Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Techniek > Techniek overige

Techniek overige alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 21-10-2020, 21:45
François's Avatar
François François is offline
V3C Clublid

Zal morgen even kijken op mijn 83er 340.
Gromsound, ik lees net dit hele topic en zit me te bescheuren over de door jou
gebezigde term RDtW. Jou kennende denk ik wel dat ik weet wat je daarmee bedoelt.
Oud 22-10-2020, 10:12
François's Avatar
François François is offline
V3C Clublid

Bij Typ staat B19, dus ik denk dat je er niets aan hebt. Of ben ik nu in overtreding met
mijn B19 trekhaak onder een B14 auto?
Oud 22-10-2020, 17:13
Robert340 Robert340 is offline
V3C Forum Moderator

https://dafclub.nl/dcn/forum/37-a-ty...-tot-en-met-33

Heb je hier wat aan en bedoel je dit plaatje? Via de dafclub:

Met citaat antwoorden
Oud 22-10-2020, 17:22
gromsound gromsound is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Bonsoir tezaam,

machtig mooi haakie voor dat ouwe defke maar inderdaad niet wat ik zoek. Plaatje moet wel enigszins bij de haak passen bvk met een typenummer. Als uiterste redmiddel kan ik gewoon het Brink plaatje weer nemen maar ik wou toch liever origineel als het effe kan.

Die B19 haak is overgekwalificeerd voor de 1400, dat zal geen probleem zijn. Trekgewicht op kentekenbewijs is maatgevend bij controles. Wordt anders als je een tandemasser met een auto erop erachter hangt en je beroept op het plaatje ....

RDtW met de t van tegen, houderoverop wat een ellende ik sinds het begin der tijden met die lui heb meegemaakt. De keurmeesters op de locaties zijn prima mede hobbyisten maar de papierknippers op het hoofdkantoor -speciaal die autisten op handhaving- zijn en blijven hopeloos. Hoevele bewijs je ook aandraagt van hun ongelijk en jouw onschuld, ze houden halstarrig vast aan wat (aantoonbaar fout) in hun Heilige Systeem staat en leveren je zonder omhaal uit aan justitie. En je hebt geen enkele beroepsmogelijkheid want monopolist. Lamaar, wordt nooit meer wat. Een behoorlijke rechtsbijstandsverzekering lijkt me de enige remedie, lamaar voorkomen.

Vraag blijft: wie heeft een TOBO 1400 plaatje en maakt even een mooie rechte foto? Hoeft niet eens hier geplaatst te worden (is wat lastig zonder webspace) maar gewoon mailen mag ook: gromsound (at) yahoo (punt) com

Laatst aangepast door gromsound : 23-10-2020 om 16:33 Reden: aanvulling
Met citaat antwoorden
Oud 24-10-2020, 10:49

gister de trekhaak eens gereinigd en gemenied. het is wel een wat men hier noemt 'onmeunig' zwaar geconstrueerd geval, veel zwaarder dan de Brink die ik hiervoor had. misschien is het wel een ''2 liter'' haak after all. en misschien maakte TOBO voor Volvo gewoon ''one size fits all'' voor de 340 hatchback na jaartal X?

heeft iemand hier informatie over? want dan kan ik alsnog dat blauwe plaatje van die B19 gebruiken (als de eigenaar even een rechte foto wil maken).

Laatst aangepast door gromsound : 24-10-2020 om 16:27 Reden: foto
Met citaat antwoorden
Oud 26-10-2020, 10:46
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Ik heb er eentje op het emblemenbord zitten wat mee naar de beurzen gaat, zie de bijlage. Is dit heel toevallig de versie die je zoekt?
(Deze is van een 300 of 400 serie, welke precies weet ik niet meer)
Bijgesloten Plaatje(s)
Bestandstype: jpg 20201026_104301.jpg (45,2 Kb, 19x gelezen)
Met citaat antwoorden
Oud 26-10-2020, 19:36

thank you sir! daar kan ik wel wat mee. TOBO lijkt over het algemeen nogal ondiep ingeslagen te zijn, slecht leesbaar. ik kreeg per email ook een foto van Arnoud vanuit zijn donkere stalling, zelfde plaatje maar door de flits helaas deels onbruikbaar overstraald. nu ja deze is recht en egaal belicht daar kan ik in paintshop netjes verse letters op drukken en dan door de printer halen. opgelost!

ik pleit hernieuwd voor een typecode overzicht van 340 trekhaken dan weet iedereen wat ie heeft, hierbij wat ik ben tegen gekomen:

BRINK: 0801 3812
TOBO: 0801 3382 en 0801 3402
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: