Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Koetswerk en Interieur > Exterieur en Plaatwerk

Exterieur en Plaatwerk ook voor roestpreventie en laswerk

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 09-03-2006, 18:51
Frans's Avatar
Frans Frans is offline
Frequente Gast (geen lid)

Ik heb het idee dat ik *\#~~&***\#~~&**>$!!!*``~`&&&**
deze winter een middag had waarin ik
*\#~~&***\#~~&**>$!!!*``~`&&&**
een droge auto had zodat ik kon herstellen.
Ik ben het echt zat dit weer.

Met citaat antwoorden
Oud 09-03-2006, 19:18
rwdstudent's Avatar
rwdstudent rwdstudent is offline

Het weer zit niet echt mee om buiten te sleutelen..

Ken je niemand die een grote schuur heeft waar je het eea. in kan doen?
Met citaat antwoorden
Oud 09-03-2006, 21:39
Frans's Avatar
Frans Frans is offline

Ik woon midden in Nederland waar een schuur of garage net zoveel kost als een huis in andere gebieden. En dat is hier echt te merken. Iedere vierkante meter grond is hier bezet. Ik heb het wel eens gezegd, 15 jaar op het platte land gewoond, en zou zo weer terug willen. Maar ik ben niet alleen op de wereld. Ik heb kindertjes gemaakt en zo en heb hier een goede baan. Klussen en keuren gebeurd in warme tijden.

Met citaat antwoorden
Oud 10-03-2006, 08:26
josvandervelden josvandervelden is offline

Hoi, Sorry als ik er een beetje verkeerd op reageer, maar wordt i nu gedemonteerd... Zo,n achterbumper kan ik nog wel gebruiken... Dus mail me als je die kwijt wil. Overigens dat die autoos in een keer (1 jaar) op 6 verschillende plaatsen gaan roesten komt mij bekend voor. Dan vraagt de garage 650 euro voor laswerk. 2 dorpels en 4 plekken en das nog niet eens heel duur. Dan moet je een beun zien te vinden die dat wil doen, of je auto zelf gaan slopen... Ik heb het wel laten maken, en heb er nog lang plezier van gehad. Ieder moet zelf weten of dit de moeite waard is...
Met citaat antwoorden
Oud 10-03-2006, 08:33
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Hi Jos,

ik ben er van overtuigd dat ik binnen nu en 10 jaar spijt heb van deze sloop actie. misschien al wel eerder.

helaas leven we in de realiteit van HIER en NU. En bracht die realiteit met zich mee dat ik de ruimte die de auto in beslag nam harder nodig had dan de auto zelf + dat er geen hond in geďnteresseerd was om hem compleet over te nemen.

de achterbumper was trouwens niet mooi genoeg om te bewaren, de trekhaak wel. Eventueel heb ik een andere achterbumper (3e type) voor je liggen??

Groetjes Wouter
Met citaat antwoorden
Oud 10-03-2006, 12:34
josvandervelden josvandervelden is offline

Ja ik zocht er een met kentekenverlichting tot en met 85... Dat was die namelijk gezien de foto.
Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2007, 16:04
Alexdepalex's Avatar
Alexdepalex Alexdepalex is offline

is er nog nieuws betreft dit onderwerp?
Met citaat antwoorden
Oud 19-11-2007, 16:31
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexdepalex Bekijk bericht
is er nog nieuws betreft dit onderwerp?
auto gedemonteerd, karkas afgevoerd.

het grootste deel van de onderdelen heb ik uiteindelijk gratis moeten weggeven om er vanaf te komen.

bij een vorige sloper had ik financieel iets meer succes, maar gelukkig zijn er zover ik weet geen bruikbare dingen naar de stort gegaan. heb er niet veel op hoeven toeleggen, en aardig wat lol van gehad.

heb de primair en de riemen nog op voorraad als reserve voor de BB.

owja, ik heb nog wel een paar dingetjes ervan te koop; o.a. de kachelradiator. moet dat lijstje met te verkopen spullen ook weer eens uit de mottenballen gaan halen.
Met citaat antwoorden
Oud 24-11-2007, 23:25
Markvictor Markvictor is offline

Deze was zeker nog goed op te knappen geweest, zat even te zoeken op laswerk haha. Mijn auto was er wel wat erger aan toe, zo als gaten voor in de voorschermen, en die rand bij de voorscherm die compleet verroest was.

(overigens weer keurig herstelt door een vakman wiens naam ik niet zal noemen haha)

Dat heb ik namelijk al vaak zat gedaan maar het is heel mooi gemaakt bij mij. Deze was wel te maken geweest, maar stel dat iemand met deze auto naar mij toe zou komen zou ik het ook niet gedaan hebben. Wellicht als ik geen 340 meer had, en iemand zou zeggen it,s free oke dan wel. Maar om nu een volvo op te gaan knappen voor 300 euro bij wijze van en dan niet gebruiken en dan hopen dat iemand hem voor 300 wil hebben das mij te link!
Met citaat antwoorden
Oud 07-12-2007, 17:59
slb_340 slb_340 is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivan141 Bekijk bericht
Men neme een potje commandant...
Alleen aan beginnen als je zelf kan lassen/goedkoop kan laten lassen zou ik zeggen.
De auto ziet er op zich prima uit, en verdient t niet echt om gesloopt te worden. Maar om veel geld in een verder niet zo bijzonder bakje te stoppen zou niet echt logisch zijn..
Met neme een potje commandant?

Op zo'n oude en doffe lak? ... Oh no.. dat haalt zo'n laag van je lak af en is zoooooooo slecht voor je lak. Commandant is heel agressief!

Ik gebruik meguiars... toch wel het veiligst. Voor deze lak zou ik de Crystal of Gold Class collectie aanbevelen.

Zie mijn topic in offtopic-showroom in 't café gedeelte.. ik heb een 142 gedaan met meguiars (nog wel meer auto's hoor) ..

Of mn topic in Exterieur.
Met citaat antwoorden
Oud 07-12-2007, 18:00
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Bekijk bericht
Ik woon midden in Nederland waar een schuur of garage net zoveel kost als een huis in andere gebieden. En dat is hier echt te merken. Iedere vierkante meter grond is hier bezet. Ik heb het wel eens gezegd, 15 jaar op het platte land gewoond, en zou zo weer terug willen. Maar ik ben niet alleen op de wereld. Ik heb kindertjes gemaakt en zo en heb hier een goede baan. Klussen en keuren gebeurd in warme tijden.
Wij hebben wel een garage waar je t een en ander aan las/schuurwerk kan doen. Het is geen heel grote garage maar 't is te doen. Beter dan niets.
Met citaat antwoorden
Oud 07-12-2007, 23:04
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

men beginne met een stevige wasbeurt. dat had al heel veel gescheeld.
Met citaat antwoorden
Oud 08-12-2007, 13:34
Erik Erik is offline
V3C Clublid

En dat is totaal waar. Wassen met goede shampoo en een goede doek/handschoen (vraag Stefan: ik ben enthiousiast) kost hooguit een half uurtje per twee a drie weken. Spuit vooral ook door de voorste kokerbalk langs de voorwielen en de wielkastranden. (Eventueel 1 a 2 keer per jaar mlén of bodyshut oid gebruiken/ de lak 2 x per jaar zuiveren, polishen en waxen)
Dan heb je echt resultaat.
Oud 08-12-2007, 18:34
V3C Clublid

Hahaha een bezoekje en Erik is een echte kenner geworden
Met citaat antwoorden
Oud 09-12-2007, 00:47
eipmiw eipmiw is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slb_340 Bekijk bericht
Hahaha een bezoekje en Erik is een echte kenner geworden

Volgens mij gaan jullie samen in business
Ik meld me van vast aan als klant.
Met citaat antwoorden
Oud 09-12-2007, 13:45

Je kunt het ook niet doen, en dan kun je aan Erik vragen of die de boel wil lassen.... Haha dat was een grapje, maar het is wel waar doe je het niet gaat de boel gewoon weg rotten!
Met citaat antwoorden
Oud 10-12-2007, 10:42
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

bij de 340's uit begin jaren 80 heb je als aanvullende handicap dat de steenslag werende laag die onder de bodem is aangebracht, de vervelende neiging heeft om op 1 of 2 plekken te barsten, en dan los te laten van de onderplaat. maar; het gaat niet bladderen!

gevolg is dus dat er door die ene of paar scheurtjes vocht tussen de coating en de plaat terecht komt, zodat je daar in no-time een fantastisch roestgat te zien krijgt.

met die coating kun je dus hebben dat bepaalde plekken enkel nog aan de buitenkant door de coating, en aan de binnenkant door anti-dreun matjes, bij elkaar gehouden worden...
Met citaat antwoorden
Oud 10-12-2007, 10:46

Ja heb ik ook last van, niet veel plekken. Ik trek het dan van die plek af, zodat er niet zo,n bolle plek is en spuit er dan steenslag tectyl onder... Weet niet of dit een oplossing is....
Met citaat antwoorden
Oud 10-12-2007, 11:01
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

zwarte bitumen tectyl is nergens een oplossing voor. dat is gewoon afval uit de benzine destillatie waar ze nog geld voor krijgen ook

in ieder geval NIET geschikt als anti-roest behandeling op kaal plaatwerk.
Met citaat antwoorden
Oud 10-12-2007, 11:23

Ja dat dacht ik dus ook, ik laat die orgineele laag er ook gewoon opzitten het is stom die er af te trekken en dan dit te doen...

Maar als het gescheurd is dan moet het weg, voor dat plekje dan. Wat moet je er dan voor terug doen. Dat tectyl troep is dat weet iedereen!
Met citaat antwoorden
Oud 10-12-2007, 13:36
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

1) roestvorming tot het kale staal wegkrabben / borstelen / schuren.

2) ontvetten met thinner

3) zinkspray

4) zwarte lak -> uit laten harden minimaal 8 uur.

5) blijvend flexibele wax coating uit pot of spuitbus.

het kan anders maar met dit recept weet je wel ongeveer ZEKER dat de roest niet terugkomt en onderhuids verder gaat.

als er al gaatjes in het plaatwerk zitten moet je gaan slijpen en lassen, dan helpt verder niets meer.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: