Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Techniek > Motor en Aandrijving (1700 en Diesel)

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 08-02-2016, 17:09
volvo340diesel volvo340diesel is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

ik heb even een filmpje gemaakt zodat jullie kunnen horen hoe en wat vaak wat makelijker!!

https://youtu.be/36iKp2NjZ_I
Met citaat antwoorden
Oud 08-02-2016, 20:32
joop240 joop240 is offline

Weet nog uit mijn Volvo 340 diesel tijd dat ik na het leeg rijden van de tank.
Eerst het systeem op (handmatig) druk moest pompen met de zwarte knop op de/bij de brandstofpomp.

Laatst aangepast door joop240 : 08-02-2016 om 21:06
Met citaat antwoorden
Oud 08-02-2016, 21:16

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joop240 Bekijk bericht
Weet nog uit mijn Volvo 340 diesel tijd dat ik na het leeg rijden van de tank.
Eerst het systeem op (handmatig) druk moest pompen met de zwarte knop op de/bij de brandstofpomp.

ja dat heb ik allemaal wel gedaan....
Met citaat antwoorden
Oud 09-02-2016, 10:35
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

ik zou eerst de leidingen bij de verstuivers allemaal eens een paar slagen losgooien en dan weer proberen. als je daar zonder tegendruk nog steeds helemaal niks krijgt is er iets mis met de inspuitpomp. Heb je die stopklep al gedemonteerd/bekeken??

EDIT; Volgens mij zou dit systeem wel degelijk zelf ontluchtend moeten zijn, maar soms zit er net effe teveel lucht in en wil het niet. Je toevoer naar de inspuitpomp is goed, dat zie je op het filmpje wel.
Heb zelf veel gezeik meegemaakt met Bosch VP44 pompen. O.a. op de Audi A6 V6TDI van mijn vader hebben we verschillende keren problemen gehad door kleine luchtbellen die via het thermostaatklepje van het dieselfilter in het systeem kwamen. Die auto had ook geen aanvoerpomp, zoog via de inspuitpomp alles vanuit de tank door het filter etc.
Ontluchten was ook veel werk, slangen afklemmen, loshalen etc. Het makkelijkste was meestal om gewoon de injector leidingen een paar slagen los te maken.
Met citaat antwoorden
Oud 09-02-2016, 23:05

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk bericht
ik zou eerst de leidingen bij de verstuivers allemaal eens een paar slagen losgooien en dan weer proberen. als je daar zonder tegendruk nog steeds helemaal niks krijgt is er iets mis met de inspuitpomp. Heb je die stopklep al gedemonteerd/bekeken??

EDIT; Volgens mij zou dit systeem wel degelijk zelf ontluchtend moeten zijn, maar soms zit er net effe teveel lucht in en wil het niet. Je toevoer naar de inspuitpomp is goed, dat zie je op het filmpje wel.
Heb zelf veel gezeik meegemaakt met Bosch VP44 pompen. O.a. op de Audi A6 V6TDI van mijn vader hebben we verschillende keren problemen gehad door kleine luchtbellen die via het thermostaatklepje van het dieselfilter in het systeem kwamen. Die auto had ook geen aanvoerpomp, zoog via de inspuitpomp alles vanuit de tank door het filter etc.
Ontluchten was ook veel werk, slangen afklemmen, loshalen etc. Het makkelijkste was meestal om gewoon de injector leidingen een paar slagen los te maken.

ik heb een bmw gehad een 324d ook drama met onlucht ik zette daar gewoon de tank onder druk en zorde dat die geforceerde brandstof kreeg en meestal werke dat ik ga dat ook is bij deze volvo proberen en als dat ook niet werkt tja

DAN WORD IK GEK HAHAHAHHA
Met citaat antwoorden
Oud 26-02-2016, 09:30

zo de kogel is door de kerk....

ik heb een pakkkingsetje gekocht voor de dieselpomp en het instel werktuig dus ga het gewoon lekker zelf doen...

ik bedoel k kan een motorblok compleet reviseren dan is zo klein PIEP pompje me ook niet de baas........
Met citaat antwoorden
Oud 26-02-2016, 14:09
powerflux's Avatar
powerflux powerflux is offline
V3C Clublid

nog een idee: gaat de startmotor snel genoeg rond?
Ik kan me een onprettig weekend herinneren waarbij werkelijk alles goed was (en op het hoogtepunt uitgestald op de vloer lag..) en uiteindelijk de startmotor te zwak bleek.
Volvo V90 3.0i '97 [565.555] & 965 2.5i '95 [355.553]
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: