Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 01-06-2013, 09:01
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid

velgen zaten toevallig onder de 360Duvedec en die heb ik een keer over kunnen nemen, geen idee of het toen een set was die speciaal gemaakt is voor dat ding of toch ergens anders vandaan komt. stoelen zijn Sparco Chrono Road, per stuk al de dagwaarde van een 340 maar ze zitten heerlijk; comfort is heel erg belangrijk in een stug geveerde auto anders help je je rug naar de gallemiezen

gisteravond al verder gegaan met slopen

en het nieuwe inlaatspruitstuk gepast,

gelijk even de gelegenheid om de injectieombouw toe te lichten, ik volgde al een tijdje een project op het renault forum van een 5GTT die naar multipoint injectie omgebouwd was, de fysieke ombouw is verzorgd door VDB-Works en de gehele aansturing is KMS, die auto kreeg direct al zeer indrukwekkende cijfers op de rollenbank en de rijdbaarheid was subliem. ik heb altijd het idee gehad om ongeveer hetzelfde zelf te gaan doen tot de eigenaar van die auto uiteindelijk besloot om met een F7R motor verder te gaan en het hele spul te koop kwam.

er zijn wel een aantal dingen die ik aan moet passen, o.a. de brandstofrail, gasklep etc. dus het is dan wel plug en play, het is niet naar m'n zin. ook het triggerwheel is nog even werk, die was namelijk niet geborgd op de krukaspoelie van die 5; ik moet nu zelf een nieuwe krukaspoelie draaien waar het triggerwheel op bevestigd kan worden en daarna een steuntje voor de sensor fabriceren. uiteraard wordt dat ook nog even sleutelen in de software, maar het zijn geen super schokkende problemen
Met citaat antwoorden
Oud 01-06-2013, 10:05
Wouter76's Avatar
Wouter76 Wouter76 is offline
V3C PoetsWouter

Here we go again!

340T take two;Anjo klaar, gereedschap klaar?: n actie!
Met citaat antwoorden
Oud 01-06-2013, 10:37
rwdstudent's Avatar
rwdstudent rwdstudent is offline
Frequente Gast (geen lid)

Lekker bezig!
Met citaat antwoorden
Oud 01-06-2013, 22:32
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

een van de bevestigingssteuntjes voor de brandstofrail was losgescheurd

die heb ik weer teruggezet, en beide steuntjes over de lengte vastgelast. de brandstofrail heb ik ook veranderd, 1 kant was afgedopt; dit werkt wel maar je hebt geen continue flow van benzine achterin de rail en zeker met de plaatsing van mijn turbo onder het inlaatspruitstuk wil ik de brandstoftemperatuur zoveel mogelijk gelijk houden in de rail; daarom wordt de brandstoftoevoer aangepast zodat de brandstof altijd door de rail heen stroomt. ook de push-on fittingen met banjo nippels gaan verdwijnen, komt wat mooiers op.

de hele inlaat in elkaar

daar moet ook nog het een en ander aan verbouwd worden voor het naar mn zin is
Met citaat antwoorden
Oud 02-06-2013, 14:17
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

motorruimte alvast een stuk gestript zodat er zo min mogelijk in de weg gaat zitten

ook heb ik eindelijk m'n LSD binnen, dus de versnellingsbak mag ook nog onder de auto vandaan binnenkort
Met citaat antwoorden
Oud 02-06-2013, 20:35
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Ahh dus toch, zoals de 'insiders' op FB al wisten
Met citaat antwoorden
Oud 02-06-2013, 22:10
setsunakaede setsunakaede is offline
Forum Admin

OOhhhh, VET! Waar heb je dat LSD vandaan, kostdat, meer info Anjo!

En ook weer lekker aan het klussen!
Oud 03-06-2013, 08:38
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

Over dat soort zaken wou ik het hier niet gaan hebben, stuur maar een pb of we hebben het er bij de bbq wel over
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2013, 08:43
powerflux's Avatar
powerflux powerflux is offline
V3C Clublid

Een beetje offtopic, maar .. Wie heeft (en hoe) de vorm van het inlaattraject bepaald? Ik heb wat rondgelezen en kom er zo langzamerhand achter dan een ontwerp waarbij elke cylinder evenveel brandstof en lucht krijgt - en ook nog geen resonanties ontstaan - helemaal zo simpel nog niet is.. Heb je daar een informatie linkje naar of zou je iemand weten die me daar bij kan assisteren?

Verder vind ik het vet dat je zo lekker doorklust met de B14. Getuigd echt van creativiteit
V90 3.0i '97 [608.000] & 965 2.5i '95 [365.565]
Met citaat antwoorden
Oud 03-06-2013, 09:00
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

Ah, meneer is begonnen!
Ik heb geen flauw idee wat er bij zo'n ombouw allemaal komt kijken, maar heb je een soort van planning gemaakt wat wanneer gedaan moet zijn? M.a.w. kunnen we deze zomer nog spannende filmpjes vol turbogeweld tegemoet zien?
Oud 03-06-2013, 15:27
setsunakaede setsunakaede is offline
Forum Admin

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AvdAkker Bekijk bericht
hebben het er bij de bbq wel over
Okidokie
Oud 03-06-2013, 16:13
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door powerflux Bekijk bericht
Een beetje offtopic, maar .. Wie heeft (en hoe) de vorm van het inlaattraject bepaald? Ik heb wat rondgelezen en kom er zo langzamerhand achter dan een ontwerp waarbij elke cylinder evenveel brandstof en lucht krijgt - en ook nog geen resonanties ontstaan - helemaal zo simpel nog niet is.. Heb je daar een informatie linkje naar of zou je iemand weten die me daar bij kan assisteren?
klopt, maar er zijn zoveel variabelen dat als je het in de theorie perfect voor elkaar hebt het in de praktijk vaak alsnog niet helemaal klopt.
zijn heel veel verschillende ontwerpen en opstellingen; atmosferisch of geblazen, een enkele gasklep in het midden of aan de zijkant, per runner een gasklep, taps lopende runners, rechte runners, gebogen runners, enkele kamer of dubbele kamer, rond of vierkant plenum etc etc.

bij mij is het gasklephuis al taps toelopend, de versnelling van flow daar zorgt ervoor dat het plenum onder laaddruk beter gevuld wordt en daardoor de druk beter verdeeld is in de individuele runners, de lengte van de runners is wel dusdanig dat het hoogtoerig niet absurd flowt maar wel voor meer koppel onderin gaat zorgen, ik reken erop dat de nokkenas het flowen bovenin wat over kan nemen maar boven de 6500rpm doortrekken heeft toch geen zin met een stoterstangenblokje dus zo spannend is het ook weer niet.
Met citaat antwoorden
Oud 05-06-2013, 19:00
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

het is altijd de truc om de zaken die je doet op elkaar af te stemmen. het hele idee van een turbo is ook juist om veel power in het midden/hoog gebied te leveren. atmosferisch tunen is eigenlijk moeilijker want dan komt die inlaatflow heel nauw; je hebt alleen de buitenluchtdruk en daar moet je het mee doen.
Met citaat antwoorden
Oud 24-06-2013, 21:22
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

met de injectieombouw komt de verdeler te vervallen, aangezien de verdeler zelf een mooie plek is om evt nog wat bedrading e.d. aan vast te binden laat ik hem voorlopig zitten en maak ik alleen een vervanger voor de verdelerkap, mocht hij echt overbodig worden dan maak ik wel een roterende stop voor in de motor.

eerst een verdeler vlak gemaak

plaatje rond geknipt

en voila

nog iets wat niet kon, het gasmechanisme was eerst ingericht om de kabel door het inlaatspruitstuk omlaag te laten lopen;

aangezien bij mij de turbo daar naast zit kon dat echt niet, dat wordt veel te heet. heb een tijdje zitten broeden op hoe ik dit op moest lossen maar de gaskleprichting, TPS locatie, gasklepaanslag etc maakten het er niet makkelijker op. uiteindelijk kwam ik op een vrij eenvoudige oplossing, smal busje gedraaid en met wat laswerk de gaskabelbevestiging verplaatst maar tegelijkertijd de gasklepaanslag op dezelfde locatie gehouden. nu kan de kabel over het kleppendeksel heen richting het gaspedaal

ook nog een andere steun gemaakt,

voor de brandstofdrukregelaar

had het mezelf nog lekker onnodig moeilijk gemaakt door flink verschillende materiaaldiktes te nemen, maakt het lassen een stuk lastiger

nu maar weer eens spullen en materiaal bestellen
Met citaat antwoorden
Oud 24-06-2013, 21:31
Keesdaf66 Keesdaf66 is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Geweldig om hier mee te lezen! Ook met je andere topics trouwens.

Kees
Met citaat antwoorden
Oud 24-06-2013, 21:31
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Goud bezig mien jong!
Met citaat antwoorden
Oud 24-06-2013, 21:41
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

1 woord; netjes!!
Met citaat antwoorden
Oud 13-07-2013, 10:53
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

hier de drukregelaar op de motor

en op naar het leuke werk; leidingen maken

helaas al gezien dat ik met 1 nippel zowieso niet uitkom en er geen alternatief voor besteld had, maar voorlopig heb ik wel weer wat te doen.
Met citaat antwoorden
Oud 13-07-2013, 15:09
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is offline
V3C Clublid

Je zou je anders maar vervelen he
Met citaat antwoorden
Oud 13-07-2013, 18:48
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Zo lekker h om met de auto bezig te kunnen en mogen zijn, ik kan niet wachten hem weer in rijdende staat mee te mogen maken!
Met citaat antwoorden
Oud 14-07-2013, 22:48
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

enthousiast begonnen, maar nadat ik gemerkt had dat een nippel niet paste kwam ik er later achter dat ik f een aantal nippels niet meegeteld heb of de Excel even niet meegewerkt heeft met opslaan; anyway, ik kom er dus een aantal te kort en ik heb het liefste alles klaarliggen voor ik ga beginnen met de leidingen maken

dus dan voorlopig maar verder met andere dingen

aangezien ik toch bezig zou gaan met nieuwe slangen/nippels heb ik gelijk maar afscheid genomen van de huidige olietoevoerslang voor de turbo, die is in principe op dit moment te lang doordat ik hem nu anders wil laten lopen maar waar ik me vooral aan stoorde was de steun van Renault waar het zooitje mee vastzat, lomp groot en omslachtig en het zat soms nog in de weg met sleutelen ook. in de steun van renault zat ook een sensoraansluiting die reeds gebruikt werd dus heb ik toch maar besloten om m'n sensoren te verhuizen naar een extra sandwichplate, er zit er al een met thermostaat voor de oliekoeler.

daarna maar wat bedacht voor de bobine en aquamist pomp, een laptop bij de hand hebben en direct een simpel schetsje maken met CAD scheelt echt zeen van tijd

plaatje geborsteld RVS knippen

zetten

randjes maken

en op maat knippen en lassen

daarna wat nippeltjes gedraaid voor de bevestigingen, t werd al laat dus morgen even aflassen
Met citaat antwoorden
Oud 14-07-2013, 23:00
General Custom's Avatar
General Custom General Custom is offline
V3C Clublid

Mooi zeg hoe jij dat doet Anjo! Respect

Volvo 340 GLE Millionaire // Volvo 340 GL Special // Volvo 440 GL+ // Daihatsu Valéra // Harley Davidson Superlow
Met citaat antwoorden
Oud 15-07-2013, 22:12
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

zo, ook vast

daarna toch wel bijna een uur verkloot om de plaat te richten, die was gigantisch kromgetrokken door het vastlassen van de draadbusjes en 0,8mm dik RVS plaat is daar toch wel bijzonder gevoelig voor, had waarschijnlijk veel gescheeld als ik eerst de draadbusjes vastgelast had en daarna pas de kanten omzetten en lassen maarja, dat is achteraf natuurlijk; niet bij stilgestaan.

de KMS bobine en Aquamist pomp passen in ieder geval prima

en in de auto inmiddels ook; netjes op rubbers gemonteerd.

morgenavond varen, van de week de olieafscheider een kleine make-over geven
Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 08:00
volvomania's Avatar
volvomania volvomania is offline
V3C Clublid

Tape voor de bougiekabels ?????
Maar Anjo, dat zijn we niet gewend van je .
Ongetwijfeld iets tijdelijks .

Born Built Beauties Parts keeping our cars on the road!

www.Born-Built-Beauties.eu
Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2013, 10:22
Wouter76's Avatar
V3C PoetsWouter

Maar natuurlijk R-J, hij zal ze denk ik later wel vast maken met ty-wraps
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: