Volvo 300 Club Forum  

ga terug   Volvo 300 Club Forum > Tuning, Racing & Sport > Motortuning

Antwoord

Discussie Opties Weergave Modus
Oud 24-06-2013, 22:42
Bart Manders's Avatar
Bart Manders Bart Manders is offline
V3C Clublid

Jawel dat past.......en dan mag de b200 helemaal aanpasen.zuigers,drijfstangen,krukas........

Hoe je ook wendt of keert....dr is nou eenmaal geen oplossing om in n uurtje of 2 een blok betrouwbaar om te toveren naar een turboversie.........helaas......was het maar zo eenvoudig.

De naar mijn mening beste manier is een bestaand turbo blok te nemen en dat in te bouwen. Dat is nog niet eens zo ingewikkeld, dat inbouwen bedoel ok dan wel he. Alles dr omheen om het allemaal aan het werken te krijgen ook niet maar je moet het wel doen en daar gaat een hoop tyd en geld in zitten. Stel je zelf de vraag of je dat wil.......of je in staat bent om het te doen en of je dr zin in hebt om iedere keer weer een nieuw probleem op te lossen en dat dan meestal op momenten dat t helemaal niet uit komt. Als je denkt dat ZELF te kunnen......zeker doen. Als je het zelf niet kunt.....doe jezelf dan n plezier en blijf van zo'n turbo ombouw af. Zoek dan een goeie B230. Die ligt er snel in en die kjn je ook gewoon op je originele motormanagement laten draaien. Dan heb je wel op een makkelijke manier meer pk's en vooral veel meer koppel en zo'n blok hangt er met een dagje sleutelen wel in.

Laatst aangepast door Bart Manders : 24-06-2013 om 22:57
Met citaat antwoorden
Oud 27-06-2013, 08:18
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
V3C SleutelWouter

Ik heb ooit wel eens gelezen dat in Zweden turbo conversie kits geleverd zijn met enkel een setje spruitstukken en downpipe. Misschien dat er ook een dikke koppakking bij zat, maar dat weet ik niet precies. Geen grote wijzigingen aan het drijfwerk in ieder geval.
Met citaat antwoorden
Oud 27-06-2013, 08:20
volvofiel's Avatar
volvofiel volvofiel is offline
V3C Ledenadministratie

sterker nog, de garagist waar ik mijn 360 heb gekocht heeft me verteld dat een van zijn monteurs al eens een turbo op zijn 360 had geschroefd. Heeft hij een behoorlijke tijd vrijwel probleemloos mee rondgescheurd

er was een turbo op het originele blok gezet, wat er aan randapparatuur verder is toegevoegd weet ik niet maar het drijfwerk was iig onaangeroerd (wel was de compressie verlaagd)

Volvo 360 injection 1988
Met citaat antwoorden
Oud 27-06-2013, 08:37
AvdAkker's Avatar
AvdAkker AvdAkker is offline
V3C Clublid

Het is vaak appels met peren vergelijken, een 13C turbotje van een B230FK heeft een wastegate die al bij 0,3 bar open gaat, dat gaat dus zelfs bij een blok met hogere compressie goed, zoiets kun je dus overal wel tegenaan schroeven. Alles staat of valt bij een goed motormanagement systeem
Met citaat antwoorden
Oud 27-06-2013, 09:10
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

wat ik net schreef heeft betrekking op eind jaren '80/begin '90, toen was de B230FK er nog niet

wat ik eruit begreep is dat er zo'n "ombouwset" is gemonteerd die op een carburatiemotor geschroefd kon worden

daar heb ik ergens een hele zooi foto's van, maar een voorbeeldje van internet:
http://www.volvoturbo.net/Garagebilder%2025.html

Volvo 360 injection 1988
Met citaat antwoorden
Oud 27-06-2013, 09:48
Joris's Avatar
Joris Joris is offline
Frequente Gast (geen lid)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volvofiel Bekijk bericht
wat ik net schreef heeft betrekking op eind jaren '80/begin '90, toen was de B230FK er nog niet

wat ik eruit begreep is dat er zo'n "ombouwset" is gemonteerd die op een carburatiemotor geschroefd kon worden

daar heb ik ergens een hele zooi foto's van, maar een voorbeeldje van internet:
http://www.volvoturbo.net/Garagebilder%2025.html
De superzeldzame r-sport turbo kit?
Oud 27-06-2013, 09:57
volvofiel's Avatar
V3C Ledenadministratie

valt wel mee hoor, in zweden ligt nog zat

staat nu ook weer een setje voor een B21 op Blocket, volgens mij kan dat zo op een B19 geschroefd worden (mist je de sproeierbezetting aanpast)

Volvo 360 injection 1988
Met citaat antwoorden
Oud 01-07-2013, 11:57
jelmar jelmar is offline
Geregistreerde Gast (geen lid)

Een turbo tegen de originele motor aanschroeven is zeker een optie.
Alleen de aansturing ervan..
Megasquirtje ertegenaan en gaan

Maar ehm.. De combinatie carburateur & turbo.. Dat moet je helemaal niet willen...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussie Opties
Weergave Modus

Jouw rechten: