Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 19-10-2012, 19:19
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid

't zijn er 4 maar op de foto zie je er idd 2, de andere zitten lager achter de wielkuipen.

op de foto met de 2 achterpanelen tegen de schutting kun je het zien, de grotere gaten. hier zitten in de carrosserie de gordelbevestigingspunten; is dus al een versterkt deel van de koets
Met citaat antwoorden
Oud 19-10-2012, 20:54
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

mooi hoor!

maar die kast achterin op de laatste foto... is dat de Mr. Stainless Steel uitvoering van een achterbank?
Oud 19-10-2012, 22:12
setsunakaede setsunakaede is offline
Forum Admin

Nee, dat is een race-tank zo te zien Joost.
Oud 21-10-2012, 21:32
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

gisterochtend en vandaag nog meer gedaan, eerst de buisjes voor de achterste constructie op maat gemaakt en eenmaal in positie gehecht, kon er niet overal bij maar zoveel mogelijk geprobeerd om elke verbinding rondom op 4 punten goed te hechten om trekken van het RVS zoveel mogelijk te voorkomen

en hop naar binnen ermee en aflassen op t 380V apparaat, wel binnen pas de versterking erin gemaakt die een gelijkzijdige driehoek vormt

voordeel van het 380V apparaat is veel stabieler lassen en zo kom ik natuurlijk ook veel makkelijker rondom

beide delen in de auto gezet en de bovenste aanhechting was toch wel tobben, met m'n ene hand achter de hoofdbeugel langs de toorts bedienen, andere door de deuropening om een kromgebogen staafje toevoegmateriaal in de las te voeden en van buiten de auto met de laskap door het zijruitje naar de las kijken.. voor de onderkant van die aanhechtingen ben ik in de auto gaan zitten met een los ruitje in de hand omdat de laskap zo groot is dat die overal tegenaan stoot

met de zijdelen in de auto was het tijd voor het achterste kruis,

is op het midden nog niet afgelast en er komen nog 2 buisjes bij maar verder is de kooi aan de achterkant wel aardig op weg

Laatst aangepast door AvdAkker : 21-10-2012 om 21:46
Met citaat antwoorden
Oud 22-10-2012, 07:51
daNpy daNpy is offline
Frequente Gast (geen lid)

Netjes gelast!
Komen er nog dwarsverbindingen in?

I get paid to wreck cars
Met citaat antwoorden
Oud 22-10-2012, 08:10
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Ga je ook een onafhankelijk geveerde achteras maken, zodat het wegcontact achter optimaler wordt?
Oud 23-10-2012, 19:29
Joris's Avatar
Joris Joris is offline

Jemig Anjo, heb je weer strak gedaan zeg!
Oud 23-10-2012, 19:33
Jos360's Avatar
Jos360 Jos360 is offline

Waar draagt het achterdeel van de kooi op dadelijk?
Met citaat antwoorden
Oud 23-10-2012, 19:59
Alexdepalex's Avatar
Alexdepalex Alexdepalex is offline

Normaal op de veerpoten toch?
Met citaat antwoorden
Oud 23-10-2012, 21:56
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

onafhankelijke wielophanging heeft imo geen echte meerwaarde, vind de voorspelbaarheid en het gevoel door de DeDion as juist heel prettig; en zwaarder als onafhankelijke ophanging is het niet! er gaat wat betreft ophanging/weggedrag nog wel het een en ander gebeuren met de achteras maar in de basis blijft het zoals het is. er komen nog een aantal buisjes bij maar die kunnen pas later geplaatst worden.

de buisjes waar het achterste gedeelte mee bevestigd is zijn bevestigingspunten voor de achtergordels, dit is overal al dubbel/versterkt plaatwerk en de punten zijn strategisch gekozen om van de achter/voor constructie van de kooi een integraal geheel te maken met de auto. als een 300 onafhankelijke ophanging had achter dan had ik de achterbevestigingen achter uiteraard boven de veerpoot/schotel geplaatst, omdat je dan op een nuttige plek de carosserie versterkt. bij bladveerophanging heeft dat geen zin, het gedeelte waar de grootste last krachten op de auto komen zitten immers aan de uiteinden. er komt nog wel wat om de schokdemperophangingen naar de kooi te verbinden maar daar wacht ik mee omdat ik anders helemaal niet meer de brandstoftank etc kan bevestigen
Met citaat antwoorden
Oud 13-11-2012, 21:24
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

afgelopen weekend nog even wat kunnen doen, achterste deel van de kooi is nu bijna klaar.

nu zsm het dashboard verbouwen zodat hij om de kooi heen kan, brandstoftank monteren en aansluiten en rijden met het ding het wordt straks weer veel te koud om buiten te kloten
Met citaat antwoorden
Oud 14-11-2012, 09:28
daNpy daNpy is offline

Goed bezig!

I get paid to wreck cars
Met citaat antwoorden
Oud 16-11-2012, 11:19
lucass's Avatar
lucass lucass is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

wordt mooi allemaal hoor!
kan je al het lassen en dergelijke thuis doen?
Met citaat antwoorden
Oud 16-11-2012, 11:52
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

jep, hebben een werkplaatsje aan huis (eigen bedrijfje van mn pa) en verder doe ik alles naast het huis. zoek al jaren een sleutelruimte in de buurt, maar dat is hier in de omgeving onvindbaar en/of onbetaalbaar

ben vandaag begonnen aan het terugbouwen van dash en dergelijke en dan besef je weer hoe irritant het is om urenlang buiten in de kou te sleutelen
Met citaat antwoorden
Oud 18-11-2012, 11:11
Bart Manders's Avatar
Bart Manders Bart Manders is offline
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AvdAkker Bekijk bericht
.....het wordt straks weer veel te koud om buiten te kloten

I know the feeling.....helaas
Met citaat antwoorden
Oud 18-11-2012, 12:16
RubenJ's Avatar
RubenJ RubenJ is offline

Inderdaad heel herkenbaar. Maar een goede warme trui bij een graad of 2-3 gaat nog wel.
Oud 18-11-2012, 13:00
Joris's Avatar
Joris Joris is offline

En van die dunne handschoentjes scoren, dat metaal is anders verschrikkelijk koud! met handschoenen is het nog vast te houden
Oud 18-11-2012, 13:17
Bart Manders's Avatar
Bart Manders Bart Manders is offline
V3C Clublid

Zolang t niet regent.......

Overigens..........

Ik snap nou ook waarom die hoofdbeugel niet in de weg zit voor de stoel.dit is een 3 deurs.Bij een 4 of 5 deurs stond ie ter hoogte van de deurstijl wel te ver naar voren....nu dus niet....sorry vergeef mn eeuwige lompigheid a.u.b. !
Met citaat antwoorden
Oud 18-11-2012, 16:10
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

ik doe niet aan handschoentjes trouwens, die krijg ik nog nieteens over m'n vinger aangezien daar momenteel een brace omheen zit, als het goed is mag die er morgen weer af. kan mn vinger nog steeds niet helemaal buigen/strekken en hij is nog steeds dik; ben benieuwd of dat nog een keer goed komt morgen iig weer naar het ziekenhuis en dan hoor ik het wel.

interieur zit weer aardig in elkaar, moest behoorlijk improviseren om het dashboard passend te krijgen maar het is gelukt. van de week nog wat bedrading aanpassen en dan kan alle spaghetti ook even iets netter opgebonden worden en natuurlijk even kijken of alles het nog wel doet.

met de deurkruizen erbij zal het straks wel een wat completer plaatje zijn

klopt idd dat het bij een 4/5deurs niet zou passen als de hoofdbeugel ter hoogte van de B-stijl zat, maar het voordeel van een 4/5 deurs is dat de hoofdbeugel veel makkelijker af te lassen is, deurtje open en je kan er zo bij het deurkruis rondom aflassen wordt nog wel een uitdaging straks, moet ik misschien zelfs een andere toorts voor hebben.

nu nog de brandstoftank plaatsen, gordels afmonteren etc etc. dan kan er weer mee gereden worden
Met citaat antwoorden
Oud 18-11-2012, 16:13
Joris's Avatar
Joris Joris is offline

Wat een toffe stoelen zijn dat, had je deze al of had je eerst andere?
Oud 18-11-2012, 16:20
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

had ik al
Met citaat antwoorden
Oud 18-11-2012, 16:26
RubenJ's Avatar
RubenJ RubenJ is offline

Ziet er goed uit, dashboard is inderdaad goed verbouwd
Oud 19-11-2012, 21:24
jelmar jelmar is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Als je in een warme schuur wilt hobbyen bel je maar
Dat weet je.

Ik heb dat zilvere kippenhok ook weer aan de wandel, dus kan hem nu weer in & uit de schuur rijden, gelijk de sper getest in de schuur van de week.
Auto inclusief banden lekker warm weggezet hahaha
Met citaat antwoorden
Oud 06-01-2013, 20:20
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

na de gremlins met de 360 vond ik het toch maar waardeloos dat ik altijd maar buiten aan het rommelen ben, ook met slecht weer. afgelopen kerstvakantie ruim een week bezig geweest om m'n garageboxen eens op te ruimen en dat is aardig gelukt. in de ene box staat m'n plaatwerk, wielen en de 343, de andere staat eigenlijk de rest heel stuk stelling weggehaald, grote reorganisatie in de onderdelenvoorraad, een aantal toekomsttoekomsttoekomst projecten de deur uit gedaan, wat spulletjes verkocht en toen maar weer gaan inrichten, nu staat het precies vol met de turbo en een pad van ong een halve meter rondom de auto. met slecht weer dus precies genoeg ruimte om lekker binnen te rommelen en straks als de auto weer eruit gehaald wordt een mooi stukje ruimte om o.a. met het onderstel, opbouwen van de motoren e.d. aan de gang te gaan.

tijdens de opruimsessie was het nog een dag lekker weer en kon ik aan de gang met de turbo, die was voor de gelegenheid al naar de andere box gesleept. originele brandstoftank etc weer gemonteerd en moet nu vanuit de kofferbak tanken, is wel tijdelijk want ik heb voor straks met de nieuwe tank al wat anders bedacht. kabelbomen weer in orde gemaakt en kon weer starten,

liep na ruim een half jaar toch wel weer heel mooi;

gordels eindelijk even vastgemaakt

en hoppa, droog op z'n plek

zeer binnenkort komt die waardeloze jaarlijkse verplichting er weer aan en aangezien ik volgend weekend in DL zit vandaag maar besloten om de auto even te controleren, valt weinig/niets op aan te merken dus dat moet wel goed komen. klein beetje speling op m'n rechter voorwiel, valt nog net binnen de toleranties als het goed is, bij vorige keuring was het ook al opgemerkt en nieteens aangemerkt als adviespunt. sinds vorig jaar heb ik jawel: 460 kilometers gereden dus ik verwacht er weinig problemen mee

vanmiddag ook de raamslingers wat verbeterd, je hoorde de knopjes rammelen. lagerbusje gemaakt van delrin en de bevestiging van de knop aangepast, ook de bevestiging op het mechanisme veranderd, ipv een bolkopflensbout nu een verloopring gedraaid met een verzonken boutje, alles RVS natuurlijk gelijk bij de boutjes de belettering eraf gedraaid, scheelt toch weer 0,3 gram gewicht en ziet er natuurlijk wat netter uit

deurgrepen ook ingekort, je kon de greep als een soort hefboom op en neer bewegen en dat is natuurlijk niet de bedoeling, nu is er nog precies genoeg ruimte om m'n vingers er achterlangs te halen en beweegt het handvat niet meer op en neer als je de deur dichttrekt, prima voor nu maar als de deurkruizen erin zitten ga ik toch wat anders maken.

ook maar even gewassen

en weer in de box geparkeerd, nu wordt ie tenminste niet meer zo snel smerig
Met citaat antwoorden
Oud 06-01-2013, 20:51
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Haha, die raamslinger! Anjo's design studio.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: