Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 22-02-2021, 20:06
2 Fast 4 U's Avatar
2 Fast 4 U 2 Fast 4 U is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door François Bekijk bericht
Was dat bij de RDW in Elsloo?
Goed lezen François, ik weet dat je in extase raakt met zoiets

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FP146 Bekijk bericht
Vanmorgen staat ze op de brug bij de RDW in Waddinxveen.
Koppel: hoe ver de auto de muur mee neemt.
Met citaat antwoorden
Oud 22-02-2021, 20:53
Bryan's Avatar
Bryan Bryan is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door François Bekijk bericht
Was dat bij de RDW in Elsloo? Wat waren de kosten? En die 138 g/km, dat moet haast
op de Belgische papieren gestaan hebben, want dat verzin je natuurlijk niet.
Gemiddeld verbruik 5.79 l/100km, staat gelijk aan 1 op 17.3 en dat met een vario.
Van mijn 340 1.4 met 5-bak uit 1983 en ook 51kW is geen verbruik bekend, maar ik
vermoed op basis van bovenstaande cijfers dat ik met terugwerkende kracht subsidie
kan aanvragen omdat ik met deze auto in aanmerking kom voor de CO2 besparingspremie,
net zoals de TDI's HDI's CDTi's c.s. van nog niet zolang geleden.

En de APK? Daar staat n.v.t. Hij is nog geen 50, dus die moet nog een keer
separaat gedaan worden, of hoe zit dat?
Hoe het zit met alle voertuiggegevens weet ik niet precies. Ik heb de CVO en het kentekenbewijs ingeleverd en toen mocht (moest) ik de wachtruimte in.

De kosten waren even afgerond 105 euro in de BTW. Het maken van een afspraak duurt een week of 3 tot de eerste mogelijkheid. Afspraak maken kan overigens met DigID via de website van de RDW. Je moet seperaat een APK afspraak maken ergens bij een APK station (of in mijn geval gewoon op het werk ). Ik verband met COVID willen ze de banen minder druk bezet hebben en om de doorlooptijd niet op te laten lopen doet de RDW momenteel alleen de keuringen die een garage of ander bedrijf niet uit mag voeren, zoals o.a. WOK keuringen en invoerkeuringen.

Het proces op locatie is simpel. Je parkeert de auto. Loopt met je geprinte afspraakbevestiging (ontvang je via de mail) naar de balie. Degene achter de balie maakt een verslag op van de documenten (originele kentekenbewijs, geldig keuringsbewijs indien aanwezig en het certificaat van overeenstemming "CVO") en je krijgt een testbaan nummer aangewezen.

Uiteindelijk gaat de roldeur open en mag je naar binnen. Op aanwijzing rij je de auto de brug op en draagt deze voor de keuring over aan de controleur. Zelf kan je dan even een bakkie pakken want je mag er niet bij blijven. De keurmeester bekijkt de auto volgens norm en als er tussentijds vragen zijn over de werking van de auto(zoals in dit geval de haperende P stand) komen ze dit netjes vragen.

Uiteindelijk is de auto gecontroleerd en krijg je een opnameverslag en mag hij weer mee. Daarna nog even BPM aangifte doen (voor onze oude potjes is dat 0 euro dus geen zorgen over kosten) en binnen eem half uur kan je via mijn RDW je nieuwe kenteken zien.

Binnen 5 werkdagen krijg je je kentekencard en tenaamstellingscode en daarmee kan je platen laten drukken. Als de auto geen geldige APK heeft vanuit het buitenland moet je direct een keuringsafspraak maken bij een lokale garage. Oh en tot slot: nog even een oldtimerverzekering afsluiten en karren met die hap!
Oud 23-02-2021, 19:41
Bryan's Avatar
Bryan Bryan is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Zie hier: een Nederlands kenteken binnen 24 uur!

Vandaag is de dame ook voor de APK gegaan. Een kort lijstje met vijf puntjes die we even moeten beetpakken. Donderdag gaat de auto nog even naar de uitlijnen en maandag zit er 100% zeker een nieuwe APK op en kunnen we los!
Oud 23-02-2021, 20:55
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Kijk aan, gefeliciteerd
Succes verder, mooi topic om te volgen

www.naafdopjes.nl Te koop: 1988 340 Basic CVT *nieuwstaat*
Met citaat antwoorden
Oud 23-02-2021, 22:41
eipmiw eipmiw is offline
V3C Clublid

Hartstikke mooi. Gefeliciteerd!
Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 09:17
BartJu's Avatar
BartJu BartJu is offline
V3C Clublid

RDW Waddinxveen, niet Elsloo, zie bovenstaande bericht.

De 138 g/km is wel vreemd inderdaad. Of het van de B-papieren komt, ik weet het niet. Soms nemen ze ook de gegevens van een 'klinkt-als' model.
Mijn originele Zweedse 245 DL automaat staat nu ook als 240 GL automaat geregistreerd. Feitelijk een model dat in 1976 nog niet bestond, maar in 2006 kennelijk wel in de database zat of zo.

Helaas zijn de meeste subsidies net met terugwerkende kracht aan te vragen..

EDIT: ik had kennelijk gereageerd op de vorige pagina, niet gezien dat er al vanalles achteraan kwam en ik dus onbewust in herhaling viel....

Laatst aangepast door BartJu : Gisteren om 20:36
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: