Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 20-05-2012, 22:13
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid

Stevens '89 360 GL sedan

Het was eigenlijk niet de bedoeling, maar aan de ’91 340 zat zóveel laswerk (hij/zei die hem vorig jaar mei gekeurd heeft was écht blind dat kan niet anders) dat het wel een hele bijzondere bak moest zijn om die te gaan fixen; was het niet dus ik was er snel klaar mee Het meest verstandige zou zijn om het weer bij 2 auto’s te laten, aan de andere kant heeft m’n zusje al een tijdje dr rijbewijs terwijl ze zelf bijna nooit rijd en vind ik de combinatie pa+343 naar z’n werk door weer en wind (dus ook de pekel) geen goed plan. We neusden eens rond bij Erik en die had nog een 360-sedan staan, donkergrijs en aardig wat plaatwerkschade. Nou, zetten we die eens op de brug, qua auto viel het alles mee; op een paar plekjes na een harde auto; aardig onderhouden en met 120xxx op de teller.

Helaas had de auto een aanvaring gehad met een laadklep/vrachtwagen links, die de auto opgeduwd heeft aan de rechterkant tegen een lantarenpaal/biels aan. Aardig gebutst dus, rechter voorscherm was vervormd, rechter deur + rechter dorpel gedeukt en deurscharnieren RV verbogen, linker voorscherm+binnenscherm vervormd. En de motorkap was een stuk omgevouwen.
Los van die aanrijding/aanvaring nog een deuk in de linker achterdeur en een plekje op de linker wielkastrand achter. Nou dan heb ik het ergste wel opgesomd.. Helaas heb ik geen foto’s van alle schade want ben na een zoektocht naar plaatwerk eigenlijk direct enthousiast aan de gang gegaan met een slijptol en lasapparaat. Diep verscholen uit alle hoeken van de schuur kwam een rechterdeur, 2 voorschermen, motorkap, linker achterdeur en rechter voordeur, allen in de goede kleur. Vond ook nog een rechter achterdeur maar verkoos toch liever een deukje achter de stootstrip boven een ronde plek van ca 8cm roest aan de onderkant..

En of ik er zin in had! Eigenlijk nog nooit wat aan het lassen van plaatwerk gedaan dus dit was een leuke kans om eens wat te proberen.
Eerst maar eens aan de gang gegaan met het chassis, ca 20cm voorbalk,

plaatje rechts aan de achterkant van de dorpel,

gaatje linksvoor bij de vloer naast de dorpel, gaatje halverwege de dorpel en plaatje links voor aan de dorpel, maar daar alweer geen foto’s van het was al laat Het gaatje linksvoor bij de vloer kreeg nog een staartje, nadat ik het plaatje ingehecht had en al een stukje aflaste moest ik de toorts even schoonmaken; zag toen toevallig wat flikkeren in het hemeltje en direct de brug laten zaken om 2 kopjes water over de vlammen te gieten, volgende keer eerst maar even de vloerbedekking weghalen zeg maar…

De deuk in de rechter dorpel was dusdanig dat de verf losgesprongen was, de roest stond er al op. Toen besloten om ca 50cm uit te slijpen en een ander stuk erin te lassen

Wel zo gedaan zodat een set nieuwe dorpels monteren nog steeds een kwestie is van de oude losboren en de nieuwe erop lassen, denk ook dat dat op termijn wel gaat gebeuren.

De rechter voordeur was er slecht aan toe (de buis in de deur stond tegen de binnenste deurhuid aan!) en reeds vervangen zij het door een deur in een andere kleur.

De andere deur paste voor geen meter, na het reconstrueren van de scharnieren (grote hamer) paste hij steeds beter, na nog wat meer en harder hameren valt hij weer netjes in het slot en zo kon de deur met de goede kleur er gelijk in.

Vreemd genoeg paste het nieuwe rechter voorscherm direct, zonder poespas; en dat zou je in eerste instantie niet direct zeggen als je de oude zag die eraf kwam:

Linksvoor had ik nog wel het meeste werk aan het binnenscherm, dit was de schade:

Ander stuk in gelast

En afgewerkt

Alles samengebouwd, vlug voorgekeurd (maar goed ook, massadraadje+schroefje van de linker handle aan het stuur lagen los, dus geen groot licht) en APK?? Bijna, 2 gladde achterbandjes uitlaat die wat gungum nodig had, achterlicht met een gaatje en 2 ruitenwisserblaadjes die strepen trokken. Viel mee dus! En zo had Erik ook nog wat te doen he

Vandaag zou ik ‘m meenemen en heb ik de blauwe ’91 340 achter gelaten, wel eerst het een en ander eruit geroofd voor de 360 natuurlijk.. Maargoed, hij staat voor de deur!

To do list? Ja natuurlijk,
Eerst een complete stage 0 waaronder alle vloeistoffen, D-riem, ontsteking, boutjes vh koppelstuk, brandstoffilters, injectoren ultrasoon reinigen, kleppen stellen, radiator vervangen etc.
Auto stottert lichtjes rond 100kmh en vermoed dat het na bovenstaande al minder zal zijn maar toch gaat het EGR en Pulsair er ook af.
carterventilatie reinigen
daarna motor en ontsteking afstellen
Bakolie+diffolie+diffpakking vervangen
Dan de zekeringenkast achter de accu vervangen (preventief)
Wassen en poetsen + rondom weer de GL stootstrips erop
de waren-ooit-chroomlook lijstjes van voor+achterruit en dakgootjes vervangen voor zwarte
zowieso die foeilelijke NL sticker eraf..
Andere voor+achterbumper
Sneeuwkapje erop, kwam nog een voorspoiler tegen in m’n box
Heb mistlampen liggen
Setje lichtmetaal
13P aanhangwagenstekker
Staat nog een B200FT en een B230 in de schuur voor als ik me tussen werken aan de turbo door verveel..

Ofwel; weer zat te doen
Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2012, 08:17
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Goede basis. Knap dat je daar aan gaat beginnen. Ik ben benieuwd wanneer je nieuwe motorsteunen hebt bedacht

Enne, welkom bij de 360-sedan-sub-club.
Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2012, 08:30
setsunakaede setsunakaede is offline
Forum Admin

Die foto's van voor het werk hoef ik niet te zien Anjo, ik kan hem me nog levendig voor de geest halen
Goed dat de auto een nieuw leven krijgt, en hij knapt al een aardig stuk op van dat plaatwerk.

de bougiekabels zitten er nog geen 5 maanden op, nieuw bij van Vliet vandaan, dus die zou je kunnen laten zitten. Die heb ik vervangen nadat ik met startproblemen bij een benzinestation gestrand was (bobinekabel had krak gedaan...).
Oud 21-05-2012, 09:32
Niels's Avatar
Niels Niels is offline
V3C Clublid

Waarom heb ik er toch alle vertrouwen in dat het met deze auto helemaal goed gaat komen?
'11 BMW R 1200 GS
Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2012, 11:00
flyhart's Avatar
flyhart flyhart is offline
Frequente Gast (geen lid)

Goed werk. komt zeker goed.

Gaat erik die blauwe uit elkaar trekken? zou toch weer 1 auto schelen in z'n schuur!

klik voor mijn Volvo 360 GLS Hatchback 1984
Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2012, 11:04
punkazz's Avatar
punkazz punkazz is offline
V3C Clublid

Nice! Als ik een keer ergens kan aanhaken met wat werkzaamheden/inkopen doen wat betreft onderdelen...

Oh ja, je had me gisteren gebeld zag ik gisteravond laat...wilde je ff met de auto langskomen?
Oud 21-05-2012, 11:50
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flyhart Bekijk bericht
Gaat erik die blauwe uit elkaar trekken? zou toch weer 1 auto schelen in z'n schuur!
in eerste instantie dacht hij van niet, maar was al zo lekker bezig met slopen dat ik hem aardig overgehaald heb volgens mij
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door punkazz Bekijk bericht
Oh ja, je had me gisteren gebeld zag ik gisteravond laat...wilde je ff met de auto langskomen?
heb al een flinke doos met onderdelen bij Van Vliet meegenomen en ook al het een en ander van Ebay afgeplukt (o.a. een gloednieuwe radiateur!)
maare, ik weet niet of je dat sierlijstje voor je achterruit nog zoekt? hier ga ik de hoekstukjes afhalen omdat die toch zwart worden.
Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2012, 12:05
Joris's Avatar
Joris Joris is offline

Volgens mij zijn er meerdere hier opzoek naar die nieuwe raamlijstjes en dakgootranden.. voor nieuwe zwarte ben ik wel te porren, waar kan ik die vinden

en natuurlijk, veel plezier met de 360! ik ben benieuwd wat er binnenkort allemaal mee gaat gebeuren
Oud 21-05-2012, 12:07
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AvdAkker Bekijk bericht
in eerste instantie dacht hij van niet, maar was al zo lekker bezig met slopen dat ik hem aardig overgehaald heb volgens mij
Twijfel is nog niet weg hoor
Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2012, 12:19
punkazz's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
maare, ik weet niet of je dat sierlijstje voor je achterruit nog zoekt? hier ga ik de hoekstukjes afhalen omdat die toch zwart worden.
Ja! 't hoekje is nog steeds zoek. Dus graag!
Oud 21-05-2012, 12:41
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

360 van 1983 heeft een andere sierlijst. Gaat dus niet passen. Volgens mij kan je we de hele lijst overzetten.
Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2012, 12:43
punkazz's Avatar
V3C Clublid

Oja ik zie het, dit is weer zo'n dunnetje...
Oud 21-05-2012, 13:56
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

Leuke kar man

Grappig, toen ik vanmorgen om 7.00 uur keek waren er nog 0 reacties en nu al 12... ben benieuwd hoe snel het gaat als die B200 turbo erin gaat
Oud 21-05-2012, 16:07
François's Avatar
François François is offline
V3C Clublid

Vanaf nu dus nog alleen maar 360's voor Anjo!
Anjo: 360
Pa: 343
Zus: 340 Turbo?
Oud 21-05-2012, 17:11
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Mooi Anjo! Ben benieuwd wat je ervan maakt...
Naast die voorspoiler heb ik de aanvullende delen wel mocht je er ooit een dikke turbo van maken..
Oud 21-05-2012, 17:48
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door François Bekijk bericht
Zus: 340 Turbo?
hahaha, no way!

m'n pa heeft toen de T2 turbo er nog op zat 5x achterstevoren gestaan tussen Benschop en zn werk in IJsselstein, ben al lang blij dat hij er niet meer in durft te rijden; zusje durft ook niet meer mee te rijden dus dat scheelt ook, zal ze ook echt niet zelf achter t stuur gaan kruipen
Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2012, 18:27
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

nou, het betere lijstje dan:

Anjo: 360, 343, 340
Pa: fiets
Zus: fiets

Oud 21-05-2012, 18:45
Maurits's Avatar
Maurits Maurits is offline

Mooi, weer een 360 in beweging!
Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2012, 21:03
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door setsunakaede Bekijk bericht
de bougiekabels zitten er nog geen 5 maanden op, nieuw bij van Vliet vandaan, dus die zou je kunnen laten zitten. Die heb ik vervangen nadat ik met startproblemen bij een benzinestation gestrand was (bobinekabel had krak gedaan...).
volgende keer éérst even de kabel door de dikke hoes heen drukken en op de bougie zetten, daarna pas de dikke hoes over de bougie heen schuiven
je ziet het, er zit al corrosie op het uiteinde van de electrode en de hoes zat er losjes op, de kabel zelf raakte de electrode eigenlijk nog nieteens, de kabels stonden daardoor een partij te dansen toen hij stationair liep niet normaal en liep niet echt mooi natuurlijk

heb het al wel vaker gezien bij deze kabels hoor! kan misschien ook nog wel zo zijn dat ze naar verloop van tijd wat lostrillen maar dat zou in principe niet mogen

vanavond eerst maar eens aan de gang gegaan met een trage boormachine + caramelschijf, in eerste instantie op alle deuren/voorschermen waar nog niet de dikke GL stootstrips op zitten of die foeilelijke striping op zat

uiteraard ook die vieze NL sticker eraf

toen was ik zo lekker bezig dat ik besloot om ook de volvo embleempjes van de voorschermen af te halen

uiteindelijk hield ik dan alleen de emblemen op de achterklep over.. das ook geen porum, eraf dus; incl de Van Vliet sticker

daarna de auto eens redelijk grondig gewassen; motorruimte uitgespoten (blaadjes/troep achter de veerpoottorens vandaan gehaald enzo) en de gehele buitenkant

nu weet ik dus ook hoe hij er ongeveer uit gaat zien na een poetsbeurtje, en vind hem zo met die strakke achterklep al echt dik! (en dan neem ik al een andere achterbumper+zwarte lijstjes mee in gedachten natuurlijk)

een of andere m*ngol heeft het gepresteerd om de voorruit te slopen bij het verwijderen van de binnenspiegel..

setje 2 componenten lijm gehaald

en voetje weer verlijmd, direct naast de beschadigde plek; in principe zou het nu al uitgehard moeten zijn maar heb toch tijd zat dus morgenavond hang ik er wel een spiegeltje aan.

voor de gein even gekeken of de kleur van de voorspoiler redelijk overeen kwam en is het nét niet. geeft niet, moet de dorpels toch nog definitief afwerken+spuiten en dan kan ik direct de voorspoiler repareren en meespuiten.

had de veerpootbrug van de donkerblauwe 340 nog over en besloot eens te kijken of die gaten redelijk overeen kwamen en warempel, hij paste nog ook!

ga denk ik nog wel een andere buis monteren, lasapparaat sloeg toen ik hem maakte even op hol en maakte een paar 100A hechtjes, daarmee krijg je dus een smeltbad van ø8mm en dat is écht geen porum als je het mij vraagt..

nou stond ik daarna eigenlijk te kijken wat ik nog meer kon doen voor 't donker zou worden maar m'n sleutelmaatje kwam me al halen want die had honger

Laatst aangepast door AvdAkker : 21-05-2012 om 21:22
Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2012, 21:34
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

Citaat:
nou stond ik daarna eigenlijk te kijken wat ik nog meer kon doen voor 't donker zou worden
de ruitenwisser afstellen

maarre... nog spannende plannen vwb de velgen?
Oud 21-05-2012, 21:37
Forum Admin

Citaat:
volgende keer éérst even de kabel door de dikke hoes heen drukken en op de bougie zetten, daarna pas de dikke hoes over de bougie heen schuiven
je ziet het, er zit al corrosie op het uiteinde van de electrode en de hoes zat er losjes op, de kabel zelf raakte de electrode eigenlijk nog nieteens, de kabels stonden daardoor een partij te dansen toen hij stationair liep niet normaal en liep niet echt mooi natuurlijk

heb het al wel vaker gezien bij deze kabels hoor! kan misschien ook nog wel zo zijn dat ze naar verloop van tijd wat lostrillen maar dat zou in principe niet mogen
Volgens mij heb ik ook alléén de kabels vervangen, niet de bougies. En nee, ze gingen er inderdaad niet lekker op, althans ik kon ze er helemaal op drukken en dan liet ik los en dan was het "tik" en dan zat hij weer een stukje omhoog geschoven.
Volgende keer zal ik braaf de hoesjes lichten

Dat gebrek aan binnenspiegel was bij mij ook al een punt van ergernis; twee donderende kinders achterin en niet kunnen zien met welk stuk auto ze elkaar nu weer voor de kop meppen is niet zo handig...

Zaten de achtergordels er nog in? Op die beun-manier onder de bekleding geschoven?

Ik heb trouwens met die gladde achterbanden op die vrijdag in ?januari dacht ik? dat het in een keer zo ging sneeuwen, gewoon naar huis gereden... 3x achterstevoren gestaan, maar wonderbaarlijk genoeg zonder dingen te raken thuis gekomen.
Oud 21-05-2012, 21:38
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

rijd idd niet fijn nee, zat op de terugweg naar huis een motorrijder direct achter me en die zag ik dus hélemaal niet meer.. geen prettig gevoel als je dan van baan wil gaan wisselen, was weer even ouderwets schoudertje checken
hahahaha ja inderdaad die zaten er nog in ik zal er netjes gaatjes in snijden komt goed
Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2012, 21:43
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volvofiel Bekijk bericht
de ruitenwisser afstellen

maarre... nog spannende plannen vwb de velgen?
inmiddels ook al gedaan linker arm zat er niet goed op.

morgen heb ik als het goed is de velgen in de tuin staan, heb een setje van een collega overgenomen, ben benieuwd hoe het staat; zou niet echt het type velg zijn waar ik naar op zoek ga zoals voor de T maar zijn opzich wel leuk.
Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2012, 22:14
RenVeld's Avatar
RenVeld RenVeld is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Mooi man ziet er goed uit, nog wel even je onderschrift aanpassen !!

Het kontje zonder opsmuk is inderdaad wel strak, nog een spoilertje misschien?
V 345 DL Vario '81, Camel, 117 dkm, 5 drs
V 245 DL '78 ipv Ford Transit MPV9 '02=TE KOOP
Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2012, 22:24
Forum Admin

Tsja, die gordels zijn op een zaterdagnacht eens door Steven afgedropt, zondag snel er in gebeund en maandag direct de kinderen ermee vastgesnoerd. Had geen dag later moeten binnen komen, die gordels

Maar goed, ik ben in ieder geval blij dat deze auto zo goed terecht gekomen is, beter dan ik me kon voorstellen toen ik er in reed. Als ik de foto's zo zie denk ik "breed, laag, glad, kaal... DUITSE STIJL". Staat hem denk ik best goed.
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: