plan: ik ga ermee naar Zweden/Noorwegen deze zomer, mits ik het voldoende vertrouw. Als ik in m'n eentje ga zal het waarschijnlijk een endurance vakantie worden (dus veel en ver rijden, op het absurde af), en als ik toch nog wat vrienden mee krijg, dan wordt het een relax-vakantie (maar nog wel kamperen, Niels ). Zo'n vakantie doe ik veel liever met deze auto, dan met de Belg, want die is gepland voor de lange termijn.

Dit is ook de reden dat ik nu dit topic begin, want vanavond heb ik fotootjes van de verscheping richting stalling, daarna zullen er foto's van Anjo met vieze handen geplaatst worden en als alles goed gaat ook nog foto's van een mooie vakantie! To be continued...
Oud 02-06-2009, 18:52
Jos360's Avatar
Jos360 Jos360 is offline
Frequente Gast (geen lid)

Jij krijgt de motor die van mij geweest is, en daarvoor al 21 jaar in Utrecht rondgereden heeft
Een clubmotortje whehe.
Met citaat antwoorden
Oud 02-06-2009, 18:53
Jos360's Avatar
Jos360 Jos360 is offline

Ben je vanavond in Utrecht aan het werk trouwens? Ik ben in de buurt en ik moet toch nog een flesje drank ophalen Ik kan wel even langs komen...
Met citaat antwoorden
Oud 02-06-2009, 18:56
punkazz's Avatar
V3C Clublid

Nope, de stalling is in Heerde, m'n pa komt er zo aan.

edit: dat flesje krijg je zekers nog!
Oud 02-06-2009, 19:20
Niels's Avatar
Niels Niels is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door punkazz Bekijk bericht
(maar nog wel kamperen, Niels )
Zelf weten heh
'94 BMW R 1100 GS
Met citaat antwoorden
Oud 02-06-2009, 23:11
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door punkazz Bekijk bericht
daarna zullen er foto's van Anjo & Steven met vieze handen geplaatst worden
gaat goedkomen Steven, zonder tijdsdruk wordt het resultaat vaak alleen maar beter.
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2009, 00:00
punkazz's Avatar
V3C Clublid

Ha! Natuurlijk ook vieze handen voor mij. Hij staat er mooi droog bij, ideaal voor de klus. Maar mocht een smeerkelder nog van pas komen, die is om de hoek in de grote loods Daar is het verwarmd (hoewel dat niet nodig is denk ik) en ook mogelijkheid voor muzika etc. Moet wel achter gesloten deuren, want die smeerkelder mag officieel niet meer gebruikt worden (puur opslag meubels).

Foto's van vanavond:

En helaas een flink gat ontdekt in die dikke balk onder de motor (hoe heet die?), kon er nu makkelijk onder kijken. Moet dat gelast worden, mag dat wel eens? Ik kan me niet voorstellen dat dit in 1 jaar door is gekomen, vooralsnog nooit een opmerking geweest bij de APK.

Het gekke is dat mijn voorbalk er eigenlijk nog prima uitziet.
Oud 03-06-2009, 00:27
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

voorbalken van 343 zijn een stuk kleiner (en daardoor ontstaat er veel minder condens in)

minder condens = minder roest

Overigens is die balk van het subframe (motordraagbalk, heet dat denk ik?) los te vervangen. Dat lijkt me wel een aangewezen klus als ik dat roestgat zie...
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2009, 00:43
punkazz's Avatar
V3C Clublid

Dat dacht ik ook. Gelukkig dan maar dat die los te vervangen is. Die zitten onder alle modellen?
Oud 03-06-2009, 08:24
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Waarschijnlijk kan je het beste die balk van Anjo's rode overzetten. Zit je ook niet te hannessen met motorsteunen, tenzij dat bij een MKI weer anders zit.
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2009, 09:44
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

ik hou er straks idd een over, gezien ik een gepoedercoate van een 1700 onder de blauwe ga plaatsen
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2009, 09:57
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

de motorsteunen zitten waarschijnlijk inderdaad anders, maar dat is op te lossen met een 'tussenbeugeltje' waardoor je de oude motor op nieuwe steunen kunt zetten.

het kan wel zijn dat de schroefdraad in het blok niet helemaal standaard is (het vinden van goede originele steunen met de juiste draad is erg lastig) maar voor bevestiging van zo'n steuntje kun je gewoon bouten gebruiken en die zijn wel te krijgen in rare draad maten.
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2009, 09:57
punkazz's Avatar
V3C Clublid

@ Anjo: wow, das helemaal mooi. Lucky me.
Oud 03-06-2009, 12:57
Bodejodel's Avatar
Bodejodel Bodejodel is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio Bekijk bericht
voorbalken van 343 zijn een stuk kleiner (en daardoor ontstaat er veel minder condens in)
Ventileren die hap! Helaas betekent dat dan ook weer dat er vuil en water in kan komen...
Oud 03-06-2009, 14:51
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

bij een 360 met roosters ipv mistlampen ventileert het inderdaad beter, denk ik.
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2009, 16:57
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
de motorsteunen zitten waarschijnlijk inderdaad anders, maar dat is op te lossen met een 'tussenbeugeltje' waardoor je de oude motor op nieuwe steunen kunt zetten.

het kan wel zijn dat de schroefdraad in het blok niet helemaal standaard is (het vinden van goede originele steunen met de juiste draad is erg lastig) maar voor bevestiging van zo'n steuntje kun je gewoon bouten gebruiken en die zijn wel te krijgen in rare draad maten.
schroefdraad in het blok is standaard M10, ik heb bij mij de oude bouten opgemeten en er nieuwe bouten in gedraaid

dit bespaard trouwens juist werk omdat ik anders dat steuntje van mijn b14.4e af moest halen en aan het blok de oude motorrubbers moest monteren. nu is het een kwestie van 8 m8boutjes eruit en erin en droppen die motor

Citaat:
bij een 360 met roosters ipv mistlampen ventileert het inderdaad beter, denk ik.
zijn volgens mij dichte kunststof plaatjes met rooster optiek??

Laatst aangepast door AvdAkker : 03-06-2009 om 17:46
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2009, 17:11
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

hmm OK dan is het probleem wat met die draadeinden bestaat waarschijnlijk dat de verkrijgbare motorrubbers geen M10 maar een of andere engelse maat hebben.
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2009, 17:26
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

jep, de nieuwe motorrubbers zijn aan 2 kanten standaard m10 draad, oude motorsteunen hebben een iets fijner draad aan 1 zijde voor zover ik het me goed herinner.

de motorswap voor deze auto is een goede periode om dat eindelijk eens uit te zoeken

steven heb jij nu een oud of een nieuw type waterpomp; (volges mij een oud type)
welke wil je; (hint: nieuwe nieuwe nieuwe)
is een nieuw type waterpomp te gebruiken met de huidige kachel/radiatorslangen of zitten er her en der aansluitingen anders?

heb er nooit echt specifiek op gelet eerlijk gezegd.

wil je een viscofan of een elektrische fan?
343 uitlaat of 340 uitlaat

yo name it, i create it.. turbotje + injectiesysteempje erop, of toch liever 4 motorfiets carbs en een wilde nokkenas??

Laatst aangepast door AvdAkker : 03-06-2009 om 17:41
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2009, 17:31
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

voedingkje voor de renix is toch gewoon een doodnormale 15+ (na contact)?
ook nog even nazoeken in de boeken gelijk even doorzoeken of er nog een lege plek vrij is in een van de stekkers van de zekeringenkast daarvoor

plaatje achterin de kop moet ik waarschijnlijk overzetten ivm koelvloeistofzender, of is de zender overschroefbaar in een nieuw type waterpomp? draad is volgens mij redelijk hetzelfde, even checken

[edit] haha, zender achterin de kop is qua draad zowat 2x zo groot volgens mij iets in de trant van m12x1.5 tegen m16x1.5, had geen zin om het na te meten.[/edit]

is een nieuw type enkelpolig watertempzender aan te passen binnen de 343 elektriek? refresh my memory: waarvan waren de 2 contactjes (klein en groot) op het oud type zender??

Laatst aangepast door AvdAkker : 03-06-2009 om 17:43
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2009, 17:45
Jos360's Avatar
Jos360 Jos360 is offline

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AvdAkker Bekijk bericht
yo name it, i create it.. turbotje + injectiesysteempje erop, of toch liever 4 motorfiets carbs en een wilde nokkenas??
Kun jij voor 4 motorfiets carbs zorgen op een B230 dan? Be my guest
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2009, 17:48
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

woooow!! one project at a time my friend
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2009, 22:46
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

ik heb mijn losliggende renix unit voor het gemak aan de bestaande plus van de bobine gehangen (wel met goed gesoleerde stekkers)
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2009, 22:48
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

goeie! ik weet al hoe ik dat ga oplossen dan.

moet nog even nazoeken of een moderne kv zender compatibel is met de 343 elektriek, verder ligt de b14.4e er al bijna in
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2009, 22:49
Jos360's Avatar
Jos360 Jos360 is offline

Ben je verhuist Anjo?
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2009, 22:52
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

hahaha valt het nu pas op ik heb daar zo m'n redenen voor eigenlijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: