![]() |
|
||||
|
||||
Volvo 340 1.7 loopt niet goed
mijn volvo 340 loopt niet goed meer als ik met choke rij loopt hij wel maar niet goed maar blijft wel lopen
doe ik de choke dicht en ik geef gas dan valt hij uit eerst was het over als ik er cab reiniger er in spoot en nu ook niet meer waar moet ik beginnen met zoeken en is dit wel een cab probleem? het is een 1,7 redline met solex cab Laatst aangepast door vakmannl : 03-09-2010 om 18:40 |
|
|||
|
|||
Heb pas alles gecontroleerd op lekkages, pakkingen vervangen, de slangen die aan de carburateur zitten gereinigd.
En daarna liep de motor al een stuk beter. |
|
||||
|
||||
choke = verrijking van mengsel
als je een luchtlekkage hebt; waarbij je mengsel té arm wordt (en de motor niet fatsoenlijk loopt) kun je dit compenseren met de choke om het mengsel weer enigzins "op peil" te krijgen, al blijft de motor uiteraard vrij belabberd lopen. je hebt dus een vorm van luchtlekkage; gezien het een 1.7 is, grote kans dat dit een kromme carburateurvoet betreft. ook is het mogelijk dat een of meerdere spruitstukmoeren losgelopen zijn, met een lekkage tussen spruitstuk en cylinderkop tot gevolg.
|
|||
|
|||
Vergeet vooral ook niet de
Bottomline: Begin met de carburateur en alles wat daar aan vast zit (aan pakkingen enzo) na te lopen. Grote kans dat em daar in zit.
|
||||
|
||||
oke maar hoe kan je controlleren of de voet krom is
en waar kan je de pakkingen nog krijgen |
|
||||
|
||||
brezan mischien?
|
|
||||
|
||||
Brezan niet roskamp ook niet
ben zelf ook niet zo bekend met caberateurs is er anders een club lid die er veel van weet en wil helpen (tegen vergoed?) |
|
||||
|
||||
er is een persoon die de tc tour doet..anjo..
|
|
||||
|
||||
Post over onderdeelnummers van vlotters en revisieset: http://forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5824
Nog een heel verhaal: http://forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=634 Je kunt controleren of de carburateurvoet recht is met iets dat dat zeker is (glasplaat) en vervolgens met voelermaatjes de speling meten.
|
||||
|
||||
zeer duidelijk
kan dus het beste de caberateur een revisie geven |
|
|||
|
|||
Wat je ook kan doen is een rol pakkingpapier kopen en de tekeningen van de pakkingen downloaden van het ledenmenu... die heb ik er al eens op gezet.
Of je tikt ze zelf, ook niet moeilijk.
Weergave Modus | |
|
|
![]() |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
CVT schakelt niet goed | Michiel 340 | Techniek CVT / Variomatic | 11 | 07-05-2009 19:36 |
Temperatuurmeter loopt niet op | Friezl | Licht en Elektra | 14 | 29-10-2007 00:08 |
loopt niet lekker | Aadje | Motor en Aandrijving (1400) | 1 | 17-03-2007 22:39 |
Volvo 340GL 1.4 loopt niet stationair na pauze | Casperge | Motor en Aandrijving (1400) | 2 | 17-02-2007 13:05 |
Volvo 340 14 werkt niet goed bij koude start | marcel1982 | Motor en Aandrijving (1400) | 10 | 06-06-2006 11:38 |