Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Koetswerk en Interieur > Exterieur en Plaatwerk

Exterieur en Plaatwerk ook voor roestpreventie en laswerk

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 31-10-2018, 15:36
lenve lenve is offline
**Newbie**

Volvo 340 1990: dakraam, raamlikkers,...

Beste liefhebbers,

Ik ben sinds kort eigenaar van mijn eerste volvo 340. Het is een 4 deur van 1990 origineel in België afgeleverd! Deze oude dame met zo'n 120 000 km's heeft wel enkele mankementjes...

Als eerste het dakraam. Dit werkt niet meer, er is een klein wit plastic stukje afgebroken waardoor dit niet meer open gaat. Ook lekt deze een beetje als het heel hard regent, de rubber is vrij rot. Het plastic stukje kan ik zelf nabouwen met de 3D printer, maar het lekken zal ik enkel kunnen stoppen met een nieuwe rubber denk ik... heeft iemand van jullie een rubber op overschot die ik kan overnemen? En zo niet weet er iemand of een dakraam van een ander model/merk dezelfde afdichting gebruikt?

Dan zijn er nog de raamlikkers, deze zijn op alle 4 de deuren krokant. Iemand dat hier een adres voor weet om deze te bestellen?

En als laatste zijn er enkele minieme roestplekken (carrosserie, vanonder is hij reeds volledig behandeld), deze worden als eerste weggewerkt . Er zit maar een enkel gat in, dat is vanvoor onder de motorkap. Hier komt uiteraard een nieuw stukje metaal in Wel ben ik op zoek naar spuitbussen met de kleur smoke silver.

Ik zal in de loop van volgende week enkele foto's posten zo word alles wat duidelijker...

Alvast bedankt voor de hulp!
Met citaat antwoorden
Oud 31-10-2018, 17:07
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Welkom!

En we zijn hier natuurlijk héél benieuwd naar je auto. Heb je al een showroomtopic?

Om op je vragen te antwoorden; volgens mij hebbik wel ergens een rubber voor een dakraam liggen, maar heb je een originele af fabriek (meegespoten) of heb je een aftermarket klapdakje?

Over de raamlikkers, deze zijn helaas bij 99,9% van alle 300-series slecht. Helaas zijn ze niet meer nieuw of in reproductie te krijgen. Als iemand ze in productie neemt heeft hij/zij waarschijnlijk direct een afzetmarkt van zo ongeveer de hele club.

Mooi te lezen dat je zo goed met de carrosserie bezig bent, dat schiet er namelijk bij veel mensen bij in. Goed bezig! Een spuitbus op kleur hebben ze bij de betere automaterialenzaak.

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL Freeway // Yamaha XJ900F // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 31-10-2018, 17:19
lenve lenve is offline
**Newbie**

Bedankt voor het snelle antwoord! Dat showroomtopic zit er volgende week ook ergens aan te komen
Het is een originele meegespoten dakraam.
Met citaat antwoorden
Oud 31-10-2018, 17:23
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Dan bedoel je denk ik een schuif/kantel dak. Een geen raam

Je hebt ze ook namelijk met een "raam" dat je open kunt klappen maar niet schuiven. Die zijn altijd achteraf erin gemaakt.

www.naafdopjes.nl
Met citaat antwoorden
Oud 31-10-2018, 17:29
lenve lenve is offline
**Newbie**

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven340 Bekijk bericht
Dan bedoel je denk ik een schuif/kantel dak. Een geen raam

Je hebt ze ook namelijk met een "raam" dat je open kunt klappen maar niet schuiven. Die zijn altijd achteraf erin gemaakt.
Schuifdak is het ja, mijn fout
Met citaat antwoorden
Oud 31-10-2018, 23:55
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Mooi systeem Gefeliciteerd met je auto. Als je een creatieve oplossing voor die raamlikkers kan bedenken zou dat mooi zijn. Misschien ook op de sloop kijken voor vergelijkbare
Oud 01-11-2018, 16:11
lenve lenve is offline
**Newbie**

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door General Custom Bekijk bericht
Welkom!

En we zijn hier natuurlijk héél benieuwd naar je auto. Heb je al een showroomtopic?

Om op je vragen te antwoorden; volgens mij hebbik wel ergens een rubber voor een dakraam liggen, maar heb je een originele af fabriek (meegespoten) of heb je een aftermarket klapdakje?

Over de raamlikkers, deze zijn helaas bij 99,9% van alle 300-series slecht. Helaas zijn ze niet meer nieuw of in reproductie te krijgen. Als iemand ze in productie neemt heeft hij/zij waarschijnlijk direct een afzetmarkt van zo ongeveer de hele club.

Mooi te lezen dat je zo goed met de carrosserie bezig bent, dat schiet er namelijk bij veel mensen bij in. Goed bezig! Een spuitbus op kleur hebben ze bij de betere automaterialenzaak.
Ik heb je een bericht gestuurd ivm de rubber.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Tags
dakraam, raamlikker

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: