Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Discussie > Algemene discussie

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 19-02-2018, 07:33
DavidH DavidH is offline
**Newbie**

Volvo 360 glt in onderdelen - Markplaats

Er staat momenteel op Marktplaats een 360 GLT te koop in deze advertentie:
https://link.marktplaats.nl/m1256306988

Deze mooie auto dreigt in onderdelen te worden verkocht in verband met een kabelstoring. Momenteel kan ik deze auto helaas op geen enkele manier finacieren/stallen. Het doet me wel echt pijn aan het hart dat deze mooie auto gesloopt dreigt te worden.

Hopelijk is iemand anders in de club in staat de auto van de sloop te redden!
Met citaat antwoorden
Oud 19-02-2018, 17:16
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Die is van iemand hier op het forum, hij sloopt geloof ik vaker 360's voor onderdelen dus misschien is hij wel te koop met de nodige onderdelen ter reparatie.
Ik dacht dat hij op Facebook 1200 euro vroeg voor de complete auto.
Oud 19-02-2018, 18:34
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Die kabelstoringen zijn oplosbaar. Wat is dan het probleem precies?
Oud 19-02-2018, 18:43
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Ik denk dat, helaas, het probleem is dat een 360 GLT in onderdelen misschien beter verkoopbaar is dan als geheel.
Oud 19-02-2018, 19:21
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Ben al een keer bij hem geweest voor onderdelen, is momenteel een 360 aan het klaarmaken voor de cross, in z'n achtertuin staat nog een lichtgroene 360 GL sedan met lichte schade aan de zijkant, en zat een later geplaatste GLT interieur in, is nog wel ergens terug te vinden op het forum.
Ook bedoeld voor de cross

En nu deze GLT, die dus ook naar de cross zal gaan.
Heeft hij dus 3 360's klaar staan, terwijl hij mij nog had gezegd dat hij voor deze goed zou zorgen i.v.m. zeldzaamheid, maar ja zo zie je maar weer.

Eens een crosser altijd een crosser.

www.naafdopjes.nl en eventueel opknappertjes te koop, zie hierboven (project)
Met citaat antwoorden
Oud 19-02-2018, 19:29
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

Als iemand iets nodig heeft; ik kom dagelijks langs Heino en wil best voor koerier spelen.
Oud 19-02-2018, 22:12
Frankie Frankie is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

het probleem bij deze auto is dat alles geoccideerd is door een of andere manier, waardoor het altijd weer wat anders is wat er uitvalt.
en net wat bart zegt, in onderdelen levert hij meer op dan als een geheel. hij heeft ruim 3 weken tekoop gestaan voor 1200. en geen mensen die bij de auto willen komen kijken. of hem voor 500 weg doen terwijl er voor ruim 1000 aan onderdelen aan zit.
hij is gewoon nog als geheel tekoop voor 1200 tot aan maart, daarna zal hij in onderdelen gaan
Met citaat antwoorden
Oud 20-02-2018, 06:52
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Bekijk bericht
...en net wat bart zegt, in onderdelen levert hij meer op dan als een geheel. hij heeft ruim 3 weken tekoop gestaan voor 1200. en geen mensen die bij de auto willen komen kijken. of hem voor 500 weg doen terwijl er voor ruim 1000 aan onderdelen aan zit.
Maar het is en blijft zonde... Zeker omdat de toezegging er goed voor te zorgen maar zo kort duurde, het niet de eerste is die op deze manier in onderdelen eindigt, en er ondanks dat ook nog winst op gemaakt moet worden (vraagprijs bij de vorige eigenaar lag rond de 750 euro?). Ik vind het ontzettend jammer dat zo'n leuke unieke zeldzame auto zo moet eindigen.

Aan de andere kant, het is aan de eigenaar wat hij/zij met de auto wil doen. Dat andere mensen het moreel verwerpelijk vinden wat je doet, daar kun je je iets van aantrekken of niet. Het is de keuze die je maakt, met gevolgen en reacties op je keuze waar je bijgevolg ook voor kiest.
Oud 20-02-2018, 08:25
Blabla's Avatar
Blabla Blabla is offline
**Newbie**

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven340 Bekijk bericht
Ben al een keer bij hem geweest voor onderdelen, is momenteel een 360 aan het klaarmaken voor de cross, in z'n achtertuin staat nog een lichtgroene 360 GL sedan met lichte schade aan de zijkant, en zat een later geplaatste GLT interieur in, is nog wel ergens terug te vinden op het forum.
Ook bedoeld voor de cross

En nu deze GLT, die dus ook naar de cross zal gaan.
Heeft hij dus 3 360's klaar staan, terwijl hij mij nog had gezegd dat hij voor deze goed zou zorgen i.v.m. zeldzaamheid, maar ja zo zie je maar weer.

Eens een crosser altijd een crosser.
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik begin me serieus boos te maken over de crossers. Het is zo kansloos, aangezien de uitkomst altijd is dat de carrosserie in puin gereden wordt. Ze willen wel tijd steken in het slopen, maar het oplossen van een storing.. ho maar. Zoals erik al aangaf, elektrische problemen zijn te verhelpen. Als de auto dan toch gesloopt wordt is nog beter om met een aantal mensen wat geld bij elkaar te leggen en de auto ophalen. Dan de onderdelen verdelen onder elkaar oid en de carrosserie te bewaren bij iemand die er niet mee gaat crossen. Dan houden wij wel auto's over om in de toekomst mee bezig te zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 20-02-2018, 10:19
NickN's Avatar
NickN NickN is offline
V3C Clublid

Sonde, zag hem te koop komen op facebook. Heeft 3 of 4 dagen te koop gestaan daarna gaat hij in onderdelen..... Jammer
Met citaat antwoorden
Oud 20-02-2018, 12:20
Louis Louis is offline
V3C Clublid

Ik heb destijds in het voorjaar iets te impulsief een 360 gekocht. Bij thuiskomst bleek er toch meer werk in te zitten dan voorheen gedacht (roest, op veel lastige plekken).
Ik heb lang overwogen wat ermee te doen; opknappen of weer verkopen. Uiteindelijk toch voor het laatste gekozen.

Je wilt niet hoeveel reacties ik heb gehad; "Kom 'm voor 200 euro ophalen", "Ik wil deze auto kopen, voor de cross". Allemaal snelle jongens die 'm wouden hebben voor de cross. Soms was de verleiding groot, aangezien ik er vanaf wou. Uiteindelijk toch verkocht aan een zeer geïnteresseerde jongeman, die er alle moed en vertrouwen in had om de wagen weer netjes te maken. Die gedachten maakt me nog steeds gelukkig. Gered van de 'sloop'.
Met citaat antwoorden
Oud 20-02-2018, 12:37

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blabla Bekijk bericht
Als de auto dan toch gesloopt wordt is nog beter om met een aantal mensen wat geld bij elkaar te leggen en de auto ophalen. Dan de onderdelen verdelen onder elkaar oid en de carrosserie te bewaren bij iemand die er niet mee gaat crossen. Dan houden wij wel auto's over om in de toekomst mee bezig te zijn.
Wat is het verschil of ik hem sloop, of dat jullie hem opkopen en dan slopen. Alle onderdelen zijn tekoop, alleen het chassis wil ik zelf behouden. heb een achteras, veerpoten en alles zelf liggen die al vaker gebruikt zijn in de cross. Zelfs het kenteken is tekoop waardoor iemand van zijn niet rotte 360 alsnog een goede glt kan maken. Deze auto zal geheel opgeknapt moeten worden
Met citaat antwoorden
Oud 20-02-2018, 12:48
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Zelfs het kenteken is tekoop waardoor iemand van zijn niet rotte 360 alsnog een goede glt kan maken. Deze auto zal geheel opgeknapt moeten worden
Je weet dat dat omkatten heet en dat dat illegaal is?
Oud 20-02-2018, 14:25
Blabla's Avatar
Blabla Blabla is offline
**Newbie**

Citaat:
Wat is het verschil of ik hem sloop, of dat jullie hem opkopen en dan slopen. Alle onderdelen zijn tekoop, alleen het chassis wil ik zelf behouden. heb een achteras, veerpoten en alles zelf liggen die al vaker gebruikt zijn in de cross. Zelfs het kenteken is tekoop waardoor iemand van zijn niet rotte 360 alsnog een goede glt kan maken. Deze auto zal geheel opgeknapt moeten worden
Wat is er dan precies mis mee naast de elektrische problemen. (die overigens makkelijk te repareren zijn) Veel roest is op de foto's niet te zien? De auto heeft zelfs nog APK tot december dit jaar

Vervaldatum APK 23-12-2018

.... Als hij zo rot zou zijn kwam hij al niet door de apk vorig jaar. Maar stel dat hij toch zo rot is als jij zegt.. Dan is er misschien iemand die het kale chassis best zou willen om het te restaureren. Gewoon in puin rijden is triest.
Met citaat antwoorden
Oud 20-02-2018, 17:01
Steven340's Avatar
Steven340 Steven340 is offline
V3C Technische Commissie

Kriksteun LV is rot, deuren hebben aan de onderkant roest, verder niet al te veel kunnen zien toen ik daar was.

Voor degene die hem compleet wilt overnemen, ik leg €25,- in.

www.naafdopjes.nl en eventueel opknappertjes te koop, zie hierboven (project)
Met citaat antwoorden
Oud 21-02-2018, 13:27
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Citaat:
het probleem bij deze auto is dat alles geoccideerd is door een of andere manier, waardoor het altijd weer wat anders is wat er uitvalt.
en net wat bart zegt, in onderdelen levert hij meer op dan als een geheel. hij heeft ruim 3 weken tekoop gestaan voor 1200. en geen mensen die bij de auto willen komen kijken. of hem voor 500 weg doen terwijl er voor ruim 1000 aan onderdelen aan zit.
hij is gewoon nog als geheel tekoop voor 1200 tot aan maart, daarna zal hij in onderdelen gaan
Kabelbomen heb ik liggen. Maar goed al die oude huizen in Overijssel kunnen we ook wel gaan slopen en dan nieuw bouw. Veel goedkoper dan in stand houden. Het is blijkbaar niet belangrijk dat er maar weinig 360 GLT zijn. Waarom we toch al die Van Gogh schilderijen restaureren en bewaren, snap ik ook niet...................Het bewust molestreren van historisch erfgoed ten behoeve van eigen economisch gewin zou wat mij betreft strafbaar moeten zijn. Voor monumenten geld dit al, nu nog een wet voor oltimers. Want blijkbaar kunnen mensen zelf de verantwoordelijkheid niet aan.
Oud 21-02-2018, 15:25
leonsteyns's Avatar
leonsteyns leonsteyns is offline
V3C Clublid

Stand van vandaag volgens het RDW (opendata.rdw.nl): nog 80 360 GLT op kenteken, waarvan twintig met een geldige APK.
Zegt niet alles, want er zitten helaas veel fouten in de registratie. Maar toch...
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984), Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Met citaat antwoorden
Oud 21-02-2018, 18:50
General Custom's Avatar
V3C Clublid

Dan zal het werkelijke getal dichter bij de 20 dan bij de 80 liggen. Er zullen nooit 60 GLT's geschorst bij mensen in de schuur staan.
Oud 21-02-2018, 18:54
Blabla's Avatar
Blabla Blabla is offline
**Newbie**

De verkoper heeft nu inmiddels wel een fatsoenlijke verkoopadvertentie op gezichtboek gezet om de auto als geheel goed aan de man te brengen. Er is toch wat onderhoud aan de auto gedaan. Er staat dat de remmen aangepakt zijn, etc.. Dus dat geeft de burger moed zullen we maar zeggen.

Het zijn trouwens niet alleen 300's die op deze manier ver*kl**t dreigen te worden. Zo zie je vaker een leuke 740 met oude neus voorbij komen die door de bangers onder handen wordt genomen.

En bangers zijn allergisch voor elektronica. Zo zie je regelmatig lui die bij een 240/740/940 LH2.4 eruit slopen en er een weber valstroom voor in de plaats zetten
Met citaat antwoorden
Oud 21-02-2018, 20:53
Volvo360glt's Avatar
Volvo360glt Volvo360glt is offline
V3C Clublid

Deze 360 GLT is al een poosje aan het zwerven. Hij is van mij geweest en toen heb ik hem aan een monteur van mij gegeven. Hij heeft er bijna 2 jaar nagenoeg probleemloos mee gereden. Ik heb zo'n beetje al die zaken gedaan die de huidige verkoper opnoemt. Nu snap ik ook waarom hij mij belde om te vragen of ik iets van de historie wist. Hij deed het voorkomen dat hij van plan was de auto helemaal in orde te brengen. Nu blijkt het gewoon een excuus geweest te zijn om aan info te komen. Beetje flauw. Op zich nog wel een auto om iets van te maken, koetswerk heef wel aandacht nodig. Euro 1000,- aan onderdelen dat vind ik nogal spannend. Dan heb ik wel voor euro 100.000 in de schuur liggen en staan. Inderdaad zijn er niet veel GLT's meer, ik doe wel mee voor een stuk of 5 en er komt er nog 1 van 1983 bij.
Oud 22-02-2018, 18:46

Kabelstoring is aangepakt, kijken of er via marktplaats wel serieuze kijkers willen langskomen, via autoscout was dit de afgelopen 3 weken dus niet het geval

Volvo 360 GLT
€ 1.200,00
http://link.marktplaats.nl/m12580013...=socialbuttons
Met citaat antwoorden
Oud 24-02-2018, 22:13
Alexdepalex's Avatar
Alexdepalex Alexdepalex is offline
Frequente Gast (geen lid)

Begin eens met het plaatsen van fatsoenlijke foto's, vindt je het gek dat je geen (fatsoenlijke) reacties krijgt?
Met citaat antwoorden
Oud 25-02-2018, 14:00
v0lv0freak's Avatar
v0lv0freak v0lv0freak is offline
V3C Penningmeester & EVC

Mooi dat je de storing hebt opgelost en de auto alsnog in zijn geheel aanbied!

Alex zegt het niet zo subtiel, maar heeft wel een punt. Foto's maken de advertentie. Dus ik zou zeker even de moeite nemen om foto's te maken, zowel van buiten als binnen.

Succes met de verkoop!
Oud 25-02-2018, 15:24
Wouter76's Avatar
Wouter76 Wouter76 is offline
V3C Clublid

Dat Alex wat 'straight to the point' is snap ik ook prima, er wordt in het algemeen vaak niet de moeite genomen om aandacht te besteden aan een advertentie, en met name de foto's zeggen een hoop, mits die van fatsoenlijke kwaliteit zijn.

Succes met de verkoop Frankie, fijn dat je de storing hebt opgelost en van slopen afziet!
Dat kan in het uiterste geval altijd nog, al snap ik de aantrekkelijkheid van dat idee zeker wel.
Met citaat antwoorden
Oud 26-02-2018, 13:02
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Hoewel ik de reacties hier kan begrijpen, blijft het aan de eigenaar wat hij met de auto doet. Wat mij betreft richten we onze energie op de positieve kanten van onze liefhebberij: hoeveel mooie en goede 300's rijden er nog rond! We zitten hier met een mooi clubje liefhebbers en hebben al heel wat bereikt. Alles redden kunnen we niet. De waardering voor onze auto's is de afgelopen jaren flink omhoog gegaan. Bij bijna elke tankbeurt wordt ik wel door iemand aangesproken die het een toffe auto vindt. Dat was vroeger écht niet zo.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Tags
glt, marktplaats

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: