Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Discussie Opties Weergave Modus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 14-07-2013, 21:41
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

Vorige week kwam er een ogenschijnlijk prachtige 340 GL Special op marktplaats.nl. Voor 750 kon die beauty van mij zijn, dus ik heb er een mailtje aan gewaagd...

Dit is de auto, de advertentiefoto's:

Wat een beauty he?

De eigenaresse, een jongedame van rond mijn leeftijd, moest afscheid nemen van het autootje omdat ze weer ging studeren. Waarschijnlijk geen fotografie, want ze maakt al prachtige foto's! Deze auto viel in het echt namelijk best wel tegen
Ik ging dus met gemengde gevoelens naar huis. Wetende dat deze 340 best goed reed, alleen een paar stevige minpunten had terwijl ik graag een heel fraai wagentje had gehad... Naarmate ik dichter bij huis kwam begon ik na te denken en overwegen. Stel ik koop deze auto, dan heb ik misschien geen hele mooie. Is dat wel een nadeel? Een optisch mindere auto kan natuurlijk een heel goede daily zijn, zolang hij maar goed rijd, en dat doet hij.

Thuis maar eens alle punten op een rijtje gezet. Wat is goed, en wat niet? En welke dingen moeten gerepareerd worden?
Als eerste is het een harde auto die goed rijdt en qua interieur nog zeer netjes is! Nadelen zijn 1 flinke roestplek, het disfunctioneren van de EMVK (bergversnelling), en nog tal van kleinigheidjes die gewoon bij een oude auto horen. Uiteindelijk de knoop doorgehakt, maar er moest wel iets van de prijs af... Een roestplek van dit formaat kost immers een 100 en een EMVK kan ook aardig in de papieren lopen mocht die niet te reviseren zijn...
Na een voorzichtig mailtje was hij voor 400 verkocht, en had ik een nieuwe daily hero met een to-do lijstje!

Om meteen dat lijstje maar te maken:
-EMVK reviseren
-Roestgat laten lassen
-Tectyleren
-Knipperlichten slaan niet meer af, repareren

En natuurlijk ook nog de optionele en perfectionistische dingetjes:
-Radio vervangen door een originele
-Originele spoiler achterop
-Stuur recht zetten
-Trekhaak er onder
-Een keer uitgebreid wassen en op foto zetten
-Heel die 70's sjonnie-troep die voor de 343 was bedoeld er op

De 2e poging met een variomatic dus, na het 343 debakel... Hopelijk gaat deze langer mee, maar ik heb er het volste vertrouwen in! Het karretje rijdt goddelijk. Proefrit met een big-smile tot en met

Morgen meer foto's!

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL Freeway // Yamaha XJ900F // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: