![]() |
|
Techniek overige alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG) |
![]() |
|
Discussie Opties | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Asje in kilometerteller verspringt steeds
Goedenavond,
De kilometerteller van mijn 340 werkte niet. Probleem opgelost door uit te bouwen en het asje terug op zijn plek te duwen. Inbouwen klaar. Helaas niet voor lang. Na 169 kilometer liep het asje weer los. Dit heb ik nu twee keer gedaan. En na steeds 100-170 km springt het asje weer los. Is er een andere manier om dit te verhelpen? Of moet ik gewoon een nieuwe kilometerteller plaatsen? Heeft iemand er nog 1 liggen anders?
|
||||
|
||||
Je kunt het beste een andere teller plaatsen, die zijn nog volop te krijgen en niet duur. Eventueel heb ik nog wel een complete tellerbak voor je liggen.
|
|
||||
|
||||
Is het er een met toerenteller, econometer en buitentemperatuurmeter? Anders kun je beter alleen de teller overzetten
![]() |
|
|||
|
|||
Generaal custom, voor hoeveel zou ik deze van je over kunnen nemen? Wat is de kilometerstand die nu aangegeven word?
@Powerflux, ik zet alleen de teller over. Thx
|
||||
|
||||
Heb er ook diverse liggen, wat is nu de huidige kilometerstand?
Kunnen we kijken welke het meest in de buurt komt. |
|
|||
|
|||
Hi Steven, tellerstand is nu 151000 km. Ik hoor het graag van je.
|
|||
|
|||
als je je mobiel voor in de tellerbak legt kan deze de dagteller tijdens het rijden indrukken ,dan kun je dit probleem krijgen.Kan ook gebeuren als je de auto uitleend
|
|
|||
|
|||
Dank je, maar is niet aan de orde. Ik heb de teller 2x uitgebouwd en het asje van de kilometerteller terug gezet. Op een of andere manier loopt hij er steeds weer uit na een x aantal kilometers.
|
|||
|
|||
Ik hoor verder graag nog even of er nog ergens een goed werkende teller in de aanbieding is.
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() Ik zal eens kijken welke km-standen ik allemaal heb liggen. |
|
||||
|
||||
Heb er twee liggen die in de buurt komen, de ene 148435 en de andere 154811
|
|
|||
|
|||
Dank voor de reacties. Ik ben inmiddels voorzien van een nieuw klokje.
|
||||
|
||||
het asje moet vastgelijmd worden. Als het eenmaal los is blijft het loskomen.
|
|
||||
|
||||
Ik heb hetzelfde probleem, tellerstanden tellen niet meer.
De klok uitbouwen ziet er eenvoudig uit, maar dan? Om het asje eruit te krijgen moet je neem ik aan de wijzer erafhalen en de 2 zwarte schroefjes aan de voorzijde eerst loshalen. Kun je de wijzer eenvoudig terug plaatsen op de juiste positie? Kun je de tellerstand ook eenvoudig aanpassen? De vorige eigenaar heeft bij 325.000 een nieuwe teller geplaatst die nu 35.000 aangeeft. De echte stand is dus 360.000. Als het kan zet ik mijn teller dus graag 325K vooruit ![]()
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() |
|
||||
|
||||
Let er wel op dat je de zwarte wijzerplaat niet met je vingers aanraakt, dat blijf je altijd zien...
|
|
||||
|
||||
Dankjewel voor de tips!
Als het asje naar buiten is geschoven. Kan ik dit dan benutten om mijn KM stand aan te passen zonder iets kapot te maken? Hoe zorg ik ervoor dat het asje niet weer naar buiten schuift?
|
||||
|
||||
drupje lijm erop...
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Het is wel een beetje een gefrot, maar het werkt als je het met geduld en beleid doet. |
|
||||
|
||||
Thanks Bart! Ik heb hier nog een oude teller liggen, probeer ik het daar eerst op. Als ik alleen al de eerste 0 in een 3 verander zit ik al aardig in de buurt
![]()
|
||||
|
||||
Even meeliften. Lijntje heeft dit issue nu ook. Helaas is het wegspringen van het asje niet elke 100 km, maar binnen 10 km. (laatste keer zelfs na 3 km). Op zich lastig aangezien m'n apk station naast het werk zit. Voor ik op m'n werk ben is het asje er weer vandoor.
De laatste reparatie poging heb ik zowel het uiteinde van het asje voorzien van een stop zodat die niet terug kan (stukje isolatie met een drup lijm) ![]() en het tandwiel aan de andere kant geblokkeerd. ![]() Helaas heeft dit het slechts 3 km uitgehouden. Ik duik zodadelijk in de teller om te klijken wat er fout is gegaan. Ik hoop dat ik dit kan oplossen zonder de wijzer weer te moeten verwijderen, want die zit nu, onder de 80km/u, perfect. |
![]() |
Discussie Opties | |
Weergave Modus | |
|
|
![]() |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
ik ben er nog steeds! | Volvo Nerd | de Showroom | 6 | 23-02-2012 09:21 |
Kilometerteller afwijking | Laurens | Licht en Elektra | 7 | 14-02-2012 15:32 |
Kilometerteller / snelheidsmeter | Boebelke | Techniek overige | 16 | 16-05-2008 16:32 |
kilometerteller/toerenteller 360 | Ewout Mekkes | Interieur | 6 | 14-10-2007 12:34 |
Kilometerteller op de juiste stand zetten | François | Interieur | 5 | 12-06-2005 17:55 |