Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Foto's, Info en Projecten > de Showroom

de Showroom show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 04-01-2008, 14:57
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

het betreft hier het kaalste, minste opties model. handmatige ramen, geen stoelverwarming, geen radio etc.

chassis bleek in uitmuntende conditie, nergens doorgeroeste plekken, echter de carroserie is een ander verhaal. al sinds januari 1992 zit er een deuk in het linkervoorscherm en is bij de achterbumper de rechterophangbeugel afgebroken, gevolg de garage heeft de bumper met een parkertje weer vastgeschroefd. ik stoor me er niet aan maar t blijft knijwerk wat die gasten af en toe presteren. ook heeft mijn motorkap last van prutserig herstelwerk, rechtsboven de linkerkoplamp zit een groot gat waar een tijdje geleden nog de plamuur in grove stukken loskwam., en bij een rustpunt als hij dichtzit is ook het staal praktisch helemaal weg., misschien komt er nog een nieuw kappie op dit jaar.

na een week werden 2 tijdelijke speakers merk jbl gemonteerd met een radiotje dat ik via mijn werk verschalkt had. na een paar maandsalarisen begon het echte werk, jbl ging eruit en kicker kwam erin.

een 16.5 cm composets, tweeter voorkant deur, scheidingsfiter in deurvakje, en speaker naast de rugleuning. 2 weg speakers voorzijde deurpaneel, 6x9 inch 3 weg speakers naast de achterbank, 4 extra tweeters waarvan 2 bij de tweeters van de composet en 2 naast het binnenlicht. en een 2 tal 12 inchers in de kofferbak met aparte bass control. makkelijk aan deze woofers is dat ik ze er zo uit kan halen en los kan koppelen van de versterker om als het nodig is de volle ruimte van de kofferbak te kunnen benutten. dit ging al megahard maar ik wilde nog meer.

bij de normale volvo kun je in de achterbank aan de zeikanten al speakers monteren. met een maximale diameter van 17.5 cm, standaard maat wat hier in de buurt komt is 16.5 cm of wel 6.5 inch. ik had hier al speakers zitten en dit is een ideale plek voor normale speakers met behoud van alle bestaande onderdelen, gewoon in het 1mm dikke plaatstaal een gat zagen waar je speaker inpast, bekleding op maat snijden en je bent er zowat al.

na wat gepas en gemeet wilde in dezelfde ruimte een 2 tal 10 inch woofers plaatsen, echter al gauw bleek dat deze gewoon te groot waren en ik maakte daarop een kist iets voor de achterbank.

om al dit grove geweld aan te sturen heb ik een 2 tal versterkers in de kofferbak zitten. alle bekabeling is van te voren getrokken en heeft ong een halve dag gekost. alles is per speaker/tweeter/woofer bedraad en zit onder het dash of in de kofferbak aan de voedingsbron gekoppeld. met het huidige systeem haal ik 152 dB maar ik heb hem iets lichter afgesteld hierna om mijn oren zo lang mogelijk te behouden. de zijruitjes achter ben ik al 2x verloren en na elke 5 km mag ik door het trillen de binnenspiegel verstellen. en als je in de auto tegen elkaar probeert te praten verstaat de ander er niets van, hoe hard je ook schreeuwt, zegt genoeg toch?

naast alle audio heb ik de voorgrille ook iets aangepast, gaas achter geplaatst en een vrachtwagenembleem gemonteerd. ik werk bij terberg benschop en daar worden van de volvo FM serie de standaard volvo grilles omgebouwd naar de terberg grilles waardoor de volvo logo's over blijven. op een vrije middag ging ik maar eens kijken of ik het passend kreeg, en het leek er praktisch voor gemaakt! resulterend in een veel stoerdere aanblik als met het standaard embleem al zeg ik het zelf.

onder de auto werd een led-neon kit met 1 miljoen kleuren gemonteerd, icm een 4 tal superfelle stroboscopen, dus ook 's nachts een blikvanger!

om alles toch wel een beetje te beveiligen heb ik een spraakalarm aangesloten met een uitgebreid scala aan extra sensoren. ook zit er een luchthoorn achter de linker koplamp, onder het reserve wiel. dit bleek een ideale plek!

aast optica en audio moest er de laatste tijd ook enorm veel sleutelwerk aan te pas komen., er hangt een nieuwe secundair onder (bedankt william!) omdat de oude een tandwiel had wat naar zn grootje was, na grondige inspectie bleek van het middelste tandwielset in de secundair op het grootste tandwiel 13 tanden te compleet te missen, deze tanden lagen in grote stukken door de hele bak verspreid. nix meer aan te doen dus. de motor is afgelopen zomer wat opgefrist en krijgt over een maandje een complete grote beurt. ook was er pas een slang gescheurd van de kachel dus ik denk er ook nog over om alle slangen te vervangen. na een kleine lekkage in de kofferbakruimte heb ik het kantrubber vervangen, echter hierna sloot de kofferklep niet helemaal goed omdat dit nieuwe rubber zich nog moest zetten, hiervoor moest je de kofferklep een zet geven om hem in het slot te krijgen. nadeel hiervan was dat ik onbewust een flinke deuk boven het slot heb gecreerd. jammer maar helaas

hier dan wat foto's. en owjah de middentunnel en kist onder de achterbank is al bekleed maar wordt nog afgewerkt, hier heb ik nog geen tijd voor gevonden., het betreft de overgang tussen de fabrieksstof en de nieuwe stof. ( en wie begint over de vuiligheid op de auto, morgen wordt hij gewassen )

ik heb er ook nog toekomstplannen mee:
sportstuur, sportstoelen, en eventueel een andere einddemper voor een sportieverer geluid.

het staat hem in ieder geval wel vind ik.
verder ben ik nog op zoek naar een spoilertje en lammellen voor op de achterruit, ook nog steeds een beetje op zoek naar een toerenteller.. naast de toerenteller wil ik aankomende zomer nog een heel stel metertjes plaatsen, bovenop mijn dash en aan de a-stijl waaronder: amperage voor de audio, voltage, oliedruk, olietemp en misschien tegen die tijd wel een nieuwe voor de klok. in 52 mm formaat.

ook ergens in de zomer ben ik van plan om er een set sportvelgen onder te plaatsen en eventueel voor verlagingsveren te monteren voor een lekker badass uiterlijk. motorisch gaat er weinig veranderen, heel misschien komt er een 2e dynamo en accu bij ivm de audio. ik heb al een locatie op het oog, nou alleen nog de uitvoering
btw er wordt niet wild mee gereden., ik verslijt slechts 10 sets banden per jaar, waar die achterwielaandrijving al niet goed voor is owjah toen we hem 2 jaar terug kregen stond er 82000 km op de teller hij zit nou aan de 91000 dus veel wordt er ook niet echt mee gereden.
Met citaat antwoorden
Oud 04-01-2008, 15:01
rwdstudent's Avatar
rwdstudent rwdstudent is offline
Frequente Gast (geen lid)

Daar zit een hoop muziek in!

Welkom Anjo
Met citaat antwoorden
Oud 04-01-2008, 15:08
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rwdstudent Bekijk bericht
Daar zit een hoop muziek in!

Welkom Anjo
dankudanku, ik was al een tijdje actief op het forum maar het kwam vandaag pas een keer bij me op om er een stel foto's van te maken
Met citaat antwoorden
Oud 04-01-2008, 15:10
Tjøørd's Avatar
Tjøørd Tjøørd is offline

Ik zie zo snel twee luxe opties: portiervakken en een klok in plaats van een schietschijf. Er waren dus nog kalere versies
Edit: en van binnenuit verstelbare spiegels, lendensteun en glanzende bumperstrips kunnen er ook nog af :P

Citaat:
en als je in de auto tegen elkaar probeert te praten verstaat de ander er niets van, hoe hard je ook schreeuwt
Dat lukt je over een jaar ook waarschijnlijk, maar dan hoef je de radio nieteens meer aan te zetten! Investeren in de toekomst heet dat Nee geintje, zal een beste bak geluid geven inderdaad!
Oud 04-01-2008, 15:16
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twkuiper Bekijk bericht
Ik zie zo snel twee luxe opties: portiervakken en een klok in plaats van een schietschijf. Er waren dus nog kalere versies
Edit: en van binnenuit verstelbare spiegels, lendensteun en glanzende bumperstrips kunnen er ook nog af :P

Dat lukt je over een jaar ook waarschijnlijk, maar dan hoef je de radio nieteens meer aan te zetten! Investeren in de toekomst heet dat Nee geintje, zal een beste bak geluid geven inderdaad!
en ik vond dit al kaal! naja heb ik toch nog geluk wahhaha en geluid geeft het, ben inmiddels gelijk al aardig bekend geworden hier int dorp.
Met citaat antwoorden
Oud 04-01-2008, 15:42
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

opties zijn eenvoudiger over te zetten dan (de vulling van) roestgaten, zeker aan de body zelf.

zie o.a. topic van Ronald Romme, wat een ellende je nog tegen kunt komen aan een auto die voor het oog amper roest heeft.
Met citaat antwoorden
Oud 04-01-2008, 16:38
Erik Erik is offline
V3C Clublid

offtopic: Auto's conserveren blijft een uitdaging. Ik adviseer ook iedereen die bij me komt om vooral de onderkant, balken etc te sproeien, ontwateringsgaten open te houden en bij heel droog weer alles maar (weer) eens inspuiten en opspuiten. Wat kun je meer doen?

Ontoppic: Gaaf idee die speakers onder de achterbank, mooi afgewerkt ook. In de deuren vraag ik me af of de speakers niet vochtig worden?. Het ziet er al met al mooi uit.
Oud 04-01-2008, 18:37
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik Bekijk bericht
offtopic: Auto's conserveren blijft een uitdaging. Ik adviseer ook iedereen die bij me komt om vooral de onderkant, balken etc te sproeien, ontwateringsgaten open te houden en bij heel droog weer alles maar (weer) eens inspuiten en opspuiten. Wat kun je meer doen?

Ontoppic: Gaaf idee die speakers onder de achterbank, mooi afgewerkt ook. In de deuren vraag ik me af of de speakers niet vochtig worden?. Het ziet er al met al mooi uit.
deze serie is volgens kicker redelijk waterproof, ik heb regelmatig de panelen losgehad maar waterschade daar hebben de speakers geen last van gelukkig
Met citaat antwoorden
Oud 05-01-2008, 18:32
KonradW KonradW is offline

geinig bakkie zo
tenminste iemand met gevoel voor muziek, al lijkt t wel op een rijdende gehoordbeschadiging met zoveel speakers.
maar toch.. stiekem wel vet
lamellen heb ik nog liggen, of ik die ooit nog ga monteren..... geen idee.
toppie zo!

Km stand: 66683
Met citaat antwoorden
Oud 05-01-2008, 23:06
rwdstudent's Avatar

Nog een weetje: Een secundair vind veel banden verslijten niet leuk
Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2008, 21:13
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rwdstudent Bekijk bericht
Nog een weetje: Een secundair vind veel banden verslijten niet leuk
weet er alles van ben al aan m'n 3e toe vervangen & afstellen is een makkie moet ik zeggen, met 2.5 uur gebeurd en btw zonder het gebruik van een schijvenspreider
Met citaat antwoorden
Oud 07-01-2008, 23:18
punkazz's Avatar
punkazz punkazz is offline
V3C Clublid

Netjes afgewerkt! Dat hoefijzer (sorry voor mijn oneerbiedige taal, maar daar moest ik aan denken) van 'n volvologo hoeft van mij niet zo....ik lees nu dat het van een vrachtwagen komt. Dat is dan wel weer uniek. Je gaat tenslotte ook niet voor de ouwe-lullen-look, dus GROOT gelijk heb je
Oud 08-01-2008, 21:00
volvo freak's Avatar
volvo freak volvo freak is offline

als je het dan goed wil doen,doe er dan ook een zware vrachtwagen hoorn op..
Met citaat antwoorden
Oud 10-01-2008, 10:38
Spectorbass Spectorbass is offline
**Newbie**

Mooie bak! Wat ik raar vind is dat jij de kaalste uitvoering hebt, en toch een rechterbuitenspiegel. Die heb ik namelijk niet.
Oud 10-01-2008, 13:27
KonradW KonradW is offline

d'r zijn nog kalere geleverd
en zo'n spiegeltje is zo van de sloop meegenomen hoor

Km stand: 66683
Met citaat antwoorden
Oud 11-01-2008, 12:49
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volvo freak Bekijk bericht
als je het dan goed wil doen,doe er dan ook een zware vrachtwagen hoorn op..
daar ben ik nog mee bezig., een dubbele "scheepshoorn" van een Terberg FM3000, enige nadeel is de 24V voeding, en de 10 bar luchtvoeding die er op moet komen, in onze systemen komt deze voeding ook al vanaf een 30L luchttank, zie die zooi allemaal nog maar eens in te bouwen/weg te werken
Met citaat antwoorden
Oud 11-01-2008, 12:49
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spectorbass Bekijk bericht
Mooie bak! Wat ik raar vind is dat jij de kaalste uitvoering hebt, en toch een rechterbuitenspiegel. Die heb ik namelijk niet.
ik was in de veronderstelling dat ik de kaalste uitvoering had, maar dit blijkt dus nog niet het geval nee, het kan nog erger haha
Met citaat antwoorden
Oud 11-01-2008, 13:02
Erik Erik is offline
V3C Clublid

Dikte van de bekleding van de hoedenplank en dikte van de mat in de kofferruimte kan ook varieren....
Oud 17-02-2008, 21:30
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

paar nieuwe fototjes erbij; inmiddels streetglow streamer op mn veurruit en hij was nt gewassen

ja mooi ha zo'n schaduw. ff stukje verderop gerede zodat ik em kon parkeren met wat minder last van 't zonnetje..

en hoe badass kun je je 340 op de foto zetten:

tot slot nog een x mijn plakwerk op timmermansoog; hij zit wel prcies zoals ik em wou!
Met citaat antwoorden
Oud 17-02-2008, 21:51
rwdstudent's Avatar

Gauw op zoek naar een set mooie velgen jh, dat maakt de auto af.

Goed bezig verder
Met citaat antwoorden
Oud 17-02-2008, 22:36
Lucluc's Avatar
Lucluc Lucluc is op dit moment online
V3C Clublid

En een sneeuwkap en taartschep/picknick-tafel
Met citaat antwoorden
Oud 18-02-2008, 11:52
setsunakaede setsunakaede is offline
Forum Admin

Zit er ook in wat er op staat? (streetglow)
Oud 21-02-2008, 13:13
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

als het meezit kan ik binnenkort een spoiler monteren, sneeuwkap zie ik vanaf, ik ga eerst aankomend weekend mijn carburateur reviseren ivm lekke pakkingen ed. (heb al een revisiekitje liggen). ook heb ik eventueel al een nieuwe motorkap en een nieuw linkervoorscherm te pakken, eventueel bekijk ik de mogelijkheid om een functionele luchthapper te maken in de motorkap, deze wordt dan wel uit staal vervaardigd .... als alles binnen is en als de volvo motorisch weer piekfijn loopt ga ik daaraan beginnen. dan maak ik de auto gelijk rondom strak qua deukjes en shave ik de achterklep en wordt de auto overgespoten. als ik dan daarna weer een keer een salarisje binnenkrijg gooi ik ipv de 13" rondom 14"voor en 15" achter gen volvo velge, misschien wel leuke cup wieltjes of 5/6 spaaks.. dat moet ik nog even bekijken hoe of wat. en tegen de tijd dat het weer een beetje pleurisweer wordt zeg maar net na aankomende zomer ga ik de onderkant behandele met nieuwe afschermkappen en een tectylbeurt. overigens tav de streetglow sticker, ik heb al ruim een jaar een led-neon kit eronder hangen, icm 4 superfelle stroboscopen. bij een aanvaring met een baksteen op de provinciale weg is de voorste kapot gegaan waarop ik de achterste vooraan heb gehangen. waarschijnlijk komt van mijn volgende salarisbeurt een gloednieuwe streetglow kit eronder te hangen.
ik hou iedereen iig op de hoogte van de vorderingen, ik heb al bijna mijn oog laten vallen op m'n volgende auto maar aangezien mijn pa de auto nog wil gebruiken probeer ik em praktisch in nieuwstaat te krijgen.
mvg
Met citaat antwoorden
Oud 26-04-2008, 20:31
AvdAkker's Avatar
V3C Clublid

ff lijstje van updates.

motorisch is weer zupaaa, carb gereviseerd, grote beurt gegeven en hij loopt weer als een tierelier!. heb nu ook een complete reserve set qua vario liggen (3x emvk niet allemaal met hele klepjes, 1x vario aandrijfas, 1x primair, 1x secundairen en een set aandrijfriemen., ik had ook nog een reserve tachorelais gehad als een zeker persoon hier niet mee vandoor was gegaan... op proef spullen uitlenen via de club doe ik dus ook NOOIT meer!.)

gemonteerd sportstuur, claxondop is nog in de maak

in de sneeuw

monteren van nieuwe plaatwerkdelen, linker en rechtervoorscherm, rechterdeur en motorkap. plaatwerk komt van een sloper, via kevin kloosterman. de schermen en rechterdeur waren aardig gedeukt, en ik wilde me liever de moeite besparen om uit te deuken, als het monteren van vervangende delen een peulenschil is!. de motorkap is beter als mijn oude, echter vind ik die ook nog te slecht om te gaan spuiten en word dus ook weer vervangen. ( moet er wel van kunnen genieten en niet na een jaar al de roest er doorheen zien bladeren)

binnenscherm uiteraard schoongeborsteld en in de bitumen gezet

@ willem usa cars zonder frontje. linker auto is een chevrolet blazer van een maatje van me, dat ding word ook wat. krijgt in totaal ca 50 cm hogere rijhoogte, door grotere banden, stijvere veerbladen, stijvere schokdempers, 4 inch bodylift, 4 inch axlelift. wordt als ie af is voornamelijk voor het zogenoemd "baggeren" gebruikt, zie www.modderpoel.nl voor meer van die idioten.

het resultaat, inclusief kleurverschil ( die sloper was dus minder dof als de mijne.)

na het verrot rijden van een velg tijdens het driften, volgend setje 2e hands aangeschaft. 195/50 R15 82V met et 38 , aez velgjes en van je collega's moet je het hebben, voor 4 velgen + nagenoeg nieuwe pirelli drago banden 150 euries betaald, niet slecht al zeg ik het zelf!. enige nadeel is dat ze hiervoor onder een golfje 3 zaten, maar dat neem ik maar voor lief
ik heb ook van die sloper nog een velg+band mee naar huis genomen, heb dus ook nog setje van 4 originele velgen + banden.

doordat een of andere kl**tzak bij de parkeergarage van de ikea te utrecht waar ik de auto altijd neerzet als ik naar school ga zijn aanhanger in mn voorbumper wist te boren heb ik nu het complete voorfront van de sloper. gelukkig bleef het bij een kromme voorbumper en kromme trompetten. er was geen briefje te bekennen en over de hele voorbumper zat wit gruis, de bumper hing ook buiten zijn model wat me later pas op viel.

na de montage van de voorschermen viel me ook op dat onder de voorbumper een stukje plaatwerk naar binnen gebogen en half weggerot is. dus helaas heb ik nog wel wat laswerk, maar ik ben van plan om dit zelf op te lossen met behulp van het tig- lasapparaat dat we hier thuis hebben.

maar goed, ik heb inmiddels ook al een sneeuwkap liggen welke nog niet gemonteerd wordt aangezien het normale roostertje nog maar aan 2 clipjes vast zit, en om daar nou die sneeuwkap aan vast te schroeven vind ik maar een no-go. ik wil de volvo over een paar maandjes zelf gaan spuiten in een kleurencombi van kawasaki groen met nightblack accenten. waaronder een deel van de motorkap, ik zie dit al helemaal voor me en volgens mij gaat dat wel wat worden, ik spuit dan gelijk de velgen mee, als zijnde een kawasaki groen velghart en een nightblack velgrand.

via william hoop ik binnenkort een scala aan onderdelen in ontvangst te mogen nemen, waaronder een motorkap, achterklep, achterbumper, glt spoiler etc etc etc. nadat ik dat allemaal pas gemaakt heb en gemonteerd krijg is het nog even zaak om wat deukjes uit te deuken is de auto op wat kleine parkeerdeukjes na helemaal strak en dan begint het schuur en spuit feest.

de sloper van kevin had een wat uitgebreider interieur met een verlengde middenconsole, deze komt er dus ook bij mij in:P. ook heb ik van kevin een tweetal nieuwe deurpanelen zodat ik met een extra set 10 cm kicker speakers de boel eindelijk strak in kan bouwen!.

iedereen verklaart me voor gek om die volvo op te knappen aangezien ik ook al mijn zinnen gezet heb om m'n volgende auto, maar aangezien dat helemaal een duur project gaat worden steek ik liever nu flink wat energie en geld in die volvo zodat ik straks een tijdje een hele strakke 340 met unieke paintjob kan rijden! doe het inmiddels ook vooral voor de ervaring en omdat ik het leuk vind. want ondanks dat ik bij terberg benschop fabricage van speciale voertuigen werk, heb ik qua opleiding weinig met motorvoertuigentechniek.

zoals ieder wel leest gaat de aandacht voorlopig nog even uit naar het verluxeren, herstellen van plaatwerk, en optisch veranderen van de 340. heb ik dat allemaal achter de rug dan komen er voor en achter veerpootbruggen, voor 4cm verlagingsveren eventueel rondom koni's en daarna streetglow groen neon, en sportstoelen.
drukke agenda, strakke planning, dure hobby.

zit trouwens ook nu het briefje voor het v3c lidmaatschap in te vullen dus bij deze binnekort is de club weer een lid rijker.
mvg anjo.
Met citaat antwoorden
Oud 26-04-2008, 20:35
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

Da's een heel verhaal, Anjo.
Succes ermee!

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: