Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 24-06-2014, 23:26
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

He dat zijn bekende bumpers!! die heb ik bij de BBQ vorig jaar nog gezien denk ik
Met citaat antwoorden
Oud 25-06-2014, 06:12
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Dat zou goed eens kunnen Wouter, bedankt nog voor de tip

In de zomer ga ik ze een keer netjes schuren en spuiten, je weet wel, als de aanhanger hier weg is, en de Camaro zo ver af is, en alles wat er tussen komt

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL Freeway // Yamaha XJ900F // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 30-06-2014, 16:11
General Custom's Avatar
V3C Clublid

De aanhanger is klaar!

Om het nog even samen te vatten, de aanhanger is kaal gemaakt, de roest weggeslepen, en in de zinkspray gezet. Verder heb ik hem gelakt in bijpassende kleuren bij de Volvo 340 en voorzien van oude toepasselijke stickers voor een leuk totaalplaatje. Het hout heb ik in de blanke lak gezet, want als dat er als nieuw uit zou zien zou het bagagewagentje aan karakter verliezen vind ik.

Bouwjaar 1967, iemand een idee wat Albert Berndes Lubbecke voor bedrijf was? Westf..... zou op zich Westfalia geweest kunnen zijn? Die ken ik wel van de VW campers.

Al met al een geslaagd project met dit bijna 50 jaar oude karretje vind ik zelf
En de plannen er mee? In elk geval een keer achter de Amerikaan hangen met wat tuinstoelen en een koelbox richting een meeting

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL Freeway // Yamaha XJ900F // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 30-06-2014, 16:23
Joris's Avatar
Joris Joris is offline
Frequente Gast (geen lid)

Een aanhanger fabriekje uit Westfalen denk ik
Oud 30-06-2014, 16:44
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

idd, Lübbecke is een stad/gemeente in de deelstaat Noordrijn-Westfalen (niet te verwarren met Lübeck aan de noordkust!!)

Edit: die naam Berndes kwam me bekend voor, even googlen en idd, ALBE Berndes is een fabrikant van koppelingen.
Zou best kunnen dat je typeplaatje slaat op de koppeling c.q. onderstel en dat de opbouw gewoon een stukje huisvlijt is

http://www.albe-berndes.de/

Volvo 360 injection 1988
Met citaat antwoorden
Oud 30-06-2014, 16:54
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar als ik zie hoe netjes al het staal gevouwen is, en bovendien verzinkt en gelast, zou dat toch wel heel professioneel gedaan zijn.
Ik zal het bedrijf eens een mailtje sturen of ze toevallig iets van dit model bagagewagen afweten

Met citaat antwoorden
Oud 04-01-2016, 19:05
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Stoffig topic weer...

Zoals jullie misschien weten of niet weten is deze auto een tijdje bij een nieuw baasje geweest: mijn broer. Hij heeft nu een 440 gekocht, en ik kon weer met de 340 gaan rijden
Er is tot nu dus een tijdje ook gewoon niks anders gebeurd met de 340 behalve het normale saaie onderhoud. Niet interessant genoeg om hier te delen vond ik... Nu ben ik echter weer lekker aan het klussen geweest

Mistlampen
Voor de oplettende kijker, inderdaad, de mistlampen hangen er al een paar jaar onder. Nu zijn ze echter pas aangesloten. Dit omdat ik eerder geen zekeringkast of relaiskast bij wilde bouwen op de 340. Nu heb ik leds in de behuizing van de mistlampen gemaakt, zodat dat gebeuren allemaal niet nodig is. Enkel een zweefzekering net voor de schakelaar. en een extra draadje naar de aanstekerverlichting. Nadeel is dat deze mistlampen nu voor niks anders geschikt zijn dan interessant doen uit esthetisch oogpunt.

Naast de mistlampen kwam ik per toeval (of eigenlijk niet echt natuurlijk) een GLT-voorspoiler tegen die slechts 1 jaar onder een auto had gezeten, hebbuh, hebbuh, hebbuh! Ook een GLT-grill en wintergrill mogen niet ontbreken. Zeker omdat ze anders toch maar in de garage liggen te liggen...

Tellerpaneeltje
Om deze nieuwe soort verlichting ook nog ooit af te kunnen zetten, als er politie voorbij rijdt of zo, moest er een extra schakelaar komen. Wat is nu een beter excuus voor het aanschaffen van een tellerpaneeltje?
Ik kon voor een leuk prijsje een gehavend exemplaar overnemen. De tellergaten zijn dichtgemaakt bij gebrek aan inspiratie, en zodoende had ik mooi plaats voor 2 extra schakelaars. 1 voor de ''mistlampen'', en nog eentje op reserve. De andere schakelaar is de dubbelwerkende van een achterruitenwisser, op die plaats wil ik een knop voor het handmatig aan en uit zetten van de binnenverlichting.

Op de plaats van de meters wil ik misschien nog een keer wat leuks maken met vacuümmeters om de vario te monitoren. Volgens mij is dit best grappig met 1 meter aan de opschakelkant en 1 meter aan de geforceerde terugschakelkant van de EMVK.

Speakers achter
Om wat beter geluid te hebben in deze auto (lees: ik mis de Millionaire die dat al had), even speakers achter gemonteerd. Helaas had ik enkel de sedan-variant liggen maar dat kan natuurlijk nog altijd gewisseld worden. Op zich is het niet echt storend vind ik. Wat ik meer vind storen is de matige afwerking na het uitsnijden van de speakergaten. Hier moet ik nog een keer wat op verzinnen met schuimrubber o.i.d.

Extra binnenverlichting
Bij chique warenhuis de AC-tion hebben ze tegenwoordig van die leuke ''dagrijverlichting'' die je rond je koplamp kunt plakken. Je weet wel, dat uberlelijke sjonny-spul dat elke Golf IV in no-time tot een wannabe tupperware Golf VI kan maken, en dat slechts voor €3,- per kant

Heel leuk en prachtig allemaal, maar dat spul komt dus nooit op mijn 340... Riep ik heel hard. De volgende dag stond ik bij de AC-tion om een paar setjes te halen. Die dagrijlichten doen het namelijk ook erg leuk als extra kofferbakverlichting. Die vind ik bij de 300-serie met dat enkele lampje maar zeer matig verlicht, dus dit was een uitkomst. Bijkomend voordeel is dat je het niet tot nauwelijks zit zitten.

Geïnspireerd door de enorme lichtopbrengst met zeer laag stroomverbruik ben ik ook onder de motorkap aan het klussen geweest. Deze foto is gemaakt in het pikkedonker zonder flits. Mocht er in het donker een keer iets aan de hand zijn onder de kap, dan is dit gewoon prettig. Al is het maar om olie te peilen of de reserveband los te maken.

Omdat ik toch bezig was heb ik ook de binnenkant van de auto maar meegepakt. Toch prettig vind ik, en de strips op zich zie je niet zitten. Nu enkel nog een knop in het tellerpaneeltje om deze verlichting ook met gesloten deuren handmatig aan te kunnen zetten (met de rest van de binnenverlichting)

Morgen nog maar eens een stuk of 10 van die dingen bijhalen voor de toekomst

Ten slotte nog van iemand een Mustang gekregen voor op de Vlovlo

Plannen?
-Ergens heb ik nog gespoten bumpers liggen, eens kijken of ik die weer mooi rood krijg of anders opnieuw spuiten.
-Schuimrubber rond de speakers achter.
-Een leuk meter-systeempje bedenken voor bij de extra tellers.
-Bij Action nog een voorraadje dagrijlicht gaan halen.

Met citaat antwoorden
Oud 04-01-2016, 20:18
Ygis67's Avatar
Ygis67 Ygis67 is offline

Retegoed idee die LED-verlichting. Dat gaat navolging krijgen!
Met citaat antwoorden
Oud 10-01-2016, 15:42
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Vandaag weer lekker bezig geweest aan de 340.
Als eerste het probleem van de natte vloerbedekking opgelost met alle beschreven tips; deurrubbers vervangen en de voorruit opnieuw afkitten. Dat is gedaan, en nu hopen dat het weer droog wordt en blijft.

Binnenverlichting
Verder heb ik om het helemaal compleet te maken nóg meer binnenverlichting gemaakt. Dit keer voor de achterpassagiers. Deze led-strip heb ik achter een randje onder aan de bestuurdersstoel geplakt. Op deze manier schijnt het licht naar beneden als de stoel normaal staat, maar als je achterin wilt stappen, en je dus de rugleuning naar voor klapt, schijnt het licht meer naar boven zodat je nog wat meer ziet.
Om dit systeem mooi compleet te maken is de binnenverlichting bovendien ook met de deuren dicht van binnenuit aan te zetten met een schakelaar, met de keuze tussen een schakelaar en een drukknop (hiervoor heb ik de schakelaar van een achterruitenwisser gebruikt). Nu zit ik echter nog te denken aan een vertragingsmodule...

Radio
Omdat ik toch lekker bezig was ook maar die afzichtelijke nieuwerwetse radio weggewerkt in het dashboardkastje. Op de plaats van de radio heb ik een originele gestoken, welke nu niet aangesloten is.

Bumpers
Eigenlijk zouden ze voor het mooie een keer opnieuw gespoten moeten worden, maar ik heb de gespoten bumpers maar eens van zolder gehaald. Vóór zit hij er al op, en ik moet zeggen dat ik het geheel niet tegen vind vallen. Het staat gewoon dik! Van de week de achterbumper nog een keer

Voor de oplettende kijker, de motorkap is ook opnieuw gewrapt. In tegenstelling van wat Facebook en YouTube weten te vertellen vond ik het behoorlijk tegenvallen. Van veraf oogt het strak, maar in werkelijkheid zijn het allemaal kleine stukjes folie die overlappen
Het startnummer van de laatste Elandrun, 902, heb ik wel in eren gehouden. Dat zelfde nummer heb ik opnieuw op de motorkap en achterruit aangebracht. Echter zou ik denk ik het liefste weer naar een nette rode motorkap gaan, dus als iemand wat weet te liggen, ik houd me aanbevolen!

Met citaat antwoorden
Oud 12-01-2016, 10:59
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Op zich kan je de voorruit alleen afkitten als je de ruit eruit haalt en alle oude kit grondig weghaalt.
Met citaat antwoorden
Oud 12-01-2016, 16:38
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Ik heb nu volgens de tip van Joost de kit onder het randje gespoten aan de glaskant en aan de carrosseriekant. De voorruit er uit pakken, zo ver wil ik ook weer niet gaan als het niet écht nodig is. Het risico dat hij breekt of dat het rubber kapot gaan is me dan te groot.

Met citaat antwoorden
Oud 12-01-2016, 17:00
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Onder het motto nutteloze maar wel leuke accessoires heb ik een ''variometer'' gemaakt. Een econometer aangesloten aan de opschakelkant van de EMVK. Eigenlijk doet dat ding niks anders dan laten zien wanneer de vario opschakelt, maar het is wel een leuk ding om interressant te doen als er passagiers bij zitten

Verder is de achterbumper ook vervangen door een gespoten rood exemplaar. Niet helemaal naar wens gezien de staat van de lak, maar daar doe ik nog wel een keer iets aan. Het staat zo wel dik moet ik zeggen!

Alleen... Er moet nu wel echt weer een rode motorkap op... Vind ik...

Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2016, 07:33
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is op dit moment online
V3C Penningmeester & EVC

Ziet er goed uit Bart! Veel beter, die rode bumpers!

Stiekem vind ik die zwarte kap wel goed staan op een rode auto, zeker met de wintergrill!
Oud 13-01-2016, 08:13
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Mark, mijn eerste gedachte met de rode bumpers er op was ''die auto lijkt ineens 10 jaar jonger''
Ik vind de zwarte motorkap ook zeker niet verkeerd staan, maar nu het toch al bijna een ''340 GLT'' is... Dan eigenlijk ook helemaal goed doen. Dat begint dus ook weer te kriebelen.

Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2016, 08:41
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is op dit moment online
V3C Penningmeester & EVC

Je wordt langzaam ook al te oud voor een zwarte motorkap
Oud 17-01-2016, 08:07
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Zo gezegd zo gedaan...

Een redelijk goede motorkap gescoord, enkel 2 hele lichte deukjes en een paar plekjes die een keer bijgetipt moeten worden met een lakstift (heb je sowieso heel snel met een rode auto heb ik gemerkt). Aan de andere kant, omdat deze kap al járen geleden van een sloper is gehaald, geen roest en de dofheid valt enorm mee.

Vandaag even lekker niks doen, brrr. Dat het maar snel weer zomer wordt...

Edit: Grappig, nu ze samen op de foto staan valt mij de gelijkenis tussen de 340 en de 440 pas op. Als de 340 2 extra deuren en een setje Pollux-velgen had gehad, dan was het exact dezelfde uitvoering

Met citaat antwoorden
Oud 17-01-2016, 09:18
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

Heel mooi Bart, staat 'm goed!

Over die gelijkenis kan ik wel meepraten ja, qua voorkant dan. Als mijn 360 en 460 naast elkaar staan kun je duidelijk zien dat 't familie is.

De achterkant vind ik wel heel anders.

Volvo 360 injection 1988
Met citaat antwoorden
Oud 17-01-2016, 09:30
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Staat hem goed, alles in het rood. Vooral die meegespoten bumpers
Oud 17-01-2016, 11:52
powerflux's Avatar
powerflux powerflux is offline
V3C Clublid

pfoe, wat een heerlijk exemplaar zeg!
Volvo V90 3.0i '97 [555.555] & 965 2.5i '95 [355.553]
Met citaat antwoorden
Oud 17-01-2016, 13:37
Stephan440's Avatar
Stephan440 Stephan440 is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Netjes zo hoor! Vind het er een stuk beter uitzien. Alleen de snowcap nog even goed poetsen zodat die weer dezelfde kleur heeft als de stootranden / zwart op de bumpers
Oud 18-01-2016, 08:10
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Bedankt allemaal!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volvofiel Bekijk bericht
Heel mooi Bart, staat 'm goed!

Over die gelijkenis kan ik wel meepraten ja, qua voorkant dan. Als mijn 360 en 460 naast elkaar staan kun je duidelijk zien dat 't familie is.

De achterkant vind ik wel heel anders.
Ik bedoelde meer dat ze beiden rood zijn, extra opties als gespoten bumpers en spoiler hebben, mistlampen, GL uitvoering,...
Maar inderdaad, als je ze met de neus naast elkaar zet dan zie je inderdaad veel meer gelijkenis qua model.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephan440 Bekijk bericht
Netjes zo hoor! Vind het er een stuk beter uitzien. Alleen de snowcap nog even goed poetsen zodat die weer dezelfde kleur heeft als de stootranden / zwart op de bumpers
Intussen is de sneeuwkap weer met olie ingewreven, net als de bumpers

Met citaat antwoorden
Oud 18-01-2016, 18:18
Ygis67's Avatar
Ygis67 Ygis67 is offline

Mooi bakkie kerel!
Met citaat antwoorden
Oud 03-02-2016, 12:06
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Naafdopjes

Naafdopjes waren voor mijn velgen nergens te vinden omdat het een afwijkende maat is, laat staan naafdopjes van Volvo. Conclusie: zelf maken!
Persoonlijk vind ik ze best aardig gelukt, al blijft het een zilver stukje plastic wat met vloeibaar rubber op zijn plaats wordt gehouden. Zeker van een afstandje ziet het er wel leuk uit. Veel beter dan zo'n gapend gat, al zeg ik het zelf.

Het wordt zo best een leuk wagentje! Eigenlijk is hij nog zo mooi dat ik het wel jammer vind om er mee door de pekel te rijden
Misschien nog maar een stalling er bij en een Fiat Panda kopen als dagelijks vervoer... Maar goed, dan kan ik beter een 340 bij kopen, dan is er weer eentje gered. O ja, daar was deze voor bedoeld

Volgende klus wordt de riemen van de vario vervangen en de zaak afstellen. Ook wil ik de voorspatborden er eens afschroeven ter inspectie, en als het beter weer wordt de wagen opnieuw tectyleren. Nog genoeg op het programma dus!

Met citaat antwoorden
Oud 03-02-2016, 12:47
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Wauw, net of het nu echte Volvo velgen zijn
Oud 03-02-2016, 15:14
Wouter76's Avatar
Wouter76 Wouter76 is offline
V3C PoetsWouter

Staat prima zo Bart!

Goed plan om de voorschermen er eens af te halen, bij mij zat er nauwelijks Tectyl op en flink wat opgehoopte rommel op de bekende plek onderaan het scherm.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: